Na een paar glazen kan ik toch nog prima naar huis rijden?
Mensen die meer dan 0,5 promille alcohol in het bloed hebben, zijn volgens de Nederlandse wet altijd strafbaar als ze aan het verkeer deelnemen, of dat nou met de auto, de motor, de brommer, de scooter, de fiets, of desnoods de tractor is. Er is voorgesteld om dit te verlagen naar 0,2 promille voor automobilisten die recent hun rijbewijs hebben gehaald. Er staan forse boetes op, in het ergste geval zelfs gevangenisstraf, en je kunt je rijbewijs tijdelijk of zelfs voor altijd kwijtraken. Het advies is dan ook natuurlijk om helemaal niet te drinken als je nog moet rijden.
Een standaardglas bier (250cc), wijn (100cc) of sterke drank (35cc) bevat 10 gram alcohol, en levert ongeveer 0,2 promille alcohol in het bloed bij een man en ongeveer 0,3 promille bij een vrouw. Wie meer dan twee glazen gedronken heeft gaat al aantoonbaar minder goed rijden: de bochten worden ruimer genomen, het reactievermogen neemt af en je ziet minder wat links en rechts van je gebeurt. Je denkt echter alles nog stevig onder controle te hebben!
Na vier á vijf glazen alcohol is de kans op een verkeersongeval twee keer zo groot als wanneer je nuchter bent. Na acht á negen glazen alcohol is die kans maar liefst zeventien keer zo groot. De resultaten zijn er dan ook naar: jaarlijks vinden ongeveer 250 mensen de dood door alcohol in het verkeer, en raken er meer dan tweeduizend ernstig gewond.
quote:Ze kan er toch weinig tegen doen , ze kan zich moeilijk op de auto vastbinden in de hoop dat die niet gaat .
Op woensdag 16 april 2003 19:38 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Ik vind dat je ergens wel verantwoordelijk bent hoor. Je kunt zoiets gewoon niet door de beugel laten gaan!
quote:Ik zal jullie reacties op dit topic voor hem uitprinten. Alleen hopen dat ie het leest ..
Op woensdag 16 april 2003 19:42 schreef Tha_Mav het volgende:
poging tot moord moet er op staan bewust met alcohol op in de auto stappen...... jou vriend is een LUL!!!!!Mav out
=Edit: Waarschuwing: De beelden zijn nogal schokkend.
Overigens vind ik die smiley niet gepast.=
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 19:51]
Maar je gaat toch niet je vriend aangeven he?
quote:Oh my god...
Op woensdag 16 april 2003 19:45 schreef Graveworm het volgende:
laat hem dit lezen
quote:Damm Gijs
laat hem dit lezen
quote:Ik ken de FOK policy onderhand wel en die foto's zijn echt gewoon te grof, zulke foto's worden nooit toegelaten. Veel te schokkend.
Op woensdag 16 april 2003 19:42 schreef F-ron het volgende:[..]
Zolang het binnen het beleid van Fok! past gewoon doen...
O ja, ik ken een vrouw die heeft haar vriend verloren door de drank: Hij was zelf dronken en kwam om bij een eenzijdig ongeval. Zij en haar kinderen missen hem nog vaak...
aan de topicstartster:
Die vriend van me die de originele mail heeft (of misschien niet meer, weet ik niet zeker) is nu even niet bereikbaar, ik stuur hem even een mailtje met de vraag of hij de mail nog heeft, en zo ja - dan heb je die w.s. morgen in je inbox.
edit: ik zie dat een fokker voor mij al een adres naar het verhaal + foto's heeft geplaatst.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 16-04-2003 19:49]
quote:Wowww. Heftiggg ... Dit ga ik hem zeker laten zien. Als hij het wil zien, dan ... hij is zo'n STIJFKOP
laat hem dit lezen
quote:Gevangenisstraf en boetes zijn wel leuk enzo. Maar als tie iemand dood rijdt door ze eigen zatte kop.................
Op woensdag 16 april 2003 19:43 schreef Dymphy het volgende:
Misschien moet je vriend onderstaand stukje tekst maar 'ns lezen:
Na een paar glazen kan ik toch nog prima naar huis rijden?Mensen die meer dan 0,5 promille alcohol in het bloed hebben, zijn volgens de Nederlandse wet altijd strafbaar als ze aan het verkeer deelnemen, of dat nou met de auto, de motor, de brommer, de scooter, de fiets, of desnoods de tractor is. Er is voorgesteld om dit te verlagen naar 0,2 promille voor automobilisten die recent hun rijbewijs hebben gehaald. Er staan forse boetes op, in het ergste geval zelfs gevangenisstraf, en je kunt je rijbewijs tijdelijk of zelfs voor altijd kwijtraken. Het advies is dan ook natuurlijk om helemaal niet te drinken als je nog moet rijden.
Een standaardglas bier (250cc), wijn (100cc) of sterke drank (35cc) bevat 10 gram alcohol, en levert ongeveer 0,2 promille alcohol in het bloed bij een man en ongeveer 0,3 promille bij een vrouw. Wie meer dan twee glazen gedronken heeft gaat al aantoonbaar minder goed rijden: de bochten worden ruimer genomen, het reactievermogen neemt af en je ziet minder wat links en rechts van je gebeurt. Je denkt echter alles nog stevig onder controle te hebben!
Na vier á vijf glazen alcohol is de kans op een verkeersongeval twee keer zo groot als wanneer je nuchter bent. Na acht á negen glazen alcohol is die kans maar liefst zeventien keer zo groot. De resultaten zijn er dan ook naar: jaarlijks vinden ongeveer 250 mensen de dood door alcohol in het verkeer, en raken er meer dan tweeduizend ernstig gewond.
Bron: http://www.alcoholvoorlichting.nl/page.cfm
quote:Je gaat je eigen vriend toch niet aangeven bij de politie?
Op woensdag 16 april 2003 19:33 schreef chocolatemoeze het volgende:
Stap idd naar de politie. Het is hoogst onverantwoordelijk, mensen beseffen nooit dat je de beschikking over een dodelijk wapen hebt, juist de auto. Hoe langer je geen stappen onderneemt, des te meer je het toelaat, des te meer ik je medeplichtig vind ALS er iets gebeurd.Zeggen dat er nog nooit iets is gebeurd is het negeren van het verhoogde risico van de toch al gevaarlijke deelname aan het verkeer.
Samenvatting: onverantwoord
quote:bij mij doet de link het niet, maar waarschijnlijk bedoel je dit filmpje?!
laat hem dit lezen=Edit: Waarschuwing: De beelden zijn nogal schokkend.
=Edit: een linkje met nare foto's vind ik wel voldoende ter illustratie.=
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 19:55]
quote:Dat is niet echt de bedoeling, nee. Dan zou ik eerder kappen met hem. Maar het voelt wel enorm machteloos. Mensen die zeggen dat ik ook deels verantwoordelijk ben ... tja. Dat is misschien wel zo? Maar ik heb dus alles geprobeerd behalve hem aangeven bij de politie en van hem weg gaan ..
Op woensdag 16 april 2003 19:51 schreef Cardinoz het volgende:[..]
Je gaat je eigen vriend toch niet aangeven bij de politie?
quote:De beelden zijn idd erg schokkend.
Op woensdag 16 april 2003 19:47 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ik ken de FOK policy onderhand wel en die foto's zijn echt gewoon te grof, zulke foto's worden nooit toegelaten. Veel te schokkend.
[Dit bericht is gewijzigd door Moonah op 16-04-2003 19:56]
je voert je vriend lekker dronken tot het punt dat hij geheugen kwijt is
dan zet je hem naast je in zijn auto, rijdt rustig tegen een boom, zet hem achter het stuur, beetje ketchup erbij en zelf flink gewond doen
dan laat hij het een volgende keer misschien
plan 2
hij rijdt echt tegen een boom of wat dan ook, geen ketchup nodig en gegarandeerd effect.
plan 3
nieuwe vriend zoeken
quote:denk toch es na. Je laat je eigen vriend toch ook niet iemand doodrijden
Op woensdag 16 april 2003 19:51 schreef Cardinoz het volgende:[..]
Je gaat je eigen vriend toch niet aangeven bij de politie?
[edit]
Oke. Stel dat je vriendje doodleuk thuis komt met een dubbelloops shotgun en verstopt die in de kinderkamer. Als je een beetje verstand in je mietert hebt geef je hem aan of knijp je er tussen uit. Maar tolereren..?
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door chocolatemoeze op 16-04-2003 20:03]
quote:Jezus.....
laat hem dit lezen=Edit: Waarschuwing: De beelden zijn nogal schokkend.
quote:wat wilde je komen doen dan?
Op woensdag 16 april 2003 20:00 schreef dolle_hond het volgende:
zal ik eens bij m langsgaan
quote:gewoon biertje drinken
Op woensdag 16 april 2003 20:00 schreef Mano het volgende:
wat wilde je komen doen dan?
Sterkte met overtuigen.
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:02 schreef Graveworm het volgende:[..]
gewoon biertje drinken
thuis mag ie drinken zoveel als ie wil .. als ie maar niet meer in de auto stapt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |