16:25
A hard day's night
BBC2
Komedie uit Engeland (1964)
Met John Lennon, Paul McCartney, George Harrison e.a
7.7
Vanmiddag op tv.
Die hoge waardering op imdb, dat komt zeker omdat er alleen fans stemmen? Of zijn die films ECHT zo goed?
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 03-05-2003 09:58]
Als het nou RICHARD STARKLEY A.K.A. RINGO STARR e.a. was geweest.
Volgende week Let It Be en Magical Mystery Tour?
quote:Bedankt voor deze intelligente bijdrage
Op zaterdag 3 mei 2003 11:32 schreef Disorder het volgende:The Beatles
quote:Yellow Submarine gaat over beestjes in vreemde kleurtjes.
Op zaterdag 3 mei 2003 11:30 schreef SunChaser het volgende:
Waar gaan die films precies over?
quote:Oe. These are a few of my favorite things!
Op zaterdag 3 mei 2003 11:52 schreef Seborik het volgende:
Yellow Submarine gaat over beestjes in vreemde kleurtjes.
En éindelijk eens een keer een film op een tijdstip dat ik wél kan, .
quote:... en Magical Mystery Tour graag natuurlijk!
Op woensdag 30 april 2003 12:22 schreef Jane het volgende:
Voor iedereen die de Beatlesfilms nog nooit gezien heeft (en voor alle anderen): A.s. zaterdagmiddag 3 mei 2003 een mini-Beatlefilm marathon op BBC 2!15.00 uur:
Yellow Submarine (1968, George Dunning)
Fijne phantasmagorische animatie vol met leuke liedjes van The Beatles (Lucy in the sky with diamonds, When I'm 64 en All you need is love). In pop-art beelden redden The Beatles Pepperland uit de klauwen van de Blue Meanies.16.25 uur:
A Hard Day's Night (1964, Richard Lester)
Eerste film van The Beatles. Regisseur Lester volgde de groep in hun dagelijks doen en de film is eigenlijk niet meer dan een aaneenschakeling van alledaagse scènes en heel veel liedjes.Met dank aan Vara TV Magazine, waar beide films overigens in het rood zijn aangegeven, hetgeen betekent: Aanbevolen!
Ben het alleen niet helemaal eens met de beschrijving van AHDN, want hier lijkt het nu net alsof het een docu is, of pretendeert te zijn. Het is natuurlijk wel gewoon gescript, al moet het wel een (ietwat absurde) dag in het leven van de groep voorstellen.Nou, allemaal kijken dus!
Enne... volgende week Help! en Let It Be, beste mensen van de BBC?
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 11:52 schreef Seborik het volgende:
Yellow Submarine gaat over beestjes in vreemde kleurtjes.
Gewoon altijd leuker als het op tv is.
quote:Het is zeker geen slechte film hoor. Het is grappige, psychedelische animatie. Maar de Beatles zelf hebben er zelf maar weinig mee te doen gehad toen hij gemaakt werd. Toen hij echter af was, vonden ze hem wel erg leuk en besloten om aan het eind nog even zelf te verschijnen.
Op zaterdag 3 mei 2003 10:39 schreef Vork het volgende:
Yellow Submarine schijnt eigenlijk bestwel slecht te zijn, van wat ik ervan heb gehoord, maar ik heb die nog niet gezien.
quote:Waarom nou weer zo'n moeilijke vraag?
Op zaterdag 3 mei 2003 13:04 schreef Seborik het volgende:
Welke film vind je beter Jane?
'Beter' weet ik niet, ze zijn zo verschillend... Voor Beatlesfans is misschien A Hard Day's Night leuker, omdat ze daar natuurlijk zelf in spelen. Maar hij is wel zwart/wit, wat misschien ook weer mensen afschrikt. En vergeleken met tegenwoordig wellicht traag. Maar hij is ook wel weer errug grappig af en toe!
Yellow Submarine is ook grappig en misschien leuker voor mensen die in (animatie-)filmkunst geïnteresseerd zijn. En zoals Zander al een beetje zei worden de Beatlesnummers in geweldige 'clipjes' getoond. Of om het anders te zeggen: Je hoeft misschien niet zo'n Beatlesfan te zijn om dit ook mooi te vinden.
Maar zelf...? Met een pistool op mijn hoofd kies ik voor A Hard Day's Night, denk ik... Maar ik ben fan.
quote:Inderdaad een grote fout, zeker ook omdat Ringo van alle Beatles toch het meeste acteertalent heeft/had en omdat hij eigenlijk in beide films toch een aparte rol inneemt.
Op zaterdag 3 mei 2003 09:58 schreef dwerg het volgende:
Ze hadden toch op zijn minst de naam van de grote Ringo er nog bij kunnen zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |