En hoe is de stand nu?
Willen de meesten hier uiteindelijk toch maar weer ouderwets burgerlijk trouwen ( ), samenwonen? Hoe kijken jullie aan tegen zaken als meerdere partners binnen een relatie? Zijn wij heel anders als onze grootouders of gaan wij steeds meer terug naar 'ouderwetse' waarden zoals het huwelijk?
Als een persoonlijke noot wil ik hieraan toevoegen dat ik zelf een vrij ongebruikelijke relatie heb, ik leef samen met 2 vrouwen en wij zijn gedrieen heel gelukkig en ik ondervind weinig tot geen slechte reacties daarop.
Voor degenen die denken dat ik het aards paradijs heb gevonden bedenk dan dat dit ook 2x maal per maand PMS betekent en niet eens in dezelfde week.
quote:waar slaat dat nou op?
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
Fuck the '60.
quote:Ik dacht dat vrouwen die bij elkaar wonen tegelijk ongesteld werden. maar dat heb je wel netjes voor elkaar lijkt me zo.
Op donderdag 1 mei 2003 23:28 schreef Tijger_m het volgende:
Voor degenen die denken dat ik het aards paradijs heb gevonden bedenk dan dat dit ook 2x maal per maand PMS betekent en niet eens in dezelfde week.
In dat stukje werd genoemd dat trouwen weer helemaal in is, en dat ongetrouwd samenwonen (met kinderen) nu weer als ouderwets wordt beschouwd. Ik heb geen flauw idee hoe men aan die informatie is gekomen, maar goed dat stond er dus.
Persoonlijk ben ik idd voor (uiteindelijk!) trouwen. Niet omdat dat hoort, maar als bevestiging van je relatie (voor elkaar dus, niet voor de maatschappij). Ik denk dat dat laatste een van de grootste verschillen is met de jaren 40 - 60 t/m 80. Eerst ging je wél trouwen om aan de maatschappij te laten zien dat je erbij hoorde, toen ging je niet trouwen om te laten zien dat je erbij hoorde, en nu doen de mensen wat ze zélf het leukst vinden.
quote:Hij zei iets inhoudelijks, stomme mod!
Op donderdag 1 mei 2003 23:31 schreef NightH4wk het volgende:
edit: zeg iets inhoudelijks of zeg niets.
Fuck the 60's ben ik het mee eens!
quote:Waarom ben jij het daar mee eens dan?
Op donderdag 1 mei 2003 23:44 schreef ITCHY1 het volgende:Hij zei iets inhoudelijks, stomme mod!
Ik gaf overigens geen waardeoordeel over de 60's, ik noemde de periode omdat daarin de mores aangaande relaties vrij revolutionair veranderden met name onder de jeugd.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijger_m op 01-05-2003 23:59]
quote:Pardon?
Op donderdag 1 mei 2003 23:44 schreef ITCHY1 het volgende:[..]
Hij zei iets inhoudelijks, stomme mod!
quote:Dat mag je belachelijk vinden, ik stoor mij daar niet aan, dat zijn jouw waarden en da's prima.
Op vrijdag 2 mei 2003 00:01 schreef Salie het volgende:
ik bedoelde dus dak vreemdgaan belachelijk vind en meerdere partners hebben ook.
quote:Dat komt inderdaad een beetje jong over, trouwen om de cadeau's
Op vrijdag 2 mei 2003 00:52 schreef poebeertjuh het volgende:
Ach, ik zal uiteindelijk misschien wel een keer trouwen, al is het alleen om de cadeau's![]()
Maar ja, ik ben dan ook nog jong he
quote:Whehehe ja daarom, ik dacht, laat ik het er maar meteen bij zetten
Op vrijdag 2 mei 2003 01:18 schreef nozem het volgende:[..]
Dat komt inderdaad een beetje jong over, trouwen om de cadeau's
quote:Dan maar hopen dat de cadeau's meer waard zijn dan de kosten van de trouwerij
Op vrijdag 2 mei 2003 01:20 schreef poebeertjuh het volgende:Whehehe ja daarom, ik dacht, laat ik het er maar meteen bij zetten
quote:Daar hou ik wel rekening mee bij het schrijven van mijn verlanglijstje
Op vrijdag 2 mei 2003 01:21 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Dan maar hopen dat de cadeau's meer waard zijn dan de kosten van de trouwerij
quote:Ah, jong maar niet dom, dus
Op vrijdag 2 mei 2003 01:22 schreef poebeertjuh het volgende:Daar hou ik wel rekening mee bij het schrijven van mijn verlanglijstje
quote:Nee niet dom!! Dat heb ik vandaag geleerd, toen ik een brief van de hogeschool van utrecht kreeg dat ik voor een selectietoets 75e van de 454 was geworden en daardoor een plaats in de opleiding heb gekregen
Op vrijdag 2 mei 2003 01:22 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ah, jong maar niet dom, dus
quote:En dan is het natuurlijk de bedoeling dat wij jou feliciteren
Op vrijdag 2 mei 2003 01:25 schreef poebeertjuh het volgende:[..]
Nee niet dom!! Dat heb ik vandaag geleerd, toen ik een brief van de hogeschool van utrecht kreeg dat ik voor een selectietoets 75e van de 454 was geworden en daardoor een plaats in de opleiding heb gekregen
En ik meld je dit, omdat ik gewoon heel blij ben en het nog ff kwijt moest
GEFELICITEERD!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |