Dat is echt super gaaf en dus ga/wil ik er ook eentje bouwen.
Wie kan mij vertellen wat ik er precies voor nodig heb? Een bouwtekening of tips?
Alvast bedankt, daspasbas
quote:Of naar McGyver kijken, dan heb je aan een lucifer en een haarspeldje nodig et voila
Op vrijdag 25 april 2003 18:48 schreef DennisMoore het volgende:
Veel naar The A-team kijken.
quote:Bron: http://krant.telegraaf.nl/krant/archief/20020212/teksten/bin.wergea.sinaasappel.sinaasappelkanon.html
Sinaasappel gebruikt als kanonskogel
AMSTERDAM - De politie heeft een nieuwe baldadigheid van de Friese jeugd ontdekt: het sinaasappelkanon. In een buis waarin aan de voorkant een sinaasappel is gepropt, wordt haarlak gespoten die daarna wordt aangestoken. Door de steekvlam wordt de sinaasappel weggeschoten als bij een raketwerper.In twee plaatsen werden hiermee ruiten stuk geschoten: bij een winkel in Wergea en een kerk in Reduzum.
De politie heeft een 21-jarige inwoner van Wergea aangehouden, die in zijn auto het sinaasappelkanon vervoerde.
maar wat wordt er bedoeld met een DRAAD VAN 5 METER DIE IN DE KAMER EEN HALVE CENTIMETER VAN MEKAAR EINDIGD?
Daspasbas
edit, ik wist dat er nog een topic over was :
Het almachtige "Orange Gun" topic
thanx voor de tips hoor, maar waarom moet dat 5 meter lang zijn?
Hij hoeft toch niet vanaf afstand gelanceerd te worden?
Die ik vanmiddag zag kon je gewoon vanuit je hand schieten.
daspasbas
quote:Met haar gaan we schieten
Op vrijdag 25 april 2003 19:20 schreef Markster het volgende:
http://forum.fok.nl/profile.php?id=15067
Ik zit alleen nog een beetje met het uitbalanceren van de kritieke massa .. misschien kan ik toch beter U-235 gebruiken .. weet iemand waar ik dat een beetje goedkoop vandaan haal?
Zij hadden pvc buis gebruikt. Op de achterkant een conisch stuk met een deksel. Dit alles goed lijmen. Vullen via het gat aan de voorkant...
quote:NIET DOEN OP DEZE MANIER,
Op vrijdag 25 april 2003 21:09 schreef Oceanonix het volgende:
Je moet een klein gaatje maken in de kamer. Daar moet je dan deo in spuiten en dat aansteken. Schijnt geweldig te werken volgens mijn collega's. Het record stond op 250 meter. Trek daar nog 10% overdrijven af, maar dan is het nog ver..........Zij hadden pvc buis gebruikt. Op de achterkant een conisch stuk met een deksel. Dit alles goed lijmen. Vullen via het gat aan de voorkant...
een klein gaatje betekend dat er brandstof weg kan lekken, dan krijg je of een scheur in de kamer bij het gaatje, of een grote vuurspuwer. Het beste kan je de kamer vullen via een afscroefbare achterkant, zoels op de tekening. Zorg er wel voor dat de schroefdraad lang genoeg is. (drie omwentelingen moet genoeg zijn)
[Dit bericht is gewijzigd door DemonRage op 25-04-2003 23:20]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |