abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 10:35:14 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_9929547
Mijn oma van 83 voelde zich van het weekend niet goed en kon haar bed niet uit komen. Ze had de huisarts gebeld en die kwam uiteindelijk. Hij vertelde dat ze vermoedelijk spit zou hebben en met de longen wist hij niet wat het was. Ze is zo benauwd dat ze niet eens kan praten. Ze heeft geen pijnstillers of wat dan ook gekregen voor haar rug.

Nou ben ik net gebeld door de thuiszorg (voor het huishouden) of ik ajb kan komen. Het blijkt zo slecht met mijn oma te zijn dat ze niet eens dr bed uit kan om te plassen. De thuiszorg heeft haar op bed in een schaaltje laten plassen. Maar zo kan niemand haar fatsoenlijk helpen.

De gewone huisarts ziet dit niet als een spoedgeval en komt pas in de loop vand e middag. Kan ik eisen dat hij nu meteen komt? Ik kan dat arme mensie toch niet zolaten liggen hulpeloos te wezen??

Kan ik eisen dat de huisarts NU komt??

Want er zou toch echt weat geregeld moeten worden voor de verzorging, ik heb ook een gezin en ben zwanger, ik kan haar niet in mijn uppie 24 uur per dag gaan verzorgen!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_9929601
Comfortproblemen zijn niet spoedeisend, dus denk niet dat dat kan. Je zou misschien voor kunnen stellen dat je bij hem langs gaat om een recept te halen voor pijnstillers.
Where facts are few, experts are many.
pi_9929602
Ik ben bang dat dit idd geen spoedgeval is. Het is heel vervelend maar niet levensbedreigend.

Ik ben bang dat je niet veel hieraan kunt doen.

dinsdag 22 april 2003 @ 10:40:43 #4
344 Anja
Neil B. Formy
pi_9929626
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:35 schreef moussy het volgende:
Kan ik eisen dat de huisarts NU komt??
Ik ben bang van niet.
Lijkt me geen levensbedreigende situatie toch?
Maar wel klote voor jou en je oma.
Suc6!!
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_9929648
Volgens mij kan je nooit 'eisen' dat de huisarts komt; uiteindelijk bepaald hij de ernst van de situatie anders kan ie voor elk probleempje zijn bed uit...
pi_9929680
Denk ook niet dat ie komt.. want je oma is niet in levensgevaar.

Maar toch beterschap met je oma.

\o/
pi_9929685
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:41 schreef Neilza het volgende:
Volgens mij kan je nooit 'eisen' dat de huisarts komt; uiteindelijk bepaald hij de ernst van de situatie anders kan ie voor elk probleempje zijn bed uit...
Ik denk persoonlijk dat ie (zoals de meeste huisartsen) gewoon spreekuur heeft wat om 7 uur begonnen is.
Where facts are few, experts are many.
pi_9929697
wat een eikel ... andere huisarts dan maar ...
(jammer dat oudere mensen niet graag van huisarts wisselen)
pi_9929728
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:44 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat ie (zoals de meeste huisartsen) gewoon spreekuur heeft wat om 7 uur begonnen is.

Ik (en de topic starter) heeft het waarschijnlijk over een probleempje snachts, ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat een huisarts ook spreekuut heeft
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 10:47:30 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_9929740
geen probleem?? Ze kan verdomme niet eens praten zo benauwd als dat ze is en dat is geen probleem?? Dat mens gaat recht op kapot!!
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:48:13 #11
344 Anja
Neil B. Formy
pi_9929752
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:47 schreef moussy het volgende:
geen probleem?? Ze kan verdomme niet eens praten zo benauwd als dat ze is en dat is geen probleem?? Dat mens gaat recht op kapot!!
Dan bel je toch het alarm nummer?
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:48:39 #12
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_9929765
quote:
kan je niet gewoon een andere arts laten komen dan?
pi_9929781
Wél eisen!!

Als je oma zo benauwd is dat ze niet eens kan praten is er wel degelijk sprake van een ernstige situatie. Desnoods bel je naar een EHBO post van een ziekenhuiis voor advies.

† In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 10:50:09 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_9929786
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:46 schreef Neilza het volgende:

[..]

Ik (en de topic starter) heeft het waarschijnlijk over een probleempje snachts, ik denk dat we allemaal wel begrijpen dat een huisarts ook spreekuut heeft

Nee, over een probleem nu, ik kan dr niet laten stomen, ik weet niet eens of ze mag stomen, want ik weet niet waarom ze zo benauwd is. Ze stikt al half als ze overeind komt, en van de pijn en omdat ze dan gewoon geen lucht krijgt.
pi_9929803
quote:
Is ter beoordeling van de arts hè; ik kon zelf ook een keer amper meer ademen e.d; In paniek ga je hyperventileren en wordt het alleen maar erger, nog geen rede om huisarts te laten komen...

Als het een héél erge situatie is raad ik je eerder aan 112 te bellen dan...

Jubileum moderator dinsdag 22 april 2003 @ 10:51:03 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_9929810
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:50 schreef moussy het volgende:

[..]

Nee, over een probleem nu, ik kan dr niet laten stomen, ik weet niet eens of ze mag stomen, want ik weet niet waarom ze zo benauwd is. Ze stikt al half als ze overeind komt, en van de pijn en omdat ze dan gewoon geen lucht krijgt.

Gewoon nogmaals bellen mous en als dat niet helpt een ambulance bellen.
Dit kan toch zo niet?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 april 2003 @ 10:52:42 #17
32771 tigerlady
gggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrr
pi_9929844
gewoon blijven bellen, ze helemaal gek maken.
heb ik ook eens gedaan mijn oma was bloed aan t overgeven. het bleek dus wel levens gevaarlijk te zijn achteraf.
het erge is dat je nooit zelf een ambulanse kunt brllen voor dit soort gevallen omdat ze niet komen voor er een huisarts is geweest.
wraaauuw
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 10:53:05 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_9929848
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:50 schreef Neilza het volgende:

[..]

Is ter beoordeling van de arts hè; ik kon zelf ook een keer amper meer ademen e.d; In paniek ga je hyperventileren en wordt het alleen maar erger, nog geen rede om huisarts te laten komen...

zij is dus absoluut niet in paniek, ziet de ernst er ook allemaal niet van in. Het maakt haar ook niet uit dat ze nu even alleen is. Maar mij maakt het wel uit, ze kan niet eens iets drinken of ze spuugt zich helemaal leeg. Ik kan dr toch ook niet in dr eigen kots laten liggen.

We hebben dit al eerder met haar gehad, alleen net ff ernstiger en dan geen rugproblemen er bij en toen lag ze na huisartsenbezoek met bloedvergiftiging in het ziekenhuis

pi_9929972
Maak in ieder geval een afspraak bij huisarts (zeg erbij dat het spoed is) dan kan je vanmiddag of morgen ochtend nog langs komen...

En de EHBO post bellen voor info heeft geen nut, die verwijzen je naar de huisarts...

Kijk, je kan niet verwachten dat de huisarts zijn afspraken met patienten (waar het misschien net zo ernstig bij is) laat schieten om bij jou langs te komen vind ik.. maak een afspraak of maak hem heel erg duidelijk dat het érg enstig is...

pi_9930398
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 10:50 schreef moussy het volgende:

[..]

112 bellen als die huisarts niet komt. Het klinkt mij nl als een luchtweginfectie in de oren en dat kan bij zo'n oud mensie fataal zijn.
Gewoon erbij zeggen dat de huisarts niet wil komen meteen en dat je daarom maar naar 112 belt.

Ik heb zelf zo'n ha gehad toen mijn knieschijf uit de kom was... hij zou met een uur wel bellen of het al beter was 112 gebeld en die stuurden meteen een ambulance. Omdat die wel de ernst van de situatie goed kunnen inschatten.

dinsdag 22 april 2003 @ 11:33:52 #21
32771 tigerlady
gggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrr
pi_9930640
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 11:21 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Omdat die wel de ernst van de situatie goed kunnen inschatten.

jammergenoeg kunen deze mensen de ernst ook niet altijd inschatten, ben bijna gestorven aan een ontsteking in m n buik (foutje van het ziekenhuis door blinde darm ontsteking niet hygienisch geopereerd )
Ik heb huisarts en 112 gebeld maar beiden kwamen niet.

in het ziekenhuis ben ik( na veel gezeur en dreigen met dood door schuld) onderzocht en met spoed geopereerd en heb ik 2 weken op de intensive care gelegen.

ik heb echt geen hoge pet op van ziekenhuizen en huisartsen ben echt doodsbenauwd om nog eens geopereerd te worden.

wraaauuw
  † In Memoriam † dinsdag 22 april 2003 @ 18:43:22 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_9941270
zo, na mijn laatste post hier ben ik meteen weggegaan en ben nu net weer thuis.

Ze is in het ziekenhuis opgenomen met de klachten van een ernstige longontsteking, een hartritme stoornis en een eventueel gebroken-gescheurde wervel.

Na tig onderzoeken en foto's bleken de longproblemen en de hartproblemen een bijverschijnsel van de medicijnen tegen de pijn in haar rug. Wat dat is weten ze nog niet, maar ze gaan nu eerst zoeken naar een pijnstiller.

Een paar keer godverdomme zeggen werkt dus echt!!

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 april 2003 @ 18:57:09 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_9941565
Hè, gelukkig dat je het voor elkaar hebt gekregen, Moussy. Er was dus wel degelijk iets aan de hand. Hele opluchting!

ook oma-instinct bestaat dus

Ik kom trouwens ook net thuis van een dagje heen-en-weer naar het ziekenhuis. Mijn vader is vanmorgen op controle geweest bij de internist maar mocht niet naar huis. Hij heeft suiker, en heeft vorige week een hypo gehad met daarna dagenlange diarree. Hij was vreselijk moe en bleek uitgedroogd. Hij heeft wel goed gedronken maar het vochtverlies is toch te hard gegaan Zijn nieren zijn ook niet in orde. Dat laatste wisten we al, hij zit in de voorbereiding voor dialyse.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_9941619
Goed gedaan
pi_9941659
quote:
Flinke benauwdheid is in mijn ogen wel acuut genoeg om iemand direct naar het ziekenhuis te laten gaan.
Veelal oorzaken zijn mogelijk.

Goed werk van je !

* klotehuisartsen ook af en toe *

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')