serieuze antwoorden graag want het is voor een werkstuk...
voornamelijk heb ik jullie mening nodig, maar ook verhalen over jezelf met boetes zijn welkom...
bij voorbaat dank....
Zelf heb ik nog geen boetes. * afklopt
Want SES is voor school, maar niet voor alle werkstukken.
*BigBear heeft ook nog nooit een boete gekregen*
Over het algemeen schijnen mensen hier er een teringhekel aan te hebben geflitst te worden op rustige buitenwegen waar niets of niemand is, en waar geen gevaar is voor anderen. Binnen de bebouwde kom mag er wel geflitst worden, maar dan alleen op punten waar dat nodig (lees: waar het gevaarlijk is voor medeweggebruikers) is. Ook zijn boetes van de 0-10km/h te hard uit den boze.
Dit is volgens mij de algemene opinie. maar goed, nogmaals, er zijn al ZAT topics om je mee te vermaken
of we moeten net als het buitenland de stroken breder maken met meer banen dan kunnen we 130 rijden enz. enz.
quote:Met gedogen tot 130 is helemaal niks mis hoor, want dan kan je je ogen op de weg houden i.p.v. op je snelheidsmeter. Bij snelheden boven de 130 moet dan wel flink beboet worden, want dan rijd je echt te hard.
Op donderdag 8 mei 2003 09:46 schreef diomedes het volgende:
ik ben het helemaal eens met de boetes
120 km/u is een goede snelheid
voor de jongeren te langzaam
voor ouderen te snel
en het rijbewijs van een 18 jarige en een 92 jarige is nog steeds gelijk
dus 120 is goed!
bij 130 een bekeuring? tja vervelend ,maar ergens moet je een grens hebben waar je begint met beboeten
en je kunt 130 wel gedogen, maar dan gaat toch iedereen 130 rijden
en komen de snelheids verschillen tussen 80 en 130 te hoogof we moeten net als het buitenland de stroken breder maken met meer banen dan kunnen we 130 rijden enz. enz.
quote:oh oh oh. weer niet op tijd begonnen met je huiswerk. Foei
Op donderdag 8 mei 2003 09:49 schreef Tessje het volgende:
`bedankt in ieder geval voor de informatie......
ik zoek dadelijke wel even maar ik had NU informatie nodig...
Tot 10 km moeten ze ook niet zeiken vind ik, want dat is gewoon miereneukerij. Ze moeten ook naar de situatie en tijd kijken en niet gewoon klakkeloos naar de snelheidslimit. Ik heb zelf ook wel eens een boete gehad van 4 kilometers te hard op een 50 weg om 2:30 's nachts en geen kip op de weg hoor! Goh, wat ben ik dan gevaarlijk bezig zeg, niet te geloven! (sarcastisch bedoeld voor diegenen die het nog niet snappen)
Is het ook wel eens opgevallen dat de camera's alleen staan op plekken waar hard rijden een beetje uitgedaagd wordt. Dus op plekken waar je makkelijk 10-20 te hard kan rijden zonder gevaarlijk te zijn, daar staan vaak de camera's. Niet bij basisscholen en in woonwijken waar de palen ECHT nodig zijn, want daar rijdt men ook niet te hard om dat het gewoon gevaarlijk is. En dat vult natuurlijk geen staatskas, dus staan ze daar ook niet.
Ik heb ook het gevoel dat de politie momenteel er heel erg streng op loopt te controleren, meer dan normaal. Vindt je het gek dat ze geen mankrachten meer over hebben? Ze staan allemaal langs de weg de staatskas te vullen op plekken waar ze helemaal niet nodig zijn.
Verder vind ik dat die gasten eens hun werk moeten doen...boeven pakken dus..de straat veiliger maken...en niet proberen centen te verdienen voor de Staat. Want daar zijn ze niet voor...stelletje ******.
Niet persoonlijk bedoeld voor de agenten zelf, want die doen ook maar wat ze gezegd word...
Greetz,
JJ
quote:maar dit gebeurt al en heet kilometer correctie
Op donderdag 8 mei 2003 09:51 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind dat ze gewoon t/m 130 km niet moeten flitsen en als je dan bij 131 gepakt wordt dat je dan wel de volle mep betaalt van 11 km te hard. Maar om nou voor 4 km te hard een bekeuring krijgen vind ik echt te triest... alsof je met die 4 km te hard zo een gevaar op de weg was...
quote:Precies. en als je van de tuftufclub een bezwaarschrift invult, dan kost het alleen maar geld, want dan kunnen de administratiekosten er haast niet uit. tel daar de manuren voor het flitsen bij op en het kost alleen maar geld bij die lage snelheden
Op donderdag 8 mei 2003 09:51 schreef Qarinx het volgende:
Ik vind dat ze gewoon t/m 130 km niet moeten flitsen en als je dan bij 131 gepakt wordt dat je dan wel de volle mep betaalt van 11 km te hard. Maar om nou voor 4 km te hard een bekeuring krijgen vind ik echt te triest... alsof je met die 4 km te hard zo een gevaar op de weg was...
quote:Als jij gelijk zou hebben dan was die correctie niet nodig, want dan weten ze precies welke snelheid je gereden hebt......
Op donderdag 8 mei 2003 09:55 schreef diomedes het volgende:[..]
maar dit gebeurt al en heet kilometer correctie
deze zijn meestal rond de 7km/u soms iets hoger afhankelijk waar geflitstt wordt
dus als je er 4 boven zit zit je er vaak al 11 overeen dus vind ik: volkomen terecht!!!
quote:Tuurlijk niet. die correctie is er niet voor niets
Op donderdag 8 mei 2003 09:55 schreef diomedes het volgende:[..]
maar dit gebeurt al en heet kilometer correctie
deze zijn meestal rond de 7km/u soms iets hoger afhankelijk waar geflitstt wordt
dus als je er 4 boven zit zit je er vaak al 11 overeen dus vind ik: volkomen terecht!!!
maar tessje heeft dan ook geen auto waar ze het gaspedaal heeeeel diep in kan duwen
quote:Fout! Kilometercorrectie is dat de werkelijke snelheid wordt gemeten en daar dan 3 kilometer van af wordt gehaald. DAT is de kilometercorrectie. Het is SOMS (nadruk op soms) wel zo dat de flitspaal pas flits als men 7km harder rijdt dan toegestaande snelheid.
Op donderdag 8 mei 2003 09:55 schreef diomedes het volgende:[..]
maar dit gebeurt al en heet kilometer correctie
deze zijn meestal rond de 7km/u soms iets hoger afhankelijk waar geflitstt wordt
dus als je er 4 boven zit zit je er vaak al 11 overeen dus vind ik: volkomen terecht!!!
quote:Je weet dat je 50/80/100/120 mag rijden, maar als je even niet oplet dan zit je er zo overheen (vooral hier in het Limburgse heuvelland); die aandacht kun je beter bij het verkeer houden ipv op je teller...
Op donderdag 8 mei 2003 09:58 schreef Tessje het volgende:
ik heb nog niet gehoord: eigen schuld dikke bult..
je weet wat de wetten zijn, je weet dat je je eraan moet houden... en omdat je gaspedaal nou toevallig harder gaat dan 120 moet je die dieper induwen?? en dan ook gaan zeuren als je een boete krijgt.. ik vind dat dat zo dubbel is... je moet blij zijn dat je 120 mag op de snelweg en geen 100...maar tessje heeft dan ook geen auto waar ze het gaspedaal heeeeel diep in kan duwen
Ik vind dat mensen die te hart rijden en een boete krijgen niet moeten huilen.
quote:ehh jawel, want ze weten ook vaak hoe hard je gereden hebt die dingen zijn heel goed geijkt tis vaak dat de kilometer tellers van de auto's niet perfect zijn
Op donderdag 8 mei 2003 09:57 schreef MNeMoNiCS het volgende:[..]
Als jij gelijk zou hebben dan was die correctie niet nodig, want dan weten ze precies welke snelheid je gereden hebt......
als zo'n ding echte correctie nodig hebt zit je mischien aan de 2 a 3 km/u verschil
en ja ik kan het weten
quote:ja dus krijgen ze meer kosten en moeten dus nog meer mensen zien te flitsen.
Precies. en als je van de tuftufclub een bezwaarschrift invult, dan kost het alleen maar geld, want dan kunnen de administratiekosten er haast niet uit. tel daar de manuren voor het flitsen bij op en het kost alleen maar geld bij die lage snelheden
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:53 schreef J.J.McKay het volgende:
Verder vind ik dat die gasten eens hun werk moeten doen...boeven pakken dus..
Iemand die harder rijdt dat de toegestane snelheid is in overtreding en houdt zich niet aan de wet. Een agent is een wetsdienaar, die dus de handhaving van de wet moet controleren. Dus ze doen wel degelijk hun werk.de straat veiliger maken...
Een van de factoren die de straat onveilig maakt is de aanwezigheid van snelheidsovertreders...
binnen de bebouwde kom:
mogen ze van mij veel meer controleren.... zeker rond scholen kunne nze niet streng genoeg zijn.
snelweg:
in de spits kan 100 al asociaal hard zijn, maar 's nachts kan 170 makkelijk. Mijn mening: variabele maximum snelheid, aangepast aan de drukte.
80 km. wegen:
dubio. ik rij er 's nachts stevig door, (130 - 140) maar overdag kom ik bijna niet boven de 100, ivm met onverantwoord inhalen etc. Op zich moeten ze ook hier op drukke momenten controleren, wanneer het daadwerkelijk effectheeft op de veiligheid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |