quote:bij mij zit de hoofdpijn in mn nek zeg maar (al mn nekspieren zitten muurvast en in de knoop). massage is dan zoo lekker
Op vrijdag 2 mei 2003 12:25 schreef AdTheOne het volgende:
Of een hele goede massage, dat helpt ook bij mji.Ook een keer geen koffie gedronken, de hoofdpijn die ik had 's avonds was echt niet meer normaal.
Maar dat is weer iets anders.Maar het is kl*te natuurlijk.
Maar ben echt blij dat het weg is gegaan want het is gewoon zo kut als je met koppijn moet opstaan en werken, dan heb je echt geen plezierige dag.
Ik hoop voor de topic starter dat er snel een oplossing komt, good luck
quote:heel veel (maar erbij zeggend dat ik daar voor de farmaceutische industrie zit dus ik kan je wel het een en ander vertellen over medicijnen). De nieuwe (maar nog niet echt gewaardeerde) hype is wel BOTOX (ja dat weg met de rimpeltjes behandeling) wat schijnt te helpen
Op zaterdag 20 september 2003 08:50 schreef Amethist het volgende:
Dank je voor de linkjes, zal ik doen. Nog meer wijzer geworden daar?
quote:Maxalt, ik heb dat voorgeschreven gekregen van de neuroloog bij wie ik toen onderzoeken heb gehad. Bij superzware aanvallen van migraine zou ik dat mogen gebruiken. Ik heb echter sinds lange tijd geen migraine-aanvallen gehad, dus nog niet Maxalt gebruikt.
Op zondag 21 september 2003 16:30 schreef Amethist het volgende:
Ooit van Maxalt gehoord als middel tegen hoofdpijn? Ben wel benieuwd of dat helpt?
Bij de dagelijkse hoofdpijn wil ik dat ook helemaal niet gebruiken, Heb slechte ervaring met paracetamol en dergelijke, omdat de pijn elke dag is. Dus raak je op de een of andere manier verslaafd aan die troep en ga je denken dat je er niet zonder kan. Gelukkig kan ik me een beetje over de pijn zetten dat ik nog redelijk kan functioneren.
Ben ook inderdaad wel benieuwd of die Maxalt echt zo helpt. Wat ik heb zijn van die pilletjes die onder je tong moeten.
quote:Bedankt voor deze informatie. Ik kan me ook redelijk over mijn hoofdpijn heen zetten, ik ben gewoon vaak te koppig om me er bij neer te leggen, iets wat ik in het begin niet had.
Op maandag 22 september 2003 10:29 schreef KwikFlup het volgende:[..]
Maxalt, ik heb dat voorgeschreven gekregen van de neuroloog bij wie ik toen onderzoeken heb gehad. Bij superzware aanvallen van migraine zou ik dat mogen gebruiken. Ik heb echter sinds lange tijd geen migraine-aanvallen gehad, dus nog niet Maxalt gebruikt.
Bij de dagelijkse hoofdpijn wil ik dat ook helemaal niet gebruiken, Heb slechte ervaring met paracetamol en dergelijke, omdat de pijn elke dag is. Dus raak je op de een of andere manier verslaafd aan die troep en ga je denken dat je er niet zonder kan. Gelukkig kan ik me een beetje over de pijn zetten dat ik nog redelijk kan functioneren.
Ben ook inderdaad wel benieuwd of die Maxalt echt zo helpt. Wat ik heb zijn van die pilletjes die onder je tong moeten.
Zelf kwam ik er na een tijdje achter dat wanneer ik hoofdpijn voelde opkomen, ik een onbedwingbare drang naar 'iets te eten' kreeg. Meestal kocht ik een broodje, soms ook een ijsje of ander lekkers. Meestal ging de hoofdpijn ook niet over.
Totdat ik ergens op dit forum iets las over suikers. Dat die SLECHT zijn. Hééél slecht! En dat je er hoofdpijn van kan krijgen. Ik ben me er in gaan verdiepen, en ben uiteindelijk het Atkins-dieet gaan doen. Dat houdt in: Veel vet en geen suiker. Ik de eerste fase van het dieet eet je maar 20 koolhydraten per dag. (Koolhydraten worden omgezet in suikers.)
Het hielp geweldig. De eerste paar dagen moet je er even doorheen, maar daarna komt je suikerspiegel tot rust, omdat je lichaam vet aan het verbranden is.
Het drong ook tot me door dat al die andere mogelijke oorzaken hier op terug te voeren zijn.
Stress: Als je stress hebt verbrand je veel energie. Zo daalt je suikerspiegel. Je krijgt behoefte aan suiker. Hierdoor krijgt je suikerspiegel een piek, om daarna weer met een noodvaart te dalen. (Zo gaat dat dus bij mij.) Dit veroorzaakt de hoofdpijn.
Spier- en Gewrichtsproblemen: Als je suikerspiegel heel laag is heb je weinig energie. Als je dan toch de hele dag bepaalde spieren gebruikt (of nog eens extra gebruikt door stress), worden die dat na een tijdje een beetje zat. Gevolg: Hoofdpijn en een retourtje Fysiotherapeut.
Nu ik het dieet volg, heb ik minder hoofdpijn. Als ik het voel aankomen, als ik bijvoorbeeld te veel brood heb gegeten in een keer, weet ik waardoor het komt. In plaats van aan mijn drang tot zoetigheid toe te geven, grijp ik nu geen Mars uit de automaat, maar eet ik iets vets, of iets wat in ieder geval geleidelijk koolhydraten afgeeft. (Volkorenbrood ofzo.) Mijn hoofdpijn (áls ik het nu heb) is sowieso minder hevig, en, groot voordeel, kan weer over gaan in de loop van de dag.
Een aantal weken later kon ik bij de neuroloog terecht en hij vond dat mijn klachten nogal leker op een zeldzame vorm van clusterhoofdpijn. Ik heb toen medicijnen gekregen (indometacine) om de diagnose vast te stellen (als de hoofdpijn wegging dan wist ie zo goed als zeker dat het clusterhoofdpijn was) De hoofdpijn ging aan de linkerkant weg, maar trok naar de rechterkant, tevens had ik ontzettend last van misselijkheid en een dol gevoel.
De neuroloog wilde ook nog dat ik een CT scan liet maken, om te kijken of ik misschien toch niet een chronische ontsteking had. De uitslag krijg ik midden december.
Ik kan met mijn hoofdpijn opzich heel goed leven. Alhoewel het de laatste tijd mijn schoolwerk wel moeilijker maakt. Ik heb altijd heel veel gesport (minimaal 3 keer per week) en tijdens het sporten wordt de hoofdpijn alleen maar erger, waardoor ik zondags na een wedstrijd heel de dag op mijn bed lig (dan kan ik dus echt niks meer). Ik ben dan zo eigenwijs en ga gewoon door met sporten (en weet dus dat ik zondags weer plat lig).
Hopelijk komt er iets uit die scan, zodat er iets aan gedaan kan worden. Als er niks te zien zou zijn en de neuroloog gooit het dus op clusterhoofdpijn, dan zal het afzien worden. Aangezien daarvoor, net als bij migraine, nog geen perfecte medijnen zijn uitgevonden.
Over clusterhoofdpijn heb ik ook veel gelezen en inderdaad hoor je vaak dat er eigenlijk weinig goede geneesmiddelen ervoor zijn, maar dat kan ik zowat zeggen van allerlei vormen van hoofdpijn. Vind dat ook van de tv reclames tegenwoordig. Hoofdpijn neem dit of neem dat. terwijl die dingen bij mij gewoon niet werken.
Hoewel het misschien wel fijn is dat er nu meer aandacht aan word besteed.
In het nieuwe jaar wil ik even gaan bekijken of er nog meer dingen zijn die kunnen helpen. Nieuw jaar hopelijk nieuwe kansen.
quote:Uit onderzoek is gebleken dat er in de moderne westerse wetenschap te weinig wordt gedaan aan pijn bestreiding. Wellicht dat je daar eens naar moet kijken. Want er zijn een paar ziekenhuizen die zich daar nu mee bezig houden. Bedenk daarbij dat er nog lang niet alles bekend is over het functioneren van het menselijk lichaam. En dat de klachten lang niet altijd tussen de oren zitten. Maar wel degelijk een oorzaak hebben die ze niet kunnen vinden.
Op vrijdag 2 mei 2003 12:19 schreef Kleintje het volgende:[..]
Dit soort berichten zijn zo lief bedoeld, maar dit kan zo tegenstrijdig werken.
Iemand die 4 jaar hoofdpijn heeft die heeft vast allang naar overgevoeligheid, stress en oefeningen gekeken.
Ik heb kaas, chocola, thee, citrusvruchten en nog veel meer laten staan. Vast leefpatroon, gezette tijden eten, geen suiker meer, ruim 1,5 liter water etc. etc. alles geprobeerd.
Op tijd naar bed, ontspanningsoefeningen, toch sporten omdat het goed is (ondanks dat je lijf helemaal niet wil)... van alles gedaan.Maar no way dat het stopt.
Denk zelf dat iemand die het al vier jaar heeft bijna alles al heeft geprobeerd. Zo niet... dan is het idd. nog aan te raden!
quote:Gebruik jij nog Herbalife? Weet niet hoor, zou daar zomaar aan kunnen liggen.
Op dinsdag 25 november 2003 21:52 schreef Riann het volgende:
Ik word er de laatste weken echt gek van Zo erg gewoon niet normaal. En het klopt met de je hartslag mee. En mijn hoofd voelt gewoon zo zwaar en zo vol. Heel raar. Ik kan er bijna niet meer tegen zo erg is het af en toe. Nu ook weer. En waar het aan ligt. I don't know.
quote:Ik was net naar het laatste berichtje aan het scrollen om Herbalife als suggestie te doen.
Op maandag 1 december 2003 23:38 schreef fokje het volgende:[..]
Gebruik jij nog Herbalife? Weet niet hoor, zou daar zomaar aan kunnen liggen.
Mijn man is juist vorige week begonnen met herbalife om het effect op zijn hoofdppijn (al 20 jaar nu naar een zware hersenschudding) te testen. Vaak hebben mensen met hoofdpijn veel baat bij Herbalife. Maar goed afwachten, ik hou jullie wel een keer op de hoogte. Hij heeft na 1 week elke dag een shake genomen te hebben al wel veel meer energie. Ik heb 's avonds geen doodmoe mannetje meer dat van zijn werk thuis komt. Dat scheelt al.
quote:Ik hoop dat het helpt, en zou het fijn vinden om op de hoogte te worden gehouden, zou een ideale oplossing zijn.
Op vrijdag 5 december 2003 11:06 schreef nojojo het volgende:[..]
Ik was net naar het laatste berichtje aan het scrollen om Herbalife als suggestie te doen.
Mijn man is juist vorige week begonnen met herbalife om het effect op zijn hoofdppijn (al 20 jaar nu naar een zware hersenschudding) te testen. Vaak hebben mensen met hoofdpijn veel baat bij Herbalife. Maar goed afwachten, ik hou jullie wel een keer op de hoogte. Hij heeft na 1 week elke dag een shake genomen te hebben al wel veel meer energie. Ik heb 's avonds geen doodmoe mannetje meer dat van zijn werk thuis komt. Dat scheelt al.
quote:Kan wel kloppen, ik ken iemand die op deze manier langzaam maar zeker van zijn migraine af is gekomen.
Op vrijdag 5 december 2003 11:06 schreef nojojo het volgende:Vaak hebben mensen met hoofdpijn veel baat bij Herbalife.
Nu ben ik sinds kort onder behandeling van een osteopaat. Hij heeft me uitgelegd hoe eea werkt, en ik heb goede hoop dat mijn hoofdpijn zal verminderen. Wellicht een idee voor jou?
Overigens heb ik niet het hele topic gelezen, dus als dit een overbodige post is, sorry!
quote:in ieder geval bedankt voor de suggestie en ik hoop dat het een positieve invloed zal hebben. Ik heb er wel over nagedacht en al veel over gehoord, ook dat het niet helpt, maar dat is bij sommige zo natuurlijk. Ik zou het graag willen weten als het helpt.
Op zaterdag 6 december 2003 11:39 schreef Moonah het volgende:
Ik heb al jarenlang (sinds mij pubertijd) hoofdpijnaanvallen. Soms drie maanden niet, maar soms elke week twee dagen aan een stuk. Niets helpt. Ik ga dan maar in bed liggen met een kruikje in mjin nek (want daar komt het vandaan), en hopen dat ik in slaap val.Nu ben ik sinds kort onder behandeling van een osteopaat. Hij heeft me uitgelegd hoe eea werkt, en ik heb goede hoop dat mijn hoofdpijn zal verminderen. Wellicht een idee voor jou?
Overigens heb ik niet het hele topic gelezen, dus als dit een overbodige post is, sorry!
quote:http://forum.fok.nl/showtopic.php/441040/1/25#15307567
Op zaterdag 6 december 2003 15:36 schreef Amethist het volgende:
Ik zou het graag willen weten als het helpt.
Nou dat waren zo de tips van wingzie pingzie..
Jaren geleden had hij ook goede resultaten bij de osteopaat, hij was nagenoeg hoofdpijn vrij. Toen kwam hij op het lab waar hij afstudeerde in een explosie terecht en heeft er gelukkig niets aan over gehouden, maar zijn hoofdpijn is weer terug door de implosie en explosie van je hoofd (dat ontstaat door de druk die vrij kwam) en de osteopaat kreeg het toen niet meer voor elkaar
Als de herbalife toch aanslaat laat ik het weten, maar het is wel wat langere termijn met zo'n product op basis van kruiden. Het effect is dan niet direct merkbaar jammergenoeg
Groetjes nojojo
nojojo
quote:Wat vervelend dat je man ervan af was en dan in een explosie terecht komt, erg vervelend. Hij had dus wel eerst baat bij een osteopaat?
Op maandag 15 december 2003 12:34 schreef nojojo het volgende:
Mijn man heeft nog geen directe hoofdpijn vermindering met Herbalife, maar is dus ook nog niet zolang bezig. Wel gaat het goed met z'n energieniveau, dus wie weet komt het allemaal een beetje opgang nu.Jaren geleden had hij ook goede resultaten bij de osteopaat, hij was nagenoeg hoofdpijn vrij. Toen kwam hij op het lab waar hij afstudeerde in een explosie terecht en heeft er gelukkig niets aan over gehouden, maar zijn hoofdpijn is weer terug door de implosie en explosie van je hoofd (dat ontstaat door de druk die vrij kwam) en de osteopaat kreeg het toen niet meer voor elkaar
![]()
Als de herbalife toch aanslaat laat ik het weten, maar het is wel wat langere termijn met zo'n product op basis van kruiden. Het effect is dan niet direct merkbaar jammergenoeg
Groetjes nojojo
nojojo
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |