abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2003 @ 22:24:48 #1
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10330012
Ik wil eigenlijk eens weten hoe het hier met andere kinderen zit.

Mijn zoontje is bijna 1 jaar maar hij kan nog niet zelfstandig zitten
valt nog steeds om (maar ik denk dat hij dat expres doet en het als spelletje ziet)
begint nu een beetje te kruipen en moet op extra controle bij het consultatie bureau voor zijn moteriek (vind ik ook vreemd maar het zal wel goed zijn) Trekt zich nog niet op..
Maar in andere dingen is hij weer goed vind ik
Hij weet wat nee betekent en zachtjes en als je vraagt om een kusje geeft hij die ook binnen een dag heb ik hem geleerd hoe hij boterhammentjes moet eten doet hij ook pas sins 2 dagen.(dus leren doet hij snel)
Maar in dingen begrijpen en nadoen is hij weer heel erg snel.
en ook zoiets we zeggen dan toet toet en drukken dan met onze duim op zijn neusje en dat doet hij ook precies het zelfde bij ons met zijn duimpje omhoog en ook geluid erbij maken .
(is zo leuk)
niet dat ik me hier heel erg druk om maar maar als ik dat zo van andere mensen aan moet horen doen hun kinderen in een week , alles zitten optrekken en staan en die zijn een stuk jonger als hem
En als ze dan aan mij vragen van wat kan jou zoontje al voel ik me toch een beetje rot...

Alvast bedankt voor jullie reacties

vrijdag 9 mei 2003 @ 22:34:15 #2
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_10330195
volgens mij komt dat allemaal echt wel goed: en als er iets mis is met je kind: had je dat al lang gehoord
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 22:37:09 #3
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10330249
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:34 schreef wouswous het volgende:
volgens mij komt dat allemaal echt wel goed: en als er iets mis is met je kind: had je dat al lang gehoord
Ja dat is waar . maar ik moet al op extra controle ervoor .

ach ik wacht wel af

pi_10330272
De een is nu eenmaal wat vlugger dan de ander, nog niets om je zorgen over te maken, dat zegt niets over de latere ontwikkeling. En als je andere ouders moet geloven hebben ze allemaal wonderkinderen. Gewoon lekker van genieten.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 9 mei 2003 @ 22:40:17 #5
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10330318
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:37 schreef Adfundum het volgende:
De een is nu eenmaal wat vlugger dan de ander, nog niets om je zorgen over te maken, dat zegt niets over de latere ontwikkeling. En als je andere ouders moet geloven hebben ze allemaal wonderkinderen. Gewoon lekker van genieten.
dank je en genieten doe ik zeker kan er geen genoeg van krijgen
pi_10330568
Ik denk dat je kind inderdaad erg laat is, dat wil niet zeggen dat je je meteen zorgen moet maken maar misschien dat je het zelf ook eens aan kunt geven op het consultatie bureau.
Ik heb zelf 2 kinderen inmiddels al 12 en 10, en de een was sneller dan de ander, maar nog niet kunnen zitten met 1 jaar is inderdaad erg laat.
Je hoeft niet meteen aan ernstige dingen te denken, want uit de verhalen die je verder verteld blijkt dat je kind prima in staat is om andere dingen snel te leren.
Ik denk dat dat verhaal over problemen met de motoriek zo gek nog niet is, daar lijkt het zo snel gelezen en met de weinige dingen die je verteld het meest op.
Al is de fijne motoriek wel anders zou hij dat met dat duimpje op het neusje niet kunnen doen.
Ga maar gewoon praten, en stel die vragen die je beantwoord wilt hebben en wacht gewoon niet te lang, stel dat het iets is waardoor je met wat oefeningen snel al wat aan kan doen.....en dan nog het aller belangrijkste, het is jou kind en wat anderen er allemaal van zeggen, dat moeten ze zelf maar weten!, jij bent trots op hem, gewoon om wie die is!
Veel succes er mee, en bellen gaan hoor vraag maar een afspraak of anders bij je eigen huisarts, maar niet gaan lopen piekeren en er verder niet over praten!
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 22:57:53 #7
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10330666
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 22:52 schreef the_fluffy het volgende:
Ik denk dat je kind inderdaad erg laat is, dat wil niet zeggen dat je je meteen zorgen moet maken maar misschien dat je het zelf ook eens aan kunt geven op het consultatie bureau.
Ik heb zelf 2 kinderen inmiddels al 12 en 10, en de een was sneller dan de ander, maar nog niet kunnen zitten met 1 jaar is inderdaad erg laat.
Je hoeft niet meteen aan ernstige dingen te denken, want uit de verhalen die je verder verteld blijkt dat je kind prima in staat is om andere dingen snel te leren.
Ik denk dat dat verhaal over problemen met de motoriek zo gek nog niet is, daar lijkt het zo snel gelezen en met de weinige dingen die je verteld het meest op.
Al is de fijne motoriek wel anders zou hij dat met dat duimpje op het neusje niet kunnen doen.
Ga maar gewoon praten, en stel die vragen die je beantwoord wilt hebben en wacht gewoon niet te lang, stel dat het iets is waardoor je met wat oefeningen snel al wat aan kan doen.....en dan nog het aller belangrijkste, het is jou kind en wat anderen er allemaal van zeggen, dat moeten ze zelf maar weten!, jij bent trots op hem, gewoon om wie die is!
Veel succes er mee, en bellen gaan hoor vraag maar een afspraak of anders bij je eigen huisarts, maar niet gaan lopen piekeren en er verder niet over praten!
Heel erg bedankt voor je reactie hier heb ik teminste iets aan .Ik moet toch binnenkort weer naar het bureau dus dan ga ik gelijk het hemd van haar lijf vragen..maar ik oefen best veel met hem maar ik denk ook dat hij het allemaal maar als een spelletje ziet.en aan zijn fijne moteriek ligt het inderdaad niet en in zijn koppie ook niet
En ik ben zeker trots op hem en ik hou ook van hem zoals hij is

nogmaals bedankt

pi_10330805
Graag gedaan, en echt hoor voor nu en in de toekomst, als je ergens over twijfeld, altijd gaan vragen, bij consultatie bureau of huisarts, het is jou kind en zei worden er voor betaald. Als je geen afspraak hebt of het te lang vind duren, maak je er maar een.
Jij bent diegene die het voor hem zal moeten doen zo lang hij het zelf niet kan, en niemand zal het raar vinden dat je op welke manier dan ook voor je kind op komt.
Veel succes.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
  Jubileum moderator vrijdag 9 mei 2003 @ 23:14:43 #9
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10330918
even dicht en opschonen
momentje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 9 mei 2003 @ 23:19:11 #10
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10331002
Owkee, slowchat, bijdehand gedoe en ander offtopic geneuzel verwijderd.
Morgen zal ik even inhoudelijker reageren babyfeet maar nu is het bedtijd.
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 9 mei 2003 @ 23:23:36 #11
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10331075
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 23:19 schreef Lois het volgende:
Owkee, slowchat, bijdehand gedoe en ander offtopic geneuzel verwijderd.
Morgen zal ik even inhoudelijker reageren babyfeet maar nu is het bedtijd.
Ok bedankt lois ..weltrusten ..en ik wacht rustig af
pi_10331206
Ontopic, let er goed op, overleg met het consultatie bureau en bedenk dat elk kind anders is. Nog niet iets om je zorgen over te maken babyfeet, maar zeker wel iets om goed in de gaten te houden.

edit - quote verwijderd -

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 10-05-2003 11:00]

zaterdag 10 mei 2003 @ 00:02:50 #13
3542 Gia
User under construction
pi_10331701
Een nichtje van me is in januari een jaar geworden en ze kan sinds een paar weken pas los zitten.

Op het bureau dachten ze aan de ziekte van Marfan. Ze heeft nu fysiotherapie. De kinderarts denkt niet dat het Marfan is. En de therapeut denkt dat ze gewoon lui is.

Persoonlijk denk ik dat haar ouders weinig aandacht aan haar besteed hebben. Volgens mij staat de box nog steeds op de hoogste stand. Altijd als ik dat kind zag zat ze in de maxi cosy en daar bleef ze in zitten. Hoe moet zo'n wicht dan haar spieren ontwikkelen? Als je haar op schoot hield en op haar voetjes zette, probeerde ze niet eens zich af te zetten, terwijl baby's dat vrijwel altijd doen, al vanaf een paar maanden.

Ik hoop dat het nu met die fysio beter zal gaan.

Ik wens jou ook veel succes met je zoontje.

zaterdag 10 mei 2003 @ 10:57:04 #14
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10335502
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 00:02 schreef Gia het volgende:
Een nichtje van me is in januari een jaar geworden en ze kan sinds een paar weken pas los zitten.

Op het bureau dachten ze aan de ziekte van Marfan. Ze heeft nu fysiotherapie. De kinderarts denkt niet dat het Marfan is. En de therapeut denkt dat ze gewoon lui is.

Persoonlijk denk ik dat haar ouders weinig aandacht aan haar besteed hebben. Volgens mij staat de box nog steeds op de hoogste stand. Altijd als ik dat kind zag zat ze in de maxi cosy en daar bleef ze in zitten. Hoe moet zo'n wicht dan haar spieren ontwikkelen? Als je haar op schoot hield en op haar voetjes zette, probeerde ze niet eens zich af te zetten, terwijl baby's dat vrijwel altijd doen, al vanaf een paar maanden.

Ik hoop dat het nu met die fysio beter zal gaan.

Ik wens jou ook veel succes met je zoontje.

Nou bij mij zit hij bijna niet in de box ik laat hem altyd op de vloer spelen dan kan hij teminste zijn gang gaan
Afzetten met zijn voetjes doet hij wel ik zet hem wel eens aan tafel en als er dan iets ligt dat hij wil hebben blijft hij staan maar heeft hij het dan zakt hij door zijn voetjes.
zelf ben ik veel met hem bezig in de box zit hij meestal als ik schoonmaak of even geen zin heb om hem de hele tyd in de gaten te houden
  FOK!fossiel zaterdag 10 mei 2003 @ 11:02:18 #15
2628 Karin
pi_10335585
En wederom bijdehand gedoe en offtopic reacties verwijderd
  Jubileum moderator zaterdag 10 mei 2003 @ 19:26:41 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_10342227
Als ik dit lees babyfeet ben ik bijna jaloers. Mijn dochter is bijna 2 en kan een hoop dingen niet die jouw zoontje wel kan. Bij haar is ook een ontwikkelingsachterstand geconstateerd van bijna 10 maanden. Eva rolde pas om met ruim 1 jaar, ging daarna zelfstandig zitten en kruipt pas 5 maanden. Handjes klappen doet ze ook pas een paar maanden nadat ik maandenlang eindeloos met haar geoefend had. Dag zwaaien is er nog helemaal niet bij en iets nadoen ook niet.
Dat heeft niks te maken met weinig tijd met haar doorbrengen of weinig aandacht voor haar hebben, integendeel zelfs. De oorzaak is bij ons nog lang niet duidelijk maar sommige kinderen zijn gewoon trager dan anderen.

Spreek inderdaad je bezorgdheid uit op het consultatiebureau, laat je goed informeren over je mogelijkheden en blijf genieten van je zoontje.

Edit-aanvulling:

De vragen van andere mensen zijn inderdaad soms verschrikkelijk. De "loopt ze nou nog niet" zijn hier soms niet van de lucht.
Ik probeer het naast me neer te leggen maar soms is het heel moeilijk.
Belangrijk vind ik dat wij genieten van Eva, wij loei-trots op haar zijn en zien dat zij gelukkig, tevreden en vol zonneschijn opgroeid.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 10-05-2003 19:35]

Eva ♥ en Iris ♥
pi_10343139
Vreslijk is dat Lois, . dat commentaar uit je omgeving. Daar had ik ook erg veel last van toen Anouk nog niet liep (die was 2 en 4 maand ofzo toen ze liep), plus dat ik problemen had met mijn hormonen kwamen mijn antwoorden terug niet altijd vriendelijk uit mijn mond.:))))

Als ze zeiden; goh loopt Anouk nu nog niet? zei ik; ja dat zie je toch, o.i.d in die trend.

vreselijk je steeds weer moeten verdedigen.

zaterdag 10 mei 2003 @ 21:04:01 #18
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_10343642
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 19:26 schreef Lois het volgende:een heel verhaal

Edit-aanvulling:

De vragen van andere mensen zijn inderdaad soms verschrikkelijk. De "loopt ze nou nog niet" zijn hier soms niet van de lucht.
Belangrijk vind ik dat wij genieten van Eva, wij loei-trots op haar zijn en zien dat zij gelukkig, tevreden en vol zonneschijn opgroeid.

Lois, probeer je maar voor te houden dat ieder kind groeit in het tempo dat hij/zij nodig heeft. Dat Eva een achterstand heeft, is lekker belangrijk, hoe vaak is ze wel niet ziek geweest, daar krijg je ook niet echt een groeispurt van. Zolang die meid het goed doet en door blijft groeien gestaag in haar eigen curve/tempo kan de rest het lekker bekijken. Als moeder zal je denk ik snel genoeg door hebben hoe het er met je kind voorstaat en of een klagerig gehuil daadwerkelijk iets betekent.

Ga op je eigen gevoel af, jij kent haar het beste en wat een consultatie bureau zegt, ach, het zijn zelf niet altijd van die geweldige lichten die er zitten, is meer papieren kennis, tenzij je de mazzel hebt van een oude rot in het vak.

En de "buitenwereld"? Pffff, ze hebben makkelijk praten, maar hebben ze er ook altijd verstand van?

voor Lois, je hebt het ook niet altijd even makkelijk.

En voor alle andere zorgende en ongeruste moeders hier: zo ver ik het kan meelezen/lurken zijn jullie lekker bezig met het jonge grut. Laat je niet gek maken en ga op je gevoel af.

Zo, * spookvrouw heeft gesproken.

hofleverancier van sterretjes :)
  zaterdag 10 mei 2003 @ 23:01:02 #19
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10345681
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 19:26 schreef Lois het volgende:
Als ik dit lees babyfeet ben ik bijna jaloers. Mijn dochter is bijna 2 en kan een hoop dingen niet die jouw zoontje wel kan. Bij haar is ook een ontwikkelingsachterstand geconstateerd van bijna 10 maanden. Eva rolde pas om met ruim 1 jaar, ging daarna zelfstandig zitten en kruipt pas 5 maanden. Handjes klappen doet ze ook pas een paar maanden nadat ik maandenlang eindeloos met haar geoefend had. Dag zwaaien is er nog helemaal niet bij en iets nadoen ook niet.
Dat heeft niks te maken met weinig tijd met haar doorbrengen of weinig aandacht voor haar hebben, integendeel zelfs. De oorzaak is bij ons nog lang niet duidelijk maar sommige kinderen zijn gewoon trager dan anderen.

Spreek inderdaad je bezorgdheid uit op het consultatiebureau, laat je goed informeren over je mogelijkheden en blijf genieten van je zoontje.

Edit-aanvulling:

Goh ja dit is ook niet niks zeg .
En genieten van je kind is belangrijk en dat doe ik ook super veel.
En ik vind ook dat liefde en aandacht voor je kind belangrijker is daar hebben ze het meeste aan.
Waren vandaag ook bij mijn schoonouders en wat denk je kruipen nou ja buikschuiven en snel ook dus ik maak me al iets minder druk.
Het komt allemaal wel goed alleen moet ik iets langer wachten maar soms ben ik gewoon jaloers als je die kinderen al ziet lopen of staan

Maar ik hoop voor jou dat ze er snel achterkomen wat er met eva aan de hand is en heel erg bedankt voor je reactie en sterkte met eva

groetjes

pi_10346652
Mijn Oma verteld altijd dat mijn moeder met bijna drie jaar nog geen woord sprak, ze wees alleen dingen aan en schudden nee, of knikte ja, maar zei geen woord... En opeens sprak ze in volzinnen... Ieder kind is gewoon anders...
MarGje
  zondag 11 mei 2003 @ 00:01:33 #21
34156 Mirage
Smile !!!
pi_10346863
Even in de gaten houden en verder geen zorgen maken.

Als je kindje plezier heeft... zich goed vermaakt.. jij je het kindje de mogelijkheid aaanbiedt òm te " oefenen .. dan loopt het allemaaa wel los. Het c onsultatiebureau houdt ook al extra controle en die geven het snel genoeg aan als erecht iets mis is.

De boekjes kloppen toch voor geen meter.
Ik heb op verschillende kinderen gepast, 9 stuks tegelijk op een gegeven moment. ( een paar jaar, dus heb ze gedurende verschillende fasen regelmatig bij me gehad.. )

ik ben zelf ook moeder.

En wat ik geleerd heb, is dat ieder kind het op zijn eigen manier doet.

Één van " mijn " kindjes liep pas goed toen het bijna twee was, sprak daarintegen heel erg vlot.. en telde voor zijn 3e jaar al een heel eind.. kende alle automerken bij het zien van de merktekens..etc etc..

Zijn interesse ging op die momenten gewoon naar heel andere dingen uit.. ze kunnen niet alles tegelijk..
Weer een ander stapt met 10 maand stevig om de tafel en vertikt het tot zijn 3e om te praten...

Dikke knuffel voor jou en de kleine,

mirage

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_10347103
quote:
Op zondag 11 mei 2003 00:01 schreef Mirage het volgende:

Als je kindje plezier heeft... zich goed vermaakt.. jij je het kindje de mogelijkheid aaanbiedt òm te " oefenen .. dan loopt het allemaaa wel los. Het c onsultatiebureau houdt ook al extra controle en die geven het snel genoeg aan als erecht iets mis is.

Alleen begint het contultatiebureau vaak wel erg vroeg te zeuren en paniek te zaaien.
(mijn ervaring dan tenminste)
Misschien dat het daar bij jullie beter geregeld is?
Klein voorbeeld. Hij tilde zijn hoofdje niet ver genoeg op naar haar zin (toen hij nog best wel een tikkie kleiner was). Gelijk dikke paniek daar en veel stress met de opmerking dat dat toch volgende keer wel beter moest zijn want dat dit zo niet goed was.
Zit je toch een aandal weken in redelijke spanning met dat soort opmerkingen. Kom je de volgende keer, is er ineens geen vuiltje aan de lucht.
Helaas blinken ze hier in deze omgeving uit in dit soort paniek voetbal te spelen.
Heb er wel een ding van geleerd. Niet zo snel meer gestressed raken ervan maar misschien dat moeders daar toch weer anders tegenaan kijken.
pi_10367396
hoi

CB's praat me er niet van
Onze oudste deed alles volgens t boekje, soms iets sneller. (en altijd commentaar : kan ie dit nog niet ? ) Hij is altijd te zwaar (weegt al 2 !! jaar 18 kilo en groeit flink in de lengte.....112 cm bij 3,5jr) en te lang.

De jongste doet alles zo snel dat het volgens het cb ook weer niet goed is....... Volgens mij wilen ze daar uitsluitend gemiddelde kindjes of zo. Ook hij is te lang, te zwaar en dus te snel.

Ik houd me maar voor dat zolang zij (de kids) gelukkig zijn het goed is of ze zich nu snel of langzaam ontwikkelen.

Groetjes
Stout

maandag 12 mei 2003 @ 13:45:46 #24
3542 Gia
User under construction
pi_10373391
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 19:26 schreef Lois het volgende:

Ik zeg ook niet dat dat altijd de reden is, maar in het geval van mijn nichtje denk ik daar wel aan. Mijn zus werkt vaak 's avonds en mijn schoonbroer overdag. Als hij 's avonds thuis is, zit hij de hele avond achter de pc. Mijn nichtje ligt dan in de box. Tot voor kort zelfs vastgegespt in de maxicosy.
Mijn zus geeft de kinderen 's morgens te eten en dan kruipen ze alledrie weer terug in bed. (Op de dagen dat ze gewerkt heeft.) Ik kan me voorstellen dat je je slaap nodig hebt, maar regel dan wat voor die kinderen!
De oudste praat nauwelijks. Is 3,5. Mijn andere zus is weleens onverwacht op bezoek gegaan en toen stond de tv aan op een kinderzender, maar het geluid uit, omdat de stereo aanstond.

Verder heb ik nog nooit gezien dat mijn zus, of haar man, met de kinderen op schoot liedjes zingen of klapspelletjes doen. Natuurlijk ben ik er niet altijd bij, maar zoiets doe je dan ook weleens als je ergens op bezoek bent. Al is het maar om te showen wat hij al kan!

En dat die oudste nog niet praat, vinden ze ook niet verontrustend. Ik had allang laten onderzoeken of er niet iets mis is met het joch. Maar nee, hoor, als ze op het consultatieburo vragen of hij al kan praten zegt ze vrolijk: "Ja hoor, hij kletst thuis de oren van je hoofd."
En dat klopt ook, maar het is onverstaanbaar gebrabbel.

Hij moet in november naar school. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de school aan de bel trekt, want naar haar ouders en zussen luistert ze toch niet.

En ja, ik mag mij daar best zorgen over maken.

maandag 12 mei 2003 @ 22:21:24 #25
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_10386567
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:45 schreef Gia het volgende:

[..]

En ja, ik mag mij daar best zorgen over maken.

Hier zou ik me dus ok zorgen om maken
kijk als je niks met je kind doet is het logied dat er niet veel in zit.
ik werk niet ik wil mijn kind zelf opvoeden anders word het gedaan op de manier die je niet wilt .
maar dat een kind van 3,5 alleen nog maar brabbeld dan zou ik me ook zorgen maken hoor..
ik zit alleen maar achter de pc als mijn zoontje op bed ligt
en in de tyd dat hij beneden is dan maak ik schoon dat hij er aan kan wennen maar de rest van de tyd is alle aandacht voor hem..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')