abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 april 2003 @ 13:08:28 #1
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9675465
Heb de laatste tijd heel sterk een negatief gevoel van 'is dit het nou?'.
Ik ben er inmiddels achter dat dit gevoel toch wel heel erg wordt versterkt door het feit dat ik dit jaar 30 word. Moet toch wel eerlijk toegeven dat ik het een alles behalve leuk idee vind...
Het geeft me zo'n opgejaagd gevoel van 'ik moet verdorie opschieten'!!! En dat zit me dwars, en goed ook.

Heb een leuke baan, lieve vriendinnen, leuk huis. Maar toch er mist voor mijn gevoel nog zoveel. Het is een 'eng' gevoel dat ik zeg maar nog helemaal moet beginnen aan het huisje-boompje-beestje-gebeuren. Wat dat is uiteindelijk toch wat ik wil.
Verschillende relaties achter de rug, zelfs twee keer samengewoond, maar die mannen bleken toch uiteindelijk niet degene bij mij past.

Om me heen allerlei mensen die stukken jonger zijn en al helemaal gesettled. Ouders die de liefste zijn van de wereld maar toch wel erg vaak informeren naar mijn liefdesleven (of er überhaupt wel sprake van is).

Mijn vragen zijn:

Hoe gaan de 'rondom-dertigers' hiermee om? Mensen die rond die leeftijd bijvoorbeeld een relatie verbreken, zijn die niet bang voor het 'nu moet ik helemaal opnieuw beginnen' gevoel, en het idee dat je er mee moet opschieten? (Qua leeftijd, qua eventuele kinderwens etc.)

Hoort dat bij misschien gewoon bij die 'magische' grens van 30 worden? Je af gaan vragen 'is dit het nou'?. En hoe kom je dan van dat ontevreden gevoel af?
Andere uitdagingen gaan zoeken? Je daarop storten?

Bedankt voor het lezen in ieder geval!

Edit: had van 30 meteen maar per ongeluk 40 gemaakt... foutje!

[Dit bericht is gewijzigd door Loesje29 op 09-04-2003 13:13]

People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_9675514
De magische grens van 40 worden? Niet liegen rond je leeftijd, he?

(Je bent zo jong als je je voelt en gedraagt. Ik ken een meisje van 65+, en oude lullen van 20...)

Alecks

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_9675547
Het leven begint pas bij de 40 loesje
Lambo of Rekt
pi_9675564
Ja ach, na je 25e takel je toch al af.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9675582
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:12 schreef EggsTC het volgende:
Het leven begint pas bij de 40 loesje
Dit soort opmerkingen zijn dus totaal nutteloos

Ze vraagt toch om iets? Waar slaat zo'n dooddoener dan op?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 9 april 2003 @ 13:14:38 #6
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9675611
Heb even beginpost aangepast. Het gaat dus om DERTIG, niet om VEERTIG (was typfoutje, sorry voor de verwarring).
People are like pieces of a puzzle: we all fit together but not all of us connect.
pi_9675617
Ikzelf zou er totaal niet mee zitten, ware het niet, dat ik om me heen mensen zie die het wél helemaal 'voor elkaar' lijken te hebben.

't Is dus puur de vergelijking die wel eens steekt.

woensdag 9 april 2003 @ 13:15:12 #8
12750 Hrun
Special Obedience
pi_9675629
ik word ook bijna 30. maar daar maak ik me niet zo druk om eigenlijk. en, dan heb ik nog minder "bereikt" dan jou.

misschien volgend jaar als ik "echt" bijna 30 word.

Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_9675637
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:13 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Anders blijf je ff ontopic
Volgens iedereen zijn mijn opmerkingen nutteloos. Jullie begrijpen ze gewooon niet, da´s heel iets anders.
Lambo of Rekt
  woensdag 9 april 2003 @ 13:15:40 #10
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9675639
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:12 schreef Maud_Dib het volgende:
Ja ach, na je 25e takel je toch al af.
Fijn... een hele geruststelling
pi_9675642
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:13 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Hang niet zo de moraalridder uit.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_9675672
ik word dit jaar ook 30, heb ook net een nieuwe relatie, woon pas samen. dat gevoel van rusteloosheid herken ik wel. en dat van die kinderwens ook (helemaal omdat mn vriendin een paar jaar ouder is dan ik). de tijd lijkt steeds sneller te gaan.

wat ik eraan doe? lekker relaxen, dingetjes samen doen met mn vriendin, veel tijd aan ontspanning besteden, naar de sauna gaan etc.

in het moment proberen te leven en niet teveel denken aan de toekomst. en dat helpt vaak tegen dat rusteloze gevoel.

vaak ook niet

ooit zal het wel overgaan hoop ik.

Immer nur Filme machen!
  woensdag 9 april 2003 @ 13:17:05 #13
34793 neo567
You know who
pi_9675688
Toen ik je topic las, moest ik onmiddelijk denken aan het liedje van DOE MAAR; Is dit alles ?.
  woensdag 9 april 2003 @ 13:17:19 #14
32601 oxorpoxe
Tot de schijt ons doodt
pi_9675693
ach loesje,

het is een vraag waar meerdere mensen inderdaad mee stoeien.
Vaak komen ze op hun 36ste op het antwoord; ja.
't is ook wel logisch, als er meer was het je dat vast nu al doo gehad!
gr.

pi_9675721
Is dit nou later?

Kennelijk. Als je het allemaal wat vindt tegenvallen, denk dan even aan al die mensen die al 'gesettled' zijn. Is dat leuk? 's avonds fijn samen op de bank tv kijken? Of je op gezette tijden heerlijk aan elkaar ergeren, wetend dat je pas 30 bent en nog 40 jaar door mag, gesettled en wel?

Nee, single zijn is heerlijk, geef het maar gewoon toe.

Big dick.
  Redactie Games woensdag 9 april 2003 @ 13:18:46 #16
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_9675730
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:08 schreef Loesje29 het volgende:
Heb de laatste tijd heel sterk een negatief gevoel van 'is dit het nou?'.
Ik ben er inmiddels achter dat dit gevoel toch wel heel erg wordt versterkt door het feit dat ik dit jaar 30 word. Moet toch wel eerlijk toegeven dat ik het een alles behalve leuk idee vind...
Het geeft me zo'n opgejaagd gevoel van 'ik moet verdorie opschieten'!!! En dat zit me dwars, en goed ook.

Heb een leuke baan, lieve vriendinnen, leuk huis. Maar toch er mist voor mijn gevoel nog zoveel. Het is een 'eng' gevoel dat ik zeg maar nog helemaal moet beginnen aan het huisje-boompje-beestje-gebeuren. Want dat is uiteindelijk toch wat ik wil.
Verschillende relaties achter de rug, zelfs twee keer samengewoond, maar die mannen bleken toch uiteindelijk niet degene bij mij past.

Om me heen allerlei mensen die stukken jonger zijn en al helemaal gesettled. Ouders die de liefste zijn van de wereld maar toch wel erg vaak informeren naar mijn liefdesleven (of er überhaupt wel sprake van is).

Mijn vragen zijn:

Hoe gaan de 'rondom-dertigers' hiermee om? Mensen die rond die leeftijd bijvoorbeeld een relatie verbreken, zijn die niet bang voor het 'nu moet ik helemaal opnieuw beginnen' gevoel, en het idee dat je er mee moet opschieten? (Qua leeftijd, qua eventuele kinderwens etc.)

Hoort dat bij misschien gewoon bij die 'magische' grens van 40 worden? Je af gaan vragen 'is dit het nou'?. En hoe kom je dan van dat ontevreden gevoel af?
Andere uitdagingen gaan zoeken? Je daarop storten?

Bedankt voor het lezen in ieder geval

Volgens mij moet hier iemands egoootje een beetje gestreeld worden, kan goed masseren Heej, volgens mij ben je een schat van een meid of vrouw (wat je ook genoemd wilt worden) en das niet om enige interesse te kweken ofzo maar gewoon als opfleurdertje bedoeld
Ontopic

Tja volgens mij is het algemeen bekend dat vrouwen na hun dertigste opeens een impuls snelle behoefte krijgen aan kinderen. Tenminste dat merk ik bij familieleden, ik zit zelf nog niet tegen die 30 grens aan.

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  woensdag 9 april 2003 @ 13:19:41 #17
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_9675752
Ja heel herkenbaar...Ik ben zelf 28 en heb ook een tijdje rondgelopen met dit gevoel. De meeste mensen in mijn omgeving die ronde de 30 zijn hebben dit ook. Je bent het zeg maar zat om 'er op los te leven' zonder duidelijk doel in je leven.

En het gevoel, wat wil ik nou? Wil ik carriere maken of idd 'gewoon' huisje, boompje, beestje...

Ik heb ook meerder relaties gehad en heb wel gemerkt dat, als je 'ouder' bent een aan nieuwe relatie begint, deze op hele andere voorwaarden begint. Omdat je richting 30 gaat is het belangrijker om te weten of de ander ook min of meer hetzelfde toekomstbeeld heeft als jij. Omdat je niet de tijd hebt om nog 5 jaar te 'verspillen' bij wijze van spreken....

Maar goed, is heel normaal dus denk ik...Ik ben er uit in ieder geval...

While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_9675760
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:15 schreef DennisMoore het volgende:
't Is dus puur de vergelijking die wel eens steekt.
Het is ook alleen maar de vergelijking die suggereert dat je op een bepaalde leeftijd bepaalde zaken op een bepaalde manier ingeregeld zou moeten hebben. Feitelijk betekent dertig jaar oud zijn helemaal niets
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_9675775
Als bijna 25er maak ik mij druk om andere zaken, maar ik kan me voorstellen dat het een beetje begint te kriebelen. 30 klinkt opeens als een mijlpaal, een grens, maar als er iets is wat ik wel geleerd heb dan is het wel dat die grenzen niet zo strak zijn. Toen ik jong was heb ik tijden uitgekeken naar mijn 18e verjaardag. Op de dag zelf en de dagen daarna gebeurde er eigenlijk niets bijzonders dat mijn 18e verjaardag kenmerkte als een bijzondere grens. Hetzelfde ging op voor mijn 21e en zal vast ook opgaan voor mijn 25e.

Ik ben veranderd en volwassen geworden, maar niet van de een op de andere dag. Ik wil me dan ook niet vastleggen op trouwen en kinderen voor mijn dertigste. Dat komt vanzelf wel. Als ik er aan toe ben.

Wanhopig forceren levert alleen maar frustraties op. Ik ken genoeg mensen die pas op latere leeftijd iemand vonden, waarmee zij zich wilden vastleggen. En volgens mij is 30 voor vrouwen ook niet meer de bepalende leeftijd voor het krijgen van kinderen.

Maar het kan snel lopen, misschien kom je morgen wel je soulmate tegen. Ik hoop in ieder geval dat je er mee kunt leren omgaan en kunt genieten van het leven dat je hebt .

Three two one I'm the bomb
And I'm ready to go off on your ship
pi_9675779
dat huisje-boompje-beestje verhaal kan opeens in een stroomversnelling raken, dat heb ik bij huisgenoten wel gemerkt, op elk potje past een dekseltje blijkt toch altijd weer
  woensdag 9 april 2003 @ 13:23:00 #21
11682 Moonah
Jolie femme
pi_9675848
Ik vind het leven alleen maar leuker worden sinds mijn 30e.
Veel meer rust, meer tevredenheid, weten wat ik wil, en vooral ook wat ik niet wil .

Ik heb op mijn 32e een zesjarige relatie verbroken. Heeft me alleen maar goed gedaan. Nu heb ik de allerliefste van de wereld gevonden.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 9 april 2003 @ 13:24:13 #22
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_9675875
Tja, aangezien ik nog geen 30 ben of binnenkort ga worden ben ik misschien niet een geloofwaardig karakter. Toch wil ik even wat zeggen... leef je eigen leven! kijk niet naar anderen en neem het leven zoals het komt! Heb jij vertrouwen in het leven?...ik wel!
don't you know my tears will cause an inferno
  woensdag 9 april 2003 @ 13:25:01 #23
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9675887
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:18 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Volgens mij moet hier iemands egoootje een beetje gestreeld worden, kan goed masseren Heej, volgens mij ben je een schat van een meid of vrouw (wat je ook genoemd wilt worden) en das niet om enige interesse te kweken ofzo maar gewoon als opfleurdertje bedoeld

Hahaha hartstikke lief. Maar zo was het absoluut niet bedoeld, dit topic. Mijn ego hoeft niet gestreeld te worden, echt niet. Het is ook niet zo dat ik te weinig mannelijke aandacht krijg. Maar HIJ zit er iedere keer niet bij, snap je?
  woensdag 9 april 2003 @ 13:27:33 #24
38606 Loesje29
stiekem 30...
pi_9675954
quote:
Op woensdag 9 april 2003 13:19 schreef She-Wolf het volgende:
Ik heb ook meerder relaties gehad en heb wel gemerkt dat, als je 'ouder' bent een aan nieuwe relatie begint, deze op hele andere voorwaarden begint. Omdat je richting 30 gaat is het belangrijker om te weten of de ander ook min of meer hetzelfde toekomstbeeld heeft als jij. Omdat je niet de tijd hebt om nog 5 jaar te 'verspillen' bij wijze van spreken....

Maar goed, is heel normaal dus denk ik...Ik ben er uit in ieder geval...

Oh zo waar, dat van dat 'verspillen'. Precies zoals ik het bedoelde

Hoe ben jij er uit gekomen? Echt door nadenken of overkwam het je gewoon, het antwoord?

Mannen zullen sowieso minder met dit onderwerp worstelen denk ik, of in ieder geval pas op latere leeftijd.

pi_9675989
Ach ja, ik ken het, denkt de buitenwereld bij jou ook dat je alles al hebt?
en een partner, denken ze komt vanzelf nog wel...nou mooi niet.
Having too much is no better than having sufficient.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')