Voor mij weer een week waarin ik extra in de kerk te vinden ben, vanwege de vele bijzondere vieringen. Hoogtepunten zijn voor mij de kruiswegstatie en Paaszondag. Het is voor mij een mooi feest Pasen, het einde van het vasten.
Zijn er onder jullie nog mensen die dit feest en al deze dagen nog zo beschouwen (in de zin van religieuze betekenis met alle toeters en bellen eromheen)?
quote:Dus eigenlijk de koppeling van de kruiziging van Jezus vind je niet zo belangrijk?
Op zondag 13 april 2003 23:11 schreef Watchman het volgende:
Voor mij is het paasfeest een feest dat uit het heidendom komt, verbonden aan de godin Ishtar. De Bijbel spreekt niet over een paasfeest dat gevierd moet worden. Maar de dood en opstanindg zijn voor mij iets van elke dag, niet iets waar alleen een korte periode aan gedacht wordt.
quote:Ik vind het hele paasfeest overbodig. jezus heeft de discipelen nooit opgedragen een bepaalde dag te herdenken. Hij heeft het avondmaal ingesteld om Zijn dood te gedenken, en dat deden ze elke week.
Op zondag 13 april 2003 23:15 schreef MacMeester het volgende:[..]
Dus eigenlijk de koppeling van de kruiziging van Jezus vind je niet zo belangrijk?
quote:ah... kan je me even dat wijzen waar dat staat? van die 'elke week'?
Op zondag 13 april 2003 23:18 schreef Watchman het volgende:
Ik vind het hele paasfeest overbodig. jezus heeft de discipelen nooit opgedragen een bepaalde dag te herdenken. Hij heeft het avondmaal ingesteld om Zijn dood te gedenken, en dat deden ze elke week.
Kruiswegstatie, als ik toch wist wat het was ....
quote:Dat hoef ik niet eens. De discipelen kwamen elke week samen om de maaltijd te gebruiken en de dood des Heren te gedenken middels het avondmaal. lees handelingen er maar op na
Op zondag 13 april 2003 23:21 schreef MacMeester het volgende:[..]
ah... kan je me even dat wijzen waar dat staat? van die 'elke week'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |