abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 mei 2003 @ 23:01:31 #26
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10169589
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 22:59 schreef Solomon het volgende:
Uit eerdere moderaties van Luigi & Lortnoc begreep ik dat het niet gewenst was het hele topic vol te spammen over de prijs, meestal kwam er dan een reactie van hen als "de topicopener heeft het onderhand wel begrepen" ofzo.
Hoe de oude faq precies in elkaar zat weet ik niet.
Dat gebeurt nog steeds, alleen doen de huidige mods het iets rigoreuzer. Die gooien teveel gezeur over de prijzen er gewoon uit om het topic schoon te houden. Ik denk dat dat beter werkt, zelfs, want je voorkomt dat er ondanks moderatie van 'jongens genoeg' er toch eigenwijzen weer gaan zeuren over de prijs. De topics blijven veel overzichtelijker.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 2 mei 2003 @ 23:55:43 #27
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10170899
NiGeLaToR schreef:

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op vrijdag 2 mei 2003 20:10 schreef NiGeLaToR het volgende:
---offtopic (zie FAQ over verwijzen)
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
Reply's zoals: "zie marktplaats, zie ebay" etc. Hier help je de topic opener niet mee en dat marktplaats bestaat weet iedereen wel, maar dit is V&A, als de topicstarter het iets op marktplaats of een ander forum wilde zoeken had deze dat vast wel gedaan. V&A is vooral bedoeld voor de handel tussen FOK-ers, dus help elkaar dan ook en stuur elkaar niet van het kastje naar de muur.

Erm.. ik heb gefundeerd gepoogd de topicstarter te helpen in het verkopen van z'n waar.. nix niet kastje van de muur oid. Ook neem ik het voor hem op dat men weer zit te zeuren om de prijs.. aangezien met hier altijd alles 'gratis' vind bij de sigarenboer om de hoek. Ik zeg ook niet dat hij z'n spullen hier niet moet aanbieden, maar dat ie ws meer kans heeft als ie het ook ergens anders neer zet...
Magoed. Ik hoef geen laptop, heb er al een.. enne.. tjah.. waarom doe ik me best ook nog

FOK!fotograaf zaterdag 3 mei 2003 @ 00:00:22 #28
13368 NiGeLaToR
pi_10171014
[ot]
Sorry, had centrale topic niet gezien.. (kunnen die niet beter sticky?).
[/ot]

Ik snap dat er regels zijn, maar ik probeer (serieus) mensen te helpen. Heb echt al veel zooi verkocht op het net en niet alles kun je overal het beste verkopen. Ik zelf wordt redelijk moe van dat 'gezeur' over bepaalde onderdelen met bepaalde prijzen op het Fok!forum. Zal iig geen verwijzingen meer maken, al was die site ws wel de beste plek voor het aangebodene.

zondag 4 mei 2003 @ 23:26:59 #29
21671 MrCaBLeGuY
stom forum
pi_10206951
gecut uit: [TK] Minolta Dynax 505 SI Super + Tamron AF28-200

Yorout:
Dus ik mag mensen niet informeren dat de prijs aan de hoge kant is ?

MrCaBLeGuY
Dat mogen eventueel geinteseerde zelf bepalen. Als ik in een winkel iets te duur vind ga ik klanten ook niet vertellen: Dat vind ik duur! Daarnaast staan dan alle topics vol met alleen 30 verschillende meningen over de prijs Das niet de bedoeling enzo. Ik heb ook wel een mening over de prijs, sterker nog, deze toestellen worden op marktplaats af en toe aangeboden altijd rond de 500/550 euro.
Sterker nog alleen de lens is nieuw al 200 gulden meer als de vraagprijs van het geheel. Dus iedereen heeft een andere mening zeg maar.

Dit topic ruimt zichzelf binnen afzienbare tijd op.

Yorout:
Alle lenzen zijn los veel duurder dan in een complete set met body. Die lens zat er echt wel bij toen de body is gekocht dus die prijs die jij neerzet heeft weinig met de werkelijkheid te maken....
Daar heeft gewoon een setprijs aangehangen aangezien de Minolta lenzen niet goed waren afgestemd op de 505 body. Dit is dus een van de dingen die verbeterd is aan de 5Si....

MrCaBLeGuY
Ja en V&A = geen forum voor een prijzenslag discussie. Eventueel verder commentaar mag in het feedback topic, bedankt !

Hier dus De set los van elkaar heeft als nieuwprijs inderdaad een hogere prijs als die setprijs. Das meestal zo, klopt als je kijkt naar wat die twee dingen los kosten bij elkaar en wat topicopener er voor betaald heeft. Iemand die de prijs te hoog vind staat vrij om te bieden. Voor je bijna 1000 piek uitgeeft aan een fototoestel gaan mensen heus wel op onderzoek uit. Bieden onder de prijs staat dus vrij. ALs iedereen bij elk topic gaat zeggen wat hij/zij van de prijs vind wordt V&A een beetje een raar forum. Het is bedoeld als vraag en aanbod forum, niet als geef je mening over de prijs van spullen die users aanbieden forum (om het kort samen te vatten )

[Dit bericht is gewijzigd door MrCaBLeGuY op 04-05-2003 23:32]

Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt - Jonh Lennon
  maandag 5 mei 2003 @ 22:32:48 #30
20660 BAUKstEr
De online egotrip...
pi_10233300
No compromise... 100% BAUKstEr
pi_10248825
Deze mag dicht en deze mag ook dicht Bij voorbaat dank!
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:00:49 #32
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10248972
S.V.P. topics die dicht mogen melden in:
[CENTRAAL] Verkoopmeldpunt en ervaringen topic III
pi_10249421
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:00 schreef detulp050 het volgende:
Die kon ik niet vinden (wist niet meer hoe die heette), kan zeker niet vastgeplakt bovenaan staan omdat je dan niet kunt replyen... Zou wel handiger zijn denk (maar dat had iedereen al door...)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_10249853
ik weet niet zeker of de goede plek is maar ik gooi het toch maar ff hier neer:

Waarom zijn alle reacties verwijderd in dit topic [TK] FujiFillm FinePix 2600Zoom

Het is volgens mij nogal duidelijk dat de topic-starter veel te hoog zit met zijn prijs en dit wordt door reacties van andere mensen bevestigd (met onderbouwing!!).

Zeker voor mensen die niet veel verstand hebben van digicams is de kans nogal aanwezig dat ze dit toestel kopen omdat de topic-starter er ook een link naar een zwaar verouderde site bij heeft gezet (bewust of onbewust, ik ga uit van het laatste)

Kortom: het is alleen maar om toekomstige kopers te helpen en om te zorgen dat ze niet (veel) te veel voor het toestel betalen.

Bovendien was mijn post gewoon een onderbouwde post en in een eerdere discussie Vraag & Aanbod, nieuw moderators, onze instelling. gaven jullie zelf al aan dat zo'n post kon blijven staan.

pi_10250116
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:27 schreef BigBear het volgende:

Waarom zijn alle reacties verwijderd in dit topic [TK] FujiFillm FinePix 2600Zoom

Het is volgens mij nogal duidelijk dat de topic-starter veel te hoog zit met zijn prijs en dit wordt door reacties van andere mensen bevestigd (met onderbouwing!!).

Zeker voor mensen die niet veel verstand hebben van digicams is de kans nogal aanwezig dat ze dit toestel kopen omdat de topic-starter er ook een link naar een zwaar verouderde site bij heeft gezet (bewust of onbewust, ik ga uit van het laatste)

Kortom: het is alleen maar om toekomstige kopers te helpen en om te zorgen dat ze niet (veel) te veel voor het toestel betalen.

Bovendien was mijn post gewoon een onderbouwde post en in een eerdere discussie Vraag & Aanbod, nieuw moderators, onze instelling. gaven jullie zelf al aan dat zo'n post kon blijven staan.

Ik heb de link al gewijzigt naar tweakers, ik had het gewoon gekopieerd uit een andere advertentie van marktplaats o.i.d. nooit gecontroleerd . En dat jij het een te hoge prijs vindt is mij best, dan koop/bied jij toch gewoon niet.... Ik zie het probleem niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Naj_Geetsrev op 06-05-2003 16:37]

pi_10250159
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:36 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Ik heb de link al gewijzigt naar tweakers.

Ja had ik gezien... het gaat mij meer om het feit dat ik de eerste was met een onderbouwde post en dat ie toch nog ge-edit wordt...
  dinsdag 6 mei 2003 @ 16:40:37 #37
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10250249
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 16:27 schreef BigBear het volgende:

We gaan er vanuit dat een geinteresseerde echt wel even rondneust en niet zomaar een bod uitbrengt. Als je interesse hebt en de prijs te hoog vindt, dan moet je maar een tegenbod uitbrengen. Dat staat ook in het topic over onze insteek: kritiek op de prijs: Okay !Maar dan met onderbouwing en als je interesse hebt.
Je hebt geen interesse in het te verkopen artikel, daarom heb ik de reacties weggehaald.
quote:
Maar het is natuurlijk wel zo dat er misschien iemand wel die te hoge prijs wil betalen. Door een reactie van iemand die geen interesse heeft, maar wel de prijs te hoog vindt, loopt de verkoper geld mis. Als iemand wel geinteresseerd is en de prijs te hoog vindt, dan kan die lager bieden en wijzen op de te hoge prijs. Zo krijg je dus echt een handel, in plaats van tien reacties over de prijs en geen enkel bod.
Maar is begrijp je punt zeker ! Het is alleen moeilijk om het vorm te geven op zo'n manier dat het topic overeind blijft en de verkoper niet als 'oplichter' naar voren komt, begrijp je?
Mijn eigen mening in het topic dat je aanhaalt.
De discussie erover in het topic van de camera zelf verwijder ik.
  woensdag 7 mei 2003 @ 11:01:48 #38
45237 Vuur
We are not alone
pi_10266759
Ja ik wil toch even reageren op het feit dat mijn opmerkingen in [TK] Digital Ixus V3 100% nieuw als off-topic betiteld gaan worden. en daarna alles weg editten.

Als iemand iets aanbiedt voor 150 euro minder dan de nederlandse winkelwaarde, dan is het niet helemaal vreemd dat anderen dan denken dat dat wel eens illigale waar zou kunnen zijn.

vervolgens zegt hij dat hij het van zijn tante heeft gekregen.... oke, dat kan zijn. Maar dan is het nog vreemd.

dan blijkt hij in Hongkong te zitten. (waar alles dus gewoon goedkoper te koop is).

vervolgens meld hij dat hij dat hij;

quote:
nee...want ik wil nog graag levend door de duane komen
ik neem al 2 dig.cams, 2 notebooks en 2 palms mee...
ben ik dan te argwanend of off-topic, of is hij gewoon met een handeltje zijn reiskosten aan het drukken ???

succes verder dan maar..

- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  woensdag 7 mei 2003 @ 11:05:01 #39
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10266827
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:01 schreef Vuur het volgende:
Ja ik wil toch even reageren op het feit dat mijn opmerkingen in [TK] Digital Ixus V3 100% nieuw als off-topic betiteld gaan worden. en daarna alles weg editten.

Als iemand iets aanbiedt voor 150 euro minder dan de nederlandse winkelwaarde, dan is het niet helemaal vreemd dat anderen dan denken dat dat wel eens illigale waar zou kunnen zijn.

vervolgens zegt hij dat hij het van zijn tante heeft gekregen.... oke, dat kan zijn. Maar dan is het nog vreemd.

dan blijkt hij in Hongkong te zitten. (waar alles dus gewoon goedkoper te koop is).

vervolgens meld hij dat hij dat hij;
[..]

ben ik dan te argwanend of off-topic, of is hij gewoon met een handeltje zijn reiskosten aan het drukken ???

succes verder dan maar..

Hij meldt het apparaat gekregen te hebben. Ik ga van eerlijkheid uit, dan is dat dus geen onderdeel van een handel.
  woensdag 7 mei 2003 @ 11:05:59 #40
45237 Vuur
We are not alone
pi_10266845
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:05 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Hij meldt het apparaat gekregen te hebben. Ik ga van eerlijkheid uit, dan is dat dus geen onderdeel van een handel.

maar mijn eerste verdenkingen zijn toch niet helemaal vreemd ofwel?
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  woensdag 7 mei 2003 @ 11:07:25 #41
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10266876
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 11:05 schreef Vuur het volgende:

[..]

maar mijn eerste verdenkingen zijn toch niet helemaal vreemd ofwel?

Dat jij hem verdenkt, dat moet je zelf weten, maar het is niet netjes deze verdenkingen zonder bewijs in een topic te plaatsen. Daarmee benadeel je de verkoper zonder dat hij misschien iets fout doet.
pi_10268938
[gez]oracle of ages/seasons
deze mag van mij gesloten worden
diegene die iets te bieden had heeft niets meer laten horen(Alter_ego)
bedankt
  woensdag 7 mei 2003 @ 12:41:38 #43
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10268972
Ik hem dichtgedaan, maar in het vervolg graag:
quote:
pi_10278519
Hoe zit het nu precies met dat commercieel handelen? Een domeinnaam mag niet met winst worden verkocht. Maar bij bijvoorbeeld oude (S)NES spellen mag dat wel.
  donderdag 8 mei 2003 @ 09:50:41 #45
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10290244
[TK] Digitale Camera Sony DSC-P5
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:36 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dat was alleen maar om aan te geven dat het een ouder model was, en dat de prijs die die vraagt misschien geeneens zo gek is gezien de nieuwprijs van 579

Tering lijkt wel een dictatuur hier.

donderdag 8 mei 2003 @ 09:52:50 #46
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10290293
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 09:50 schreef detulp050 het volgende:
[TK] Digitale Camera Sony DSC-P5
[..]
Het gaat erom dat je zonder er ook maar iets bij te zeggen een stukje tekst met modellen en prijzen plaatst. Wat moet iedereen daar nou mee ?
Daarnaast, heb je geen interesse in de camera volgens mij, en de verkoop loopt prima
Daarom is het als offtopic neergezet...
pi_10318619
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 19:12 schreef Solomon het volgende:
Hoe zit het nu precies met dat commercieel handelen? Een domeinnaam mag niet met winst worden verkocht. Maar bij bijvoorbeeld oude (S)NES spellen mag dat wel.
Ik wacht nog op een reactie
  vrijdag 9 mei 2003 @ 14:01:50 #48
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_10318798
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 13:54 schreef Solomon het volgende:

[..]

Ik wacht nog op een reactie

Volgens mij heeft mijn collega duomod hierover besloten. Kun je me het topicnummer geven, dan kijk ik even en geef ik even uitleg
pi_10320072
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 14:01 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft mijn collega duomod hierover besloten. Kun je me het topicnummer geven, dan kijk ik even en geef ik even uitleg

Well, het ging niet echt om dat bepaalde topic, maar door dat topic dacht ik eraan. In dit topic zegt MrCaBLeGuY dat er niet commercieel gehandeld mag worden in V&A en "dat je de domeinnaam niet voor meer dan de registratie kosten mag verkopen.mag verkopen."
  zondag 11 mei 2003 @ 05:16:16 #50
20660 BAUKstEr
De online egotrip...
pi_10350156
-Frank- verdient een tik op z'n vingers... Zowel in strijd met de huisregels als met mijn expliciete verzoek om geen commentaar! Grrrr

[TK] Toshiba 800Mhz laptop

No compromise... 100% BAUKstEr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')