abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2003 @ 17:04:09 #1
3542 Gia
User under construction
  woensdag 16 april 2003 @ 17:07:42 #2
44691 Chevron
The lost art
pi_9820279
Het is groen en zit op een hek
The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
  woensdag 16 april 2003 @ 17:11:31 #3
3542 Gia
User under construction
pi_9820364
Okay, om het telefoongesprek af te maken, dacht ik aan 't volgende.
quote:
'Hello'

Hi, is this Peter Carpenter?

'Speaking'

Hi, this is your cousin John, I'm in town for a few weeks, and I was wondering if we could get together soon?

'Yes - ?' (That would be great)

Shall I make dinner reservations at 'The golden crab' for tomorrow?

'Tomorrow is fine'

Okay, great, let's say 6 PM?

'Okay see you then'

Bye

Het kan natuurlijk ook een oude vlam zijn, of zijn ex, waar hij nog steeds verliefd op is.

Maar het is een mogelijkheid.

woensdag 16 april 2003 @ 17:13:54 #4
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_9820409
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:07 schreef Chevron het volgende:
Het is groen en zit op een hek
een groene olifant?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 16 april 2003 @ 17:24:48 #5
44691 Chevron
The lost art
pi_9820597
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:13 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

een groene olifant?

Nee joh idioot Verf!
The Willow knows what the storm does not: that the power to endure harm outlives the power to inflict it.
pi_9820622
Kan een moderator de olifantgrappen plus dit bericht wissen?
  woensdag 16 april 2003 @ 17:26:52 #7
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_9820631
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:24 schreef Chevron het volgende:

[..]

Nee joh idioot Verf!

ha kut ik had m nog vaut ook...
verdomme.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_9821031
'Hello'

Is this the cabinet-maker? (of wat dan ook)

'Speaking'

I have something to discuss. Can we meet?

'Yes - (Is it important?)

en dan iets waar hij vrolijk van wordt, hij heeft bijvoorbeeld iemand aan de lijn die zegt dat z'n vermiste broer gevonden is ...

"covered in important invoices", lees ik dan even als 'fakturen van het bedrijf Important" (de naam van 't bedrijf uit 1.3). "Is it important?" heeft dan een dubbele betekenis.

Hij rent de trap op, bang dat het 't bedrijf is wat wacht op 't geld (die 'm platbellen en bedreigen, vandaar dat ie zo gestressd is tijdens z'n werk). Als 't een heel ander gesprek blijkt te zijn (hij vraagt het even na), z'n vermistte broer is terug wordt ie toch nog even vrolijk, tot ie beseft dat ie nog helemaal niet uit de penarie is ..

ofzo .. (heb ik tenminste IETS beredeneerd )

Maar goed, ik denk 't niet

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_9821241
quote:
Op woensdag 16 april 2003 17:51 schreef qyn het volgende:
"covered in important invoices", lees ik dan even als 'fakturen van het bedrijf Important" (de naam van 't bedrijf uit 1.3). "Is it important?" heeft dan een dubbele betekenis.
Stage 1.4 behandelt exact dezelfde man die een zwart paard berijdt. what appeared to be an almost completely black picture with some sort of vague animal outline just visible. Misschien is dit een verwijzing naar het eerdergenoemde raadsel.
Is it washable?
pi_9821669
quote:
Op woensdag 16 april 2003 18:03 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

Stage 1.4 behandelt exact dezelfde man die een zwart paard berijdt. what appeared to be an almost completely black picture with some sort of vague animal outline just visible. Misschien is dit een verwijzing naar het eerdergenoemde raadsel.

Dat lijkt me dan wel ja !!!! Mogelijk zitten er meer verwijzingen in naar eerdere stages.
  woensdag 16 april 2003 @ 18:50:40 #11
49880 borat
Jagshemash
pi_9822194
Zou het eventueel een beschrijving van een stuk film kunnen zijn?

Alhoewel het dan niet echt een raadsel is, maar toch.

pi_9822340
Tja, Owen is wel een filmliefhebber, zo blijkt uit eerdere stages. Toch betwijfel ik dat in dit geval. Overigens, zou iemand een lijst met alle antwoorden van stage 1 naar de_demagoog@hotmail.com door kunnen mailen? Helaas heb ik met mijn onbenullige harses een groot aantal url's niet opgeslagen. Bij voorbaat dank.
Is it washable?
pi_9822426
quote:
Op woensdag 16 april 2003 18:58 schreef Uncle_Sam het volgende:
Tja, Owen is wel een filmliefhebber, zo blijkt uit eerdere stages. Toch betwijfel ik dat in dit geval. Overigens, zou iemand een lijst met alle antwoorden van stage 1 naar de_demagoog@hotmail.com door kunnen mailen? Helaas heb ik met mijn onbenullige harses een groot aantal url's niet opgeslagen. Bij voorbaat dank.
gestuurd
pi_9822462
quote:
Op woensdag 16 april 2003 19:02 schreef thabit het volgende:

[..]

gestuurd

, dat was snel! Hartelijk dank.
Is it washable?
pi_9823089
quote:
Op woensdag 16 april 2003 18:03 schreef Uncle_Sam het volgende:

[..]

Hmm, ik zie dit nergens staan bij stage 4, zouden ze het veranderd hebben?
pi_9823167
Op murphys werd voorgesteld dat het wel eens de kerel uit 1.2 en 1.3 kan zijn. Dit zou kloppen met het portret van het 3e huisdier (nightmare), misschien met het feit dat hij ontevreden is met zijn beroep (hij is nu meubelmaker i.p.v. insect exporteur). De extra info als rood haar, groene bank en blauwe telfoon is volgens mij misleiding. Ik heb dus als antwoord Important Ltd. ingestuurd. We zullen over 3 dagen wel zien of het goed is...

edit: thabit: 1 raadsel terug dus.

[Dit bericht is gewijzigd door FalconNL op 16-04-2003 19:36]

pi_9823184
Hee mede riddlers,

Ik ga nu lekker voetballen, en ik zal nog ff goed nadenken, met in het achterhoofd heel stage two. is er neit een zin te maken met de verschillende antwoorden??

en dan kan ik pas maandag of dinsdag weer achter de PC. Ga lekker een weekendje naar mijn nicht in rotterdam.
Niet dat jullie tot nu toe veel hulp van mijn kant hebben gehad.. maar goed!
Succes, en morgen zal ik nog ff achter de PC proberen te duiken!
Good luck!

Babe In Totale Control of Herself
pi_9824525
Er merkt nu iemand op dat 't adres waar je je antwoord heen kunt sturen, 222 bevat, en dat is precies het ontbrekende raadsel uit stage2 ..

Dat important-verhaal kan ik me overigens wel in vinden, enigzins...

Hij maakt ons gewoon helemaal gek!

(En Murphyz lijkt aan te geven dat ie 't antwoord denkt te weten, of niet? Gia, weet jij hier meer vanaf? )

[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 16-04-2003 20:38]

pi_9825822
quote:
What do you call a woman juggling Budweiser?
Beatrix! (Beer tricks)

What do you call a woman juggling Budweiser and making something from clay?
Beatrix Potter! (Beer tricks potter)

En nu pas snap ik hem
pi_9827000
Volgens mij lult die murphy uit zijn nek. Als hij het antwoord zeker zou weten zou hij het al drie dagen geleden verstuurd moeten hebben. Dat hij wat voorlag, oke, maar niet zoveel.

EDIT: BTW, wie van jullie is er ook actief op riddleplanet? Kennelijk wordt binnen nu en een uur of zes het antwoord op 4.10 gegeven. lig ik dus weer achter als ik morgen wakker wordt

[Dit bericht is gewijzigd door FalconNL op 16-04-2003 22:12]

pi_9827209
quote:
Op woensdag 16 april 2003 22:06 schreef FalconNL het volgende:
EDIT: BTW, wie van jullie is er ook actief op riddleplanet? Kennelijk wordt binnen nu en een uur of zes het antwoord op 4.10 gegeven. lig ik dus weer achter als ik morgen wakker wordt
Als ik op "begin riddle" klik, kan ik wachten tot Sint Juttemes...

Lijkt niet echt te werken hier, die site (of is dat een raadsel op zich?)

pi_9828289
hmmm... ja. Kennelijk werkt het even niet. Kan te maken hebben met het feit dat ze onlangs gehackt zijn.

EDIT: ik heb een bericht in het forum geplaatst. Hoop dat het snel opgelost wordt.

[Dit bericht is gewijzigd door FalconNL op 16-04-2003 23:01]

donderdag 17 april 2003 @ 07:48:27 #23
3542 Gia
User under construction
pi_9831850
quote:
Op woensdag 16 april 2003 20:25 schreef qyn het volgende:
Er merkt nu iemand op dat 't adres waar je je antwoord heen kunt sturen, 222 bevat, en dat is precies het ontbrekende raadsel uit stage2 ..

Dat important-verhaal kan ik me overigens wel in vinden, enigzins...

Hij maakt ons gewoon helemaal gek!

(En Murphyz lijkt aan te geven dat ie 't antwoord denkt te weten, of niet? Gia, weet jij hier meer vanaf? )

Nee, ben gisteren niet meer op Murphyz geweest, maar hij kan wel zeker van zijn zaak zijn en het toch fout hebben, natuurlijk.

Iedereen wist ook zeker dat het antwoord op de vorige gateway 'tree' of 'a tree' was. Stel dat we toen ook steeds 3 dagen moesten wachten tot de volgende gok.

Ik heb dus nog niets ingestuurd, omdat ik nog geen concreet idee heb. Behalve dan: Yes - That would be fun (nice)

Ga nog eerst wat nadenken en kijken of ik met google nog iets kan vinden, of in oude riddles.

pi_9831898
Wat ideeën:

Yes - It/he is missing!
Yes - Is it important?

(tja, en "Yes - I sell Furniture, workshop is open tomorrow")

Maar dat past toch weer niet 100% binnen alle feiten .. Ik heb wel 't gesprek dat ie in het gesprek te horen krijgt wie hij aan de lijn heeft, dus niet een bekende ... En dat het achteraf iets blijkt te zijn waar hij hard om moet lachen (of erg blij om is) ..

Maar waarom gaat hij weer gewoon aan het werk na dat telefoongesprek?

Hij springt de trap op; alsof hij een telefoontje verwacht .. ?

Oh kijk, de pictorial INFO is bijgewerkt, ik moet nog wat dieper nadenken ..

[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 17-04-2003 08:30]

pi_9834318
Ik struikel net op het verhaal:

The Tale Of Ginger & Pickles door Beatrix Potter ....

Ginger is een kat
Pickles is een hond

En nog een paar overeenkomsten, maar ik ben niet overtuigd

Ik schrok alleen toen ik die naam "Beatrix Potter" zag, want daar was ik niet naar op zoek...

Ik vraag me af waar Murphyz en Mischa aan denken ... Mischa is 99% overtuigd, naar zeggen...

[Dit bericht is gewijzigd door qyn op 17-04-2003 11:33]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')