Vorige week had ie af en toe al geen zin om aan te gaan als ik op de aanknop drukte. Je hoorde wel gezoem en het lichtje v.d. cdrom ging even knipperen maar de monitor gaf geen beeld. Vrijdag deed ie dat ook weer, maar als ik hem na 5x wel aan kon krijgen begon ie ook meteen te zeuren over registerfouten en dergelijken. Toen heb ik het maar gelaten voor wat het was, en vanmorgen probeerde ik hem weer aan te zetten. Dat mislukte weer tig keren, en die keren dat het wel lukte liep ie of al vast op het moment dat die lettertjes verschijnen bij het opstarten, of op het WindowsXPaanmeldscherm.
Vrij kut dus. Zit er misschien iets los ergens wat ik zou kunnen vastmaken (alle kabels en zo al wel uitgebreid gecheckt) of is ie gewoon bijzonder verneukt en moet ie geformatteerd worden? Daar zou ik ook wel mee kunnen leven, want er staat bijna niks belangrijks op maar als dat ding niet eens aan wil wordt formatteren ook wel lastig.
Toedels, een gefrustreerd baviaantje.
Deed bij mij wonderen. En die stilte was in eens ook wel lekker.
quote:Krijg je daar ook registerfouten van?
Op maandag 28 april 2003 11:08 schreef Lucille het volgende:
Misschien is je voeding aan het sterven.
En, belangrijker nog, waar zit een voeding en kan ik die zelf vervangen?
quote:Hmm, ik heb geen XPcdrom (YVONNE!!!) en hoe kan ik XP opnieuw installeren als dat ding niet eens aan wil?
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef mr_tijgertje het volgende:
Even XP opnieuw installerenlijkt me stug dat er iets los zit
quote:Ja, dat zal vast de oorzaak zijn van een niet startende PC
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef mr_tijgertje het volgende:
Even XP opnieuw installerenlijkt me stug dat er iets los zit
quote:De voeding is dat blok achterin je PC waar je de stekkersnoer in steekt, en waar aan de andere kant molex-stekkertjes uit komen.
Op maandag 28 april 2003 11:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Krijg je daar ook registerfouten van?
quote:en eerst de stekker eruit
Op maandag 28 april 2003 11:11 schreef Desdinova het volgende:wel goed uitkijken
quote:Vooral het feit dat je soms geen beeld hebt en dat je tig keer moet opstarten lijkt op een voedingprobleem. En als deze niet helemaal stabiel loopt dan kan dit effect hebben op de CPU en registerfouten creeren.
Op maandag 28 april 2003 11:09 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Krijg je daar ook registerfouten van?
De voeding zit dus in je kast, meestal achter bovenin. Dat metalen kastje waar de voedingsstekker in gaat en waar een ventilator in zit.
quote:
Op maandag 28 april 2003 11:11 schreef hyperfuzz het volgende:
oops dubbel
echt weer commentaar van een digibeet
registry, bootfiles, DLL's, etc. zijn de nr. 1 oorzaak van een niet bootende PC
laatst had ik hetzelfde probleem door installatie van C&C Generals...
En dan pas verder kijken naar die registercrap en zo.
quote:Sinds een week zit er een ADSLmodem op aangesloten, maar die heeft een eigen voeding. En het is de oude computer van yvonne dus ik weet niet precies hoe oud ie is... 2 of 3 jaar of zo.
Op maandag 28 april 2003 11:12 schreef K3 het volgende:[..]
De voeding is dat blok achterin je PC waar je de stekkersnoer in steekt, en waar aan de andere kant molex-stekkertjes uit komen.
Heb je recentelijk hardware toegevoegd? Dat kan een oorzaak zijn, omdat de voeding het dan niet meer trekt. Hoe oud is je PC?
Sinds anderhalve week ADSL en misschien geen goede virusscanner is geen goede combinatie!
quote:Er is een verschil tussen niet op willen starten en een boot probleem. Wanneer je je comp aanzet, zie je dan nog wel het BIOS scherm?
Op maandag 28 april 2003 11:10 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Hmm, ik heb geen XPcdrom (YVONNE!!!) en hoe kan ik XP opnieuw installeren als dat ding niet eens aan wil?
P.S. XP ISO is zo gevonden
[Dit bericht is gewijzigd door mr_tijgertje op 28-04-2003 11:19]
quote:Ja, dat zit er bij mij ook in. Waar vind ik hoe zwaar mijn voeding nu is en kan ik dan gewoon bij elke winkel een nieuwe kopen (ja, ben een enorme n00b, wat computers betreeft)? En heb je nog verschillende types of zo?
Op maandag 28 april 2003 11:13 schreef Lucille het volgende:[..]
Vooral het feit dat je soms geen beeld hebt en dat je tig keer moet opstarten lijkt op een voedingprobleem. En als deze niet helemaal stabiel loopt dan kan dit effect hebben op de CPU en registerfouten creeren.
De voeding zit dus in je kast, meestal achter bovenin. Dat metalen kastje waar de voedingsstekker in gaat en waar een ventilator in zit.
quote:Soms zie ik dat scherm, soms niet. Meestal dus niet, maar als ie dat wel opstart loopt ie soms daar ergens halverwege vast.
Op maandag 28 april 2003 11:18 schreef mr_tijgertje het volgende:[..]
Er is een verschil tussen niet op willen starten en een boot probleem. Wanneer je je comp aanzet, zie je dan nog wel het BIOS scherm?
P.S. XP ISO is zo gevonden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |