quote:Barbaar.
Op woensdag 7 mei 2003 18:05 schreef marky het volgende:[..]
Dan knip je de mouwen er toch gewoon vanaf.
quote:Wat maakt het uit kind.
Op woensdag 7 mei 2003 17:04 schreef Tania18 het volgende:
Het is een liefie.. maar ik vind toch eigenlijk wel dat je op je 15e moet weten dat het 'interview' is en niet 'intervieuw'
quote:House-cd verwisselt met single Idols Jim !
Op dinsdag 6 mei 2003 17:29 schreef Eraser127 het volgende:
@ GoT:
Jim's nr ff verneukt met een hardcore beatuit dat topic:
door Mastermind:Jim - Tell her you love her (Mastermind Hardcore Remix).mp3
Jim - Tell her you love her (Mastermind Trance Remix).mp3door Eraser127 (ik):
Mastermind heeft er echt een remix van gemaakt, ik heb er meer gewoon een vette beat onder gezet
Shockers werd 26 april gehouden in de RAI in Amsterdam voor zo'n 25.000 bezoekers. Zij houden van techno en hardstyle, de twee hardste stijlen in de dancewereld. Op deel twee van de dubbel-cd van Shockers staat echter de muziek van de zoetgevooisde Jim.
Festivalorganisator ID&T van Shockers heeft ook van de misser gehoord. "Het gaat om de nieuwe maxi-single van Jim, die nog niet uit is. De hardstylers zijn inderdaad niet het meest logische publiek om zijn muziek te kopen", erkent een woordvoerder.
Bron: www.telegraaf.nl
quote:Niks eigenlijk
Op woensdag 7 mei 2003 19:37 schreef schatje het volgende:[..]
Wat maakt het uit kind.
quote:Hij staat idd op de brug tussen kind en volwassenheid. Soms komt ie meer als een vent/kerel over, en soms als een jochie.
Op dinsdag 6 mei 2003 23:37 schreef ramses het volgende:[..]
Nee, dat maak ik niet op uit die plaatjes maar gewoon uit de manier waarop hij overkomt. Hij komt heel volwassen over, maar af en toe is het gewoon een klein jongetje in een snoepwinkel. Als je begrijpt wat ik bedoel
Maar goed voor mij zou het net zoiets zijn als aanpappen met vrienden van mijn zusje (15).
Ook al zijn Jim (en ook Jamai) geestelijk op bepaalde gebieden toch verder.
Trouwens, dat 'pleasure you cant measure', beetje dubbel zinnig op te vatten nu
Maar Jim is cute
quote:Yeah!
Op donderdag 8 mei 2003 11:16 schreef Sassie het volgende:Trouwens, dat 'pleasure you cant measure', beetje dubbel zinnig op te vatten nu
[afbeelding]
quote:Ach hoe groot is zo'n mars nu helemaal
Op donderdag 8 mei 2003 11:16 schreef Sassie het volgende:
Trouwens, dat 'pleasure you cant measure', beetje dubbel zinnig op te vatten nu
[afbeelding]
quote:Die king-size marsen zijn best wel groot hoor...
Op donderdag 8 mei 2003 14:53 schreef marky het volgende:[..]
Ach hoe groot is zo'n mars nu helemaal
quote:Ik vind Mars niet zo lekker.
Op donderdag 8 mei 2003 16:15 schreef CJ het volgende:[..]
Die king-size marsen zijn best wel groot hoor...
![]()
Maar heb je nog meer promo-materiaal van Jim weten te bemachtigen??
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 14:38 schreef Taurus het volgende:[..]
Wat 'n nerd ben jij
quote:Lief he?!?
Op vrijdag 9 mei 2003 20:14 schreef schatje het volgende:
Jim was vanmiddag te gast bij TMF, sms-chat.
quote:Lekker spontaan was ie ook.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:42 schreef Tania18 het volgende:[..]
Lief he?!?
quote:Hij was ook bij MTV live en dar werd verteld dat zijn single op 1 is binnengekomen en werd zijn clip getoond en dat zag er niet slecht uit.
Op vrijdag 9 mei 2003 21:50 schreef schatje het volgende:[..]
Lekker spontaan was ie ook.
Even leek het rustig rond hét popidool van Nederland. Maar Jim Is terug. De 15-Jarige zanger is sinds een paar weken het gezicht van Mars, maakte afgelopen week zijn eerste videoclip en gisteren kwam zijn single ´Tell her´ uit.
Ook in de liefde zou Jim het drukker hebben dan ooit. Eerst was het Charlotte, toen werd er gefluisterd over een romance met Marieke, daarna met haar zusje Aukje en de laatste geruchten gaan over een hereniging met Charlotte. Volgens Jim is het allemaal onzin. "Ze verzinnen maar wat."
Druk maakt Jim zich allang niet meer over wat er allemaal over hem geschreven wordt. "Toen ik net aan Idols meedeed, kocht ik elk blad waarin ik stond. Toen was het allemaal nog spannend en leuk. Nu koop ik nooit meer wat. Natuurlijk hoor ik nog wel van anderen wat voor een verhalen er over me rondgaan, maar echt druk maak ik me niet meer Dan belt Aukje me op: ´We staan weer in de bladen hoor´. Ik kan er wel om lachen."
* Jim: "Ik zou het geweldig vinden om te acteren."
FOTO: ROB VERHORST
Veel tijd om zich zorgen te maken heeft Jim ook niet. "Het gaat allemaal zo snel. De ene dag ben ik een videoclip aan het opnemen of een reclamespotje en de andere dag heb ik weer interviews. Soms ben ik ergens en dan denk ik ´wat kwam ik hier ook alweer doen´ Heel veel mensen vragen me wat de toekomst allemaal gaat brengen, maar ik heb echt geen idee. Ik ben net begonnen."
Jamai
Met de komst van de eerste single van Jim, worden hij en zijn maatje Jamai opnieuw concurrenten van elkaar Jim: "De reden dat mijn single nu pas uitkomt is eigenlijk... Jamai Maar dat hoort natuurlijk bij de deal. Hij kreeg alle tijd om zijn single te promoten. Hij was de nummer één en dus ging hij voor. En als ik eerlijk ben (lacht) heb ik het ook wel een beetje gehad met zijn liedje. Het is tijd voor Jamai´s tweede single en de eerste van Jim." Komt er ook nog een album van Je uit? "We zijn er nog niet mee bezig, maar we gaan er binnenkort wel mee aan de slag Eerst moet ik de single promoten Maar één ding weet ik wel: de nummers op het album gaan totaal anders klinken dan ´Tell her´. Ik wordt daarin ook helemaal vrijgelaten door de platenmaatschappij. Gelukkig maar, want ik heb geen zin om liedjes te zingen die ik niet leuk vind. Ik wil graag de r&b- en soulkant op. Zoiets als wat Justin Timberlake maakt, vind ik helemaal geweldig. Maar ja, dat vindt natuurlijk iedereen. En ik denk dat er in elk geval een zelfgeschreven nummer op het album gaat komen. Waarschijnlijk het nummer dat ik vorig jaar voor mijn opa zong op zijn begrafenis"
Naast zingen heeft het meisjesidool ook nog genoeg andere ambities. "Ik zou heel graag willen pianospelen en het zou geweldig zijn om in een film of een musical te acteren Ik heb al wel een screentest voor Goede Tijden gedaan en ze waren tevreden over me Dus wie weet."
Lizette Lamberts
Bron: de Telegraaf
Eerste single van Jim
Door Nico Heemelaar
Bij de Free Record Shop heerst algehele verwarring om de single Tell Her van Idols-finalist Jim. Zo ook bij de vestiging in de Haagse Venestraat, waar het plaatje letterlijk voor het graaien ligt à 5,99.
Als de zoveelste klant het doosje van de stapel neemt om af te rekenen legt de verkoper het ingewikkelde verhaal voor de zoveelste keer uit.
Het zit zo: de single mag pas vanaf 10 mei voor genoemde prijs worden verkocht. Het ligt anders als de klant in bezit is van twee streepjescodes van het chocolademerk Mars. In dat geval mag hij het liedje nu al kopen en krijgt hij ook nog 50 procent korting. ,,Dus'', zegt de klant, ,,ga ik nu aan de overkant twee repen Mars kopen en kom ik zo meteen weer terug.'' ,,Nee'', zegt de verkoper, ,,u moet twee fivepacks Mars kopen.'' ,,Maar'', sputtert de klant nog even tegen, ,,zoveel zoetigheid krijg ik mijn leven lang niet naar binnen.'' De verkoper is onverbiddelijk. Met een gebaar van 'ik kan het ook niet helpen' zet hij het doosje weer terug op de toonbank. De klant die geen zin in Mars heeft, blijft met lege handen achter.
In het hoofdkantoor van platenmaatschappij BMG in Hilversum zit ook ál iemand het gebaar van 'ik kan er ook niets aan doen' te maken. Jim zelf. De nummer twee van talentenjacht Idols wuift elke vraag over zijn sponsorcontract en de rechtszaak die de gedupeerde platenketen Music Store tegen hem en BMG heeft aangespannen weg. ,,Relletje?'', zegt hij, ,,noem het maar gerust een rel. Maar over dat soort dingen ga ik niet hoor. Dan moet je echt bij BMG zijn.''
De interviewdag die voor Jim is georganiseerd ter gelegenheid van zijn eerste single kent vijf uur en 50 minuten werktijd. Met inachtneming van de voorgeschreven rusttijden blijft de 15-jarige Jim binnen de voorgeschreven grenzen van de Arbeidsinspectie. Per journalist zijn op de klok af 25 minuten beschikbaar. Niet veel, maar Jim heeft in de afgelopen maanden al bijna alles gemeld wat er over hem te melden valt.
De twee maanden van relatieve stilte tussen de hectische Idols-finale en het uitbrengen van zijn eerste single benutte de Havo-scholier uit Egmond om enigszins tot rust te komen. Jim: ,,Ik heb altijd al gezegd dat ik liever tweede wilde worden, omdat ik dan wat meer tijd kreeg voor mijn eerste single. Wat met Jamai de afgelopen twee maanden is gebeurd, moet een uitputtingsslag zijn geweest. We zien elkaar nog steeds geregeld, we zijn samen onlangs nog naar het concert van Westlife en Do geweest. Leren van zijn ervaringen is er niet bij. Jamai heeft gezegd: je moet zelf meemaken wat er met je gebeurt.''
Door de constructie met Mars en het feit dat de eerste persing alleen bij de Free Record Shop te koop is, gebeurt het dat Jim volgende week van niets op de eerste plaats binnenkomt in de Pepsi Charts. Deze hitlijst - die als Freecharts ook in het Algemeen Dagblad wordt gepubliceerd - is namelijk gebaseerd op verkoopgegevens van de Free Record Shop. In de Mega Top 100 van het komende weekeinde zal de naam Jim door dit exclusieve verkooprecht daarentegen weer schitteren door afwezigheid. De toenemende grip van sponsors maakt de popmuziek er niet overzichtelijker op. Volgens BMG komt het in het geval Jim erop neer dat Mars de rechten op hem heeft gekocht. Dat er op het debuutalbum van Jim Mars-liedjes komen te staan is echter niet aannemelijk, temeer daar ook Jim zelf zegt een stevige vinger in de pap te hebben waar het gaat om de keuze van de liedjes.
,,Ook Tell Her is pas opgenomen, nadat ik mijn fiat heb gegeven'', zegt Jim. ,,Toen ik een demo van het nummer had gekregen, moest ik wel een paar keer luisteren om het goed te kunnen vinden. Mijn vader is in dit geval de belangrijkste graadmeter. Als hij kippenvel krijgt, weet ik dat het een goed nummer is. Mijn vader vindt namelijk niet zo snel iets goed.''
