abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9833988
Heeft Online Gaming de toekomst?

Na de PC is het nu ook mogelijk om met zo'n beetje elke console online games te spelen. PS2 online, GC online, Xbox Live. Fabrikanten vallen over elkaar heen met aankondigingen van nieuwe games die online mogelijkheden bieden, als je het niet hebt lijkt het alsof je er niet bijhoort. De toekomst of een ordinaire hype?

Zelf geef ik de voorkeur aan single player games, ik hou nu eenmaal van een goed verhaal en ik heb te weinig tijd om uren in een spel te steken om genoeg skills te ontwikkelen. Als grote pluspunt van online gaming zie ik dan ook vooral het downloaden van patches, extra missies en side quests, extra wapens en andere uitbreidingen.

Graag jullie meningen, heeft online gaming de toekomst? Wat zijn de voor en nadelen? Welke console bied de beste mogelijkheden en games, of heeft de PC toch de toekomst?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 17 april 2003 @ 10:58:18 #2
51602 GHansIV
Wie ik ben? Een k*tkloon.
pi_9834038
Tuurlijk heeft on-line gamen de toekomst. Er word niet voor niks zoveel in geïnvesteerd. Op de PC heeft het al een grote plek, nu de consoles nog. Het is wachten op de eerste LAN-party's voor consoles (of zijn die er al ).
Don't think you are, know you are.
pi_9834077
Ik ga waarschijnlijk niet online met een console.

Ik speel wel online met de PC (UT,UT2003, BF1942)
Op een console lijkt het me niet fijn om dit soort spellen te spelen.

Misschien dat ik er nog een keer anders over ga denken, maar op dit moment blijf ik toch voor het online gebeuren bij mijn PC

[edit]Ik heb een Gamecube[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door _Administr8or_ op 17-04-2003 11:03]

donderdag 17 april 2003 @ 11:01:23 #4
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_9834093
Online leuk voorop de pc, maar het is niet de kracht van consoles vind ik, dat is nog altijd met ze vieren achter zo'n ding gaan zitten en spelletjes spelen.
pi_9834127
Niet meer de Online Webbased Games, daar is de concurrentie al enorm groot, maar 'gewone' games die helemaal online gericht zijn hebben zeker nog een mooie toekomst denk ik.
pi_9834203
Ik denk zeker dat online gaming de toekomst heeft, niks reageert zo verschillend als een andere online gamer.. Tuurlijk worden de enemy's in single player games ook wel steeds afwisselender, sneller etc. maar het is nog lang niet te vergelijken met een persoon.
Ook is het leuk dat je met elkaar kan communiceren wat je met een single player nooit kunt bereiken..
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_9834241
Zeker weten de toekomst. En de beste games zijn natuurlijk degene met een goed verhaal en een goeie online optie. Console of PC maakt niet uit denk ik..

Online gamen is gewoon leuker omdat je tegen mensen speelt die dezelfde stomme dingen uithalen als ikzelf.. Een computer kan ook slecht zijn, maar is dan niet meer echt realistisch

Where facts are few, experts are many.
pi_9834358
Ik denk dat online gaming een grotere rol gaat spelen in de toekomst aangezien de softwaretechniek ook steeds verder gaat is het in te denken dat de spellen ook steeds ingewikkelder worden die men tegen/me telkaar speelt over het Internet/LAN

De mogelijke nadelen zijn:

1. Om mee te doen heb je steeds de nieuwste hardware nodig.

2. Maandelijkse bedragen die men moet gaan betalen
om tegen andere te kunnen gamen (zie MMORP games)

3. Iets wat ik zeer belangrijk vind is de sociale contatcten die je niet meer IRL hebt. Mensen gaan zich afzonderen van de buiten wereld.

donderdag 17 april 2003 @ 11:49:44 #9
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_9834975
Online gamen is op zich helemaal top natuurlijk, het probleem met console games alleen is dat je al snel een maandelijks bedrag moet betalen. Dat komt dan nog eens naast je internet verbinding. En dat heb ik er gewoon niet voor over. Het spel kan nog zo leuk zijn ik ga er niet 10 euro per maand voor betalen. Het kost gewoon te veel.

Daarbij vind ik de charmes van een console nog altijd dat je het spel erin kan gooien en gelijk kan spelen, niks patches downloaden of wat dan ook. En natuurlijk het met ze vieren achter de tv zitten en spellen spelen.
Online kan ik niemand slaan en das toch wel een vereiste.

Dat zijn dan ook de 2 redenen dat ik een console heb gekocht(of weer). Ik zou nooit een console kopen omdat ik online kan spelen, dat doe ik wel via de pc en dan vaak nog gratis ook.

Daarom zeg ik online gamen heeft een toekomst, maar het is niet de toekomst.

donderdag 17 april 2003 @ 11:56:46 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_9835127
Ik zou best online willen met de Cube en dan willen spelen tegen anderen die ik niet ken.
Maar het hoeft van mij niet echt, ik game net zo lief alleen of met vrienden die naast me zitten en die ik ook daadwerkelijk kan schoppen als ik aan het verliezen ben
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 17 april 2003 @ 12:12:54 #11
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_9835466
Ik speel bijna geen games meer online.
Heb wel een poos CS, MoH:AA en RA2 gespeeld, maar het kan mij niet meer zo boeien.
Ik speel veel liever een goede singeplayer game, dat vind ik gewoon veel leuker.
Multiplayer via een LAN is weer wel aardig, maar over internet dus niet.
Altijd die ENORME ego's, altijd gezeik, altijd dat eeuwige cheaten, neuh ik vind er geen drol aan.
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_9835529
Ik speel (vooralsnog) helemaal niet online, ik weet het niet, het trekt me niet zo denk ik.

Maarja, ik stapte ook pas in 98 over van Dos naar win98 en pas vorig jaar naar XP, ik kijk eerst ff de kat uit de boom en houd het nog lekker voorlopig bij het oude vertrouwde zogenaamde offline gamen

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 17 april 2003 @ 12:27:29 #13
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_9835727
Zoals gezegd heeft het wel toekomst, maar niet dé toekomst.

Ik denk dat mmog's (dus niet per definitie rpg) in de toekomst steeds populairder zullen worden. Niet in het minste omdat er steeds betere maatregelen worden getroffen tegen cheaters.

Zelf speel ik niet erg veel online, behalve dan UT(2k3) en SoF 2. Voor de rest stel ik aan een spel dat het een goede singleplayer heeft. Undying, Unreal, Alice en Severance zijn er goede voorbeelden van.

Wat de prijs betreft vind ik een bedrag van ongeveer 10 euro pm best schappelijk. Immers, servers, bandbreedte en onderhoud moeten toch ergens vandaan komen. Hoewel ik er dan wél voor ben om de aanschafprijs van het spel te verlagen, danwel gratis beschikbaar te stellen.

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_9835778
quote:
Op donderdag 17 april 2003 12:27 schreef Elegy het volgende:

....

Wat de prijs betreft vind ik een bedrag van ongeveer 10 euro pm best schappelijk. Immers, servers, bandbreedte en onderhoud moeten toch ergens vandaan komen. Hoewel ik er dan wél voor ben om de aanschafprijs van het spel te verlagen, danwel gratis beschikbaar te stellen.

Hier ben ik het volledig mee eens.
pi_9843922
Het leuke aan online games vind ik het te slim afzijn van je tegenstanders. En ik weet dat als ik iemand neerschiet (oid) dat hij dan thuis zit te vloeken (Damn, alweer die Terence Hill).
Maar het is ook leuk om af en toe eens lekker op je bank GTA te spelen zonder dat je na hoeft te denken. Want voor online games moet je scherp zijn en blijven. Online gaming heeft dus niet ALLEEN de toekomst. voor ontwikkelaars is het wel aantrekkelijk om online games te maken; je houdt wat meer controle over je product.
Bud, where is Bud?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')