Vandaag is Pim Voortuin herdacht in de laurentius kerk in Rotterdam.
ik heb er al eens eerder iets over gereoepn maar het is nu nog veel erger...
Een seculiere dienst voor een openlijke homo EN ATHEIST in een kerk..
kan dat nou zomaar?
--> hierbij gaan we voor het gemak voorbij aan de overbodigheid van de hele PIM hype<--
quote:WAT ben jij een rare lul zeg,........wat is er mis met pimmen, homo's en atheisten ,
Op dinsdag 6 mei 2003 19:31 schreef ds_polleke het volgende:
-ha een woordspeling zonder dat ik er erg in had-Vandaag is Pim Voortuin herdacht in de laurentius kerk in Rotterdam.
ik heb er al eens eerder iets over gereoepn maar het is nu nog veel erger...Een seculiere dienst voor een openlijke homo EN ATHEIST in een kerk..
kan dat nou zomaar?--> hierbij gaan we voor het gemak voorbij aan de overbodigheid van de hele PIM hype<--
[Dit bericht is gewijzigd door Martijn23 op 06-05-2003 19:37]
Maakt ook niet uit.. Kerken zijn nou eenmaal ideale plaatsen voor zoiets.
en
Volgens mij was Pim Fortuyn helemaal geen atheist, ik kan me herinneren dat ik ooit is iets heb gelezen waarin hij vertelde dat hij wel in God geloofde en dat hij geloofde dat hij naar de hemel ging.
[Dit bericht is gewijzigd door Goofy85 op 06-05-2003 19:37]
quote:Blijkbaar wel he. Sjongejonge lekker boeiend onderwerp. Hij was toch katholiek ofnie?? Niet echt een atheist dus lijkt mij. En dat de Paus homosexuelen afkeurt wil natuurlijk niet beteken dat deze mensen meteeen niet meer in god mogen geloven....
-ha een woordspeling zonder dat ik er erg in had-Vandaag is Pim Voortuin herdacht in de laurentius kerk in Rotterdam.
ik heb er al eens eerder iets over gereoepn maar het is nu nog veel erger...Een seculiere dienst voor een openlijke homo EN ATHEIST in een kerk..
kan dat nou zomaar?
--> hierbij gaan we voor het gemak voorbij aan de overbodigheid van de hele PIM hype<--
quote:Discriminatie.
kan dat nou zomaar?
En ik dacht dat de kerk openstond voor iedereen? Bekrompen debiel wat je daar zit
quote:kijk jij snapt het
Op dinsdag 6 mei 2003 19:37 schreef Pushit het volgende:[..]
Discriminatie.
En ik dacht dat de kerk openstond voor iedereen? Bekrompen debiel wat je daar zit
quote:volgens de topicstarter wel hoor.
Op dinsdag 6 mei 2003 19:37 schreef Blokhut het volgende:[..]
Blijkbaar wel he. Sjongejonge lekker boeiend onderwerp. Hij was toch katholiek ofnie?? Niet echt een atheist dus lijkt mij. En dat de Paus homosexuelen afkeurt wil natuurlijk niet beteken dat deze mensen meteeen niet meer in god mogen geloven....
SUKKEL
quote:Topicstarter is een beetje fanatiek in zn geloof volgens mij..
Op dinsdag 6 mei 2003 19:39 schreef Jordy-B het volgende:[..]
volgens de topicstarter wel hoor.
quote:Extremisten
Op dinsdag 6 mei 2003 19:40 schreef roobje het volgende:[..]
Topicstarter is een beetje fanatiek in zn geloof volgens mij..
quote:jep.
Op dinsdag 6 mei 2003 19:40 schreef roobje het volgende:[..]
Topicstarter is een beetje fanatiek in zn geloof volgens mij..
èn hij's niet goed wijs...
quote:Op grond waarvan heb je er iets op tegen?
kan dat nou zomaar?
Wellicht drukt polleke zich ietwat ongelukkig uit, maar ik denk dat hij bedoeld te zeggen dat een instantie die zich niet zelden negatief heeft opgesteld tegen homofilie en daarnaast nog stelt dat alleen door het geloof in de desbetreffende God, Jaweh of Allah, om het maar wat breder te kaderen, iemands ziel 'gered' kan worden van hel en verdoemenis.
Puur en alleen vanuit dit perspectief gezien komt een dergelijke dienst inderdaad een beetje raar over.
Ik denk echter dat Polleke hier redeneerd vanuit een te smal referentie kader.
Groetjes: Wil
quote:Er vinden wel meer seculiere zaken plaats in gebouwen die op zondag kerk zijn.
Op dinsdag 6 mei 2003 19:31 schreef ds_polleke het volgende:Een seculiere dienst voor een openlijke homo EN ATHEIST in een kerk..
Sukkel.
quote:Eikel, spijker jezelf maar even op dat grote "Jezus" kruis van je.
kan dat nou zomaar?
quote:ja hoor.
Op dinsdag 6 mei 2003 19:48 schreef Mariel het volgende:
En andere posters hier mogen zich schamen voor hun reacties, die blijkgeven van algemeen tekort aan respect.
Wij hebben evenveel respect voor de ideeën van de topicstarter als hij voor die van ons heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 06-05-2003 19:50]
quote:-2 Flamebait
Op dinsdag 6 mei 2003 19:48 schreef wegwerpbeker het volgende:
FLIKKER OP NAAR JE EVANGELISCHE BIJBELSCHOOL ROTZAK!
Ik dacht dat Fortuyn katholiek was
Maar goed: stel dat hij idd atheist is: dan vind ik het ook raar om een dienst in een kerk te houden. Net zoals mensen die totaal niet gelovig zijn in de kerk trouwen 'want dat hoort erbij'.
quote:Blijkbaar wel.
Een seculiere dienst voor een openlijke homo EN ATHEIST in een kerk..kan dat nou zomaar?
quote:De topic starter moest zich schamen, de reacties zijn volledig begrijpbaar.
Op dinsdag 6 mei 2003 19:48 schreef Mariel het volgende:
En andere posters hier mogen zich schamen voor hun reacties, die blijkgeven van algemeen tekort aan respect.
Ga dan maar weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |