abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 april 2003 @ 22:59:50 #1
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9647282
niet meer over roken maar over het volgende losse eindje
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zondag 6 april 2003 20:49 schreef Viola_Holt het volgende:
Als God bestaat wordt je gered door geloof. Als ik Mariel's standpunt goed begrijp maakt het niet uit wanneer je tot geloof komt. Kan ook nog na je dood, want God is barmhartig.

--------------------------------------------------------------------------------

euhm.. Na je dood tot geloof komen.... ik dacht het niet

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9647409
ik denk het ook niet
  maandag 7 april 2003 @ 23:05:50 #3
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_9647459
lijkt me een beetje laat maar k denk dat et toch iets met karma te make heeft, hoe je verblijf in zomerland is dus
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_9647504
quote:
Op maandag 7 april 2003 22:59 schreef ds_polleke het volgende:
niet meer over roken maar over het volgende losse eindje
quote:
maakt het niet uit wanneer je tot geloof komt. Kan ook nog na je dood, want God is barmhartig.

God is rechtvaardig, hij stelt heel duidelijk in de bijbel dat er maar 1 weg is om in de hemel te komen, en dat is geloven dat Jezus Christus voor jou aan het kruis is gegaan, en dat je hem wilt volgen, de duivel is ook gelovig, maar kan ook de hemel niet in.
pi_9648699
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:07 schreef RedVisioN het volgende:

[..]

God is rechtvaardig, hij stelt heel duidelijk in de bijbel dat er maar 1 weg is om in de hemel te komen, en dat is geloven dat Jezus Christus voor jou aan het kruis is gegaan, en dat je hem wilt volgen, de duivel is ook gelovig, maar kan ook de hemel niet in.

In het echte leven noemen we dit ook wel hersenspoeling of indoctrinatie...
  dinsdag 8 april 2003 @ 00:06:58 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_9648717
quote:
Want dan is het geen geloof meer toch?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 8 april 2003 @ 00:07:46 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_9648728
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 00:05 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

In het echte leven noemen we dit ook wel hersenspoeling of indoctrinatie...

idd, daar passen mensen zelfs hun usericon op aan soms ..
[KNE]-Mod
  dinsdag 8 april 2003 @ 00:08:22 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_9648736
Het is wel een interessante kwestie dat de 'rechtvaardigheid' van gelovigen die ze hun god toedichten afwijkt van de rechtvaardigheid van het westerse rechtssysteem die naast retributie een les zou moeten zijn voor de dader. Er wordt je letterlijk geen tweede kans geboden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9649011
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 00:08 schreef speknek het volgende:
Het is wel een interessante kwestie dat de 'rechtvaardigheid' van gelovigen die ze hun god toedichten afwijkt van de rechtvaardigheid van het westerse rechtssysteem die naast retributie een les zou moeten zijn voor de dader. Er wordt je letterlijk geen tweede kans geboden.
Interessant,maar niet interessant genoeg...
  vrijdag 11 april 2003 @ 14:32:29 #10
49296 ds_polleke
pi_9718742
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 00:29 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Interessant,maar niet interessant genoeg...

reageer dan niet....
pi_9719120
quote:
Tenzij reincarnatie bestaat
Volgens mij worden er genoeg 2e kansen geboden. Iedereen (in de westerse wereld) heeft de kans te vernemen wat in de Bijbel staat en zich open te stellen voor God. En je kunt je tot op het laatst toe bekeren.
  vrijdag 11 april 2003 @ 14:59:20 #12
49296 ds_polleke
pi_9719198
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

volgens mac bestaat dat... ik ben idd ook van mening dat dat niet nodig is
pi_9721058
quote:
De mens heeft vanaf de dag dat hij geboren wordt tot aan zijn dood de kans om Jezus aan te nemen. Als dat geen kans genoeg is dan weet ik het niet. En denk maar niet dat criminelen op aarde door de massa zo ruimhartig worden vergeven als dat een zondaar door God vergeven wordt. Daa komt nog bij dat volgens Prediker in het huis des rechts het onrecht heerst. Gelukkig komt er een dag dat de goddeloze wetten van de aardbodem zullen verdwijnen zoals het homohuwelijk, euthanasie, abortus (massamoord), enzovoorts.
Jezus is Heer
pi_9721610
The Christian religion and Masonry have one and the same common origin: Both are derived from the worship of the Sun. The difference between their origin is, that the Christian religion is a parody on the worship of the Sun, in which they put a man whom they call Christ in the place of the Sun and pay him the same adoration which was originally paid to the Sun....

-Thomas Paine-

www.truthbeknown.com/christ3.htm

www.truthbeknown.com/christ2.htm

vrijdag 11 april 2003 @ 17:05:39 #15
49296 ds_polleke
pi_9722166
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:40 schreef PHETEP het volgende:
The Christian religion and Masonry have one and the same common origin: Both are derived from the worship of the Sun. The difference between their origin is, that the Christian religion is a parody on the worship of the Sun, in which they put a man whom they call Christ in the place of the Sun and pay him the same adoration which was originally paid to the Sun....

-Thomas Paine-

www.truthbeknown.com/christ3.htm

www.truthbeknown.com/christ2.htm

off toppic
pi_9722249
God is toch barmhartig ?

In dat geval kan God het vast niet over z'n hart verkrijgen om iemand niet toe te laten tot de hemel enkel en alleen omdat deze persoon niet kon geloven dat Jezus voor hem/haar aan het kruis gestorven is.

fokschaap
pi_9722849
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 16:14 schreef Watchman het volgende:
Gelukkig komt er een dag dat de goddeloze wetten van de aardbodem zullen verdwijnen zoals het homohuwelijk, euthanasie, abortus (massamoord), enzovoorts.
Maak je nou een grap, of meen je dat echt?
Birthdays are good for you: the more you have, the longer you live.
pi_9722859
De mens krijgt wordt hier gewaarschuwd en als ze dat niet aannemen...
maar God is inderdaad wel barmhartig, maar hij kan ook niet bezig blijven. Lees de Bijbel maar eens... En het is aan de mens om te kiezen. Je mag nog blij zijn dat God zijn Zoon gestuurd heeft uit pure liefde voor de mens.
pi_9722915
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:41 schreef Zjoekov het volgende:
De mens wordt hier gewaarschuwd en als ze dat niet aannemen...
Is dat een dreigement ?
quote:
maar God is inderdaad wel barmhartig, maar hij kan ook niet bezig blijven. Lees de Bijbel maar eens...
Wat ga ik daar vinden ?
quote:
En het is aan de mens om te kiezen. Je mag nog blij zijn dat God zijn Zoon gestuurd heeft uit pure liefde voor de mens.
Het is aan de mens om te kiezen, maar we motten wel ff voor hem kiezen....want anders....
fokschaap
  vrijdag 11 april 2003 @ 18:40:29 #20
51911 DaCabron
Jak leci ??!
pi_9723854
quote:

Als iemand gelooft dat hij/zij kan beginnen met geloven na de dood, is diegene tijdens zijn leven wel erg zwaar gelovig...
"Jeden Tag, jede Sekunde triffst du eine Entscheidung, die dein Leben verändern kann." - Lola rennt
  vrijdag 11 april 2003 @ 21:05:33 #21
49296 ds_polleke
pi_9726342
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 18:40 schreef DaCabron het volgende:

[..]

Als iemand gelooft dat hij/zij kan beginnen met geloven na de dood, is diegene tijdens zijn leven wel erg zwaar gelovig...

goeie
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 17:08 schreef Viola_Holt het volgende:
God is toch barmhartig ?

In dat geval kan God het vast niet over z'n hart verkrijgen om iemand niet toe te laten tot de hemel enkel en alleen omdat deze persoon niet kon geloven dat Jezus voor hem/haar aan het kruis gestorven is.

geen discussie's blijven herhalen
pi_9735535
* I will strew your flesh upon the mountains, and fill the valleys with your carcass, I will drench the land even to the mountains with your flowing blood*

Christian god- Ezekiel 32:5

-In the Bible, words having to do with killing significantly outnumber words having to do with love

www.infidels.org/library/modern/donald_morgan/atrocity.shtml

pi_9735622
quote:

[..]

De mens heeft vanaf de dag dat hij geboren wordt tot aan zijn dood de kans om Jezus aan te nemen. Als dat geen kans genoeg is dan weet ik het niet. En denk maar niet dat criminelen op aarde door de massa zo ruimhartig worden vergeven als dat een zondaar door God vergeven wordt. Daa komt nog bij dat volgens Prediker in het huis des rechts het onrecht heerst. Gelukkig komt er een dag dat de goddeloze wetten van de aardbodem zullen verdwijnen zoals het homohuwelijk, euthanasie, abortus (massamoord), enzovoorts.

Mmm, zou zonde zijn. Euthanasie is volgens mij nog de enige oplossing voor jou.
  zaterdag 12 april 2003 @ 14:53:16 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_9735708
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 14:55 schreef ChrisJX het volgende:
Volgens mij worden er genoeg 2e kansen geboden. Iedereen (in de westerse wereld) heeft de kans te vernemen wat in de Bijbel staat en zich open te stellen voor God. En je kunt je tot op het laatst toe bekeren.
Dat is geen 2e kans, dat is een hele lange eerste kans. De straf wordt als retributie gebruikt, niet als opvoedkundig middel. En als er zoiets als reincarnatie bestaat, dan kunnen wij ons die straf alsnog niet herinneren.
pi_9736210
quote:

[..]

laten we hopen dat je niet gelijk hebt, en dat er wél een dag komt waarin het egoïsme van velen (lees: mensen die andere zoiets als bijv. homohuwelijk niet gunnen) de kop wordt ingedrukt

en jij kan je niet voorstellen dat er zulke erge dingen gebeuren dat je bijv. van je geloof afwijkt ofzo? dus je leven is al klote, en dan moet je nog branden in de hel ook, want God geeft alleen om mensen die in hem geloven?

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')