Wat is de bedoeling van dit topic?
Hier kun je babbelen over alles wat met Fantasy in het algemeen, of Fantasyverhaallijnen op het eiland te maken heeft.
Alles kan, zolang het maar over Fantasy gaat dus. De preciese invulling bepalen jullie natuurlijk zelf, maar een paar richtlijnen/regels hebben we wel:
In dit topic geen slowchat of irl verhalen. Die kun je immers in Prettig Gesprek kwijt. Het kan een keer gebeuren, maar in principen zullen we deze posts verwijderen.
Je mag hier praten over alles wat met Fantasy te maken heeft, maar hou wel in je achterhoofd dat dit een heel algemeen topic is, en het dus wat langer kan duren voor je antwoord krijgt op een specifieke vraag. Wil je iets weten over een bepaald boek, dan mag je dat best hier aangeven, maar waarschijnlijk zul je in Kunst en Literatuur sneller een antwoord hebben.
Dit topic is nieuw, ook voor ons als mods, dus we moeten bekijken hoe het gaat lopen. Het kan dan ook zijn dat er nog aanvullingen/wijzigingen komen in bovenstaande verhaal.
Wil je iets kwijt over de toekomst van het eiland in het algemeen, een nieuwe naam of nog meer Fantasy? Dat kan in [Discussietopic:]De toekomst van het Fok!eiland .
Pluisje en Dagobert
oh..enne veel plezier in dit topic natuurlijk
Wie leest er allemaal fantasy boeken en wat lees je dan ?
uhm nog even over Feist ............................neeh laat maar
.
.
.
[sub]zo goed Pluis/Dago ?[/sub
Wat daarna komt zie ik nog wel
Maar een uur doen over een klein berichtje doet niemand oke als het een halve bijbel ja oke respect shama .
Maaar als ik iets fout doe straf me daar hou ik wel van
quote:Somige plannnen echt hun verhaallijnen vooruit (zoals bar, toch ?) maar van asschen bijv weet ik dat de inspiratie meer tijdens het schrijven komt (is bij mij ook zo)
Op donderdag 17 april 2003 19:22 schreef Magneet het volgende:
Ik zie dat er hier een aantal mensen imho zeer hoogwaardige posts maken in de fabtasy verhalen maar hoe doen jullie dit, schudden jullie het zomaar uit de mouw of zijn jullie echt uren bezig met maar een paar posts?
Zo'n beetje alle films die ik maar kan vinden die er wat mee te maken hebben, spaar ik. Helaas kom ik niet verder dan: Legend, Clash of the Titans, Labyrinth, Krull, The dark Crystal, Jason & the Argonauts, Odessy, Anime (diverse), Time wanderers, Conan I & II, Army of Darkness, Storyteller... wat nog meer?
Boeken: Sword of truth series, Lord of the Rings, Shannara series, Wheel of time series, Dune series.
Helaas is er te weinig op dit gebied vind ik. En vaak is de kwaliteit ondermaats (films) of zijn de verhalen te langdradig (boeken).
quote:probeer dan eens mee te posten op het eiland, je zou inspiratie genoeg moeten hebben om er een paar uitstekende posts uit te gooien
Op donderdag 17 april 2003 19:27 schreef ajay het volgende:
Ik reken mezelf zeker tot de categorie fantasy-liefhebber.Zo'n beetje alle films die ik maar kan vinden die er wat mee te maken hebben, spaar ik. Helaas kom ik niet verder dan: Legend, Clash of the Titans, Labyrinth, Krull, The dark Crystal, Jason & the Argonauts, Odessy, Anime (diverse), Time wanderers, Conan I & II, Army of Darkness, Storyteller... wat nog meer?
Boeken: Sword of truth series, Lord of the Rings, Shannara series, Wheel of time series, Dune series.
Helaas is er te weinig op dit gebied vind ik. En vaak is de kwaliteit ondermaats (films) of zijn de verhalen te langdradig (boeken).
quote:Idd, al is kennis ook niet alles
Op donderdag 17 april 2003 19:29 schreef Magneet het volgende:[..]
probeer dan eens mee te posten op het eiland, je zou inspiratie genoeg moeten hebben om er een paar uitstekende posts uit te gooien
quote:Shannar ben ik ook aan het lezen, alleen lees ik alles kriskras door mekaar
Op donderdag 17 april 2003 19:27 schreef ajay het volgende:
Ik reken mezelf zeker tot de categorie fantasy-liefhebber.Zo'n beetje alle films die ik maar kan vinden die er wat mee te maken hebben, spaar ik. Helaas kom ik niet verder dan: Legend, Clash of the Titans, Labyrinth, Krull, The dark Crystal, Jason & the Argonauts, Odessy, Anime (diverse), Time wanderers, Conan I & II, Army of Darkness, Storyteller... wat nog meer?
quote:heb je mij kennis zien zeggen? nee want je hebt 100% gelijk inspiratie moet er zijn kennis kan in de weg zitten
Op donderdag 17 april 2003 19:31 schreef Sitethief het volgende:[..]
Idd, al is kennis ook niet alles
quote:Nee niet zien zeggen, maar als je veel leest hoef t daaruit nog niet te volgen dat je zelf ook goed kan schrijven (al is dat meestal wel zo)
Op donderdag 17 april 2003 19:33 schreef Magneet het volgende:[..]
heb je mij kennis zien zeggen? nee want je hebt 100% gelijk inspiratie moet er zijn kennis kan in de weg zitten
quote:Waag het eens te zeggen ...
Op donderdag 17 april 2003 19:19 schreef Sitethief het volgende:
uhm nog even over Feist............................neeh laat maar
Dat jij het werk van Tokien kan lezen met plezier verwondert me. Ik mijn ogen is het 1 van de saaiste boeken die ik ken. Lotr. Zelfs de film vond ik niet echt super.
Ik ben nu zelf bezig in de boeken van Bridget Wood. Heer der wolven. Maar door tijdgebrek kom ik er niet meer aan toe. Jammer, maar daar zijn vakanties voor.
Mijn favoriete schrijver blijft Feist. Ik heb nu al zijn werk gelezen, en het staat nu gesigneerd in mijn boekenkast
De keizerrijk serie staat op de 1e plaats in mijn beste boekenreeks. Subliem geschreven, met veel gevoel voor subtiliteit.
quote:Zullen we afspeken deze discussies verder maar te laten, roept alleen irritatie op bij beide, en dat verstoort de overigens verder goed relatie (als vrienden en niet als homo's
Op donderdag 17 april 2003 19:38 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
Waag het eens te zeggen ...
Dat jij het werk van Tokien kan lezen met plezier verwondert me. Ik mijn ogen is het 1 van de saaiste boeken die ik ken. Lotr. Zelfs de film vond ik niet echt super.
Ik ben nu zelf bezig in de boeken van Bridget Wood. Heer der wolven. Maar door tijdgebrek kom ik er niet meer aan toe. Jammer, maar daar zijn vakanties voor.
Mijn favoriete schrijver blijft Feist. Ik heb nu al zijn werk gelezen, en het staat nu gesigneerd in mijn boekenkast
De keizerrijk serie staat op de 1e plaats in mijn beste boekenreeks. Subliem geschreven, met veel gevoel voor subtiliteit.
quote:Maar je hoeft niet per sé goed te zijn om te eilanden
Op donderdag 17 april 2003 19:35 schreef Sitethief het volgende:[..]
Nee niet zien zeggen, maar als je veel leest hoef t daaruit nog niet te volgen dat je zelf ook goed kan schrijven (al is dat meestal wel zo)
quote:zich niet aangesproken voeld
Op donderdag 17 april 2003 19:22 schreef Magneet het volgende:
Ik zie dat er hier een aantal mensen imho zeer hoogwaardige posts maken in de fabtasy verhalen maar hoe doen jullie dit, schudden jullie het zomaar uit de mouw of zijn jullie echt uren bezig met maar een paar posts?
Maar meestal begin ik gewoon. en soms lukt het soms niet.
Net zoals het verhaal in de citadel. Daar werk ik met veel plezier aan, maar het kan soms dagen duren voordat ik ook maar een idee heb.
en meestal blijkt achteraf dat die ideeën niet zo goed zijn, en verdwijnen ze weer.
Mijn inspiratie komt uit het lezen van boeken, en een goede leuke sfeer tijdens het schrijven. goede muziek kan daarbij helpen. Veel energie is ook niet onaardig.
Je moet net in de stemming zijn om iets te maken.
quote:discussies maken me niet zoveel uit, vooral niet als het over fantasy gaat. Dan voel ik me niet echt aangevallen ofzo
Op donderdag 17 april 2003 19:40 schreef Sitethief het volgende:[..]
Zullen we afspeken deze discussies verder maar te laten, roept alleen irritatie op bij beide, en dat verstoort de overigens verder goed relatie (als vrienden en niet als homo's
)tussen ons beide.
quote:begin dan maar weer snel aan een nieuw stukje
Op donderdag 17 april 2003 19:40 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
zich niet aangesproken voeld
Maar meestal begin ik gewoon. en soms lukt het soms niet.
Net zoals het verhaal in de citadel. Daar werk ik met veel plezier aan, maar het kan soms dagen duren voordat ik ook maar een idee heb.
en meestal blijkt achteraf dat die ideeën niet zo goed zijn, en verdwijnen ze weer.Mijn inspiratie komt uit het lezen van boeken, en een goede leuke sfeer tijdens het schrijven. goede muziek kan daarbij helpen. Veel energie is ook niet onaardig.
Je moet net in de stemming zijn om iets te maken.
quote:
Op donderdag 17 april 2003 19:42 schreef Jan-jaap het volgende:[..]
begin dan maar weer snel aan een nieuw stukje
quote:okee dan zie ik het snel genoeg verschijnen kan ik wat insperatie opdoen
Op donderdag 17 april 2003 19:43 schreef Asschen_sukar het volgende:[..]
...
.. ik ben al bezig. Maar verwacht ook nog wat leuks uit de hoek van Juno.
Ik ben btw ook absoluut geen Tolkien-liefhebber, maar heb het boek meer gelezen omdat dat moet, blijkbaar. Anders mis je blijkbaar wat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |