abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10372451
Zullen we het proberen nu wel beschaafd te houden?

Ik haak in op de laatste post uit het gesloten topic.

quote:
Op maandag 12 mei 2003 12:02 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

nee, dat is het niet... wij(de vaste bezoekers van dit forum) worden er een beetje strontziek van dat moraalridders(zoals jij) de hele tijd het subforum zitten te verneuken... dit forum is bedoeld voor auto liefhebbers (jij duidelijk dus niet) die willen discuseren/praten over hun 'passie'

For the record, auto's zijn ook mijn liefhebberij. Ik heb zelf een BX Sport uit 1985 en een MG B uit 1973. Alle twee hobby-auto's. Je kan ook auto-liefhebber zijn zonder de wet te overtreden.

Ik hou er verder helemaal niet van dat jij je meer rechten toeëigent dan ik. Hoezo zit ik een subforum te verneuken? Ik loop hier echt al wat langer rond dan jij. Als je niet van andere meningen houdt zit je op een forum als Fok! echt verkeerd aangezien het hebben van een andere mening hier gelukkig wordt geaccepteerd. Dat jij mij dan een moraalridder noemt zegt meer over jouw bekrompen wereldbeeld

quote:
hij stopt met posten omdat hij geen zin heeft in een ban DOOR JOUW... omdat hij op het punt van knappen staat....

en jah.... ik ben het met hem eens... je bent een triest figuur...

Dank je. Als iemand een ban op gaat lopen ligt dat trouwens geheel aan hemzelf. Ik hou me nog netjes en verlaag me niet tot ordinair gescheld. Ik kan af en toe wat scherp formuleren, maar blijkbaar is niet iedereen daar toe in staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Wokschotel op 12-05-2003 13:15]

maandag 12 mei 2003 @ 13:14:44 #2
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_10372493
Even een herhaling van post in vorige topic, graag even de hard strijdbijl begraven, doe ik dat ook mijnerzijds
quote:
Ik zal nogmaals zeggen dat ik niet tegen bekeuringen ben van 140 + (al vind ik het persoonlijk (subjectief) soms nogal kinderachtig, dit beslis ik voor mezelf, en wil ik jou absoluut niet opleggen. maar die %*@# ¤ 28,- bekeuringen (60 %) ben ik zat, daar erger ik me aan, en dat gebeurt vaak onbewust, als ik zoals laatst enschede binnenrijdt, laat ik hem uitrollen naar 50 km/h, maar dan word ik met 55 nog ff op de foto gezet. om de kassa te spekken. beweer jij eens dat dit nuttig is? (jah, voor de inkomsten van de politie).

Zou je hier eens "objectief" je mening op kunnen loslaten? en eens proberen te kijken vanuit de ogen van iemand die 60.000 km/jaar rijdt? en van s'ochtend 8 tot s'avonds 22:00 werkt om deze economie een beetje te versterken in tegenstelling tot alle uitkerings.... (terechte gevallen daargelaten) en dan op de terugweg, als iedereen al gtst zit te kijken met 130 op de foto word gezet?

Probeer even over de aanvallen heen te lezen, maar zo denk ik erover.

[Dit bericht is gewijzigd door LiQuiD_007 op 12-05-2003 13:17]

word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
pi_10372554
jij vraagt echt om een ban....

topic was niet voor niks gesloten

maandag 12 mei 2003 @ 13:17:34 #4
24889 LiQuiD_007
pi_10372578
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:16 schreef BroesWillems het volgende:
jij vraagt echt om een ban....

topic was niet voor niks gesloten

Mwah, laat hem even op mijn post antwoorden........
  maandag 12 mei 2003 @ 13:18:13 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10372594
Waarom laten we gewoon niet de mensen die te hard willen rijden gewoon te hard rijden, en de mensen die zich aan de snelheid willen houden zich aan de snelheid houden.

Je overtuigd elkaar niet. dat lukt je niet. HOU ER DAN MEE OP en GET A LIFE.

Dank u.

maandag 12 mei 2003 @ 13:22:53 #6
24889 LiQuiD_007
pi_10372724
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:18 schreef Tjabbo het volgende:
Waarom laten we gewoon niet de mensen die te hard willen rijden gewoon te hard rijden, en de mensen die zich aan de snelheid willen houden zich aan de snelheid houden.

Je overtuigd elkaar niet. dat lukt je niet. HOU ER DAN MEE OP en GET A LIFE.

Dank u.

Kwil hem met mijn laatste post niet overtuigen, alleen even profileren waarom ik zo denk, en daarop kan ik misschien zijn mening beter plaatsen.

Het is overigens de laatste poging (NIET tot overhalen) maar zie bovenstaand verhaal

ALSTUBLIEFT

pi_10372772
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:14 schreef LiQuiD_007 het volgende:
Ik zal nogmaals zeggen dat ik niet tegen bekeuringen ben van 140 + (al vind ik het persoonlijk (subjectief) soms nogal kinderachtig, dit beslis ik voor mezelf, en wil ik jou absoluut niet opleggen. maar die %*@# ¤ 28,- bekeuringen (60 %) ben ik zat, daar erger ik me aan, en dat gebeurt vaak onbewust, als ik zoals laatst enschede binnenrijdt, laat ik hem uitrollen naar 50 km/h, maar dan word ik met 55 nog ff op de foto gezet. om de kassa te spekken. beweer jij eens dat dit nuttig is? (jah, voor de inkomsten van de politie).
Heel raar, maar ik ben nog nooit geflitst terwijl ik maar iets te hard reed. Blijkbaar kan ik wel op mijn snelheidsmeter letten of heb ik bionische gaven. En bovendien, je HOEFT niet precies 86 te rijden.
quote:
Zou je hier eens "objectief" je mening op kunnen loslaten? en eens proberen te kijken vanuit de ogen van iemand die 60.000 km/jaar rijdt? en van s'ochtend 8 tot s'avonds 22:00 werkt om deze economie een beetje te versterken in tegenstelling tot alle uitkerings.... (terechte gevallen daargelaten) en dan op de terugweg, als iedereen al gtst zit te kijken met 130 op de foto word gezet?
Het kan een hele zinvolle discussie worden als jij dat populistische gebral over uitkeringstrekkers en jouw drukke werk eens achterwege hield. Dat voegt niets toe en heeft niets met het onderwerp te maken. En FYI: ik werk ook 60 uur per week en rij 40k+ per jaar. Als jij iemand bent die zoveel op de weg zit lijkt me een cruise-control een erg nuttig instrument.

En oh Kreator, ik vertrouw erop dat het nu wel goed gaat alhoewel deze discussie natuurlijk geen winnaar zal kennen

pi_10372849
-edit- het gaat niet over hem, maar over snelheidsovertredingen...

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 12-05-2003 13:29]

pi_10372857
Het gaat hier over meningen dus hier mijn mening.

Snelheidscontroles kunnen goed zijn mits op de goede plaatsen zoals bij een school of een punt waar veel ongelukken gebeuren door te hard rijden. Ook op snelwegen waar veel files voorkomen vind ik het een goede zaak echter waar ik echt helemaal scheitziek van wordt zijn die boetes omdat je minder dan 10 km/u te hard rijdt, dit zin 9 van de 10 keer overtredingen die niet bewust gemaakt worden en in mijn ogen gewoon naaierij. Als je meer dan 10 km/u te hard rijdt en je wordt geflitst is de kans dat je bewust zo hard reed al veel groter. Ik heb 7 snelheidsboetes gehad in 4 jaar tijd warvan er 6 waren om dat ik 4 of 5 km/u te hard reed volgens hun en 1 omdat ik 17 km/u te hard reed. Kijk zo'n boete omdat ik 17 km/u te hard rijdt is terecht, ik heb gewoon te hard gerede, das stom van me dus ik betaal hem gewoon maar die 28¤ boetes vind ik zo ronduit belachelijk.

<edit> Ik heb het vorige topic ook gelezen, ik ga mijn mening niet verdedigen of wat dan ook, ik heb geen zin in discussies over wel of niet of wat voor moraalridder iemand wel neit is. Die ASO ga ik ook niet terecht wijzen, ik geef mijn mening in dit topic, daar is het voor bedoeld en niks anders </edit>

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 12-05-2003 13:29]

Official ESF Kreviewer maandag 12 mei 2003 @ 13:28:49 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10372889
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:24 schreef Wokschotel het volgende:

En oh Kreator, ik vertrouw erop dat het nu wel goed gaat alhoewel deze discussie natuurlijk geen winnaar zal kennen

Ik ook, anders moet ik me nog inspannen ook vandaag.. .
Oftewel: Zonder scheldwoorden en persoonlijke aanvallen verder svp. Gezond verstand en normale woorden gebruiken, dan kan er best veel hier...
  maandag 12 mei 2003 @ 13:30:53 #11
24889 LiQuiD_007
pi_10372950
quote:
Als jij iemand bent die zoveel op de weg zit lijkt me een cruise-control een erg nuttig instrument.
I have, maar ik rijd niet op de cruise control een stad binnen zoals in mijn eerder genoemde voorbeeld

En nogmaals, s'avonds laat rij ik niet op cruise control, en zal met 140+ ook niet gaan lopen zeiken om een bon.

Populistisch gezeik? tis meer mijn gevoel (ja, zelfs ik heb gevoel ) ik ben helaas geen robot, zoal onze regering soms zou willen.

Nu mag ie van mij op slot. Dit is te triest voor woorden allemaal.

maandag 12 mei 2003 @ 13:32:11 #12
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_10372979
Eerlijk gezegd snap ik de duscussie niet helemaal. Als je te hard wilt rijden, dan moet je dat maar doen (ik doe het tenslotte zelf ook) en als je je keurig aan de snelheid wilt houden, dan hou ik je niet tegen.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  Official ESF Kreviewer maandag 12 mei 2003 @ 13:32:42 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10372996
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:27 schreef erikh het volgende:

Snelheidscontroles kunnen goed zijn mits op de goede plaatsen zoals bij een school of een punt waar veel ongelukken gebeuren door te hard rijden. Ook op snelwegen waar veel files voorkomen vind ik het een goede zaak echter waar ik echt helemaal scheitziek van wordt zijn die boetes omdat je minder dan 10 km/u te hard rijdt, dit zin 9 van de 10 keer overtredingen die niet bewust gemaakt worden en in mijn ogen gewoon naaierij. Als je meer dan 10 km/u te hard rijdt en je wordt geflitst is de kans dat je bewust zo hard reed al veel groter. Ik heb 7 snelheidsboetes gehad in 4 jaar tijd warvan er 6 waren om dat ik 4 of 5 km/u te hard reed volgens hun en 1 omdat ik 17 km/u te hard reed. Kijk zo'n boete omdat ik 17 km/u te hard rijdt is terecht, ik heb gewoon te hard gerede, das stom van me dus ik betaal hem gewoon maar die 28¤ boetes vind ik zo ronduit belachelijk.

<edit> Ik heb het vorige topic ook gelezen, ik ga mijn mening niet verdedigen of wat dan ook, ik heb geen zin in discussies over wel of niet of wat voor moraalridder iemand wel neit is. Die ASO ga ik ook niet terecht wijzen, ik geef mijn mening in dit topic, daar is het voor bedoeld en niks anders </edit>

Hier ben ik het helemaal mee eens. . Volgens mij is het nog nooit iemand gelukt ALTIJD onder de maximum snelheid te rijden. Dat je nog nooit een boete hebt gehad, is dan imho meer een kwestie van geluk.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:34:58 #14
24889 LiQuiD_007
pi_10373048
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. . Volgens mij is het nog nooit iemand gelukt ALTIJD onder de maximum snelheid te rijden. Dat je nog nooit een boete hebt gehad, is dan imho meer een kwestie van geluk.

Ik sluit me hierbij ook aan, realistisch zijn is ook een vak geloof ik
pi_10373057
Je kan wel zeggen: overtredingen tot 10 km/h worden niet beboet. Maarja, dan krijg je weer het gemekker dat mensen 11 km/h te hard rijden en wel een bon krijgen. Er is een grens getrokken, dus hou je daar dan ook aan.
pi_10373105
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:27 schreef erikh het volgende:

FYI: als je beboet wordt omdat je 4 km te hard rijdt heb je dus op je snelheidsmeter al 11 km te hard gereden, dus 61 ipv 50.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:37:04 #17
6622 Abonides
Zo af en toe...
pi_10373114
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:32 schreef Kreator het volgende:

[..]

Boetes die je hebt gekregen omdat je te snel hebt gereden bij een school zijn duidelijk in het kader van veiligheid gegeven. Een boete van 28 euro op de snelweg is alleen maar om de staatskas te spekken... persoonlijk vind ik dat je over die boetes wel mag zeiken.
Be careful what you wish, you may regret it.
Be careful what you wish, you might just get it.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:37:19 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
  Official ESF Kreviewer maandag 12 mei 2003 @ 13:40:20 #19
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_10373207
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:35 schreef Wokschotel het volgende:
Je kan wel zeggen: overtredingen tot 10 km/h worden niet beboet. Maarja, dan krijg je weer het gemekker dat mensen 11 km/h te hard rijden en wel een bon krijgen. Er is een grens getrokken, dus hou je daar dan ook aan.
De discussie is ook niet DAT men te hard rijdt. Daar is iedereen het wel over eens! Het gaat om de lokatie EN om het tijdstip. De overheid grabbelt maar raak, DAAR gaat het om. Men flitst op snelwegen om 11 uur 's avonds, ipv in een drukke woonwijk om 2 uur 's middags als de scholen uitgaan.... Als je het met dat beleid eens bent, dan begrijp ik je gewoon niet. Kijk, iedereen hier snapt wel dat het eigen verantwoordelijk is. Ook om 11 uur 's avonds, maar de reden van de bekeuring is dan niet meer veiligheid, maar staatskas spekken. Dat stoort de gem. Nederlander.
  maandag 12 mei 2003 @ 13:40:30 #20
24889 LiQuiD_007
pi_10373214
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:36 schreef Wokschotel het volgende:

[..]

FYI: als je beboet wordt omdat je 4 km te hard rijdt heb je dus op je snelheidsmeter al 11 km te hard gereden, dus 61 ipv 50.

maandag 12 mei 2003 @ 13:41:42 #21
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10373250
quote:

[..]

Wat denk je nou man, dat die correctie er voor jan gat is?
  maandag 12 mei 2003 @ 13:43:38 #22
24889 LiQuiD_007
pi_10373325
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

De discussie is ook niet DAT men te hard rijdt. Daar is iedereen het wel over eens! Het gaat om de lokatie EN om het tijdstip. De overheid grabbelt maar raak, DAAR gaat het om. Men flitst op snelwegen om 11 uur 's avonds, ipv in een drukke woonwijk om 2 uur 's middags als de scholen uitgaan.... Als je het met dat beleid eens bent, dan begrijp ik je gewoon niet. Kijk, iedereen hier snapt wel dat het eigen verantwoordelijk is. Ook om 11 uur 's avonds, maar de reden van de bekeuring is dan niet meer veiligheid, maar staatskas spekken. Dat stoort de gem. Nederlander.

Kreator, ik denk dat we tegen deze wokpan uren kunnen blijven "discusseren". .... laten we lekker gezellig in de slowchat gaan brallen, en de "handdoek in de ring gooien" ik denk dat de vaste ploeg hier meer aan heeft. Anders blijft wokmans hier spammen.

Aan Wokschotel: Ik respecteer je mening, maar ben het er absoluut niet mee eens. mijn handdoek mag je hebben, Laterzzzz

maandag 12 mei 2003 @ 13:44:14 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10373345
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:43 schreef LiQuiD_007 het volgende:

[..]

Kreator, ik denk dat we tegen deze wokpan uren kunnen blijven "discusseren". .... laten we lekker gezellig in de slowchat gaan brallen, en de "handdoek in de ring gooien" ik denk dat de vaste ploeg hier meer aan heeft. Anders blijft wokmans hier spammen.

Aan Wokschotel: Ik respecteer je mening, maar ben het er absoluut niet mee eens. mijn handdoek mag je hebben, Laterzzzz

De mijne ook.
pi_10373347
quote:
mag ik dus toch erop ingaan.

Kijk eens op je boetes jongen, correctie 3 km dus dat zou 57 zijn niet 61. Boven de 100 km/u is de marge 3% dus als je voor 124 bent bekeurd heb je rond de 128 gereden.

En dan nog is het foutcorrectie, ook de meting van de apparatuur die de overheid gebruikt is niet 100% daarom is er FOUTcorrectie.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 12-05-2003 13:47]

pi_10373435
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

De gem. Nederlander is niet degene die hier op Fok! lopen te schreeuwen. Jullie doen net alsof snelheidslimieten op elk moment van de dag op elke lokatie anders zouden moeten zijn. Fout, fout, fout. Limieten moeten eenduidig zijn. Als jij met 140 om 11 uur 's avonds wordt geflitst zul je het de volgende keer om 11 uur 's ochtends wel uit je hoofd laten. Stukje opvoeding. We leven hier in een ontzettend dichtbevolkt land en daar heb je maar rekening te houden met elkaar.

En oja, over die scholen: de meeste mensen halen het niet in hun hoofd om met 100 langs een school te scheuren. Punt 1 staan die scholen meestal in woonwijken (al dan niet voorzien van drempels of andere snelheidsremmers) waardoor je er niet eens langs KUNT scheuren. Punt 2 gebeuren bij scholen blijkbaar niet zoveel ongelukken. Die ongelukken gebeuren echer wel langs de wegen waar scholieren naar school fietsen. Denk daar maar eens over na.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')