,,Ook bij het opnemen van mijn album heb ik wel degelijk inspraak'', vervolgt Jim. ,,Als ik een liedje niet goed vind, wordt het heus niet opgenomen. Het zou gewoon niet werken: een artiest die tegen zijn zin een nummer zingt.''
Met de Arbeidsinspectie is afgesproken dat hij drie dagen per week mag werken en twee dagen per week 'aan school doet'. Naar school gaan doet hij niet meer, de school komt naar hem toe. Thuis leert hij bij en maakt hij toetsen. Het huidige studiejaar moet als verloren worden beschouwd. ,,Ik ga niet over'', zegt Jim en haalt zijn schouders op. ,,Wat er nu met mij is gebeurd, daar heb ik alleen maar van kunnen dromen, dus dan is het logisch dat de school even op een lager pitje staat.'' Hij zegt nog steeds van alle aandacht te genieten, al wordt het hem een enkele keer te veel. Zoals afgelopen zondag toen Jim met zijn familie bij prachtig weer naar de camping was gegaan van een kennis van zijn vader. Binnen een mum van tijd stond het voor de caravan zwart van de mensen die een glimp van het idool wilden opvangen. Jim: ,,Toen heb ik ze even genegeerd; ik had er gewoon geen zin in om handtekeningen uit te delen. Misschien dat die mensen mij nu arrogant vinden, maar dat moet dan maar zo. In het begin kocht ik alle bladen om te lezen wat ze over mij schreven. Nu mijn kamer helemaal is behangen met die artikelen, ben ik ermee opgehouden. Het laatste idiote verhaal over mij was dat ik na de Idols-concerten in elkaar was gestort, dat ik in mijn kleedkamer zat te huilen en dat zelfs mijn vriendin niet naar binnen mocht. Onzin, want ze heeft al die tijd binnen gezeten. Waar zo'n verhaal vandaan komt? Gewoon omdat ik na twee concerten met een beetje een vermoeid gezicht naar buiten ben gelopen en dat heeft een fotograaf toen vastgelegd.''
Dit weekend ziet hij alle Idols-finalisten weer. Met zijn tienen gaan ze 'bij iemand thuis' televisie kijken, naar de registratie van de Ahoy'-concerten van eind maart. Een dag later moet het dan echt gaan gebeuren met de carrière van Jim, als de single van Jim zonder ingewikkeld gedoe van Mars in de vrije verkoop gaat. ,,Ik reken nergens op, ik zie wel wat er gebeurt'', zegt de nuchtere Jim. ,,Al realiseer ik mij dat ik tot in lengte der dagen zal worden herinnerd als 'de Jim van Idols'.'
Bron: ik denk het AD
quote:dusss.......?
Op zaterdag 10 mei 2003 08:45 schreef marky het volgende:
Maar één ding weet ik wel: de nummers op het album gaan totaal anders klinken dan Tell her. Ik wordt daarin ook helemaal vrijgelaten door de platenmaatschappij. Gelukkig maar, want ik heb geen zin om liedjes te zingen die ik niet leuk vind.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 20:14 schreef schatje het volgende:
Jim was vanmiddag te gast bij TMF, sms-chat.
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 21:42 schreef Tania18 het volgende:[..]
Lief he?!?
quote:*bij aansluit*
Op vrijdag 9 mei 2003 21:50 schreef schatje het volgende:[..]
Lekker spontaan was ie ook.
Leuk was dat. .
quote:Hmm.. had-ie niet dat t-shirt zonder mouwen aan kunnen trekken?
Op maandag 12 mei 2003 20:29 schreef marky het volgende:
Seth in Jim shirt
[afbeelding]
quote:Wat cool!!!
Op maandag 12 mei 2003 20:29 schreef marky het volgende:
Seth in Jim shirt
[afbeelding]
Seth doet ook gewoon alles. Trekt zich nergens wat van aan. .
Die ene mooie foto met Jim met zijn armen over elkaar hangt trouwens nu echt in elk bushokje. ECht overal zie je Jim. Not that I'm complaining .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |