abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9940653
Als je je pilvrije week overslaat (waarin je normaal ongesteld wordt) en je slikt de pil gewoon door, moet je dan de volgende strip helemaal afmaken ?
Of kan je je menstruatie ook gewoon een paar dagen uitstellen en het wel veilig doen (qua zwangerschap)???
Lief, klein en onschuldig!
  dinsdag 22 april 2003 @ 18:18:02 #2
3498 Barb
Graduated Fool
pi_9940701
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 18:16 schreef troetolbeertje_v het volgende:
Als je je pilvrije week overslaat (waarin je normaal ongesteld wordt) en je slikt de pil gewoon door, moet je dan de volgende strip helemaal afmaken ?
Nee, moet niet.
quote:
Of kan je je menstruatie ook gewoon een paar dagen uitstellen en het wel veilig doen (qua zwangerschap)???
Ja, dat kan.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_9940802
Thnx, dacht ook wel dat het kon, maar zulke dingen kan je beter zeker weten he!
Is op internet erg weinig over te vinden, beetje jammer.
Lief, klein en onschuldig!
pi_9945624
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 18:21 schreef troetolbeertje_v het volgende:
Thnx, dacht ook wel dat het kon, maar zulke dingen kan je beter zeker weten he!
Is op internet erg weinig over te vinden, beetje jammer.
Lees de bijsluiter van je pil, daar staat het in....

Niet bij iedere pil kan je zomaar even een paar daagjes opschuiven namelijk zonder dat het problemen op kan leveren.....

De 3 fase pil kan het dus al niet bij.....

De gewone pil kan je best 1 of 2 dagen extra of minder slikken, dan schuif je je ongesteldheid op....

Slik je de hele stopweek door dan moet je in de meeste gevallen gewoon je strip afmaken om het veilig te houden....

Nogmaals je krijgt een heel boekwerk tegenwoordig bij je pil, daar vind je de antwoorden op dit soort vragen die bij de pil horen die jij slikt.....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_9945676
Een gewone pil (Marvalon bv) kun je gewoon altijd slikken, zodat je nooit meer ongesteld word.
Dit vind ik niet zo'n prettig idee.. maar het kan wel.
pi_9946126
Ha...je kunt gewoon doorslikken zonder problemen (dat doe ik bijna maandelijks) Je bent daarna niet verplicht om die 2e strip ook helemaal af te maken, maar je moet wel 2 weken achter elkaar geslikt hebben.
Dit weet ik wel alleen van microgynon 30, dus ik weet niet of t voor alle pillen zo is.

suc6 ermee!

pi_9947453
Sorry hoor maar continu doorslikken is niet goed voor je hoor..........

Even 1 en 1 bij elkaar optellen, elke maand heb je een cyclus van opbouw en afbouw, als je door en door slikt heb je geen afbouw dus worden die afvalstoffen terug je lichaam in opgenomen ipv er gewoon uit te komen...

Dat kan gewoon niet goed zijn.........

Je bent echt niet niet voor niets elke maand ongesteld hoor, dat doet het lichaam echt niet alleen omdat het leuk is ofzo...........

Een keertje doorslikken kan geen kwaad, maar daar moet je geen gewoonte van maken....

Als je da anders wilt dan moet je maar een andere oplossing bekijken ipv de pil die wel de natuurlijke cyclus volgt....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_9949404
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:15 schreef erodome het volgende:boegeboegeboege..
idd.. kan nooit goed zijn volgens mij.. Mn vriendin doet t wel s een weekje, dat doorslikken, van de pil dan..

Kvind je icoontje trouwens lief ero ;)0

As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
  woensdag 23 april 2003 @ 00:03:28 #9
37225 BAC
Lekker hoor..........
pi_9950971
Mijn ex heeft het wel eens maanden gedaan. Ongesteld zijn vond ze kut. Das alleen maar slikken.
Ik zag destijds alleen de voordelen ervan in
pi_9961337
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:15 schreef erodome het volgende:
Sorry hoor maar continu doorslikken is niet goed voor je hoor..........

Even 1 en 1 bij elkaar optellen, elke maand heb je een cyclus van opbouw en afbouw, als je door en door slikt heb je geen afbouw dus worden die afvalstoffen terug je lichaam in opgenomen ipv er gewoon uit te komen...

Je baarmoeder bouwt niets op. Dit komt doordat er geen eisprong plaats vind omdat je de pil slikt. De baarmoeder hoeft dan geen slijmwand op te bouwen voor een eventuele bevruchte eicel in te laten nestelen. De "ongesteldheid" is dus eigenlijk nep. Dat is ook de reden dat je bij pilgebruik minder erg ongesteld bent, omdat je baarmoeder geen afvalstoffen heeft.

Ikzelf vind het ook wel fijn om de "afvalstoffen" kwijt te zijn eens in de maand, maar het is bij pilgebruik niet noodzakelijk.

woensdag 23 april 2003 @ 15:24:18 #11
53573 Nasa
Houston, we have a problem
pi_9961399
Ik zag laatst een vreemde reclame op tv... Als vrouwen van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar in huis wonen. Dan krijgen ze na verloop van tijd ook dezelfde menstruatie-cyclus.

Is dat ook waar?

[b](|||[/b] Pump it up, pump the jam [b]|||)[/b]
pi_9961495
Ja.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_9961657
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:24 schreef Nasa het volgende:
Ik zag laatst een vreemde reclame op tv... Als vrouwen van ongeveer dezelfde leeftijd bij elkaar in huis wonen. Dan krijgen ze na verloop van tijd ook dezelfde menstruatie-cyclus.

Is dat ook waar?

Ja, die reclame zag ik ook!
Ik heb wel eens vaker gehoord dat dit vroeger in een klooster ook gebeurde... Zou dus best eens waar kunnen zijn.
pi_9967241
Mijn dokter is van mening dat het geen kwaad kan om een aantal weken door te slikken, maar dat het voor je eigen belang handig is om te controleren of je wel ongesteld wordt en dus niet zwanger bent... Vind ik idd wel een fijn idee
Maar als ik hier de reacties lees, vrees ik dat ik een corrupte dokter heb
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_9967258
quote:
Op woensdag 23 april 2003 15:21 schreef Icicle het volgende:

[..]

Je baarmoeder bouwt niets op. Dit komt doordat er geen eisprong plaats vind omdat je de pil slikt. De baarmoeder hoeft dan geen slijmwand op te bouwen voor een eventuele bevruchte eicel in te laten nestelen. De "ongesteldheid" is dus eigenlijk nep. Dat is ook de reden dat je bij pilgebruik minder erg ongesteld bent, omdat je baarmoeder geen afvalstoffen heeft.

Ikzelf vind het ook wel fijn om de "afvalstoffen" kwijt te zijn eens in de maand, maar het is bij pilgebruik niet noodzakelijk.

Met mijn pil word er dus wel opgebouwd, dit is ook te zien tijdens de menstruatie, dan kunnen er echt van die glibberdingen mee uitkomen(lekker praatje maarja).

Bij mij is het zo dat de eisprong(daling) in de menstruatie-periode valt, er is dus wel een eisprong alleen het lichaam word voor de gek gehouden waardoor de eisprong(daling) komt in de periode dat er niet ingenesteld kan worden.

Zo zie je maar weer het verschilt van pil tot pil....

pi_9967355
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:23 schreef poebeertjuh het volgende:
Mijn dokter is van mening dat het geen kwaad kan om een aantal weken door te slikken, maar dat het voor je eigen belang handig is om te controleren of je wel ongesteld wordt en dus niet zwanger bent... Vind ik idd wel een fijn idee
Maar als ik hier de reacties lees, vrees ik dat ik een corrupte dokter heb
Een paar weken is het probleem ook niet, maar ik ken vrouwen die gerust een half jaar tot een jaar doorslikken, dan 1 keer ongesteld worden en dan weer gerust een half jaar tot een jaar doorslikken.

En dat is nu juist waarvan ik denk dat kan niet goed zijn..........

Als ik 1 maand doorslik dan loop ik aan het eind van die maand met een dikke onderbuik, pijn in mijn rug, doorbraakbloedingen en dat soort spul, mijn pil is er dus niet geschikt voor....
Ook vind ik de ongesteldheid dan superheftig echt met pijn en gedoe, ook erg veel zooi, dus voor mij gewoon de normale cyclus.

pi_9968114
quote:
Op woensdag 23 april 2003 19:23 schreef erodome het volgende:
Bij mij is het zo dat de eisprong(daling) in de menstruatie-periode valt, er is dus wel een eisprong alleen het lichaam word voor de gek gehouden waardoor de eisprong(daling) komt in de periode dat er niet ingenesteld kan worden.
Dit verhaaltje had ik nog nooit gehoord
Maar... kun je dan niet toch stiekem zwanger worden als je ongesteld bent? En welke pil gebruik je als ik vragen mag?
  woensdag 23 april 2003 @ 20:04:19 #18
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_9968223
Nou, schiet mij dan maar lek. Ik heb een 3-fasen pil (Trigynon) en ik kan zonder problemen 3 tot 4 maanden achter elkaar doorslikken. Geen doorbraakbloedingen, geen ernstige buikpijn, nergens last van.

Logisch gevolg is dus, dat ik dat dan ook gewoon doe.
Als ik dan tussendoor een keer stop is het ongesteld zijn wel iets heviger dan normaal, maar liever 1 keer iets heviger tegenover 4 keer niet ongesteld zijn.

In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_9968424
Tuurlijk kun je gewoon doorslikken. Het is helemaal niet slecht om te doen of zo. Alleen na maanden geen ongesteldheid kan het soms een tijdje duren voor de eerste menstruatie komt, soms een beetje en onregelmatig op gang komen.
Ga ff bij je arts of apotheker langs (betrouwbaarder dan de meeste websites, behalve dan www.apotheek.nl of www.dokterdokter.nl)
pi_9968798
quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:00 schreef Icicle het volgende:

[..]

Dit verhaaltje had ik nog nooit gehoord
Maar... kun je dan niet toch stiekem zwanger worden als je ongesteld bent? En welke pil gebruik je als ik vragen mag?

Nee, tis een hele veilige pil, helemaal gebasseerd op natuurlijke hormonen, femodeen om presies te zijn.....
pi_9968808
quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:04 schreef k_i_m het volgende:
Nou, schiet mij dan maar lek. Ik heb een 3-fasen pil (Trigynon) en ik kan zonder problemen 3 tot 4 maanden achter elkaar doorslikken. Geen doorbraakbloedingen, geen ernstige buikpijn, nergens last van.

Logisch gevolg is dus, dat ik dat dan ook gewoon doe.
Als ik dan tussendoor een keer stop is het ongesteld zijn wel iets heviger dan normaal, maar liever 1 keer iets heviger tegenover 4 keer niet ongesteld zijn.

Je kan met een 3 fase pil wel doorslikken, je kan niet zomaar even opschuiven of een weekje doorslikken en dan de stopweek doen, dat is niet veilig.....
  woensdag 23 april 2003 @ 20:39:02 #22
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_9969054
quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Je kan met een 3 fase pil wel doorslikken, je kan niet zomaar even opschuiven of een weekje doorslikken en dan de stopweek doen, dat is niet veilig.....

Nee, dat weet ik ook wel .
Mijn reactie ging dan ook meer over het doorslikken an sich.
Dat het niet altijd problemen geeft, zegmaar.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 23 april 2003 @ 20:50:27 #23
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_9969317
quote:
Op woensdag 23 april 2003 20:27 schreef erodome het volgende:

[..]

quote:
Als je de twee- of driefasen-pil gebruikt, kun je de menstruatie uitstellen door na het innemen van de laatste pil uit de strip door te gaan met de laatste rij pillen van de volgende strip. Zo kun je de menstruatie 10 dagen uitstellen. Wil je de menstruatie langer uitstellen, dan kan dat door aansluitend nogmaals de laatste rij pillen van een nieuwe strip te nemen.
Uit centraal topic [De Pil]
Geluk is een richting, geen punt
pi_24237397
ander vraagje... ik heb implanon (hormoon staafje) en kan van die pilletjes gebruiken om mijn menstruatie uit te stellen... (heb ik eerder gedaan en dat werkt) nu is de menstruatie al begonnen en ik weet dat dat altijd 6 dagen duurt ofzo bij mij , donderdag wil ik niet meer ongesteld zijn, kan ik woensdag ofzo die pilletjes gaan slikken om te zorgen dat mijn menstruatie deze keer korter is?

iemand ervaringen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')