quote:Lijkt mij raadzaam dat een aantal posters hier dat ook doen i.p.v. elkaar uit te schelden.
Op woensdag 16 april 2003 16:07 schreef CAZZO het volgende:
golfer neem eens een ijsje
koel je vanaf
Spanning stijgt!!!
quote:Ik dacht het over een bepaalde trein ging.
Op woensdag 16 april 2003 15:49 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
gisteravond werd het nog ff herhaald..........je zag ze bijna janken op de tribune
![]()
![]()
En Golfer, dat gedoe met die vlaggen hoort erbij, want was er niet een persbericht waarin stond dat tijdens deze wedstrijd Israelische, danwel Palestijnse vlaggen verboden zouden zijn.
En we hebben dan zo goed als zeker Europees voetbal : Alweer
quote:was Aron Winter geen Jood?
Op woensdag 16 april 2003 15:30 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
geschiedenisles:
Aan Ajax is weinig joods. De associatie ontstond door de ligging van het stadion dat Ajax tot 11 november 1934 bespeelde, Middenweg 86, ter hoogte van het huidige Christiaan Huygensplein.
"De buurt die werd aangeduid als de jodenbuurt," zegt Ajax-kenner Evert Vermeer. "De supporters van de tegenstanders kwamen aan op station Weesperpoort, waar veel joodse straatverkopers waren. Dus zeiden ze al snel: we gaan naar de joden toe. Maar de club zelf had voor de Tweede Wereldoorlog helemaal geen joodse cultuur.Ook het huidige Ajax heeft geen enkel joods bestuurslid en geen enkele joodse speler in het eerste elftal. De in 1997 opgestapte Uri Coronel was het laatste joodse bestuurslid; voorzitter Michael van Praag is officieel geen jood, omdat hij geen joodse moeder heeft.
En in 99 jaar Ajax hebben niet meer dan drie joodse voetballers het eerste elftal gehaald: Bennie Muller (1958-1970), Johnny Roeg (1934-1936) en Eddy Hamel (1922-1930).
Dat het Amsterdamse DWS Ajax steevast 'de neuzenclub' noemde, had volgens Muller te maken met een mengeling van antisemitisme en afgunst. Ajax was toen al de rijke club, gesteund door de, veelal joodse, middenstand.
Pas in de jaren tachtig namen de Ajax-fans het 'joden' als geuzennaam, om de tegenstanders een wapen uit handen te nemen. "Tóen had Ajax er iets tegen moeten doen," vindt Muller. "Nu is het er al zo diep ingesleten dat het te laat is."
quote:Volgens mij maakt het niet uit welke tegenstander je treft in de finale, Europa kan je niet meer ontgaan iig...
Op woensdag 16 april 2003 16:20 schreef Takemenow het volgende:
Ik zeg het niet graag maar ik hoop echt dat A*** wint , kunnen wij ze inmaken in de finale![]()
En we hebben dan zo goed als zeker Europees voetbal : Alweer
quote:Jawel toch
Op woensdag 16 april 2003 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Volgens mij maakt het niet uit welke tegenstander je treft in de finale, Europa kan je niet meer ontgaan iig...
quote:Dat kon het in de halve finale toch al niet?
Op woensdag 16 april 2003 16:26 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Volgens mij maakt het niet uit welke tegenstander je treft in de finale, Europa kan je niet meer ontgaan iig...
quote:ijsjes
Op woensdag 16 april 2003 16:07 schreef CAZZO het volgende:
golfer neem eens een ijsje
koel je vanaf
quote:bloed aan de paal!
Op woensdag 16 april 2003 17:39 schreef kreischer2000 het volgende:
zo nog 20 minuutjes! ik heb er zin in! ga met 2 feyenoorders en 2 ajacieden kijken dus het wordt gezellig
quote:KUT gemist ik had er graag een gifje van gemaakt
Op woensdag 16 april 2003 15:49 schreef Doopy-X- het volgende:[..]
gisteravond werd het nog ff herhaald..........je zag ze bijna janken op de tribune
![]()
![]()
quote:Nog erg vroeg, naja beter dan 18:00.
Op woensdag 16 april 2003 18:04 schreef GerardVanAs het volgende:
Mooi, begint om 18.15.
Ajax
Jammer dat Zlatan er niet bij is, maar kan het wel begrijpen dat die rust krijgt.
quote:Hoop ik ook
Op woensdag 16 april 2003 18:10 schreef GerardVanAs het volgende:
Hopen dat Litmanen vanaf het begin goed meedoet.Jammer dat Zlatan er niet bij is, maar kan het wel begrijpen dat die rust krijgt.
quote:
Jari Litmanen staat na lange tijd weer in de basis bij Ajax. In de halve finale van de Amstel Cup vervangt Litmanen in de spits Zlatan Ibrahimovic. De Zweed wordt rust gegund in het drukke wedstrijdprogramma. John O'Brien moet op een voor hem vreemde positie starten, als rechtsback. Hatem Trabelsi en Nigel de Jong zijn namelijk geblesseerd. Bij Feyenoord haakte Robin van Persie op het laatste moment af
quote:Jammer dat Trabelsi er niet bij is, maarja, v Persie doet niet mee, dus hij hoeft hem niet te stoppen.
Op woensdag 16 april 2003 18:13 schreef -Hans- het volgende:[..]
Hoop ik ook
[..]
quote:Met hopelijk ajax in de rol van PSV
Op woensdag 16 april 2003 18:17 schreef Duiveltja het volgende:
DE LUINGE SHOW IS BEGONNEN!!!!!!!!!!!!Het belooft een leuke aflevering te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |