Ik heb nooit me gegevens ingevuld op deze site, ik ben er nu achter dat een "vriendin" dat voor me had gedaan Na het ontvangen van het pakketje (waar ik niks van wist) heb ik hem geopend, na het lezen van de welkombrief heb ik hem meteen terug gestuurd (met boxer). 2 weken geleden stuurde ze me nog zo'n pakketje, deze heb ik zonder te openen terug gestuurd door op het pakketje: RETOUR AFZENDER te zetten. En nu heb ik deze brief thuis liggen.
Ik ga maandag in ieder geval bellen over dat ik het niet netjes vind dat ze zomaar iets opsturen en lid maken zonder dat ik OOIT een handtekening heb gezet op een brief.
Heeft iemand anders dit ook mee gemaakt en welke stappen kan ik nog meer zetten?
quote:Nogmaals ik heb zelf NOOIT dit formulier ingevuld of een handtekening ergens gezet.
Dit stond op de site van FRONT:Daarnaast word ik lid zonder verdere verplichtingen. Nadat ik heb gelezen welke voordelen ik als lid krijg, beslis ik of ik wil doorgaan met mijn lidmaatschap. Zo niet, dan meld ik dat aan Front Club .
Url: http://www.netdirect.nl/campaign/front/
[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 10-05-2003 17:17]
edit:
op kassa dus... titel: "Gratis product en dan?" onder het kopje Electronica/Computer & Internet.
link
Bellen naar Front heeft ook geen zin want ze nemen daar nooit op. Ze staan niet ingeschreven bij de kamer van koophandel (dan vraag ik me weer af hoe kunnen ze dan een incassobureau inschakelen?) Ze zijn alleen te bereiken via een speciaal 0900-nummer.
Ik heb nog gerefereerd naar:
- Dat ik niks besteld of aangevraagt heb
- Meerder mensen het zelfde probleem hebben
- Dat het bedrijf al bij tros radar en kassa is geweest
- Ze NIET bij de KvK ingeschreven staan
- Er al meerdere topics op internet van zijn
- Dat ze niet goed bereikbaarzijn! (telefonisch en schriftelijk)
Ik wacht het rustig af.
bel met Intrum; leg je verhaal uit en dan zou er duidelijkheid moeten komen.
---- is al gedaan
quote:
Onderbroek met een staartje
Het bedrijf Front International deelt gratis onderbroeken uit, en maakt mensen daarmee ongevraagd lid van een club. Als clublid krijg je nog meer ondergoed toegestuurd, waarvoor je wél moet betalen. Een handelswijze die absoluut niet door de beugel kan.Op 8 februari 2003 besteedde KASSA aandacht aan de gratis Front-onderbroek die je via internet kon bestellen. De methode die Front ditmaal hanteert, is veel agressiever. Mensen worden gebeld, krijgen de vraag voorgelegd of ze een gratis onderbroek toegestuurd willen krijgen, en blijken, bij ontvangst van de onderbroek, lid van een club te zijn waaraan allerlei verplichtingen zitten, zoals nieuwe zendingen.
Volgens Stichting de Ombudsman kan dit absoluut niet door de beugel. Als zon bedrijf een nieuw pakket toestuurt, is er sprake van een ongevraagde toezending, en die mag je houden zonder te betalen. Zou je dat niet doen, en zou Front een incassobureau inschakelen, dan zou een brief naar het incassobureau afdoende moeten zijn. Mocht Front dan alsnog niet van ophouden weten, dan zal Stichting de Ombudsman naar de rechter stappen om hierover een principe-uitspraak te krijgen.
Alle ongewilde clubleden die dit niet willen afwachten, kunnen een briefje schrijven naar het bedrijf waarin ze vragen uit te worden geschreven als lid. Bellen naar de klantenservice kan ook (0900-4564564), maar dat kost wel 13 cent per minuut, en de lijnen zijn erg druk.
Het Zweedse moederbedrijf van Front International heeft ons overigens laten weten dat ze gaan uitzoeken hoe het Nederlandse belbedrijf te werk gaat.
Ze kunnen namelijk toch niets bij je thuis halen. Dat kan alleen na een uitspraak van een rechter en aangezien ze niets bewijzen kunnen, krijg je toch gelijk.
Toevallig is er afgelopen zaterdag een uitzending geweest waarin dit bedrijf uitgebreid aan bod kwam. Gewoon niks van aantrekken van die incassobrieven. Stuur hun maar een briefje waarin je vermeld dat je je nooit hebt opgegeven en dat ze de boxershorts kunnen afhalen. Je bent wettelijk beschermd tegen dit soort bedrijven. In ieder geval niet die incasso betalen. Doe je dat wel dan geef je uiteindelijk aan dat je akkoord gaat met betaling...
quote:Dat is wel een goeie om te onthouden.. In plaats van zelf retour sturen
Op zondag 1 juni 2003 23:31 schreef Nachtdier het volgende:
Stuur hun maar een briefje waarin je vermeld dat je je nooit hebt opgegeven en dat ze de boxershorts kunnen afhalen.
quote:Klopt, maar ook voor bedrijven die er een puinhoop van maken. oa Planet Internet, Nuon etc.
Op zondag 1 juni 2003 13:31 schreef Heron_Ymus het volgende:
Nou schijnt Interim Jusititia een voorkeur te hebben om met dit soort vage bedrijven te werken, wat je ook doet, NOOIT BETALEN, niets. Niets toegeven.Ze kunnen namelijk toch niets bij je thuis halen. Dat kan alleen na een uitspraak van een rechter en aangezien ze niets bewijzen kunnen, krijg je toch gelijk.
Nog eenmaal voor de duidelijkheid, Intrum Justitia (en elk ander normaal incassobureau) maakt afspraken met de cliënt op wat voor manier het geld incasseert zal (proberen te) worden. Cliënt geeft aan of incassotoko moet stoppen of wat dan ook.
IB heeft ook nooit en te nimmer te functie om te kijken of het wel goed is wat de cliënt doet, daar moeten ze zelf toe in staat zijn. Zie jij de postbode alle pakketjes al openmaken om te kijken of het allemaal wel klopt?
Intrum Justitia ea. hebben 100% macht op over te gaan op huisontzetting ed. zaken, dus als je niet helemaal koosjer hebt betaald, dan zou ik alsnog betalen, anders ben je echt de lul. Heb je wél gelijk, dan zal dat wél aangetoond worden en heeft de Incassotoko nog de cliënt natuurlijk geen recht van spreken.
Ik vind het helemaal niet erg als het tot een rechtzaak komt want ik heb een rechtsbijstandverzekering. En ik heb ook nog de bekende consumenten instanties achter me. Ik ga morgen maar wel even bellen naar de Ombudsman en daarna even met het incassobureau om te zeggen dat ze me helemaal niks kunnen maken.
quote:Ter attentie van wie was de brief verzonden dan?
Op dinsdag 3 juni 2003 19:47 schreef larshil het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe aanmaning van het incassobureau ontvangen, daarin stond dat de enige manier om de rechtzaak te voorkomen was om binnen 3 dagen te betalen. Deze brief is verstuurd op 2-6-2003, in de brief zelf stond niet eens mijn naam. Mijn naam stond alleen op de acceptgiro die erbij zat.Ik vind het helemaal niet erg als het tot een rechtzaak komt want ik heb een rechtsbijstandverzekering. En ik heb ook nog de bekende consumenten instanties achter me. Ik ga morgen maar wel even bellen naar de Ombudsman en daarna even met het incassobureau om te zeggen dat ze me helemaal niks kunnen maken.
hoe zit het met de rechtsbijstandsverzekering, wat is dat eigenlijk precies?
overigens ligt de fout dus NIET bij het incassobureau, maar bij de partij die de herr/aanmaningen laat versturen, Front International zit dus fout. Niet de incassopartij.
Incassotoko - Goedendag, er is gebleken dat u nog x moet betalen van de datum y, ik wil graag een betalingsregeling met u aan gaan
Debiteur - Klopt niets van, ik heb er niets mee te maken
Incassotoko - Oh, excuses voor het ongemak, ik zal het in orde maken
Yeah fucking right, weet je wel
quote:nb - even ervan uitgaande dat er inderdaad een fout is gemaakt, dat kan ik van hieruit niet bepalen, en is ook in mijn verhaal niet zo heel erg relevant.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:05 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Ter attentie van wie was de brief verzonden dan?
Ik zou eerst het incassobureau bellen, om uit te zoeken hoe het zit, en dan eventueel pas de ombudsman, voordat je een flater slaat.hoe zit het met de rechtsbijstandsverzekering, wat is dat eigenlijk precies?
overigens ligt de fout dus NIET bij het incassobureau, maar bij de partij die de herr/aanmaningen laat versturen, Front International zit dus fout. Niet de incassopartij.
Incassotoko - Goedendag, er is gebleken dat u nog x moet betalen van de datum y, ik wil graag een betalingsregeling met u aan gaanDebiteur - Klopt niets van, ik heb er niets mee te maken
Incassotoko - Oh, excuses voor het ongemak, ik zal het in orde maken
Yeah fucking right, weet je wel
Maar, je dient het incassobureau te betalen, dit kan ook door telefonisch contact met ze te zoeken, wat soms weleens lastig is, maar gewoon een paar keer proberen.
Het incassobureau is nog steeds Intrum Justitia.
Een rechtsbijstand is als ik het goed heb een verzekering waar je altijd aanspraak op kan maken als je wordt gedagvaard door een bedrijf of de overheid. Je hoeft dan niet zelf de advocaat te betalen, maar dat doet de rechtsbijstand. Daar betaal je dan wel elke maand een x bedrag voor. Maar Stichting de Ombudsman heeft al in Kassa dat zij gaan procederen tegen Front International.
Ik lees net het volgende op de website van intrumjustitia.nl:
quote:
28-01-2003 Incassobureau Intrum Justitia wil naamsbekendheid vergroten :: klik ::
[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 03-06-2003 20:52]
quote:Dus men geeft Front duidelijk de schuld, maar jij Intrum
Op dinsdag 3 juni 2003 20:44 schreef larshil het volgende:
Ik ga mooi niks betalen, ik heb me nooit opgeven. Laat hun maar eens een bewijs sturen dat ik me heb lid gemaakt, of dat ergens staat dat er nog meer zendingen zijn geweest. Het was zaterdag bij Kassa geweest dus ik vind het heel raar dat ze dan 2-6 die brief sturen.Het incassobureau is nog steeds Intrum Justitia.
Een rechtsbijstand is als ik het goed heb een verzekering waar je altijd aanspraak op kan maken als je wordt gedagvaard door een bedrijf of de overheid. Je hoeft dan niet zelf de advocaat te betalen, maar dat doet de rechtsbijstand. Daar betaal je dan wel elke maand een x bedrag voor. Maar Stichting de Ombudsman heeft al in Kassa dat zij gaan procederen tegen Front International.
Als je in je gelijk staat, sta je in je gelijk... en je verhaal klinkt plausibel en het is zeker ook voor mij niet onbekend (en dan ben ik nog wel een Salesmedewerker bij... jawel.. Intrum)
bel dus naar Intrum morgen, leg het uit... meestal willen we wel luisteren als je het correct brengt, en we kijken niet met zn honderden naar Kassa
bel dus naar 070-3065151 (receptie)
kom je er niet doorheen, dan 070-3065123 - en dan geef ik je een nummer wat je normaliter niet krijgt, volgens mij. Geef aan de personen daar aan dat je een kwestie hebt met/tegen Front Intl. en je wordt doorverbonden met de behandelaar. of medewerker. Naam van een kp kan ik je niet geven, die weet ik niet uit mn hoofd.
[Dit bericht is gewijzigd door Reddiablo op 03-06-2003 20:52]
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:50 schreef Reddiablo het volgende:[..]
blaat, verkeerde knop
maar over een paar uur heb ik ze vast wel gezien
quote:Ik geef ook Front Int. de schuld, maar Intrum is nu de bemiddelende partner in deze zaak en zij willen mij voor de rechter dagen. Dus daarom ben ik nu ook boos op hun. Ik kan je wel een scan van de brief sturen als je dat wil.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:50 schreef Reddiablo het volgende:
Dus men geeft Front duidelijk de schuld, maar jij IntrumAls je in je gelijk staat, sta je in je gelijk... en je verhaal klinkt plausibel en het is zeker ook voor mij niet onbekend (en dan ben ik nog wel een Salesmedewerker bij... jawel.. Intrum)
bel dus naar Intrum morgen, leg het uit... meestal willen we wel luisteren als je het correct brengt, en we kijken niet met zn honderden naar Kassa
bel dus naar 070-3065151 (receptie)
kom je er niet doorheen, dan 070-3065123 - en dan geef ik je een nummer wat je normaliter niet krijgt, volgens mij. Geef aan de personen daar aan dat je een kwestie hebt met/tegen Front Intl. en je wordt doorverbonden met de behandelaar. of medewerker. Naam van een kp kan ik je niet geven, die weet ik niet uit mn hoofd.
Ik heb die brieven die in het pakje niet eens gelezen ik heb het meteen terug gestuurd. Maar als hun antwoordnummer is opgeheven en er geen ander adres bekend is, wel bij Intrum Justitia maar dat wordt niet door gegeven aan de klanten. Dan is het heel lastig om van een lidmaatschap af te komen. Morgen hang ik aan de telefoon en dan ga ik kijken wat er aan deze situatie gedaan kan worden.
PS ik kijk net de 2 aanmaningen door en daar zie ik dat de eerste ¤92,14 is en de tweede ¤92,33 en er staat nergens in die brief waar die extra kosten vandaan komen. Een postzegel kost toch geen 19 cent?
[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 03-06-2003 21:11]
quote:Onzin, alleen de kantonrechter kan je huurcontract ontbinden als je een huurachterstand hebt of je uit je huis zetten als je je hypotheeklasten niet meer kan betalen. Een incassobureau incasseert. Niets meer en niets minder. Daartoe kan het een aantal stappen nemen. De laatste stap is de gang naar de rechter (dat kan je overigens als schuldeiser zelf ook doen). Als de rechter uitspraak heeft gedaan kan de deurwaarder komen voor een ontruiming, maar alleen met een gerechtelijke uitspraak.
Op maandag 2 juni 2003 12:34 schreef Reddiablo het volgende:
prima hoor, laten jullie het maar lekker tot een rechtszaak uit lopen......
Intrum Justitia ea. hebben 100% macht op over te gaan op huisontzetting ed. zaken,
Nou heeft je huurcontract of je hypotheek geen zak te maken met dit soort praktijken. Deze manier van werken valt waarschijnlijk onder de wet koop op afstand.
quote:Ik ben geen jurist, maar het verhaal zoals de topicopener dat schetst lijkt me duidelijk: niet betalen als ze daar geen overeenkomst kunnen laten zien.
Ik dus als je niet helemaal koosjer hebt betaald, dan zou ik alsnog betalen, anders ben je echt de lul. Heb je wél gelijk, dan zal dat wél aangetoond worden en heeft de Incassotoko nog de cliënt natuurlijk geen recht van spreken.
quote:Kassa stuk gezien, duidelijk verhaal. Wij verrichten inspanningen om die betalingen binnen te krijgen, en dmv. het verhogen van prijzen zetten we meer druk om de niet betaler te laten betalen.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:06 schreef larshil het volgende:[..]
Ik geef ook Front Int. de schuld, maar Intrum is nu de bemiddelende partner in deze zaak en zij willen mij voor de rechter dagen. Dus daarom ben ik nu ook boos op hun. Ik kan je wel een scan van de brief sturen als je dat wil.
Ik heb die brieven die in het pakje niet eens gelezen ik heb het meteen terug gestuurd. Maar als hun antwoordnummer is opgeheven en er geen ander adres bekend is, wel bij Intrum Justitia maar dat wordt niet door gegeven aan de klanten. Dan is het heel lastig om van een lidmaatschap af te komen. Morgen hang ik aan de telefoon en dan ga ik kijken wat er aan deze situatie gedaan kan worden.
PS ik kijk net de 2 aanmaningen door en daar zie ik dat de eerste ¤92,14 is en de tweede ¤92,33 en er staat nergens in die brief waar die extra kosten vandaan komen. Een postzegel kost toch geen 19 cent?
quote:De topicstarter kan zoveel zeggen, hij dient dit aan te tonen. Maar, ik durf wel aan te nemen dat hij in zn recht staat. Moet inderdaad een klein beetje inperken. Maar Intrum doet wat Front van ons verwacht, als wij van Front of welke partner dan ook zaken krijgen toegespeeld, gaan wij er vanuit dat die zaken kloppen. Het is aan de eventuele wanbetaler om te bewijzen of hij dan toch in zn recht staat.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:11 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Onzin, alleen de kantonrechter kan je huurcontract ontbinden als je een huurachterstand hebt of je uit je huis zetten als je je hypotheeklasten niet meer kan betalen. Een incassobureau incasseert. Niets meer en niets minder. Daartoe kan het een aantal stappen nemen. De laatste stap is de gang naar de rechter (dat kan je overigens als schuldeiser zelf ook doen). Als de rechter uitspraak heeft gedaan kan de deurwaarder komen voor een ontruiming, maar alleen met een gerechtelijke uitspraak.
Nou heeft je huurcontract of je hypotheek geen zak te maken met dit soort praktijken. Deze manier van werken valt waarschijnlijk onder de wet koop op afstand.
[..]Ik ben geen jurist, maar het verhaal zoals de topicopener dat schetst lijkt me duidelijk: niet betalen als ze daar geen overeenkomst kunnen laten zien.
Maar de dame van de Ombudsman komt met een duidelijk verhaal.
Wij zijn geen incassobureau, we zijn ook geen directe deurwaarder, maar we hebben die kwesties binnen no-time bij goede deurwaarders... we hebben werkelijk ALLE gerechtelijke mogelijkheden in dienst, of werken samen met. Nee, we zijn geen kantonrechter, maar kunnen wel met onze gerechtelijke uhm.. adviseur de client in het gerecht behartigen. Het hangt er dus een beetje tussen.
quote:die prijzen zou ik niet weten, daar zou je bij de referentie moeten zijn... ik vind het wel een vreemd tarief, maar wellicht is dat de afspraak. 19 cent, is dat een bepaalde percentage van die ¤3 nog wat, bijvoorbeeld...
Op dinsdag 3 juni 2003 21:16 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Kassa stuk gezien, duidelijk verhaal. Wij verrichten inspanningen om die betalingen binnen te krijgen, en dmv. het verhogen van prijzen zetten we meer druk om de niet betaler te laten betalen.
Morgen lees ik weer verder, ik wens je in elk geval succes, want als je in je gelijk staat dan hoor je niet te hoeven betalen. Tough titty voor ons, but such is life
quote:Fout! dat maakt de rechter namelijk uit. En dan is het in Nederland zo geregeld: wie eist, bewijst.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:21 schreef Reddiablo het volgende:[..]
De topicstarter kan zoveel zeggen, hij dient dit aan te tonen. Maar, ik durf wel aan te nemen dat hij in zn recht staat. Moet inderdaad een klein beetje inperken. Maar Intrum doet wat Front van ons verwacht, als wij van Front of welke partner dan ook zaken krijgen toegespeeld, gaan wij er vanuit dat die zaken kloppen. Het is aan de eventuele wanbetaler om te bewijzen of hij dan toch in zn recht staat.
quote:Dat klopt in zekere zin, alle wettelijke mogelijkheden om een vordering te innen zijn aanwezig. Let op: de wettelijke mogelijkheden. Dat wil zeggen dat ze naar de rechter kunnen stappen als iemand echt niet wil betalen. Je huis ontruimen kunnen ze niet, daartoe kan alleen de kantonrechter besluiten. In dit geval zal dat nooit gebeuren. Het is bluf en grootspraak met holle frasen.
Maar de dame van de Ombudsman komt met een duidelijk verhaal.Wij zijn geen incassobureau, we zijn ook geen directe deurwaarder, maar we hebben die kwesties binnen no-time bij goede deurwaarders... we hebben werkelijk ALLE gerechtelijke mogelijkheden in dienst, of werken samen met. Nee, we zijn geen kantonrechter, maar kunnen wel met onze gerechtelijke uhm.. adviseur de client in het gerecht behartigen. Het hangt er dus een beetje tussen.
quote:Ik vind het wel heel slordig als de prijs omhoog gaat ookal is het bijna niks, maar dat er geen melding van wordt gemaakt in de brief vind ik helemaal te gek.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:23 schreef Reddiablo het volgende:
die prijzen zou ik niet weten, daar zou je bij de referentie moeten zijn... ik vind het wel een vreemd tarief, maar wellicht is dat de afspraak. 19 cent, is dat een bepaalde percentage van die ¤3 nog wat, bijvoorbeeld...
Het zo best kunnen dat die 19 cent de 5,5 % rente van de ¤ 3,50 is. Want die heb ik ook nooit betaald, omdat ik nooit iets besteld heb. Dus ik ga mooi ook niet betalen. Laat Front Int. maar eens aantonen door een schriftelijke overeenkomst (met handtekening) dat ik me heb aangemeld voor een club.
[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 03-06-2003 23:19]
quote:Maar het is toch wel typisch dat in heel veel gevallen van Kassa en Ook dat nog en nl.juridisch dat Interim Justitia betrokken is.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:21 schreef Reddiablo het volgende:
De topicstarter kan zoveel zeggen, hij dient dit aan te tonen. Maar, ik durf wel aan te nemen dat hij in zn recht staat. Moet inderdaad een klein beetje inperken. Maar Intrum doet wat Front van ons verwacht, als wij van Front of welke partner dan ook zaken krijgen toegespeeld, gaan wij er vanuit dat die zaken kloppen. Het is aan de eventuele wanbetaler om te bewijzen of hij dan toch in zn recht staat.
Het neemt maar al te vaak aan dat zaken juist is, van allerlei louche bedrijven, waardoor ik IJ ook als louche bedrijf zie.
quote:Dat pleit voor een wat simpele opvatting. Intrum overigens, en niet Interim.
Op dinsdag 3 juni 2003 23:29 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Maar het is toch wel typisch dat in heel veel gevallen van Kassa en Ook dat nog en nl.juridisch dat Interim Justitia betrokken is.
Het neemt maar al te vaak aan dat zaken juist is, van allerlei louche bedrijven, waardoor ik IJ ook als louche bedrijf zie.
Maar er zijn een paar bekende toko's die wel eens foutjes maken, en sure.. Intrum (wij) maken ook wel eens fouten... maar noem eens 1 bedrijf dat NOOIT fouten maakt.... juist, dat is er niet.
quote:Dat bepaalt de (kanton) rechter in een proces. Maar dan praten we over maanden verder. Je denkt gelijk aan gerechtelijke procedures, zo vaak komt dat niet voor; daar het meeste in den minne geschikt kan worden.
Op dinsdag 3 juni 2003 21:36 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Fout! dat maakt de rechter namelijk uit. En dan is het in Nederland zo geregeld: wie eist, bewijst.
[..]Dat klopt in zekere zin, alle wettelijke mogelijkheden om een vordering te innen zijn aanwezig. Let op: de wettelijke mogelijkheden. Dat wil zeggen dat ze naar de rechter kunnen stappen als iemand echt niet wil betalen. Je huis ontruimen kunnen ze niet, daartoe kan alleen de kantonrechter besluiten. In dit geval zal dat nooit gebeuren. Het is bluf en grootspraak met holle frasen.
Wij kunnen wél het huis laten ontruimen, deurwaarders die aan ons gelieerd zijn (understatement) hebben dan een executoriale beslagleggingsmogelijkheid (oid.) en kunnen alles doen wat ze willen, en ZELFS dan heb je nog de mogelijkheid om een keer te betalen.
quote:Overigens hebben wij bijna 50% van de consumentenmarkt in handen, dus misschien is het helemaal niet zo raar dat wij vaak langs komen bij 'incasso' items. Daar we ook nog eens een ruim aantal spelers hebben die maandelijks naar heel veel consumenten factureren, neemt de kans nog eens extra toe. Ik zou het dus eigenlijk maar raar vinden als wij nooit in dit soort programma's komen.... Ik wil het niet goedpraten, maar raar is het niet. Hoe staat het met de Incasso Unie?
Op dinsdag 3 juni 2003 23:29 schreef Heron_Ymus het volgende:[..]
Maar het is toch wel typisch dat in heel veel gevallen van Kassa en Ook dat nog en nl.juridisch dat Interim Justitia betrokken is.
Het wordt pas serieus als je een ambtelijk stuk krijg. (Dat herken je meteen, het staat er groot op). Daarin wordt je gedaagt voor de kantonrechter. Dan moet je pas bepalen of je betaald of niet.
Heb jij ooit een overeenkomst gesloten met de eiser, dwz kunnen ze dat aantonen dmv bewijs, dan zou ik betalen. (Computerloggings en email zijn geen bewijs, tenzij er een electronische handtekening op staat.)
In alle andere gevallen gewoon voor de rechter laten komen.
Ik had ooit een akkefietje met een verhuurder. Ik zat fout, en binnen 4 maanden viel dat ambtelijk stuk in de brievenbus. Kostte me verdorie 40 Euro extra om die rechtzaak te laten vervallen. Zo snel kan het dus als ze echt iets te eisen hebben.
quote:Wat hierbij vergeten wordt te vermelden is dat dit pas kan nadat de kantonrechter zich erover gebogen heeft.
Wij kunnen wél het huis laten ontruimen, deurwaarders die aan ons gelieerd zijn (understatement) hebben dan een executoriale beslagleggingsmogelijkheid (oid.) en kunnen alles doen wat ze willen, en ZELFS dan heb je nog de mogelijkheid om een keer te betalen.
[Dit bericht is gewijzigd door bankrupcy op 04-06-2003 04:04]
geen duerwaarde die zomaar je huis kan ontruimen
dit word door de rechter bepaald
en deze geeft niet zomaar toesteming voor ontruiming
pas na dat je na tussenkomst van de rechter blijft weigeren dan is ontruiming een mogelijkheid
maar er zijn meer opties
inhouding via werkgever is een voorbeeldje
zeker bij niet al te grote bedragen is dat de eerste optie van een rechter
quote:Nee, deurwaarders kunnen niet alles doen wat ze willen. Ook over beslaglegging beslist de rechter, niet de deurwaarder. Voor een lidmaatschap van een onderbroekenclub wordt je heus je huis niet uitgezet.
Op woensdag 4 juni 2003 01:25 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Dat bepaalt de (kanton) rechter in een proces. Maar dan praten we over maanden verder. Je denkt gelijk aan gerechtelijke procedures, zo vaak komt dat niet voor; daar het meeste in den minne geschikt kan worden.
Wij kunnen wél het huis laten ontruimen, deurwaarders die aan ons gelieerd zijn (understatement) hebben dan een executoriale beslagleggingsmogelijkheid (oid.) en kunnen alles doen wat ze willen,
quote:Ja wat denk jij: je hebt altijd de mogelijkheid om te betalen. Helaas kennen mensen bij wie Intrum aan de deur staat hun rechten vaak niet en worden ze met dit soort spookverhalen bang gemaakt. Nogmaals: over een beslaglegging beslist de rechter, nooit de deurwaarder. De deurwaarder kan je huis ontruimen, maar alleen met een gerechtelijk bevel in de hand.
en ZELFS dan heb je nog de mogelijkheid om een keer te betalen.
gaf eerder al aan dat een dw. uiteraard een executoriale beslagleggingsdinges moet hebben. En hij gooit je niet uit je huis idd, als je een totale vordering hebt van 400 euro ofzo. Dan neemt hij simpelweg spul mee wat die waarde heeft, zal opleveren.
overigens vraag ik me wel af hoe hij dat bepaalt (waardes van goederen)
was een beetje krom uitgedrukt, het zal het tijdstip of de haast zijn geweest
quote:Goed, het komt er dus op neer dat deurwaarders niet alles mogen. Uiteindelijk beslist de rechter. Bedrijven als Intrum zijn wel erg goed in het onder druk zetten en bang maken van mensen. Een goede deurwaarder legt mensen uit hoe de procedures werken en wat mensen zelf kunnen doen.
Op woensdag 4 juni 2003 09:48 schreef Reddiablo het volgende:
en een dw kan dan 'alles' doen op het gebied van exec. beslaglegging, indien hij daarvoor de volmacht van de (kanton) rechter heeft gehad.
was een beetje krom uitgedrukt, het zal het tijdstip of de haast zijn geweest
We zijn ook geen incassobureau (sec), we kunnen het hele financiele traject verzorgen vanaf het creeren van een factuur en daarvoor t/m nagerechtelijke procedures.
Als je het zeer black&white bekijkt, is het inderdaad wel onze taak om ervoor te zorgen dat de niet-betaler gaat betalen, en soms moet daar flink wat pressie voor gebruikt worden, maar in veel gevallen (hangt wel van onze client af) beginnen wij met een kennisgeving (herinnering) dat wij de zaak hebben overgenomen en dat wij het zeer zouden waarderen dat de niet-betaler betaalt. Is het zo dat een grote toko ons vraagt van ' flikker ze maar meteen voor het gerecht' dan zullen we daar iets meer pressie achter zetten.
Maar een van onze strevens is om op een enigszins normale manier tot een nuttige betalingsregeling te komen, als je praat over het vlakje incasso.
Incasso is maar een gedeelte van onze dienstverlening, net als bijv. de deurwaarder ook adviseert, minnelijke acties kan verrichten en bijv. bedrijfsinformatie kan verstrekken.
quote:Nou ken ik Intrum ook een beetje, en bemiddelen lijkt me een eufemisme. De klant is degene met een vordering. Het doel is die vordering betaald te krijgen. Niets meer en niets minder. Zaken die in de minne geschikt worden? Ik neem aan dat je doelt op zaken die niet voor de rechter komen. Dat zijn dus ook de mensen die uit angst voor nog meer kosten maar akkoord gaan met een laatste betalingsvoorstel. Vaak zijn dat wanbetalers die alsnog eieren voor hun geld kiezen, maar het zijn soms ook mensen die gewoon onder druk gezet zijn met allerlei bangmakerij.
Op woensdag 4 juni 2003 10:27 schreef Reddiablo het volgende:
nee, wij zijn een organisatie die tussen de 2 partijen bemiddelt. 80% van alle openstaande betalingen hebben in de minne resultaat.
quote:Een incassobureau is niks. Iedereen kan zichzelf incassobureau noemen. Een factuur uitschrijven kan ook iedereen en een deurwaarder of een advocaat inschakelen kan ook iedereen.
We zijn ook geen incassobureau (sec), we kunnen het hele financiele traject verzorgen vanaf het creeren van een factuur en daarvoor t/m nagerechtelijke procedures.
en een wanbetaler moet gewoon betalen, waarom is dat niet anders dan diefstal?
bemiddelen? ja hoor.
het regelen van bijvoorbeeld een betalings afspraak, ik denk aan termijnbetalingen van 6 maanden, of 1 jaar, of soms zelfs 2 jaar. Da' s echt geen botte hark stijl.
Soms zijn het inderdaad 'gewone mensen' die onder een bepaalde druk worden gezet, maar op zo'n moment is het vaak nog in zo'n fase dat wij ze voor het eerst benaderen, je hoort oud en wijs genoeg te zijn om dan te kunnen zeggen, wacht eens even, deze vordering klopt niet... ben je daar te stom voor (om het erg cru te zeggen) tja... niet mijn probleem.
De zwakke geitjes worden ook als eerste gevangen door de jagende leeuw, such is life!
Van alle mensen die wij aanschrijven of telefonisch benaderen is het gros gewoon (notoire) wanbetaler, of men is vergeten te betalen of men is op dit moment niet in staat om te betalen. Met die laatste 2 kun je werkbare afspraken maken.
Ik heb ook wel eens wat besteld van het internet en keurig netjes een factuur ontvangen en gewoon vergeten te betalen (al dan niet moedwillig) daarna krijg je keurig netjes een herinnering, en dan denk je van.. shit, die had ik moeten betalen.... en dan doe je dat netjes.
Maar die cases hoor je nooit, het zijn altijd een paar mensen die stennis maken, meestal nog onterecht ook
In veel gevallen zullen wij ook, mocht de debiteur toch in zn gelijk staan, uiteindelijk gewoon de zaak afboeken, maar het is toch niet gek dat we niet bij een klein beetje tegenwind Jan en Alleman gelijk gaan geven.
Een ander voorbeeld, de organisatie Active ISP heeft zn complete klantenbestand laten aanmanen door ons, fout van hen, en toegegeven door hun fin.dir. Gaan we dus niet op verder, logisch. Maar als er een enkeling de vordering denkt te betwisten, tja...... leuk
quote:Ik heb het niet over de echte wanbetalers. Die kunnen ook veel herrie maken terwijl ze fout zitten.
Op woensdag 4 juni 2003 11:12 schreef Reddiablo het volgende:
--knip--
Ik heb het over pressiemiddelen die oneigenlijk zijn en veel gebruikt worden.
Eerst kreeg ik een bandje dat alle medewerkers ingesprek waren, daarna kwam een keuzemenu.
1.) Laat je naam, telefoonnummer en ref.nummer achter en je wordt terug gebeld.
2.) Je probeerd het op een later moment nog eens.
Ik koos voor opties 2 en heb meteen terug gebeld, het duurde echter 5 minuten voordat ik er door was. Vervolgens kreeg ik medewerkster aan de lijn die vroeg om mijn ref. nummer. Nadat ik dat had gegeven zei ze dat zag dat het om Front International ging, dit bevestigde ik.
Ze vroeg naar mijn verhaal:
Ik vertelde dat ik ongevraagd een eerste pakketje met een boxer had ontvangen, deze had ik open gemaakt en zag dat ik meteen lid was en dus het pakketje retour afzender had gestuurd. En dacht hiermee klaar te zijn, totdat ik het tweede pakketje had ontvangen. Deze heb ik ongeopend terug gestuurd, omdat ik al een vermoede had wat in die brief zou staan. Ze noemde mijn adres op en natuurlijk klopt dat want anders krijg ik ook noooit een brief van Intrum Justitia.
Tevens melde ik aan de medewerkster van Intrum dat ik had vernomen van TPG dat het antwoordnummer opgeheven was en dat mogelijk de oorzaak was dat ze mijn uitschrijving niet was ontvangen. Het antwoord van de vrouw was dat ik naar het postkantoor moest gaan en daar om een retour bewijs moet vragen, want dan kon je aantonen dat je het hebt terug gestuurd. Daarop reageerde ik dat volgens Wetartikel 7.7 lid 1 dat je ongevraagde post mag houden en dat je ze niet perse hoeft terug te sturen. De medewerkster was bekent met het wetartikel maar vond toch dat ik een retourbewijs moest hebben om aan te tonen dat ik het heb terug gestuurd.
Mijn reactie tegen de medewerkster was dat ze me mogelijk niet goed had begrepen en heb hierop nogmaals de aandacht gelegt op artikel 7.7 Ook vermelde ik dat ik nooit ergens een handtekening heb gezet en dat iedereen wel mijn adres kan invullen, want deze is gemakkelijk te vinden aan de hand van een telefoonboek. De medewerkster zei dat zo iets dergelijks best mogelijk zou zijn.
De medewerkster van Intrum zou het doorsturen naar Front International, als ik niks zou horen dan is de zaak afgedaan. Ik vroeg naar binnen welk tijdseenheid dat zou zijn, hierop kon ze mij geen duidelijk antwoord geven. De rechtzaak komt er voorlopig nog niet, eerst wachten op de reactie van Front International. Ze zouden telefonisch contact met me opnemen als er Front International een antwoord heeft gestuurd. Maar ze vroeg niet eens om een telefoonnummer waar ik bereikbaar op ben.
Groeten,
Lars
PS een paar punten voor mensen die ook gaan bellen.
- Vermeld dat je nooit iets besteld hebt.
- Je hebt geen retourbewijs omdat je het mag houden volgens artikel 7.7
- Je hebt nergens een handtekening gezet voor een lidmaatschap.
- Er is nergens vermeld daar er extra zendingen zouden volgen.
- Het antwoordnummer is opgeheven, waardoor je niet kan opzeggen wat wel moet volgens de wet. Een bedrijf moet een postadres hebben om uitschrijvingen te ontvangen.
- Het bedrijf niet is ingeschreven bij de KvK
Front valt onder een Zweeds bedrijf, dus wellicht daarom geen kvknr.
quote:lekker slim daar vanuit te gaan, ik had al een paar keer in het gesprek gemeld dat ik me nergens voor heb aangemeld. Waarom zou ze dan ervan uitgaan dat het telnr wel klopt?
Op woensdag 4 juni 2003 12:33 schreef Reddiablo het volgende:
we hebben je gegevens
Ze zal er vanuit zijn gegaan dat je telnr klopt.
Front valt onder een Zweeds bedrijf, dus wellicht daarom geen kvknr.
Werkt Intrum Justitia voor een nederlands bedrijf of voor een zweeds bedrijf? Ik snap er echt helemaal niks meer van (misschien willen ze dat ook juist).
Ps de medewerkster van Intrum klonk niet echt vriendelijk over de telefoon.
niet te bang zijn.. gewoon voor laten komen.
voor een 'schuld' van 92 euro kunnen ze je echt niet je huis uitzetten !
de kosten zijn dan voor die teringlijers van dat kut incasso bureau
quote:Blij dat je het begrijpt
Op woensdag 4 juni 2003 16:33 schreef Koos Voos het volgende:
' In veel gevallen zullen wij ook, mocht de debiteur toch in zn gelijk staan, uiteindelijk gewoon de zaak afboeken, maar het is toch niet gek dat we niet bij een klein beetje tegenwind Jan en Alleman gelijk gaan geven. '....niet te bang zijn.. gewoon voor laten komen.
voor een 'schuld' van 92 euro kunnen ze je echt niet je huis uitzetten !de kosten zijn dan voor die teringlijers van dat kut incasso bureau
quote:Heb je haar naam genoteerd, puur voor mijn beeldvorming; denk dat ik dr niet ken
Op woensdag 4 juni 2003 15:44 schreef larshil het volgende:[..]
lekker slim daar vanuit te gaan, ik had al een paar keer in het gesprek gemeld dat ik me nergens voor heb aangemeld. Waarom zou ze dan ervan uitgaan dat het telnr wel klopt?
Werkt Intrum Justitia voor een nederlands bedrijf of voor een zweeds bedrijf? Ik snap er echt helemaal niks meer van (misschien willen ze dat ook juist).
Ps de medewerkster van Intrum klonk niet echt vriendelijk over de telefoon.
och, als alle andere gegevens kloppen, zal het telnr. ook wel kloppen
quote:Intrum Justitia staat bekend als een bende criminele afpersers.. doe maar is zoeken op google...
Op woensdag 4 juni 2003 17:02 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Blij dat je het begrijpt
quote:Kicken!
Op woensdag 4 juni 2003 18:01 schreef Koos Voos het volgende:[..]
Intrum Justitia staat bekend als een bende criminele afpersers.. doe maar is zoeken op google...
quote:Nee, die heeft ze niet eens genoemd, ze vroeg meteen naar het Ref.nummer.
Op woensdag 4 juni 2003 17:04 schreef Reddiablo het volgende:
Heb je haar naam genoteerd, puur voor mijn beeldvorming; denk dat ik dr niet kenoch, als alle andere gegevens kloppen, zal het telnr. ook wel kloppen
Een paar maanden later krijg ik wéér een rekening! Nu onder een ANDER lidmaatschapsnummer. En ook deze keer heb ik geen enkel pakketje ontvangen. Uiteraard weer een brief geschreven, maar niets op gehoord. Vandaag krijg ik een brief van Intrum Justitia; incasso; of ik maar even snel wil betalen. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar: ik moet mijn naam en telefoonnummer op een bandje inspreken.
Ik heb meteen maar even met Tros Radar gebeld. De boodschap was duidelijk: absoluut niets betalen! Als ze het willen laten voorkomen dan doen ze dat maar, ze kunnen mij niets maken. Maar het feit dat Front International totaal niet reageert op je brief zegt natuurlijk al genoeg.
Is het ondertussen al bij de rechter geweest bij iemand? Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
[Dit bericht is gewijzigd door Gijsch op 26-06-2003 23:04]
http://www.consumentengeld.nl/nieuws/nieuws/260184?ticket=nietlid
[Dit bericht is gewijzigd door Gijsch op 26-06-2003 23:03]
Is er niet zoiets als bedrijfsethiek (wij gaan niet in zee met bedrijven die de schaduwkant van de grens van algemeen fatsoen bewandelen) of gaat het jullie toko puur om de poen?
quote:in mijn ogen ook een uitermate twijfelachtige manier van bedrijfvoeren.
Soms zijn het inderdaad 'gewone mensen' die onder een bepaalde druk worden gezet, maar op zo'n moment is het vaak nog in zo'n fase dat wij ze voor het eerst benaderen, je hoort oud en wijs genoeg te zijn om dan te kunnen zeggen, wacht eens even, deze vordering klopt niet... ben je daar te stom voor (om het erg cru te zeggen) tja... niet mijn probleem.De zwakke geitjes worden ook als eerste gevangen door de jagende leeuw, such is life!
Innocent until proven guilty, in zo'n geval.
quote:maar nu is het meer dan bekend....dus moeten die toko binnenkort op zoek naar een ander incassobureau?
Op donderdag 26 juni 2003 23:09 schreef Reddiablo het volgende:
Front zal ook best heel veel dingen correct doen, wie geeft ons het recht om ze vantevoren af te schrijven?Innocent until proven guilty, in zo'n geval.
quote:Weet niet hoe het zit, ik zit bij sales
Op donderdag 26 juni 2003 23:10 schreef iemoe het volgende:[..]
maar nu is het meer dan bekend....dus moeten die toko binnenkort op zoek naar een ander incassobureau?
quote:dan hoor je toch juist wél te weten hoe het zit?
Op donderdag 26 juni 2003 23:14 schreef Reddiablo het volgende:[..]
Weet niet hoe het zit, ik zit bij sales
quote:ik denk dat je eigen bedrijf schade ondervindt als je klanten negatief in het nieuws komen. hoe unfair dat dan ook is.
maar geloof dat wij ook inzake bepaalde referenties geen actie ondernemen. Maar het kan best zijn dat er een bepaalde front actie verkeerd is gegaan, en de rest van hun werkzaamheden 100% in orde zijn.
quote:ehm...je verhaal?
Op donderdag 26 juni 2003 23:30 schreef vogeltje het volgende:
ik wil zelf een brief schrijven naar intrum, wat moet ik hier in vermelden ?
en dan het liefst zonder spelfouten en emotionele dingen.
state the facts!
en natuurlijk je contactpersoon (<-- GRAPJE!!)
quote:Waarom al die moeite en kosten?
Op donderdag 26 juni 2003 23:30 schreef vogeltje het volgende:
ik wil zelf een brief schrijven naar intrum, wat moet ik hier in vermelden ?
Maar ik heb niets besteld dus ga ook niets betalen. Heb meteen een brief terug gedaan met bezwaar, nu maar afwachten, 1 ding weet ik zeker ik ga niks betalen. Laat maar voorkomen, heb genoeg vrienden die rechten studeren en maar wat graag zo'n zaak willen doen..
Al met al baal ik wel van zoiets, nou moet ik actie gaan ondernemen om een misverstand de wereld uit te helpen, terwijl ik daar niets mee te maken heb gehad. Alsof ik geen nuttige dingen te doen heb ofzo.
[Dit bericht is gewijzigd door EvH-Rdam op 27-06-2003 11:16]
quote:Ik weet niet elke procedure voor elke afzonderlijke klant, ik ken ook niet alle 6000 concurrenten
Op donderdag 26 juni 2003 23:23 schreef iemoe het volgende:[..]
dan hoor je toch juist wél te weten hoe het zit?
quote:Je bent 5 minuten kwijt aan het schrijven van zo'n brief, en uiteindelijk - wanneer het goed is gekomen - kun je lachen en steek je een lange vinger op, lijkt mij wél de moeite waard
Op vrijdag 27 juni 2003 11:09 schreef EvH-Rdam het volgende:
Vandaag staat er ook een stukje in de krant hierover. Dat veel mensen gewoon betalen omdat ze bang zijn geworden van de brief van Intrum. En dat Front in strijd tegen de wet handelt. Je mag namelijk niet ongevraagde toezendingen doen, en daarbij meteen een lidmaatschap aan vast zetten.
Gister heb ik ook een brief gehad, voor een bedrag van 96.99 Euro, als ik niet betaal of reageer worden de kosten van de gerechtelijke procedure minimaal 500 Euro! Stoer hoor zo dreigen.Maar ik heb niets besteld dus ga ook niets betalen. Heb meteen een brief terug gedaan met bezwaar, nu maar afwachten, 1 ding weet ik zeker ik ga niks betalen. Laat maar voorkomen, heb genoeg vrienden die rechten studeren en maar wat graag zo'n zaak willen doen..
Al met al baal ik wel van zoiets, nou moet ik actie gaan ondernemen om een misverstand de wereld uit te helpen, terwijl ik daar niets mee te maken heb gehad. Alsof ik geen nuttige dingen te doen heb ofzo.
Een half jaar geleden, zag ik dus die actie op internet staan van die boxershorts.
Toen heb ik 1 x aan zo;n actie meegedaan, en niet de kleine lettertjes gelezen dat ik dan elke maand zoiets kreeg. Heb dus 2 x zo'n pakket gehad, en de boxershorts bevielen me wel.
op 1-6 heb ik 3 brieven gekregen met te betalen rekeningen. Heb alles keurig betaald..
week geleden kreeg ik weer een brief, + die van justitia ofzo, dat ik nog een x moet betalen... terwijl ik toch duidelijk 3x heb betaald (staat ook op afrekening) het vrouwtje bij justitia zou informeren hoe het zat. Wel heb ik telefonisch bij Front (die toen nog te bereiken was) me opgezegd. Sindsdien krijg ik niks meer
Het vrouwtje zei dat ik over 2 weken maar weer eens moest bellen, en dan hoor ik het wel zei ze.
Nu zie ik dus hier een topic over, en meer mensen die er last van hebben. Zal dit topic bookmarken en volgen
p.s. Moet ik nu wel of niet betalen aan Front en Justitia?
[Dit bericht is gewijzigd door Axeweb op 27-06-2003 12:08]
quote:in welke krant ?
Op vrijdag 27 juni 2003 11:09 schreef EvH-Rdam het volgende:
Vandaag staat er ook een stukje in de krant hierover. Dat veel mensen gewoon betalen omdat ze bang zijn geworden van de brief van Intrum. En dat Front in strijd tegen de wet handelt. Je mag namelijk niet ongevraagde toezendingen doen, en daarbij meteen een lidmaatschap aan vast zetten.
Gister heb ik ook een brief gehad, voor een bedrag van 96.99 Euro, als ik niet betaal of reageer worden de kosten van de gerechtelijke procedure minimaal 500 Euro! Stoer hoor zo dreigen.Maar ik heb niets besteld dus ga ook niets betalen. Heb meteen een brief terug gedaan met bezwaar, nu maar afwachten, 1 ding weet ik zeker ik ga niks betalen. Laat maar voorkomen, heb genoeg vrienden die rechten studeren en maar wat graag zo'n zaak willen doen..
quote:Ik las het in de metro, maar als het in de metro staat dan staat het ook vast in een andere krant. Het AD ofzo, of de Telegraaf.
Op vrijdag 27 juni 2003 16:15 schreef vogeltje het volgende:[..]
in welke krant ?
En zowaar! Wat lees ik zojuist op de website van de consumentenbond? Problemen "opgelost"!
http://www.consumentenbond.nl/nieuws/nieuws/269676?ticket=nietlid
Ik hoop dat ze hun oplichtpraktijkjes nu niet meer uitoefenen. En ik hoop ook dat er weinig slachtoffers zijn die uit angst toch maar betaald hebben...
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 23:33 schreef Koos Voos het volgende:
Toont maar weer aan met wie dat Interim Justitia in zee gaat en op welke wijze ze zaken doen ...
Moet ik nu wel die 99 euro aan Interim betalen???
volgens het vrouwtje
Problemen Front International opgelost
27 juni 2003
Front International, een bedrijf dat ongevraagd dames- en herenondergoed naar consumenten zou sturen, geeft toe dat er veel klachten zijn. De problemen moeten volgens het bedrijf nu echter opgelost zijn.
Enige tijd geleden kregen wij veel klachten van consumenten over het bedrijf, omdat het ongevraagd ondergoed naar consumenten zou sturen. Ook waren er klachten dat consumenten ineens als klant geregistreerd stonden nadat ze op een gratis aanbod waren ingegaan. We hebben Front International per brief laten weten dat zij daarmee in strijd met de wet handelden en hen dringend gevraagd deze verkoopmethode te stoppen.
In reactie op onze brief laat Front International weten dat zij een eerste pakket tegen een kennismakingstarief aanbiedt. Daarbij wordt expliciet vermeld dat als u op het aanbod ingaat, u lid wordt van een club en regelmatig pakketten kunt verwachten. Als u daar geen prijs op stelt, kunt u zonder verdere verplichting het lidmaatschap schriftelijk of telefonisch opzeggen.
Omdat u vantevoren gewezen wordt op het feit dat u lid wordt als u het kennismakingspakket aanneemt, zien wij geen verdere aanleiding om Front International hierop aan te spreken. U kunt altijd af van vervolgpakketten als u daar geen prijs op stelt. Het zou netter zijn als het omgekeerd zou zijn en als u moet aangeven dat u wél een vervolgzending wilt ontvangen.
We houden wel in de gaten of de klachten inderdaad afnemen.
Als ik dit lees ben ik dus blij dat ik dat gedaan heb!
(Het moet niet veel gekker worden... )
Hoe ver is het bij jullie?
Front International
Postbus 2038
3330 DA Zwijndrecht
adres is hetzelfde en het nr van de klantenservice ook
krijg sinds kort ook allerlei zut toegestuurd, staat alleen op naam van iemand die ik niet ken maar wel met mijn adres.
Ik heb de consumentenbond gebeld en zij geven het advies: eenmaal een brief sturen waarin je aangeeft dat je ongewenste zending hebt ontvangen en die NIET behoeft te betalen noch te retourneren. Dat staat nu eenmaal in het burgerlijk wetboek.
Dreigen met inkassokosten etc.? Niet van schrikken, ze kunnen namelijk niets. Wat denk jij dat een rechter zal zeggen als er een zaak voorkomt waar allerlei consumentenorganisaties al honderden klachten van hebben ontvangen? FRONT heeft geen koopovereenkomst en kan dus niets maken... en wie mijn adres heeft opgegeven weet ik niet, ik woon niet eens in Nederland
Ze zullen wel oplopen, en schrik daar niet van hoor... dit zijn nu eenmaal de praktijken van dit soort bedrijven.
Als jet het niet vertouwt, bel dan even met het consumentenprogramma RADAR voor info, of als je lid bent de Consumentenbond.
quote:hij neemt niks mee, hij stelt het spul slechts onder curatele; je mag het niet laten verdwijnen of verkopen
Op woensdag 4 juni 2003 09:47 schreef Reddiablo het volgende:
we praten een beetje langs elkaar heen, Leonardogaf eerder al aan dat een dw. uiteraard een executoriale beslagleggingsdinges moet hebben. En hij gooit je niet uit je huis idd, als je een totale vordering hebt van 400 euro ofzo. Dan neemt hij simpelweg spul mee wat die waarde heeft, zal opleveren.
overigens vraag ik me wel af hoe hij dat bepaalt (waardes van goederen)
meenemen is diefstal... KOM MAAR OP!
Sterker nog: als ze nog maar uit zichzelf binnen willen dringen, dan moet je ze 2 keer verzoeken de woning te verlaten, doen ze dat niet: politie bellen.
Zover komt het niet, voor die paar lullige euro's gaan ze niet zo ver. Bovendien: m.b.t. FRONT staan de consumenten in hun recht!
Het pakket heb ik niet teruggestuurd, want ik heb er immers nooit om gevraagd en m'n pa zei gelijk aan het begin al dat ik dat ook niet moest doen.
Een paar weken later kwam er plotseling nog een pakketje van Front binnen, met een rode slip erin, deze was voor m'n zusje
En een paar dagen later (kan ook zijn dat deze iets eerder kwam dan het pakketje voor m'n zusje) nog een herinneringsnota van Front voor mij, die ik meen ¤9 bedroeg (inclusief ¤4,50 administratiekosten)...
Daarop hebben we beide pakketjes retour afzender in de rode bus gepropt...
Toen begon een paar weken later de volgende fase, namelijk die van Intrum Justitia...
Na de eerste brief (8 dagen om te betalen of anders... ), hebben we contact opgenomen met de Consumentenbond (we zijn hier lid van), en deze adviseerde om een brief aan zowel Front (op het antwoordnummer wat niet meer bestaat
) als Intrum te sturen, niet aangetekend, want dan zouden wij weer kosten moeten maken om hun fout recht te zetten... Op deze brief hebben wij nooit antwoord gehad, van beide partijen niet (van Front is logisch, omdat het antwoordnummer dus al niet meer bestond)...
Afgelopen Zaterdag viel bij ons dan de derde brief van Intrum in de bus. De eerste ging over 8 dagen, de tweede over 3 dagen "of anders gaan we verdere procedures starten". M'n ouders bleven er beide op hameren dat ik NIET verder zou reageren, "laat ze maar komen, kan je nog lachen", aldus m'n vader.
Deze derde brief ging erover dat de regionale deurwaarder binnenkort een bezoekje zou brengen, ik had nog wel de optie om binnen 3 dagen alsnog die ¤68,- over te maken, dan zouden ze de deurwaarder er namelijk over inlichten dat de betaling geschied was
Hierop heb ik mijn moeder gevraagd of die niet even met Intrum zou willen bellen vandaag (=maandag... ik ben laat vandaag )... de vraag waarom ik het niet zelf doe, is omdat ik daar simpelweg te bescheiden/verlegen voor ben, terwijl m'n moeder daarentegen zonder problemen zo iemand telefonisch de huid volscheldt
Dat is dus ook gebeurd, en de resultaten van dit gesprek staan hier
[edit]
iets vergeten te vermelden
[/edit]
Zoals beloofd zal ik nu de uitkomst van het gesprek, dat m'n moeder vanmiddag gehad heeft, met IJ hier samenvatten (athans pogen tot):
Ze heeft onderandere verteld dat we een poosje terug die brief hebben verstuurd aan beide bedrijven. De medewerkster antwoordde daarop dat we dan eerst hadden moeten bellen alvorens het versturen van een brief. Hierop antwoordde m'n moeder dat dat natuurlijk niet normaal is dat je eerst moet bellen alvorens een brief te versturen.
Verder heeft ze nog gerefereerd naar het feit dat we dit reeds aan de consumentenbond hebben gemeld, en dat het doorzetten van deze zaak door hun slechte reclame zou zijn voor hun incassobureau.
Ook heeft ze gevraagd "wat voor bureau jullie nou eigenlijk zijn dat jullie je met dit soort malefide praktijken inlaten", antwoord hierop was dat ze niets wisten van Frontline en alleen opdrachten uitvoeren.
Antwoord moeder: "Nou dan volgen jullie de media ook niet zo erg zeker",
"op deze manier kunnen ze ons natuurlijk wel van alles sturen om vervolgens met een dikke rekening aan te komen zetten"
De medewerker zei daarop dat we maar een bezwaarschrift in moesten dienen, waarop mijn moeder zei, dat ze dat niet van plan was, omdat ze niet om al die narigheden gevraagd heeft. Verder heeft ze gezegd, dat ze geen dreigementen meer wenst te ontvangen en zeker niet van plan is om ¤68,- te betalen voor een onderbroek, waar niet om gevraagd is.
De medewerker zei ook nog, dat, als het een rechtzaak werd, hij niet zou weten wie zou winnen, maar als wij het verloren, kostte het heel wat meer, waarop m'n moeder zei: "Ik weet wel wie zou winnen, daar zit ik niet over in... maar ik wil dat hele gedoe gewoon niet".
Hij zou dit telefonische gesprek (waarschijnlijk opgenomen?) in het contact met Frontline meenemen.
Zo is het gesprek ongeveer verlopen.
---- verhaal op die advocatenpagina.
quote:Ik zou altijd even bellen om te vragen aan wie je die brief kunt versturen. Maar het zou niet veel uit hoeven maken , hoewel ik daar geen uitsluitsel over kan geven, uiteraard
heeft onderandere verteld dat we een poosje terug die brief hebben verstuurd aan beide bedrijven. De medewerkster antwoordde daarop dat we dan eerst hadden moeten bellen alvorens het versturen van een brief. Hierop antwoordde m'n moeder dat dat natuurlijk niet normaal is dat je eerst moet bellen alvorens een brief te versturen.
quote:De fout ligt iig. bij Front International, wij doen ons werk, wij stoppen pas als Front zegt dat we moeten stoppen. Zou van de gekke zijn als we stoppen bij iedere debiteur die z'n mannetje staat. Laat maar komen die reclame!
Verder heeft ze nog gerefereerd naar het feit dat we dit reeds aan de consumentenbond hebben gemeld, en dat het doorzetten van deze zaak door hun slechte reclame zou zijn voor hun incassobureau.
quote:Front Intl bedoel je? Frontline niet.... maar wij voeren dus idd. de opdracht uit van Front. Wij mogen er vanuit gaan dat wij zaken van hen krijgen die kloppen. Wij gaan niet de administratie voor hen voeren. Dan kunnen we heel Nederland een baan geven! (zou misschien ook wel leuk zijn, maar goed.)
Ook heeft ze gevraagd "wat voor bureau jullie nou eigenlijk zijn dat jullie je met dit soort malefide praktijken inlaten", antwoord hierop was dat ze niets wisten van Frontline en alleen opdrachten uitvoeren.
Antwoord moeder: "Nou dan volgen jullie de media ook niet zo erg zeker",
"op deze manier kunnen ze ons natuurlijk wel van alles sturen om vervolgens met een dikke rekening aan te komen zetten"
Beetje hypocriete reactie van je moeder. Hoe kun je nou weten dat een bedrijf louche is voor je er zaken mee doet - ieder bedrijf (mag je van uitgaan) doet op een rechtmatige manier zaken. En ach, je bent een van de vele klachten, maar het aantal klachten is minder dan het aantal mensen dat geen klachten geeft. Wat ik wil zeggen is, misschien ben jij statisch maar een van de relatief weinig mensen waar het mis gaat, dan is een bedrijf hardly louche.
quote:Tja, dan gaan we voorlopig nog door, maar dan moet je (moeder) ook niet blijven mekkeren
De medewerker zei daarop dat we maar een bezwaarschrift in moesten dienen, waarop mijn moeder zei, dat ze dat niet van plan was, omdat ze niet om al die narigheden gevraagd heeft. Verder heeft ze gezegd, dat ze geen dreigementen meer wenst te ontvangen en zeker niet van plan is om ¤68,- te betalen voor een onderbroek, waar niet om gevraagd is.
quote:Daarnet was HIJ nog een ZIJ. Tja, als je zulke halve waarheden gaat vertellen weet ik wie er wel wint!
De medewerker zei ook nog, dat, als het een rechtzaak werd, hij niet zou weten wie zou winnen, maar als wij het verloren, kostte het heel wat meer, waarop m'n moeder zei: "Ik weet wel wie zou winnen, daar zit ik niet over in... maar ik wil dat hele gedoe gewoon niet".
Alle redelijkerwijs gemaakte kosten zullen proberen te worden verhaald op de verliezende partij, maar uiteraard beslist de rechter.
quote:Hij of zij houdt het bij in een systeem, er zal iets bijstaan dat deze vordering betwist is, dat jullie niet wensen te betalen enz. Wat we er verder mee doen weet ik niet. Ik neem aan dat we gewoon doorgaan naar de volgende stap. Maar dat is zeker niet aan mij.
Hij zou dit telefonische gesprek (waarschijnlijk opgenomen?) in het contact met Frontline meenemen.
quote:Wat is er nu bereikt?
Zo is het gesprek ongeveer verlopen.
quote:hij heeft van de rechter het recht ontvangen op beslag te leggen op... als je dit weigert ben je volgens mij niet de wet aan het nakomen....
Op woensdag 6 augustus 2003 15:15 schreef aandeslag25 het volgende:
Inderdaad... zo'n inkassokantoor mag inderdaad niets. Laat ze maar komen, en staan ze dan feitelijk aan je deur: zeg dan:"sorry meneer, maar ik hoef u niet binnen te laten".Sterker nog: als ze nog maar uit zichzelf binnen willen dringen, dan moet je ze 2 keer verzoeken de woning te verlaten, doen ze dat niet: politie bellen.
Zover komt het niet, voor die paar lullige euro's gaan ze niet zo ver. Bovendien: m.b.t. FRONT staan de consumenten in hun recht!
"Mevrouw,ik heb juridisch advies ingewonnen en ik wil dat u mijn gegevens uit uw administratie verwijdert".
Na wat brutale opmerkingen van de telefoniste zocht ze mijn gegevens op, en heeft ze inderdaad mijn lidmaatschap verwjiderd en de vordering op 0 euro gesteld.
Sorry mensen, maar een grote bek doet wonderen.
quote:Jammer dat het zo moet inderdaad... was dat bij Front of IJ?
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:49 schreef aandeslag25 het volgende:
Ik ben deze hele k*t zooi zo beu, ik heb net gebeld:"Mevrouw,ik heb juridisch advies ingewonnen en ik wil dat u mijn gegevens uit uw administratie verwijdert".
Na wat brutale opmerkingen van de telefoniste zocht ze mijn gegevens op, en heeft ze inderdaad mijn lidmaatschap verwjiderd en de vordering op 0 euro gesteld.
Sorry mensen, maar een grote bek doet wonderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |