Mijn vraag wat voor zin heeft het leven? Kan iemand mij argumenten geven die de stelling leven is zinloos ontkrachten?
ik heb deze draad niet opgestart, omdat ik manisch depressief ben, maar omdat ik even aan het filosoferen was
quote:daarvoor moet je neuken... das de zin van je leven!
Op donderdag 10 april 2003 22:32 schreef veekeend het volgende:
......krijgt misschien kinderen.........
quote:Bijvoorbeeld Heroine spuiten
Op donderdag 10 april 2003 22:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
Dat is misschien jou kant van het verhaal.
Je kunt ook denken "het leven is 1 groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen"
quote:Klinkt als bezighoudingstherapie oftewel je leventje uitzitten.
Je kunt ook denken "het leven is 1 groot feest, maar je moet zelf de slingers ophangen"
quote:Oké, als ik zo zou denken bijvoorbeeld, is dan het leven in 1 keer zinnig?
quote:Zo hebben wij mens geleeft, zo zullen we blijven leven
Op donderdag 10 april 2003 22:35 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Klinkt als bezighoudingstherapie oftewel je leventje uitzitten.
De zin van het leven is het opdoen van kennis in de hoop het collectief naar hogere treden te brengen.
Ik vind dit zo'n geitenwollensokkenvraag.
quote:das pas filosofisch.... vind ik trouwens wel meer een refo-standpunt. Die leven hun hele leven om te danken voor dat leven en dat ze dood gaan.
Op donderdag 10 april 2003 22:36 schreef TechXP het volgende:
vraag: wat is de zin van het leven?
antwoord: het zoeken naar het antwoord op deze vraag
Wat is de zin van het leven?
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Voor de een is het lang leven de lol, de ander gaat het liefst 90 uur in de week werken en weer een ander wil z'n leven in/aan de kerk slijten. Dus er is geen goed antwoord op denk ik.
quote:Maar hoe weet je of je de zin van het leven doorgrondt? En als je eenmaal dat hebt gedaan, ben je dan achter de zin van het leven komen en zul je sterven?
Op donderdag 10 april 2003 22:40 schreef Schorpioen het volgende:
De zin van het leven is de zin van het leven proberen te doorgronden, en sterven op het moment dat je hem gevonden hebt.
quote:Op het moment dat je sterft, zal je in 1 flits de diepere zin van het leven duidelijk worden.
Op donderdag 10 april 2003 22:47 schreef veekeend het volgende:[..]
Maar hoe weet je of je de zin van het leven doorgrondt? En als je eenmaal dat hebt gedaan, ben je dan achter de zin van het leven komen en zul je sterven?
waarom zou het leven zin hebben, het is er gewoon en verder zit er niks achter naar mijn mening. Je kan wel allemaal mooie ideeen bedenken waarom het leven zin zou hebben maar dit doen mensen alleen meer om zichzelf gerust te stellen, zo simpel ligt het
quote:Oké, als je dat vindt, kan ik daar dan uit concluderen dat je een zinloos leven leidt? Misschien nogal kort door de bocht, maar toch...
Op donderdag 10 april 2003 22:53 schreef SlickerThanAverage het volgende:
sorry maar ik ben van mening dat het leven geen zin hoeft te hebbenwaarom zou het leven zin hebben, het is er gewoon en verder zit er niks achter naar mijn mening. Je kan wel allemaal mooie ideeen bedenken waarom het leven zin zou hebben maar dit doen mensen alleen meer om zichzelf gerust te stellen, zo simpel ligt het
quote:Dus je komt er zowiezo te laat achter?
Op donderdag 10 april 2003 22:51 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Op het moment dat je sterft, zal je in 1 flits de diepere zin van het leven duidelijk worden.
quote:Nee, misschien is het zelfs maar goed dat je er dan pas achter komt.
Op donderdag 10 april 2003 22:57 schreef thabit het volgende:[..]
Dus je komt er zowiezo te laat achter?
Het is niet nodig de zin van het leven te kennen om toch een zinvol leven te kunnen leiden... Kennen van de zin zou niks toevoegen, alleen maar teveel gewicht op je schouders leggen.
quote:Waarom zou dat zo zijn? Zou het juist niet verlichtend werken als je eenmaal weet wat de zin van het leven is, zodat je je daar optimaal op kunt instellen?
Op donderdag 10 april 2003 23:03 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Nee, misschien is het zelfs maar goed dat je er dan pas achter komt.
Het is niet nodig de zin van het leven te kennen om toch een zinvol leven te kunnen leiden... Kennen van de zin zou niks toevoegen, alleen maar teveel gewicht op je schouders leggen.
-Genieten van de liefde die je geeft en krijgt.
-Genieten van alle dingen die je zintuigen prikkelen.( en dan heb ik het niet alleen over sex )
-Je talenten benutten en zo van waarde zijn voor de samenleving.
-Doelen nastreven
quote:Weet je dat je de eerste bent die die vraag stelt ?
Op donderdag 10 april 2003 22:32 schreef veekeend het volgende:
ik heb deze draad niet opgestart, omdat ik manisch depressief ben, maar omdat ik even aan het filosoferen was![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |