abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_656951
Nu we deze winter al meer winter gehad hebben dan de afgelopen 3 jaren bij mekaar en het nu weer een koude periode is maar eens de vraag: Komt er dit jaar een Elfstedentocht? Wat denken of hopen jullie?
En zijn jullie wel eens wezen kijken?

Ikzelf denk niet dat er een elfstedentocht komt, dat het daarvoor niet te hard en langdurig genoeg zal vriezen, maar ik hoop wel dat ie komt, vind het toch altijd een uniek iets.

Ben zelf naar de laatste Elfstedentocht geweest, heb na me werk die dag (meen 3 januari 1996 dat het was) me baas gebeld en gevraagd of ikde 4e vrij kon krijgen, wat kon. Dezelfde nacht met een vriendin naar Heerenveen gegaan, daar een extra nachttrein gepakt naar Leeuwarden, de hele nacht in de kroeg gezopen, de start gezien (ca 250 meter van de plek waar ze de schaatsen onderbonden stonden we) daarna weer de kroeg in de godganse dag alles op TV volgen en in de middag nog de Finish gezien op de bonkervaart. Daarna meteen naar huis gegaan, veel warme thee gedronken en heerlijk gaan slapen

En van mij mag er wel weer zo'n dag, dus zo'n tocht komen.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2001 @ 21:28:16 #2
862 Arcee
Look closer
pi_656985
quote:
Op 15 januari 2001 21:19 schreef DIGGER het volgende:
Nu we deze winter al meer winter gehad hebben dan de afgelopen 3 jaren bij mekaar en het nu weer een koude periode is maar eens de vraag: Komt er dit jaar een Elfstedentocht? Wat denken of hopen jullie?
En zijn jullie wel eens wezen kijken?
Ik hoop absoluut van wel. De 11-stedentocht schopt kont!

Maar ik denk absoluut niet dat-ie komt. 't Weer is gewoon niet extreem genoeg geweest de laatste jaren.

quote:
Ben zelf naar de laatste Elfstedentocht geweest, heb na me werk die dag (meen 3 januari 1996 dat het was)
4 januari 1997, zat je toch nog dichtbij
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_656997
Die 3 januari klopte wel, want dat was een vrijdag, en ik zou die zaterdag moeten werken. Ik had dus 3 januari, na me werk, me baas gebeld of ik voor de 4e vrij kon krijgen.

maar hoe dan ook, er mag er wel weer eens 1 komen van me. Laat het maar gaan vriezen dat het kraakt, lekker 15 onder nul in de nacht en 7 onder nul overdag voor een week, vind ik prima.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 januari 2001 @ 21:45:41 #4
862 Arcee
Look closer
pi_657027
quote:
Op 15 januari 2001 21:33 schreef DIGGER het volgende:
Die 3 januari klopte wel, want dat was een vrijdag, en ik zou die zaterdag moeten werken. Ik had dus 3 januari, na me werk, me baas gebeld of ik voor de 4e vrij kon krijgen.
De Elfstedentocht was op zaterdag 4 januari, zeker weten. Of bedoel je dat niet?
quote:
Laat het maar gaan vriezen dat het kraakt, lekker 15 onder nul in de nacht en 7 onder nul overdag voor een week, vind ik prima.
Vind ik ook prima! Heerlijk, strenge Hollandse winters roeleren:

Elfstedentocht 1997

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 15 januari 2001 @ 22:25:09 #5
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_657178
Laat maar komen die 11stedentocht! Ondanks dat ik een hekel aan kou en winter heb Ik zal dus lekker voor m'n tvtje zitten
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  dinsdag 16 januari 2001 @ 01:48:01 #6
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_657647
De Elfstedentochten van 85, 86 en 97 voor de tv waren echte mijlpalen in beleving. Ik ken ook het hele parcours en de historie uit mijn hoofd. Ben alleen niet zo blij met hun ledenstop en het feit, dat twee leden van de Vereeniging Friesche Elfsteeden moeten getuigen dat je wel degelijk kunt schaatsen en opgewassen bent tegen zo'n tocht. Voor hen ben ik een wildvreemde, en een Spaanse Nederlander bovendien. Daar komt nog bij dat veel ouderen lid blijven terwijl ze zelf niet meer van plan zijn de toch te rijden, als ze eerlijk zijn.

Magoed.. ik berust in mijn lot

dinsdag 16 januari 2001 @ 01:49:44 #7
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_657650
De Elfstedentochten van 85, 86 en 97 voor de tv waren echte mijlpalen in beleving. Ik ken ook het hele parcours en de historie uit mijn hoofd. Ben alleen niet zo blij met hun ledenstop en het feit, dat twee leden van de Vereeniging Friesche Elfsteeden moeten getuigen dat je wel degelijk kunt schaatsen en opgewassen bent tegen zo'n tocht. Voor hen ben ik een wildvreemde, en een Spaanse Nederlander bovendien. Daar komt nog bij dat veel ouderen lid blijven terwijl ze zelf niet meer van plan zijn de toch te rijden, als ze eerlijk zijn.

Magoed.. ik berust in mijn lot

pi_657655
Van mij mag die elfstedentocht best wel komen, schaatsen op natuurijs is gaaf!!

Helaas ben ik netzoals in 1997 uitgeloot voor de tocht der tochten, en dat terwijl de mensen die hem in 1985, 1986 en 1997 reden hem gewoon weer mogen rijden.

De elfstedentocht is een van de mooiste sportevenementen, echter de elfstedenvereniging is een ontzettend zuigende ouwe lullen vereniging.

dinsdag 16 januari 2001 @ 03:14:57 #9
374 beelzebub
master of disaster
pi_657707
Ik ben geen lid van de Vereniging der Friesche Elf Steden, en erin komen is ook lastig, tenzij Willem-Alexander me trouwt .

Tijd voor een Stichting der Friesche Elfstedenzwartrijders, met valse rugnummers, en valse stempelkaartjes

pi_657889
Elfstedentocht komt er niet dit jaar, helaas. Heb de laatste drie keer bewust meegemaakt, ook omdat ik maar dichtbij en in Leeuwarden heb gewoond. Ben er dus wel voor te porren. Heb ongeveer de helft gereden vorige keer een dag voordat ie begon. Toen was ik dus geheel op, dus een tocht uitrijden zit er niet in op het moment. Weer eens wat meer gaan trainen.
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
  dinsdag 16 januari 2001 @ 10:06:35 #11
3802 DrBeavis
Just a Teen Age Dirtbag
pi_657894
ik hoop dat hij weer komt, maar hij blijft zo speciaal omdat hij niet elke winter plaatsvindt...maar nu is het alweer drie jaar geleden en ik wil er wel weer eentje...maar ja de vorst zal wel niet genoeg doorzetten:

geen it giet oan

"Als de leugen geen vleugels meer geeft en de waarheid is in de war...Dan zijn keizers slechts hulpjes en huilt de oude nar."
  Trouwste user 2022 dinsdag 16 januari 2001 @ 17:11:35 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_659424
quote:
Op 16 januari 2001 03:14 schreef beelzebub het volgende:
Ik ben geen lid van de Vereniging der Friesche Elf Steden, en erin komen is ook lastig, tenzij Willem-Alexander me trouwt .

Tijd voor een Stichting der Friesche Elfstedenzwartrijders, met valse rugnummers, en valse stempelkaartjes

Je schaatst dan onder de naam : Beelzebub van Buuren.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 16 januari 2001 @ 17:34:21 #13
909 Num
Núm dus!
pi_659550
* Num woont 7km van Leeuwarden, 4km van Bartlehiem en 2km van het dichtbijzijnde stukje elfsteden parcours, en heeft ook wel zin in een elfstedentocht.
pi_659857
*Marty woont in een elfsteden stad en vind het tijd voor weer een elfstedentocht..

Gezellig!

Forza Juve!
  woensdag 17 januari 2001 @ 00:32:29 #15
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_660896
Juan is Frysk en wat hem betreft mag de volgende 11-steden tocht nog wel een decennium duren.

Te veel idiote dronken lui van buiten langs de kant de laatste twee keer. Waar het uiteindelijk om ging, de schaatssport, werd compleet ondergesneeuwd.

You bend your words like Uri Geller spoons...
  woensdag 17 januari 2001 @ 00:36:43 #16
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_660912
Ik was de laatste keer in Dokkum.
De meest populaire stad bleek later.

Heb het daar koud, maar vooral naar mijn zin gehad.
Wat een dag !!
Dus, geen ongeregeldheden gezien.

Het komt goed.... En anders maar niet.
  woensdag 17 januari 2001 @ 00:51:00 #17
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_660955
quote:
Op 17 januari 2001 00:36 schreef Harry het volgende:
Ik was de laatste keer in Dokkum.
De meest populaire stad bleek later.

Heb het daar koud, maar vooral naar mijn zin gehad.
Wat een dag !!
Dus, geen ongeregeldheden gezien.

Juan is van Dokkum. Ik doel vooral op de ongeregeldheden tijden de tocht van (ik meen 86, de tweede keer dat Evert won). Toen was het bar en boos. In 1997 was Dokkum "drooggelegd" op verordening van de politie en werd het lik-op-stuk-beleid toegepast. Dit naar aanleiding van....

De tocht van 85, dus na die van 63 was prachtig, speciaal en spontaan. Totaal geen wanklanken en zo hoort het. Te veel 11-steden tochten halen het speciale imago van de tocht der tochten af en worden m.i. aangegrepen door heel Nederland om een groot zuipfeest te houden in Fryslân.

[Dit bericht is gewijzigd door Juan Zueco op 17-01-2001 00:52]

You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_660976
Laat maar komen de elfstedentoch..Moet zeggen dat de laatste keer dat hij was de feeststemming bij de elfstedennacht mij een beetje tegenviel. het was heel erg commercieel in de feest tenten..Je kon beter en gezelliger buiten zijn als dat je in zo'n kut tent zat..
Maar als hij komt dan ben ik zeker weer bij
Een eendagsvlieg heeft in ieder geval de dag van zijn leven. ------- Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
  woensdag 17 januari 2001 @ 02:01:39 #19
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_661123
Najja de zuipfeesten in tenten en kroegen vooraf of ergens verder weg van het parcours hebben geen invloed op het speciaal zijn van het kijkspektakel... die prachtige zwart bevroren vaarten in het Friese land en de mooie intochten in de steden, de heroiek, de spanning... en het gevoel dat het bijzonder is wat je ziet...de zon die opkomt boven het Slotermeer, de totalen verlaten Noordwesthoek waar de wind pal tegen is... dat doet mij meer dan de 1 miljoen toeschouwers rijen dik langs het parcours....
  woensdag 17 januari 2001 @ 08:36:08 #20
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_661353
De weersverwachting op teletekst is maar weer eens aangepast... het winteren gaat tot in het weekend gewoon door. Dus de kans op een nieuwe toch wordt weer alleen maar groter... ik hoop alleen dat het niet zaterdag wordt, dan moet ik werken. Ik was namelijk wel van plan om richting Friesland te vertrekken als ie verreden wordt
pi_661582
Voor een elfstedentocht moet het nog wel een week vriezen lijkt me....

Maar kan er al ergens echt geschaatst worden op natuurijs?? Dan bedoel ik dus geen rondjes om de kerk, maar iets grotere rondjes!!! Hier, net boven A'dam, heb ik het nog niemand zien doen, maar ik verwacht vanmiddag/morgen toch wel wat ijspret te beleven!!!!

[edit]
Ik zie dat daar al een ander topic voor is....
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Smike op 17-01-2001 10:29]

O+. Ripley. O+.
pi_661868
Pas als je kan schaatsen op de grachten van Amsterdam vriest het hard genoeg om een elfstedentocht te houden. En aangezien ik dat nog niet echt zie gebeuren, hoewel het water wel al dik is. Zie ik een elfstedentocht der nog niet echt aankomen.
Maar als ie komt ga ik wel weer gezellig voor de tv zitten. Tenminste lekker warm
pi_662165
Ik lees dat veel mensen hierheen willen komen als er een tocht komt.
Dan moeten we maar een elfstedentocht meet & greet houden, leuk!
Forza Juve!
  woensdag 17 januari 2001 @ 12:59:51 #24
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_662172
In Ljouwert .
Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_662176
Toch een beetje voorbarig allemaal dit....

Van het weekend is de ijsdikte ongeveer 7 a 8 cm dik. Voor toertochten moet het 10 cm dik zijn. Voor de elfstedentocht 15 cm!!

Maar goed, mocht ie er komen, dan zit er een dikke kans in dat ik naar Fryslân ga...

O+. Ripley. O+.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')