abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9862441
IS het mogelijk om op 1 of andere manier een mens onzichtbaar te maken? Zoals in de film hollowman? Is dit mogelijk of zal dit in de toekomst mogelijk zijn......:X <---- beetje dom ja....

[Dit bericht is gewijzigd door MrFubu op 18-04-2003 16:37]

vrijdag 18 april 2003 @ 16:14:58 #2
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_9862498
ik geloof dat een paar japanners al een soort van cloacking mantel hadden uitgevonden maar of dit echt was weet ik niet
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:17:40 #3
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_9862550
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:13 schreef MrFubu het volgende:
IS het mogelijk om op 1 of andere manier een mens onzichtbaar te maken? Zoals in de film hollowman? Is dit mogelijk of zal dit in de toekomst mogelijk zijn, bacterieen zijn voor ons oog ook onzichtbaar....
Dat is omdat bacteriën achterlijk klein zijn... damn wat zijn sommige mensen dom.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_9862589
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:14 schreef QazzaQ het volgende:
ik geloof dat een paar japanners al een soort van cloacking mantel hadden uitgevonden maar of dit echt was weet ik niet
Die invisibility cloak sloeg nergens op, er stond een camera achter die gast en het beeld werd op dat doek geprojecteerd
pi_9862609
Nee, ik denk niet dat we dat binnen een honderdtal jaren kunnen verwachten.
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:20:31 #6
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_9862616
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:19 schreef JeRa het volgende:

[..]

Die invisibility cloak sloeg nergens op, er stond een camera achter die gast en het beeld werd op dat doek geprojecteerd

Inderdaad... maar dat gaat wel belangrijk worden in de toekomst... in het leger enzo.
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
pi_9862629
quote:
bacterieen zijn voor ons oog ook onzichtbaar
Dit is inderdaad een van de domste opmerkingen die ik ooit gehoord heb. Zou de topicstarter een IQ hebben met meer dan 1 cijfer?
Read error : 54 (Connection reset by appel)
pi_9862668
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:20 schreef danokorst_banned het volgende:

[..]

Dit is inderdaad een van de domste opmerkingen die ik ooit gehoord heb. Zou de topicstarter een IQ hebben met meer dan 1 cijfer?

Als je aan de nationale IQ-test had meegedaan dan kon je volgens mij minimaal 35 halen...volgens mij had de TS -10 punten
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:23:14 #9
41891 WauseWillem
aka de Psychonaut
pi_9862678
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:20 schreef danokorst_banned het volgende:

[..]

Ik denk het niet eigenlijk.... maar misschien worden de mensen over honderd jaar wel veel kleiner, zodat je elkaar niet meer kan zien... je weet maar nooit
Hij, die met beide benen op de grond staat, staat stil...
pi_9862705
Die cloaking mantel heb je totaal verkeerd. Ze hebben een soort camera ontwikkeld waarmee je door dingen heen kunt kijken. Ze willen het bijvoorbeeld in een cockpit van een vliegtuig bouwen zodat piloten de startbaan beter (door de neus heen) kunnen zien enzo. Ik heb echter op Discovery gezien dat ze bij het experimenteren van het maken van kunstmatige spinnenweb (5x zo sterk als staal) wel een soort glasvezel hebben ontdekt met spectaculaire eigenschappen: Ze kunnen hiermee een soort kleed maken met allemaal uiteinden van glasvezel. deze uiteinden nemen een in te programmeren kleur aan, net zoals een TV dat doet. Op deze manier kun je met een camera en een computer dus de omgeving achter je op je kleding projecteren, en op deze manier heb je de ultieme camouflage. De techniek staat nog in de kinderschoenen, en is uiterst geheim, maar de gasten die het ontwikkelden zeiden zoiets als:"We can't talk about it, but it's incredible what we can do with it already!" Als het net zo'n ontwikkeling doormaakt als de mobiele telefoon, krijg je dus binnenkort een soort supersoldaten in "Predator-outfit"op het slagveld........ Technisch gezien is het in ieder geval zeker mogelijk......
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:24:21 #11
51474 danokorst_banned
unban danokorst!
pi_9862709
-1 IQ in plaats van -1 flame
pi_9862719
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:13 schreef MrFubu het volgende:
IS het mogelijk om op 1 of andere manier een mens onzichtbaar te maken? Zoals in de film hollowman? Is dit mogelijk of zal dit in de toekomst mogelijk zijn, bacterieen zijn voor ons oog ook onzichtbaar....
Bacteriën hebben een cloaking-device!
  vrijdag 18 april 2003 @ 16:25:06 #13
51474 danokorst_banned
unban danokorst!
pi_9862727
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:24 schreef Mr.Spock het volgende:
Die cloaking mantel heb je totaal verkeerd. Ze hebben een soort camera ontwikkeld waarmee je door dingen heen kunt kijken. Ze willen het bijvoorbeeld in een cockpit van een vliegtuig bouwen zodat piloten de startbaan beter (door de neus heen) kunnen zien enzo. Ik heb echter op Discovery gezien dat ze bij het experimenteren van het maken van kunstmatige spinnenweb (5x zo sterk als staal) wel een soort glasvezel hebben ontdekt met spectaculaire eigenschappen: Ze kunnen hiermee een soort kleed maken met allemaal uiteinden van glasvezel. deze uiteinden nemen een in te programmeren kleur aan, net zoals een TV dat doet. Op deze manier kun je met een camera en een computer dus de omgeving achter je op je kleding projecteren, en op deze manier heb je de ultieme camouflage. De techniek staat nog in de kinderschoenen, en is uiterst geheim, maar de gasten die het ontwikkelden zeiden zoiets als:"We can't talk about it, but it's incredible what we can do with it already!" Als het net zo'n ontwikkeling doormaakt als de mobiele telefoon, krijg je dus binnenkort een soort supersoldaten in "Predator-outfit"op het slagveld........ Technisch gezien is het in ieder geval zeker mogelijk......
..fascinating....
pi_9862761
quote:
Die cloaking mantel heb je totaal verkeerd. Ze hebben een soort camera ontwikkeld waarmee je door dingen heen kunt kijken. Ze willen het bijvoorbeeld in een cockpit van een vliegtuig bouwen zodat piloten de startbaan beter (door de neus heen) kunnen zien enzo.
Bron?

Ik heb op bijna elke nieuwssite gelezen dat het met camera & projector gebeurde...dit hetzelfde in zo'n cockpit: camera op de neus en beeldscherm voor je. Geloof je je eigen woorden eigenlijk wel? Een camera die door dingen heen kan kijken? Alleen met infrarood, that is.

pi_9862763
Toch is het dus helemaal niet moeilijk om onzichtbaar te worden. We hoeven alleen maar een manier te verzinnen om onszelf tot het formaat van een bacterie te verkleinen.

Iemand ideetje hoe we dat gaan aanpakken?

Unox, the worst operating system.
pi_9862767
quote:
zoiets hebben ze ook al 's uitgeprobeerd op F-16 vliegtuigen. Gewoon superveel minicamera's die registreren hoe de omgeving eruit ziet, en vervolgens een verwachte lichtval projecteren op het vliegtuig.
pi_9862774
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:26 schreef Schorpioen het volgende:
Alle ruimte tussen onze cellen weghalen?
pi_9862802
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:26 schreef JeRa het volgende:

[..]

Bron?

Ik heb op bijna elke nieuwssite gelezen dat het met camera & projector gebeurde...dit hetzelfde in zo'n cockpit: camera op de neus en beeldscherm voor je. Geloof je je eigen woorden eigenlijk wel? Een camera die door dingen heen kan kijken? Alleen met infrarood, that is.

Ja die bestaat! Al jaren!
Ik kan het niet precies goed uitlegen (was ooit eens op Discovery) maar ieder object met een bepaalde massa (tot op een bepaalde hoogte) heeft een bepaalde straling (speciale naam ervoor - ben ik vergeten), en zo'n *doorheen-kijk-camera* kan een groot deel van die straling wegfilteren.
En geloof het of niet, kijken door bloesjes was zeker mogelijk met die camera (nee absoluut geen 1 april grap).
Overigens werkte dit overigens alleen met synthestische stoffen als ik me niet vergis.
pi_9862920
Inderdaad, dat met die Japanse uitvinding heb ik slechts vaag gevolgd en wat je zegt van dat projecteren zou best eens kunnen. Wat ik echter wel weet en probeerde uit te leggen in mijn voorgaande stukje, is dat ze een zeg maar "wearable" glasvezel projector aan het ontwikkelen zijn die beelden kan projecteren. Een soort flexibel TV scherm dus. De uiteinden van de glasvezels zijn de pixels. Met een superdikke CPU en een 360 graden roterende camera kun je dus leuke dingen doen. Ik ben dan wel HTS student en weet aardig wat van zulke technieken, maar je kan niet van me verwachten dat ik ff uit de doeken doe hoe het precies werkt! Als ik dat zou weten, zat ik nu niet met jullie te buurten, maar op mijn jacht in Miami vet te profiteren van mijn patent op deze gigantische uitvinding! Ik kan alleen een beetje speculeren met wat ik weet dat technisch haalbaar is en hoe de toekomst eruit zal zien. That's all....
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_9865138
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:26 schreef Schorpioen het volgende:
Toch is het dus helemaal niet moeilijk om onzichtbaar te worden. We hoeven alleen maar een manier te verzinnen om onszelf tot het formaat van een bacterie te verkleinen.

Daar zijn palestijnen experts in. Ok, het worden wel meerdere stukjes van formaat bacterie.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_9867590
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 16:17 schreef BigWillyDerSuperSpender het volgende:

[..]

Dat is omdat bacteriën achterlijk klein zijn... damn wat zijn sommige mensen dom.

En de rest -> Haha, leuk he, topicstarter afzeiken? En dit zijn van die mensen die nog het hardst lopen te blaten "Respect! mensen hebben geen respect meer tegenwoordig!" (Mensen die dit blaten bedoelen fatsoen ipv respect en hebben vaak die leeftijd dat ze niet een andere tijd dan "tegenwoordig" bewust hebben meegemaakt, dus waar ze dat dan weer vandaan halen?) Doe eens een nuttig antwoord, of blijf anders weg uit de draad.

Maar ontopic:
Als je hier een sluitend antwoord op wil krijgen, zal je denk ik de mogelijkheden moeten opschrijven op welke wijze dit mogelijk is. Daarna zou je na moeten gaan hoeveel tijd dit kost om deze techniek te beheersen:
1. Projectie. Hiervoor is een mantel nodig die de juiste richting op het juiste beeld projecteerd wat de toeschouwer verwacht te zien. De verbeterde Cloaking mantel dus.
2. Phase-shift. Fase verschuiving van de fysieke wereld, erg speculatief maar leuk om over na te denken (of SF films over te maken).
3. Distraction. Ook SF, zoals het schip met onwaarschijnlijkheids aandrijving eruit zag in het "Hitchhikers guide to the Galaxy" (Zo lelijk/raar dat het brein het niet geloofde en daarom negeerde )
4. ....

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_9870939
quote:
interessant, glasvezel wordt sowieso de toekomst (internet)
"De kinderen werden op alfabetische volgorde in het ravijn geworpen"
pi_9870957
Dan moet je Harry Potters onzichtbaarheidsmantel lenen

Ik zou het trouwens wel heeeel leuk vinden om onzichtbaar te kunnen worden

vrijdag 18 april 2003 @ 23:03:31 #24
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_9870987
quote:
[Dit bericht is gewijzigd door MrFubu op 18-04-2003 16:37]
, kom er dan gewoon voor uit....
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_9870992
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 23:01 schreef ChrisJX het volgende:
Dan moet je Harry Potters onzichtbaarheidsmantel lenen

Ik zou het trouwens wel heeeel leuk vinden om onzichtbaar te kunnen worden

of in de auto uit de nieuwste james bond film stappen , beweeg je je ook nog eens snel voort alleen lastig met bandsporen
"De kinderen werden op alfabetische volgorde in het ravijn geworpen"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')