Wij vinden het allemaal erg leuk....en zeker niet zwaar.....
Maar nu wilde ik eens weten wat ander ouders er van vinden.... ik bedoel... Ik kan diverse mensen die het allemaal tegen vinden vallen...
ik kan er zelfs eentje die gezegt heeft "als we het allemaal geweten hadden waren we er echt nooit aan begonnen"......
Moet ik er wel bij zeggen dat wij een super kind hebben
We zijn nog nooit s'nachts uit bed geweest... ( en dit ondanks dat ze een maand te vroeg was en in het ziekenhuis s'nachts nog een voeding kreeg om 3 uur) Ze heeft vanaf het begin vanaf s'avonds 23:30 tot 7:00 geslapen..
Hoewel het er wel op lijkt dat sommige mensen kinderen 'nemen' gelijk een huisdier, en daarbij niet volledig de concequenties over zien.
Tot het moment dat ik zelf aan het moederschap zal gaan beginnen, geniet ik dus van mijn logeerkereltje en van de kinderen in mijn werk als pedagoog... mijn tijd komt nog wel
quote:tja...bij een ongelukje kan ik me er iets bij voorstellen.....
Op zondag 4 mei 2003 01:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Uiteraard hebben jullie er in jullie geval heel bewust voor gekozen en daardoor alle voors en tegens waarschijnlijk zwaarder afgewogen dan bij die waar het spontaan komt. En zeker tov mensen waarbij het een 'ongelukje' is voor zover dat anno 2003 nog mogelijk is.
En tuurlijk zijn wij er in ons geval heel bewust (5 jaar lang) heel erg mee bezig geweest. Maar dan nog kan het... mee of tegenvallen....
moet ik wel zeggen dat ik de eerste maanden het minder leuk vond dan nu.... maar dat schijnen de meeste mannen te hebben....
Maargoed ik ben ook maar pas moeder, moet er nog helemaal in groeien. Ik denk als we wat meer ritme hebben ik hem wat meer uit handen durf te geven het allemaal een stuk makkelijker is. En daar ben ik mee bezig om aan te werken. En het wordt al een stuk makkelijker, er komt meer tijd tussen de voedingen zodat ik ook weer wat kan gaan doen. Winkelen ofzo. En het voeden doet geen pijn meer dus ik hoef bij elk huiltje niet bang te zijn dat hij honger heeft.
Ik heb wel het allerlekkerste ventje van de hele wereld. Als hij nog ligt te slapen als ik wakker word (gebeurd niet vaak hoor) dan ben ik helemaal teleurgesteld omdat ik hem niet kan knuffelen. Het ligt dus zeker niet aan Bram maar meer aan mijzelf dat ik heb af en toe best zwaar vind het moederen. Ik had het me ook veel te licht voorgesteld denk ik. Maar om nou te zeggen dat als ik dit van te voren wist dat ik er niet aan begonnen was, nou echt niet! Ik zou mijn ventje voor geen goud meer willen missen. Hij hoort helemaal in ons gezinnetje.
ik hoop niet dat dit te negatief overkomt. Ik vind dat dit ook best gezegd mag worden
quote:Ik had ook heel veel moeite om Anouk uit handen te geven het liefst ging ik nergens meer naar toe zonder haar... maar ja later bedacht ikme dat het wel gekkenwerk was om haar niet een uurtje bij een ander te laten, en inderdaad nu ze wat ouder is en je helemaal aan de situatie gewend ben gaat het allemaal wat makkelijker... Niet datik haar graag ergens achterlaat hoor, zo bedoel ik het niet, maar meer met een gerust hart achterlaten....En over je te licht iets voorstellen over een kindje zijn ook verschillende dingen natuurlijk ik ken iemand die dacht geloof ik dat het een pop was... slapen als zij dat wilde, lachen als zij dat wilde... ja dat kan natuurlijk nieteen baby is ook maar een mens... toch.... Maar ik kan me best wel voorstellen dat iemand het zwaar vind... het valt natuurlijk ook niet mee je heb ineens zoveel verantwoordelijkheid.. en daar moet je een manier op zien te vinden om mee om te gaan... en ik weet zeker dat het je gaat lukken gewoon rustig aan doen je jezelf niet te veel wegcijferen.... dus.........ook goed aan je zelf denken....
Op zondag 4 mei 2003 10:43 schreef Karin het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het af en toe best zwaar vind. Ik ben helemaal verliefd op mijn mannetje hoor maar zeker in het begin vond ik het erg zwaar. Bram kwam consequent om de 3 uur en voordat je dan weer in bed ligt en slaapt. Ik kreeg dus maar 2 uurtjes slaap achter elkaar per keer. Dan kan je nog de hele dag op bed liggen maar dan rust je op de een of andere manier niet uit. En dat is een paar dagen leuk maar na 4 weken begint het aardig je strot uit te hangen. Toen hij later wat meer tijd tussen de voedingen liet zitten 's nachts was ik daar erg blij mee maar toen had hij weer moeite om daarna in slaap te komen. Ik heb wel eens 2 uur met een wakker ventje gezeten en zelf dan gaan slapen is niet handig want om de 10 minuten had meneer zijn speen eruit gegooid. Dus nog erg weinig slaap per nacht. Hij slaapt nu al een paar dagen van een uur of 12 tot half 6. En dat is lekker!! Ik kom helemaal bij.
Maar niet alleen het slapen ook het voeden vond ik erg zwaar. Zeker in het begin deed het echt enorm veel pijn. En ik was lichamelijk al niet in orde. En als hij dan kwam 's nachts dan schrok ik wakker, ownee he, we moeten weer. Zeker als de kant met de enorme tepelkloof aan de beurt was. Dat is niet echt fijn wakker worden.
En de verantwoordelijkheid. Ik voel me TE verantwoordelijk. Natuurlijk ook omdat ik de hele dag bij hem ben, ik durf hem amper uit handen te geven. Maar dat is best beklemmend. Als Peet bijvoorbeeld even weg wilt dat gaat hij gewoon. Als ik wil douchen ga ik eerst 10 x controleren of hij echt lekker slaapt, dan nog even op de klok kijken of hij echt niet voor eten komt als ik onder de doche sta en als Peet thuis is vraag ik nog of het goed is dat ik ga douchen en of hij dus wilt opletten![]()
Maargoed ik ben ook maar pas moeder, moet er nog helemaal in groeien. Ik denk als we wat meer ritme hebben ik hem wat meer uit handen durf te geven het allemaal een stuk makkelijker is. En daar ben ik mee bezig om aan te werken. En het wordt al een stuk makkelijker, er komt meer tijd tussen de voedingen zodat ik ook weer wat kan gaan doen. Winkelen ofzo. En het voeden doet geen pijn meer dus ik hoef bij elk huiltje niet bang te zijn dat hij honger heeft.
Ik heb wel het allerlekkerste ventje van de hele wereld. Als hij nog ligt te slapen als ik wakker word (gebeurd niet vaak hoor) dan ben ik helemaal teleurgesteld omdat ik hem niet kan knuffelen. Het ligt dus zeker niet aan Bram maar meer aan mijzelf dat ik heb af en toe best zwaar vind het moederen. Ik had het me ook veel te licht voorgesteld denk ik. Maar om nou te zeggen dat als ik dit van te voren wist dat ik er niet aan begonnen was, nou echt niet! Ik zou mijn ventje voor geen goud meer willen missen. Hij hoort helemaal in ons gezinnetje.ik hoop niet dat dit te negatief overkomt. Ik vind dat dit ook best gezegd mag worden
Ik heb het al wel eens tijdens een zwangerschap dat de angst er even in schiet en dat ik dan denk waarom ik toch zo graag een 3de kind wilde hebben...
Maar ik zou ze voor geen geld ter wereld kwijt willen of het anders hebben willen doen
Je krijgt het een stuk drukker en als mn dochter ziek is en niet te troosten of als ze slecht slaapt is het idd even zwaar. Maar altijd breekt de zon weer door en dan is alles gewoon weer goed.
Ik til er ook niet te zwaar aan misschien dat, dat scheelt in vergelijking met anderen. Het is een verantwoording, natuurlijk, maar ik zie dat niet als een loden last. Ik wil gewoon zo veel mogelijk van haar genieten nu ze nog klein is. Die tijd komt nl nooit meer terug.
Conclusie? Ja ik vind moeder zijn leuk.
Vanaf het eerste kreetje van mijn eerste kindje voelde ik me 100% moeder. Natuurlijk zijn er ook wel eens mindere momenten, maar een leven zonder mijn kinderen kan ik me niet voor stellen.
Nu, zeven jaar later, ben ik inmiddels moeder van 4 kinderen!
Alle 4 zeer gewenst en gepland (voor zover dat mogelijk is).
Een meisje van 7, een meisje van 5, een jongen van 2 en een meisje van 3 maanden.
Het is natuurlijk ook wel eens zwaar, en niet altijd even leuk, maar wel altijd geweldig.
Ik ben er volledig van bewust dat het super is om kinderen te mogen krijgen. Ik was elke keer in een wip zwanger, makkelijke zwangerschappen en bevallingen en leuke , vrolijke, opgewekte kinderen(vind ik zelf). Ik denk dat dat ook wel de doorslag heeft gegeven voor een vierde kindje. Als je veel tobt met een of meerdere kinderen, denk je waarschijnlijk minder snel aan een eventueel volgende kindje.
Ook was ik 22 toen de eerste geboren werd en 29 toen de vierde geboren werd.
Ik ben dus een jonge moeder, en kan best veel hebben van mijn kinderen, ben erg geduldig.Mijn man is 10 jaar ouder en minder geduldig dan ik ben.Dat hoeft dus niet perse met leeftijd te maken te hebben, maar heeft dus wel invloed volgens mij.
Ik geniet van mijn kinderen, en als ik het over mocht doen zou ik het precies hetzelfde doen.
Ik ben dolblij dat ik moeder heb mogen worden en zal er alles aan doen om mijn kinderen een leuke, stabiele en liefdevolle toekomst te geven.
Ik hoop dat ze laten op een leuke jeugd terug kunnen kijken.
Maar goed, dit is mijn situatie en mijn mening en ongetwijfeld zal het voor iedereen anders zijn.
IK VIND MOEDER ZIJN LEUK!!!
Ik ken me ook niet voorstellen dat sommige andere mensen kinderen alleen maar als hinderlijk ervaren of noodzakelijk voor het voorbestaan van de soort en niet meer.
Ok soms stoor ik me weleens aan andermans kinderen maar dan stoor ik me eigenlijk niet aan de kinderen maar aan de manier van opvoeding of de manier hoe de ouders met die kinders omgaan. Maar dan denk ik wel bij me eigen dat zij dat ook weleens van mij en mijn kinderen zouden kunnen hebben.
Ok af en toe wil je ze weleens achter het spreekwoordelijke behang plakken, maar dat is geloof ik vrij normaal....
Vooral na 100 duizend keer nee zeggen maar daar zijn het kinderen voor
Ik zou echt niet meer willen ruilen met bewust of onbewust kinderloze stellen...
quote:Veel mensen van mijn leeftijd (en opleidingsniveau?) zijn bezig met carriere maken en/of aan het genieten van hun vrijheid. Ik heb vaak het idee dat ze het maar zielig of dom vinden dat ik nu al twee jaar een kind heb.
Op maandag 5 mei 2003 11:20 schreef Angel22 het volgende:
Ik zou echt niet meer willen ruilen met bewust of onbewust kinderloze stellen...
Jonas heeft bij elkaar drie nachten doorgeslapen en kan erg onrustig zijn. D's soms best lastig maar ach als ik dat lachende gezichtje zie ben ik het allemaal vergeten!
Karin, ik herken jouw verhaal echt zo erg! De eerste maanden verloor ik Jonas ook geen seconde uit het oog. Precies zoals jij zegt met douchen enzo! Geloof me, nu is dat echt minder hoor! Je groeit er echt in en dan vind je het soms wel fijn dat ie eventjes bij oma is (niet te lang want da's ook helemaaaaaaaaaaal niet gezellig )
Mij is het tot nu toe meegevallen. Maar ik had dan ook een betrekkelijk makkelijke zwangerschap en een (zeer) voorspoedige bevalling. En ook daarna heb ik echt niet te klagen.
Maar ik zie om mij heen dat het echt anders kan gaan. Een goede vriendin: min of meer per ongeluk zwanger geraakt (ja, het bestaat nog), zeer wankele, waarschijnlijk aflopende relatie, waarschijnlijk geen voortzetting van baan, zeer moeilijke zwangerschap (helft van de tijd in het ziekenhuis), uitputting door borstvoeding en bijna continu alleen verantwoordelijkheid dragen. Het kindje is nog geen drie maanden. En ze heeft een postnatale depressie.
Nee, dan is een kindje hebben geen pretje.
Ik maak mij samen met anderen grote zorgen. We doen wat we kunnen voor haar, in materiele zin dan. Maar het blijft geen pretje dus.
quote:Ik ben dus niet de enige gek
Op maandag 5 mei 2003 17:40 schreef Sweej het volgende:Karin, ik herken jouw verhaal echt zo erg! De eerste maanden verloor ik Jonas ook geen seconde uit het oog. Precies zoals jij zegt met douchen enzo! Geloof me, nu is dat echt minder hoor! Je groeit er echt in en dan vind je het soms wel fijn dat ie eventjes bij oma is (niet te lang want da's ook helemaaaaaaaaaaal niet gezellig
)
quote:Welnee joh!
Op maandag 5 mei 2003 21:34 schreef Karin het volgende:Ik ben dus niet de enige gek
Donderdag heb ik een etentje van mijn werk (dan blijft Peet bij Bram, is wel goed denk een eerste keer langer dan een uurtje bij hem vandaan dat Peet lekker bij hem blijft) en binnenkort gaan Peet en ik een avondje met zijn tweetjes uit eten en naar de film ook om gewoon te wennen. Per 1 juni gaat Bram 1 dag naar het kinderdagverblijf maar waarschijnlijk ben ik nog niet aan het werk. Lijkt me wel vreselijk hoor, als je nou moet werken en je laat hem daar achter is het al naar maar om dan gewoon naar huis te gaan, brrrrr. Maar wel goed voor mij, kan ik even een dagje bijslapen en wat eigen dingetjes doen (als ik niet gek word omdat het zo stil in huis is).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |