iller, father of a 4-year-old son and a 7-month-old daughter, joined the military just last summer to pay off student loans, according to his half-brother, Thomas Hershberger.
After shipping out, Miller on Sunday found himself one of five lost members of his unit, the 507th Maintenance Company based at Fort Bliss, Texas, to be captured by Iraqi troops.
Miller lived in Valley Center, Kansas, where he worked for a welding company before joining the Army and moving to Fort Bliss. His wife and children are now living in Park City, Kansas. They moved after Miller was deployed.
Miller's wife and children, said to be in seclusion, are not speaking to the news media. "This is just wiping her out," Rev. Ron Pracht -- the family pastor -- told The Associated Press.
The captured soldier's sister -- upon learning of her brother's fate -- told a Kansas television station, "It just tore me up inside, I mean, I didn't think it could be my brother, but it was. It was hard."
Hershberger -- who recognized his half-brother this week in a video broadcast on Iraqi TV -- said he "looked as good as possible."
"We are glad he wasn't killed," Hershberger said during an interview on CNN's "American Morning." "We hope he makes it back. We all love him and we hope he is treated humanely."
Hij heeft dus een zoontje en een dochtertje, ik hoop echt dat ze die krijgsgevangenen levend hebben gelaten
[Dit bericht is gewijzigd door NordCore op 10-04-2003 00:02]
Ik hoop dat deze jongeman, net als vele andere jongemannen, jongevrouwen, oude mannen, oude vrouwen, nog leeft en mag blijven leven.
quote:Geruchten executies dat kan best zijn met je praatjes,maar dat heeft niks met deze jongeman temaken, ik hoop gewoon dat ze levend worden gered,maar ik betwijfel het.
[b]Op woensdag 9 april 2003 23:53 schreef Strijder het volgende:
In tegenstelling tot de Irakese dienstplichtigen was hij vrijwilliger.
En dan zijn er natuurlijk ook nog steeds geruchten over executies door de Amerikanen gepleegd.
quote:Hij heeft toch zelf het risico genomen ? Dat in tegenstelling tot duizenden irakezen die hun vader of man kwijt zijn. Toch zou het mooi zijn als die krijgsgevangenen nog leven.
Op woensdag 9 april 2003 23:56 schreef NordCore het volgende:[..]
Geruchten executies dat kan best zijn met je praatjes,maar dat heeft niks met deze jongeman temaken, ik hoop gewoon dat ze levend worden gered,maar ik betwijfel het.
quote:Die jongedame ( Jessica Lynch ), lag in een ziekenhuis toen de Amerikanen haar kwamen 'bevrijden'.
Op woensdag 9 april 2003 23:56 schreef NordCore het volgende:[..]
Geruchten executies dat kan best zijn met je praatjes,maar dat heeft niks met deze jongeman temaken, ik hoop gewoon dat ze levend worden gered,maar ik betwijfel het.
quote:Je hoopt dat ze zijn zoontje en dochtertje levend hebben gevangen ?
Op woensdag 9 april 2003 23:50 schreef NordCore het volgende:Hij heeft dus een zoontje en een dochtertje, ik hoop echt dat ze die gevangen levend hebben gelaten
![]()
quote:Ja met 2 gebroken benen + 1 gebroken arm + paar schotwonden
Op woensdag 9 april 2003 23:58 schreef Strijder het volgende:[..]
Die jongedame ( Jessica Lynch ), lag in een ziekenhuis toen de Amerikanen haar kwamen 'bevrijden'.
quote:Anders leer je ff lezen
Op donderdag 10 april 2003 00:00 schreef Furby het volgende:[..]
Je hoopt dat ze zijn zoontje en dochtertje levend hebben gevangen ?
quote:Deed ie ook...
Op donderdag 10 april 2003 00:02 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Anders leer je ff lezen
.
Waar zouden ze hem dan hebben gevangen gehouden?
quote:Precies, elk slachtoffer is er 1 teveel.
Op donderdag 10 april 2003 00:04 schreef MaartenGrendel het volgende:
Waarom een topic openen voor één gevangen militair?
In een oorlog is zoveel meer persoonlijk leed.
De gedode Irakese burgers door amerikaanse bommen, de gedode vrouwen bij een misverstand tijdens een controle, de gedode journalisten, de militairen die omgekomen zijn tijdens de gevechten, allen waren zij offers, ingecalculeerde verliezen ten behoeve van de bevrijding van Irak.
Ik geloof echt niet dat Bush hier ook maar een moment wakker van zal liggen.
quote:Jij hebt mijn reactie niet goed gelezen.
Op donderdag 10 april 2003 00:01 schreef NordCore het volgende:[..]
Ja met 2 gebroken benen + 1 gebroken arm + paar schotwonden
En ze hebben dat ziekenhuis wel degelijk doorzocht naar krijgsgevangenen, het ziekenhuis werd ook niet voor niks bewaakt door de Repu.. Garde. En dus omdat mensen zich vrijwillig aanmelden omdat ze geld nodig hebben omdat ze kinderen hebben of iets dergelijks maakt het niet uit of ze het levend redden? Het is immers maar een vrijwilliger. Ik weet wel zeker dat die vrouw al zowiezo niet wilde dat hij daarheen ging, hij heeft ook nog 2 kinderen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strijder op 10-04-2003 00:08]
quote:Maar om Saddam treuren we niet
Op donderdag 10 april 2003 00:06 schreef golfer het volgende:[..]
Precies, elk slachtoffer is er 1 teveel.
quote:Jij misschien niet, ik betreur elk slachtoffer aan elke zijde.
Op donderdag 10 april 2003 00:07 schreef Kemania het volgende:Maar om Saddam treuren we niet
quote:En die Iraakse dienstplichtigen dan? Die hebben ook zoons en dochters.
Op woensdag 9 april 2003 23:50 schreef NordCore het volgende:
Hij heeft dus een zoontje en een dochtertje, ik hoop echt dat ze die krijgsgevangenen levend hebben gelaten![]()
quote:Ik denk dat als ze haar in één of andere donkere vochtige cel hadden gegooid ze dood was gegaan.
Op donderdag 10 april 2003 00:10 schreef NordCore het volgende:
Zij werd helemaal niet ''behandelt'' Ze lag daar gewoon in een bedje, omdat ze zo zwaar gewond was dat ze nergens anders heen kon, en aangezien ze het ziekenhuis hadden bezet was het niet zo raar dat ze daar lag. Immers zeiden ze ook dat ze er heel slecht toe was en dat ze daar gewoon ergens lag dood te gaan (duidt dus al op geen medische hulp) + 2 schotwonden, 2 gebroken benen en 1 gebroken arm, kan me niet voorstellen dat je jezelf zoveel pijn aandoet om niet gevangen te worden. Ik denk ook dat toen ze haar pakte dat ze wel degelijk grof geweld gebruikten. Maar mischien zien we dat nog ooit op een TV programma waar ze haar verhaal zal toelichten.
quote:Oh dan maakt het niet uit natuurlijk.
Op woensdag 9 april 2003 23:57 schreef gelly het volgende:
Hij heeft toch zelf het risico genomen ?
Ik denk ook vaak aan die gasten en dames, ik vrees echter dat de Irakezen hun wraak op hen gekoeld hebben.
quote:Lees nou eens eerst wat ik zei voordat je weer begint te posten. Je kan ook nooit iets goed zeggen ofzo he, altijd weer er iets bij betrekken zodat ik ga happen.
Op donderdag 10 april 2003 00:09 schreef Farzin het volgende:[..]
En die Iraakse dienstplichtigen dan? Die hebben ook zoons en dochters.
quote:Die nu moeten boeten voor de wandaden van papa.
Op donderdag 10 april 2003 00:09 schreef Farzin het volgende:[..]
quote:Maar die konden zich overgeven.
Op donderdag 10 april 2003 00:09 schreef Farzin het volgende:
quote:welke wandaden? Het verdedigen van je land tegen indringers? Het opvolgen van bevelen van hogerhand?
Op donderdag 10 april 2003 00:12 schreef KaAzKoP_ het volgende:[..]
Die nu moeten boeten voor de wandaden van papa.
quote:Waarom quote je me half
Op donderdag 10 april 2003 00:11 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Oh dan maakt het niet uit natuurlijk.
Ik denk ook vaak aan die gasten en dames, ik vrees echter dat de Irakezen hun wraak op hen gekoeld hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |