abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10145821
40 jaar geleden was het simpel.
Jij ontmoette een jongen of meisje (uiteraard alleen hetero relaties), je ging verloven, je ging trouwen. Toen kwamen de jaren 60, alles moest anders worden, geen ouderwetse burgerlijke tradities meer zoals trouwen maar communes, free love en alternatieve leefwijzen.

En hoe is de stand nu?
Willen de meesten hier uiteindelijk toch maar weer ouderwets burgerlijk trouwen ( ), samenwonen? Hoe kijken jullie aan tegen zaken als meerdere partners binnen een relatie? Zijn wij heel anders als onze grootouders of gaan wij steeds meer terug naar 'ouderwetse' waarden zoals het huwelijk?

Als een persoonlijke noot wil ik hieraan toevoegen dat ik zelf een vrij ongebruikelijke relatie heb, ik leef samen met 2 vrouwen en wij zijn gedrieen heel gelukkig en ik ondervind weinig tot geen slechte reacties daarop.

Voor degenen die denken dat ik het aards paradijs heb gevonden bedenk dan dat dit ook 2x maal per maand PMS betekent en niet eens in dezelfde week.

pi_10145838
de mensen willen het weer zoals vroeger heb ik in de gaten
pi_10145878
edit: zeg iets inhoudelijks of zeg niets.

[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 01-05-2003 23:40]

pi_10145887
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
Fuck the '60.
waar slaat dat nou op?
pi_10145910
Er...dit topic had in R&P moeten staan

pi_10145915
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Voor degenen die denken dat ik het aards paradijs heb gevonden bedenk dan dat dit ook 2x maal per maand PMS betekent en niet eens in dezelfde week.
Ik dacht dat vrouwen die bij elkaar wonen tegelijk ongesteld werden. maar dat heb je wel netjes voor elkaar lijkt me zo.
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:37:43 #7
19149 Seraphin
De echte, en dat proef je!
pi_10146003
Toevallig afgelopen weekend een bijlage in het NRC gelezen over trendwatchers.

In dat stukje werd genoemd dat trouwen weer helemaal in is, en dat ongetrouwd samenwonen (met kinderen) nu weer als ouderwets wordt beschouwd. Ik heb geen flauw idee hoe men aan die informatie is gekomen, maar goed dat stond er dus.

Persoonlijk ben ik idd voor (uiteindelijk!) trouwen. Niet omdat dat hoort, maar als bevestiging van je relatie (voor elkaar dus, niet voor de maatschappij). Ik denk dat dat laatste een van de grootste verschillen is met de jaren 40 - 60 t/m 80. Eerst ging je wél trouwen om aan de maatschappij te laten zien dat je erbij hoorde, toen ging je niet trouwen om te laten zien dat je erbij hoorde, en nu doen de mensen wat ze zélf het leukst vinden.

Op dinsdag 8 november 2005 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Laten we even serieus en ontopic verder discussieren!
  Admin donderdag 1 mei 2003 @ 23:38:06 #8
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_10146013
Moest in R&P
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_10146039
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:38 schreef yvonne het volgende:
Moest in R&P
Dank je, yvonne
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:42:55 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10146130
Tja, ik doe niet mee met de trend 'trouwen'. Dat zal nooit mijn ding worden. Ik vind het niet nodig mijn 'band' met iemand te bevestigen dmv een contractje, wat beloftes en een ringetje. ik vind het juist een prestatie als je al die jaren bij elkaar kunt blijven zonder verplichtingen.
Een tweede vrouw of man in onze relatie lijkt me toch wel erg raar en ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat prima vinden, maar ik denk toch dat ik er te jaloers voor ben.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_10146159
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
edit: zeg iets inhoudelijks of zeg niets.
Hij zei iets inhoudelijks, stomme mod!

Fuck the 60's ben ik het mee eens!

pi_10146178
Toen kwamen de jaren 60, alles moest anders worden, geen ouderwetse burgerlijke tradities meer zoals trouwen maar communes, free love en alternatieve leefwijzen.
pi_10146210
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:44 schreef ITCHY1 het volgende:

Waarom ben jij het daar mee eens dan?
Is mischien ook leuk als jij dat een beetje onderbouwd?

Ik gaf overigens geen waardeoordeel over de 60's, ik noemde de periode omdat daarin de mores aangaande relaties vrij revolutionair veranderden met name onder de jeugd.

[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 01-05-2003 23:59]

donderdag 1 mei 2003 @ 23:55:13 #14
11682 Moonah
Jolie femme
pi_10146395
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 23:44 schreef ITCHY1 het volgende:

[..]

Pardon?
In plaats van mij voor stomme mod uit te maken, mag je ook wel een fatsoenlijke toon aanslaan, hoor.
En als je niets bijdraagt aan een discussie, hoef je ook niet te posten.
Punt. Klaar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_10146512
Ik vind dat je zelf je leeftijd mag bepalen wanneer je voor het eerst een partner krijgt, ook vind ik dat je sex mag hebben op de leeftijd dat jij het wil. Je mag wel meerdere keren verkering hebben (maar niet tegelijkertijd) in je leven. Ik weet niet of ik zou willen trouwen, maar het leven dat je voor altijd bij elkaar blijft spreekt me wel aan. Hou niet van losse relaties of iets dergelijks. Ik ben dus redelijk vrij met relaties, maar ik vind het zelf fijn om bij dezelfde partner te blijven, niet vreemd gaan of meerdere partners te hebben vind ik trouwens gewoon belachelijk.
pi_10146568
ik bedoelde dus dak vreemdgaan belachelijk vind en meerdere partners hebben ook.
pi_10146742
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:01 schreef Salie het volgende:
ik bedoelde dus dak vreemdgaan belachelijk vind en meerdere partners hebben ook.
Dat mag je belachelijk vinden, ik stoor mij daar niet aan, dat zijn jouw waarden en da's prima.
pi_10147880
Ach, ik zal uiteindelijk misschien wel een keer trouwen, al is het alleen om de cadeau's Maar voorlopig vind ik het prima zo, niet al te veel vastigheid, geen benauwde situaties en niet te ver vooruit kijken.
Maar ja, ik ben dan ook nog jong he
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_10148278
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:52 schreef poebeertjuh het volgende:
Ach, ik zal uiteindelijk misschien wel een keer trouwen, al is het alleen om de cadeau's
Maar ja, ik ben dan ook nog jong he
Dat komt inderdaad een beetje jong over, trouwen om de cadeau's
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_10148311
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:18 schreef nozem het volgende:

[..]

Dat komt inderdaad een beetje jong over, trouwen om de cadeau's

Whehehe ja daarom, ik dacht, laat ik het er maar meteen bij zetten
pi_10148325
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:20 schreef poebeertjuh het volgende:

Whehehe ja daarom, ik dacht, laat ik het er maar meteen bij zetten

Dan maar hopen dat de cadeau's meer waard zijn dan de kosten van de trouwerij
pi_10148335
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan maar hopen dat de cadeau's meer waard zijn dan de kosten van de trouwerij

Daar hou ik wel rekening mee bij het schrijven van mijn verlanglijstje
pi_10148339
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:22 schreef poebeertjuh het volgende:

Daar hou ik wel rekening mee bij het schrijven van mijn verlanglijstje

Ah, jong maar niet dom, dus
pi_10148359
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, jong maar niet dom, dus

Nee niet dom!! Dat heb ik vandaag geleerd, toen ik een brief van de hogeschool van utrecht kreeg dat ik voor een selectietoets 75e van de 454 was geworden en daardoor een plaats in de opleiding heb gekregen En ik meld je dit, omdat ik gewoon heel blij ben en het nog ff kwijt moest
pi_10148375
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 01:25 schreef poebeertjuh het volgende:

[..]

Nee niet dom!! Dat heb ik vandaag geleerd, toen ik een brief van de hogeschool van utrecht kreeg dat ik voor een selectietoets 75e van de 454 was geworden en daardoor een plaats in de opleiding heb gekregen En ik meld je dit, omdat ik gewoon heel blij ben en het nog ff kwijt moest

En dan is het natuurlijk de bedoeling dat wij jou feliciteren

GEFELICITEERD!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')