Ook geweldig is natuurlijk is Tony Levin op de bass. Hij maakt onder ander gebruik van een electrische stand-up bass en gebruikt ook verleng stukken voor z'n vingers om zo op z'n gitaar te hameren
Kortom... geweldige DVD
quote:En vergeet z'n Chapman-Stick niet!
Ook geweldig is natuurlijk is Tony Levin op de bass. Hij maakt onder ander gebruik van een electrische stand-up bass en gebruikt ook verleng stukken voor z'n vingers om zo op z'n gitaar te hameren
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 16-04-2003 09:08]
Deze DVD verdient absoluut een eigen topic
Een van de mooist vormgegeven concerten ooit is eindelijk op DVD! En hoe: DTS geluid en 16-9 formaat
En dat samen met Peter Gabriel zijn beste nummers, een zeer mooie show, achtergrondzang van o.a. Paula en een zeer goede begeleidingsband.
De tracklist is bijna hetzelfde als de dubbel cd die al eerder is uitgegeven:
1. Come Talk to Me
2. Steam
3. Across the Water
4. Slow Marimbas
5. Shaking the Tree
6. Blood of Eden
7. San Jacinto ( op de cd is dit Red Rain)
8. Kiss That Frog
9. Washing of the Water
10. Solsbury Hill
11. Digging in the Dirt
12. Sledgehammer
13. Secret World
14. Don't Give Up
15. In Your Eyes
En een paar leuke extra's: De bouw van het podium, het concert en het afbreken van het podium versneld weergegeven (3 minuten), een "making of" van het concert/podium (15 min) en een trailer / teaser (met commentaar van Peter zelf) van de nieuwste tour van Peter Gabriel (ruim 7 min) zoals die op 2 mei in de Ahoy zal staan.
Oftewel, een must voor iedereen die de cd al grijs gedraaid heeft!
quote:Ja mooi he
Op woensdag 16 april 2003 18:02 schreef calvobbes het volgende:
* mental note: aansteker meenemen voor bij "In your eyes" *
Het is me inmiddels ook gelukt om het dts geluid te rippen en om te zetten naar plain old dolby surround, zodat ik hem ook in mijn auto kan draaien... het dolby digital geluid is niet echt optimaal gedaan op deze dvd.
quote:Ah... dus dat is wat dat andere ding is... vroeg me al af wat het was...
Op woensdag 16 april 2003 09:01 schreef MuadDib het volgende:
Hoewel er veel nummers van US opstaan, dat ik persoonlijk niet tot het sterkste werk van PG reken, is het toch een heel mooie registratie geworden. En San jacinto ipv Red Rain, gelukkig want ik vond die valium-versie van Red Rain op de live-cd toch al niet te pruimen.
Helaas moest ik destijds het concert missen, nu kan ik er toch een heel klein beetje bij zijn....
[..]En vergeet z'n Chapman-Stick niet!
Bij Play staat hij niet bij regio 2 maar alleen bij regio 1 en daar staat de regio 1-waarschuwing bij dat 'ie alleen R1 is.
V.
quote:Volgens mij wel.
Op donderdag 17 april 2003 22:01 schreef Verbal het volgende:
Is dat ding nou alle regio's of niet?
Bij mij staat op de achterkant een platgeslagen wereldbol met een 0 erin. En verder staat nergens welke regio het is.
quote:Erm. Betekent dat niet 'Geen Regio'?
Op donderdag 17 april 2003 22:05 schreef calvobbes het volgende:[..]
Volgens mij wel.
Bij mij staat op de achterkant een platgeslagen wereldbol met een 0 erin. En verder staat nergens welke regio het is.
en inderdaad, wat een briljant optreden is dit.
had deze show gemist, wat ben ik blij dat ik 2 mei wel ga!
quote:Niks mis mee, maar ik vind San Jacinto nou eenmaal beter... en ja liefst heb ik ze allebij er op...
Op vrijdag 18 april 2003 01:18 schreef evert het volgende:
wat is er mis met red rain?
ik heb de video en de cd en mis echt red rain op de video!en inderdaad, wat een briljant optreden is dit.
had deze show gemist, wat ben ik blij dat ik 2 mei wel ga!
quote:ja volgens mij wel. Dat zeg ik toch?
Op vrijdag 18 april 2003 01:10 schreef Theeboon het volgende:Erm. Betekent dat niet 'Geen Regio'?
quote:Ik vind Red Rain een fantastisch nummer maar ze spelen het op de live cd zoooo langzaam dat het hele nummer daardoor verknald wordt.
Op vrijdag 18 april 2003 01:18 schreef evert het volgende:
wat is er mis met red rain?
ik heb de video en de cd en mis echt red rain op de video!
quote:Hmmm!! Over de clips van Peter Gabriel is natuurlijk genoeg te vertellen!
Op vrijdag 18 april 2003 13:10 schreef dwerg het volgende:Gezien de naam van het programma en de trailer verwacht ik dat de nadruk vooral op zijn clips komt te liggen.
quote:vind dat juist goed, komt de melodie beter naar voren
Op vrijdag 18 april 2003 10:25 schreef MuadDib het volgende:[..]
Ik vind Red Rain een fantastisch nummer maar ze spelen het op de live cd zoooo langzaam dat het hele nummer daardoor verknald wordt.
quote:Ik ben het voor een groot deel wel met je eens maar op Secret World spelen ze Red Rain zo veel langzamer dan de album versie, dat haalt alle pit uit het nummer. U2 had daar ook een handje van, die gingen I Will Follow steeds langzamer spelen...
Op vrijdag 18 april 2003 18:44 schreef evert het volgende:[..]
vind dat juist goed, komt de melodie beter naar voren
heb altijd de pest als bands live ineens in de 4e versnelling nummers gaan spelen (marillion had er vroeger een handje van met garden party/market square heroes, dat leek wel 78 toeren)
quote:Ik vind het nummer eigenlijk beter op de live-cd dan op het originele album
Op vrijdag 18 april 2003 10:25 schreef MuadDib het volgende:[..]
Ik vind Red Rain een fantastisch nummer maar ze spelen het op de live cd zoooo langzaam dat het hele nummer daardoor verknald wordt.
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:10 schreef vicz het volgende:[..]
Ik vind het nummer eigenlijk beter op de live-cd dan op het originele album
quote:
Op zondag 20 april 2003 00:14 schreef vicz het volgende:[..]
sorry
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |