(misschien kunnen wij aldoende een ondergewaardeerde artiesten top 10 samenstellen).
bvd.
1. Nick Drake
Veel te jong overleden Britse folkzanger, gehuld in een nevel van mysterie. Alles aan hem was een tikje vreemd...van z'n stemmingen, met zulke diepe depressies dat hij soms maanden aaneen geen woord sprak, tot z'n gitaarstemmingen die nauwelijks te kopiëren zijn, maar waarmee hij de mooiste harmoniën uit z'n instrument wist te lokken.
Nick Drake was een fenomenaal gitarist, maar alleen echte kenners zullen dat horen, hij was geen show-off. Idem voor zijn lyrics. Poëzie, maar ingetogen, en stil. Hij zingt alsof hij verlegen was voor de microfoon, en naar hem luisteren is iets intiems.
Het mooiste vind ik de volledig akoestische plaat Pink Moon. Deze plaat is een vredige, soms licht psychedelische trip, luisteren bij kaarslicht en eventueel een genotsmiddel naar keuze.
Download tips: Things behind the sun, Pink Moon, Place to be, Road.
2. Blind Melon
Bij sommigen misschien nog bekend van hun hitje No Rain (de clip met het bijenmeisje), maar Blind Melon was veel meer dan een one hit wonder.
Ook Blind Melon begaf zich op het terrein tussen folk en grunge. Een interessante combinatie die leidt tot sprankelende, zomerse rock met een sterk melacholische ondertoon, die naarmate je beter luistert steeds minder onbezorgd gaat klinken. Er zit erg veel in deze muziek vestopt. Plus: het rockt.
Download-tips: St. Andrew's Fall, Mouthful of Cavities, Toes across the floor, the pusher, Walk, Galaxie (geen typo!)...the list goes on and on.
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 23-04-2003 01:47]
Om het geheugen even op te frissen:
Sindsdien kunnen de tuincentra's de kauwgomballenbomen niet meer aanslepen!
Jennifer Terran
Amerikaanse singer-songwriter die deels terecht vaak met Tori Amos en Norah Jones wordt vergeleken. Eigenlijk vrijwel geheel onbekend in Nederland, wat ook te maken zal hebben met het feit dat ze volledig independent werkt en daarom op een shoestring budget de wereld probeert te veroveren. IOnlangs was ze in Nederland voor een tournee en mocht ik haar ontmoeten...in het echt is ze al even betoverend als ze klinkt...
Meer info op http://www.jenniferterran.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 23-04-2003 02:09]
Zuurkool met vette jus
soep vooraf, ja dat is mijn menu
kaantjes met bruine bonen
flink veel ei, niet van dat gewone
blokken kaas met mayonaise
warme frites en ook saucijzen
sperciebonen uit het vet
pap van brood, zo is 't maar net
warme kip, zo van het spit
flink veel aardappelen waar al een korstje aan zit
een lekker prakje met een kuiltje jus
gehakte spek, dat is wat ik lust
gebakken meel versierd met een sprotje
zure bonen uit een potje
ossetong in hete brij
gegarneerd met dampende prei
zwanenhals gevuld met druiven
paardehoef om af te kluiven
wat dacht u van een pudding met bessesap
en als toetje garnalenpap
slappe thee en vruchtenijsjes
lendelappen met veel radijsjes
gebraden haring, druipend vet
koffie toe en dan naar bed
hutspot met wat croquetten
en een doekje om dat op te betten
oude kaas in vele talen
oude vis, kan veel verhalen
rode wijn en pruimedanten
zeer veel drank en ook fazanten
tonnen bier en stapels brood
harde worst vol kokosnoot
een witte saus van weleer
ach, wat wil een mens nog meer!
(maar die is dan ook niet echt ondergewaardeerd, sam)
UIt dezelfde stal: Barend Servet:
De officiele Site
quote:
Dennie Christian is op 22 mei 1956 in Bensberg bij Keulen als Bernd Althoff geboren. Toen hij leerjongen bij verzekeringsmaatschappij was, leerde hij zijn latere producer kennen. Zijn eerste liedjes nam Dennie als 17-jarige op. Zijn eerste plaat was Jede große Liebe hat ein Happy-End. Pas zijn vierde single bracht het succes: Rosamunde.Op 10 september 1981 trouwde Dennie de een jaar jongere Duitse Roswitha Smid in Heerlen. Een paar duizend mensen stonden langs de weg, om het jonge paar na zijn huwelijk te zien. Op 3 juli 1983 kwam dochter Romina ter wereld, op 2 januari 1989 zoon Aljoscha André.
Dennie trok zich na zijn eerste vijf jaar als artiest uit Duitsland terug en concentreerde zich als zanger en tv- en radio-presentator op de Benelux. Als opvolger van Freddy Quinn presenteerde hij het Schlagerfestival van Kerkrade sinds 1982 . Na de dood van zijn manager, vriend en festival-organisator Harry Thomas in 1991 nam hij ook de organisatie van het festival over. An het eind van de jaren 80 keerde hij terug en had een comeback in Duitsland.
Een platina LP en elf gouden LP´s evenals twee gouden singles ontving de zanger tot nu toe
(check vooral eens zijn gastenboek op www.wesley.nl H-I-L-A-R-I-S-C-H-!-!-!)
Toen Wesley naar de kleuterschool ging trok hij al de aandacht, met zijn heldere blauwe ogen en zijn ondeugende streken. Op schoolfeesten kwam al duidelijk naar voren dat hij zich op het podium wel thuis voelde.
Als Wesley buiten speelde had hij binnen de kortste keren al de kinderen uit de buurt achter hem aan, want zij wisten dat als ze bij hem waren, er weer iets te beleven en te lachen was.
Hij ging dan naar de schuur van zijn vader en met een laken en wat oude spullen zette hij de buurt op z'n kop. Maar niet alleen de kinderen zaten naar hem te kijken en te luisteren, ook de ouders zaten te genieten van het spontane jongetje.
Op zijn twaalfde kwam Wesley in een kroeg waar men hem vroeg eens een nummer van Jantje Smit te zingen, hij klom op het biljard en zong de sterren van de hemel. Dit sloeg aan en hij kreeg de smaak toen echt te pakken en hij begon aan talentenjachten.
Met "My heart will go on" wist hij met zijn bijzondere kinderstem heel veel talentenjachten te winnen. Het ogenblik van een eigen nummer te gaan zingen was voor Wesley dan ook een grote wens.
Toen Pierre Kartner zijn eerste nummer "Bedankt" schreef, was Wesley dan ook bijzonder trots, omdat het een gevoelig liedje was geworden voor zijn ouders.
Met zijn heldere en bijzondere stem weet Wesley het levenslied weer op een bijzondere wijze naar voren te brengen, niet alleen met zijn stem, maar als men hem ziet optreden, dan weet men dat hier iemand staat, die vanuit zijn hart het Nederlandse lied weet te brengen, met veel gevoel en emotie. Ondanks dat hij pas 1 cd-single heeft uitgebracht, weet Wesley dat hij al veel fans heeft.
Met zijn eigen Fanclub en zijn eerste fanclubdag, die in 2 weken tijd was uitverkocht bewijst hij dat hij op de goede weg zit om steeds bekender te worden.
Zijn grootste wens is de juiste mensen tegen te komen die samen met hem er alles uit gaan halen wat erin zit.
Maar zoals hij zelf zegt, het belangrijkste in mijn jonge leven is gezondheid, eerlijk zijn, en mijn ouders en mijn broer. En natuurlijk mijn fans want of je nu heel beroemd bent, of je bent net bezig, fans zijn het belangrijkste in het leven van een artiest.
Maar de mensen waar mijn bewondering ook naar uitgaat zijn de radio piraten, zij zijn tenslotte nog de mensen die achter het Nederlandse lied staan en daarom alle piraten zenders bedankt voor het draaien van het Nederlandse lied.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |