abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:41:52 #1
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_10178742
Wie oh wie gaan naar dit geweldig festival in Den Haag op 11-12-13 juli ?

Dinsdag 13 mei is de persconferentie en wordt het programma bekend gemaakt. Vanaf zaterdag 17 mei start de kaartverkoop bij alle bekende voorverkoopadressen (dagkaart ¤ 55,- 3 dagen ¤ 135 en pluskaarten ¤ 10-15. Van sommige artiesten is al bekend dat ze komen. (P. Metheny, Wynton Marsalis Septet, Chick Corea Electric Band etc)

Ik weet zelf nog niet of ik ga, misschien moet ik weer werken tijdens het festival.

  zaterdag 3 mei 2003 @ 14:44:57 #2
2889 Zander
He's gone
pi_10178810
Ik ga zeker weten weer, zoals praktisch elk jaar. De volgende namen zijn min of meer al bevestigd:

===11 july 2003:===

*HERBIE HANCOCK 4-TET feat.bobby hutcherson /terry lyn carrington
and scott colly
*Pat metheny
*Jimi Tenor
* Nguyên Lê "Celebrating Jimi Hendrix"
* Dave Douglas New Quintet (Dave Douglas New Quintet feat. Seamus Blake, Uri Caine, James Genus, Clarence Penn)
* Rabih Abou-Khalil
* Dee Dee Bridgewater Group
* Stefano di Battista
* Metropoolorkest olv Vince Mendoca
* Patricia Barber
* Jaga Jazzist
* Shirley Horn
* Eric Truffaz
* TONY ALLEN
* TY (britse rapper)
* solomon burke
* Stacey Kent
* The Duke Robillard band
* Rein de graaf 3 + Frank morgan

===12 JULY 2003===

Fay Claassen met het Millenium Jazz Orchestra
*LIZZ WRIGHT
* PAT METHENY
* RAMON VALLE TRIO
* Four Brothers (Kurt Elling, Jon Hendricks, Mark Murphy, Kevin Mahogany)
* Brad Mehldau
* Bonnie Raitt
* Beady Belle
*Kenny Garrett Quartet
*Harmen Fraanje Quartet
* Miguel Zenón Quartet (Luis Perdomo, Hans Glawischnig, Antonio Sanchez)
* KING CRIMSON
* Karrin Allyson

====13 JULY 2003===:

*PATTI AUSTIN
*PAT METHENY
-*Jimi Tenor
* Dianne Reeves (betaald)
* Chick Corea Electric Band
* Trilok Gurtu
* Soulive
* Randy Weston's African Rhytms
* Kindred
* Richard Bona
* Eric Alexander
* GEORGE BENSON
* Glenn Corneille Trio -
* ERIC MARIENTHAL
* Het Searing Quartet
* PATRICIA BARBER
* Boz Scaggs (volgens het AD )

--
Ben blij dat de festivalprogrammering dit jaar lekker breed is. King Crimson, Jimi Tenor, Jaga Jazzist, dat moet ik in ieder geval gaan zien. Chick Corea en Herbie Hancock zijn ook wel okee, maar die heb ik inmiddels echt al 'tig keer gezien op NSJ.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:31:13 #3
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_10179583
Weet iemand of New Cool Collective van de partij is?
pi_10179633
Kwamen de Roots niet ook?
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10179681
Cooool... King Crimson
  zaterdag 3 mei 2003 @ 15:44:05 #6
2889 Zander
He's gone
pi_10179721
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:35 schreef keeper het volgende:
Kwamen de Roots niet ook?
Stonden wel aangekondigd, maar ik geloof dat ze voor Lowlands ook alweer afgezegd hadden, even afwachten dus.

John Zorn staat trouwens ook nog geprogrammeerd.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  zondag 4 mei 2003 @ 15:31:55 #7
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10197119
Ik ging vroeger wel eens met mijn pa naar NSJ, heb Dave Brubeck, Chick Corea en een oude Stan Getz gezien...ben twee jaar geleden nog geweest, maar ik vind het vaak te druk, er is niet veel van de intieme jazzy sfeer over als er duizenden mensen rondlopen. Ik ga liever ff naar SJU of het Bimhuis, knus en relaxed. Misschien wat minder grote namen, maar wel een lekker avondje muziek.

Het is ook wel erg duur geworden allemaal, vinden jullie ook niet? het lijkt een beetje de kant op te gaan van Lowlands/Pinkpop, massaal en erg duur.

'T best bewaarde geheim van Nederland
  zondag 4 mei 2003 @ 15:35:05 #8
2889 Zander
He's gone
pi_10197175
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:31 schreef Kirke het volgende:
Ik ging vroeger wel eens met mijn pa naar NSJ, heb Dave Brubeck, Chick Corea en een oude Stan Getz gezien...ben twee jaar geleden nog geweest, maar ik vind het vaak te druk, er is niet veel van de intieme jazzy sfeer over als er duizenden mensen rondlopen. Ik ga liever ff naar SJU of het Bimhuis, knus en relaxed.
Ik vind het wel meevallen als je gewoon naar de concerten in kleinere zalen gaat en de veehallen zoals de Statenhal mijdt. Meestal staan daar toch alleen maar de grote publiekstrekkers die muzikaal toch niet zo boeiend zijn, de Candy Dulfers en zo.. In de kleine zalen is de sfeer altijd wel goed, vind ik.

't is allemaal ook wel peperduur, da's zeker waar. Voor 't kaartje vind ik dat nog niet zo'n ramp, maar vorig jaar heb ik maar gewoon m'n eigen eten en drinken meegenomen zodat je geen poot uitgedraaid wordt bij de eet-standjes.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10197225
Gaaf gaaf! Als het kan ga ik zeker!
  zondag 4 mei 2003 @ 17:10:37 #10
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10199093
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:35 schreef Zander het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen als je gewoon naar de concerten in kleinere zalen gaat en de veehallen zoals de Statenhal mijdt. Meestal staan daar toch alleen maar de grote publiekstrekkers die muzikaal toch niet zo boeiend zijn, de Candy Dulfers en zo.. In de kleine zalen is de sfeer altijd wel goed, vind ik.

't is allemaal ook wel peperduur, da's zeker waar. Voor 't kaartje vind ik dat nog niet zo'n ramp, maar vorig jaar heb ik maar gewoon m'n eigen eten en drinken meegenomen zodat je geen poot uitgedraaid wordt bij de eet-standjes.


Die eetstandjes doen het hem!
Je hebt gelijk dat in de kleinere zaaltjes de sfeer goed is, maar om er:
1. te komen door de schuifelende massa
2. het uberhaupt te vinden (dat gebouw is totaal niet logisch ingedeeld)
vind ik het een crime. Ik kan trouwens niet tegen grote mensenmassa's, krijg ik het erg benauwd van, dan wil ik gewoon weg.
Het aantal 50+ publiek is denk ik ook gegroeid, het zou gaaf zijn als er meer kids op af komen. Jazz is toch echt niet alleen voor de bejaarde medemens...
Jazz is cool.
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_10199854
een paar grote namen in de line up, maar het is wel behoorlijk duur.

135 euro............... dat weet ik echt wel beter te besteden!

pi_10200347
Ik ken maar weinig bands die komen...
Maar, alé; ik zie vaker de TV-uitzendingen, en dan heb ik altijd spijt dat ik niet ben gegaan...
Bovendien, toen ik hoorde dat King Crimson kwam, stond m'n besluit al vast, die gasten moet ik gewoon nog een keer zien...
Zelfde geldt voor jaga jazzist.
  maandag 5 mei 2003 @ 11:59:35 #13
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_10214944
quote:
Op zondag 4 mei 2003 17:10 schreef Kirke het volgende:

[..]

Die eetstandjes doen het hem!
Je hebt gelijk dat in de kleinere zaaltjes de sfeer goed is, maar om er:
1. te komen door de schuifelende massa
2. het uberhaupt te vinden (dat gebouw is totaal niet logisch ingedeeld)
vind ik het een crime. Ik kan trouwens niet tegen grote mensenmassa's, krijg ik het erg benauwd van, dan wil ik gewoon weg.


De kleinere zaaltjes zijn voornamelijk op de 1ste verdieping te vinden, maarre een plattegrond erbij? Doen er zo velen.....

Klopt dat het er altijd erg druk is, wat wil je ook met 23.000 man in het om het gebouw, maar tis er altijd wel gezellig

pi_10215176
Waar hebben jullie deze informatie vandaan? Op de site van NSJ staat nog bitter weinig vermeld.
Yeeeehhhtttttt! Savunun len!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 08:14:30 #15
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10238658
quote:
Op maandag 5 mei 2003 11:59 schreef _wie het volgende:

[..]

De kleinere zaaltjes zijn voornamelijk op de 1ste verdieping te vinden, maarre een plattegrond erbij? Doen er zo velen.....

Klopt dat het er altijd erg druk is, wat wil je ook met 23.000 man in het om het gebouw, maar tis er altijd wel gezellig


Ja, tis maar net hoe je er zelf mee omgaat... ik ben niet erg relaxed als ik niet de ruimte heb. Wie weet ga ik weer eens, maar dan moet er een echte favoriet spelen en de mijne zijn inmiddels allemaal de pijp uit (Billie, Chet, Stan, Nina, Ella, John, Miles...).
Gerry Mulligan, leeft die nog eigenlijk? Die zou ik nog heeeeel graag een keer zien spelen.
'T best bewaarde geheim van Nederland
pi_10238856

Moet dit jaar overslaan, ga 10 juli op vakantie ...

Nou ja, volgend jaar weer een North Sea Jazz, en Kreta is ook wel leuk

  dinsdag 6 mei 2003 @ 11:35:32 #17
2889 Zander
He's gone
pi_10241539
quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:07 schreef Biology het volgende:
Waar hebben jullie deze informatie vandaan? Op de site van NSJ staat nog bitter weinig vermeld.
Ik heb de namen van het forum van de NSJ-site afgeplukt, ze zijn gebaseerd op bevestigingen op tour-sites en de sites van artiesten zelf. Redelijk betrouwbaar dus, al weet je nooit wie er op het laatste moment afzegt.

Sowieso een goede tip voor als je gaat: koop altijd! een nieuw programmaboekje bij de ingang, omdat de programmeurs er een handje van hebben om het programma op het allerlaatste moment nog door de war te gooien. Niet leuk als je speciaal voor een bepaalde favoriet gaat.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10246224
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 11:35 schreef Zander het volgende:

[..]

Sowieso een goede tip voor als je gaat: koop altijd! een nieuw programmaboekje bij de ingang, omdat de programmeurs er een handje van hebben om het programma op het allerlaatste moment nog door de war te gooien. Niet leuk als je speciaal voor een bepaalde favoriet gaat.


Een goedkoper alternatief is om op de dag dat je gaat nog even thuis de timetable van de site uit te printen.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:32:02 #19
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10248043
Ik probeer absoluut (3 dagen) te gaan maar ik moet even wat geld bijeenschrapen om dat mogelijk te maken.

Vandermark 5 komt ook.

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 15:39:56 #20
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10248284
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 08:14 schreef Kirke het volgende:
Gerry Mulligan, leeft die nog eigenlijk? Die zou ik nog heeeeel graag een keer zien spelen.
Gerry Mulligan is niet meer. Volgens mij is hij in 1996 overleden.

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:05:38 #21
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_10249105
Kut. Moet ik me maar gaan verdiepen in de jongere jazzgeneratie...
'T best bewaarde geheim van Nederland
  dinsdag 6 mei 2003 @ 17:18:35 #22
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_10251451
quote:
Sowieso een goede tip voor als je gaat: koop altijd! een nieuw programmaboekje bij de ingang, omdat de programmeurs er een handje van hebben om het programma op het allerlaatste moment nog door de war te gooien.
Ai..! Dat overkwam me een paar jaar terug in Amsterdam op Drum Rhythm. Ik ging voor Marcus Miller & Kenny Garrett - duur kaartje gekocht, moest tot 9 uur werken en om 1/2 10 zou dat concert beginnen.

Kom ik daar, zijn ze net klaar; 't was naar 8 uur verplaatst. Tot overmaat van ramp komen er vrienden op me af om te vertellen hoe ontzettend koel het optreden was. Gelukkig nog wel de Fugees en George Clinton gezien; erg leuk, maar daar kwam ik dus niet voor...

Dus misschien dit jaar maar speciaal voor Kenny Garrett naar NSJ...

iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 9 mei 2003 @ 11:21:18 #23
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_10315194
John Zorn op North Sea Jazz geopend, doch dicht...

Maar ja ik kopieer het niet meer. Ik wil naar John Zorn.

pi_10378908
Ik ga sowieso (3 dagen). Het maakt voor mij ook niet zo heel veel uit welke artiesten optreden, de sfeer is altijd OK. En tussen de 'onbekende' bandjes is vaak genoeg leuks te ontdekken.
*access denied*
  dinsdag 13 mei 2003 @ 20:41:01 #25
2889 Zander
He's gone
pi_10408517
Het programma is vandaag officieel bekend gemaakt (http://www.northseajazz.nl) Niet veel verrassends er meer bij, wel weer een hoop vaste klanten zoals Marcus Miller. Dit jaar ook wel veel Afrobeat: Tony Allen, Femi Kuti.. En verder nog Common en Buena Vista Social Club presents Ibrahim Ferrer.

Ik heb iig al weer zin, al wordt het aanbod aan "echte" jazz voor de purist vast steeds schraler.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')