abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9647859
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:16 schreef Watchman het volgende:

[..]

Je moest eens weten hoeveel ondergrondse kerken daar zijn, al sinds begin vorige eeuw.

en toch klopt dat niet, een christelijke chinees
't is net als die negroide yogho yogho indiaan met limburgs accent, compleet uit de culturele context gerukt
pi_9647877
Kan het weer even on-topic
Jezus is Heer
pi_9647889
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:19 schreef spaceben het volgende:

[..]

ja dat is zo, maar voor een christen ook...

daar heb je zeker gelijk in
pi_9647896
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:22 schreef Watchman het volgende:
Kan het weer even on-topic
IMO heb je erom gevraagd, door dit topic in een Westers land te openen krijg je dit soort reacties.
pi_9647905
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:21 schreef spaceben het volgende:

[..]

en toch klopt dat niet, een christelijke chinees
't is net als die negroide yogho yogho indiaan met limburgs accent, compleet uit de culturele context gerukt

Het christelijk geloof is niet aan cultuur gebonden. De eerste christenen waren trouwens Joden en Grieken.
Jezus is Heer
pi_9647915
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:23 schreef JeRa het volgende:

[..]

IMO heb je erom gevraagd, door dit topic in een Westers land te openen krijg je dit soort reacties.

Helaas, kan ik het topic zelf ook afsluiten?
Jezus is Heer
pi_9647928
laat nog ff open dan, mischien komer er nog interessante reacties
  maandag 7 april 2003 @ 23:25:25 #83
8369 speknek
Another day another slay
pi_9647937
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:23 schreef Watchman het volgende:
De eerste christenen waren trouwens Joden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9647945
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:19 schreef Watchman het volgende:
Op maandag 7 april 2003 23:16 schreef KaAzKoP_ het volgende:
[..]

Begrijpelijk, dat was het voor mij ook.

En toen heb je Het Licht gezien of iets dergelijks...? Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niet onderuit te halen, maar ben gewoon benieuwd.
quote:
[..]

Dat klopt, probeer maar eens een christelijke kerk te bouwen in Saoudie Arabie

Ja, precies.
quote:
[..]

Historisch aantoonbare missers in de koran. Mohammed, een Jodenmoordenaar, steelt de vrouw van zijn geadopteerde zoon, niet echt een profeet die je als authenthiek kunt bestempelen.

Ik kwam een tijd geleden al een site tegen met tegenstijdigheden in de Bijbel. Daar schijnt dus ook het een en ander aan fouten in te staan. Vraag niet welke, want ik weet daar niet genoeg voor van de Bijbel. Heeft iemand deze site nog ergens?

Maar al die miljarden Moslims hangen dus een 'verkeerd' of 'fout' geloof aan, of hoe je het ook wilt noemen?

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 april 2003 @ 23:26:14 #85
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_9647961
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:05 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

En wat is er dan precies bewezen, dat er ook maar een verhaal uit de Bijbel over Jezus waar is?

Er zijn genoeg bronnen (oa Romeinse) dat er werkelijk ene Jezus van Nazareth rondliep, een Joodse profeet, een man die de Koning der Joden werd genoemd, zei dat hij de zoon van God was en volgens de Romeinen een opjutter voor het volk aldaar was en dus werd gekruisigd. Jezus wordt zelfs bij de Joden en de Moslims 'geloofd' alleen dan niet als de zoon van God. Je mag van mij geloven wat je wilt, maar het bestaan van Jezus Christus kun je gewoonweg niet ontkennen. Die heeft echt bestaan.

Overigens zijn ook andere delen van de Bijbel historisch gezien waar, de Joden in Egypte, Koning David, en meer van dat soort verhalen. Je kan natuurlijk gaan twijfelen aan de wonderen, sommige dingen moet je ook niet letterlijk nemen, of naar onze tijd proberen te zetten (Mozes en de Rode Zee bijvoorbeeld, wat weinig mensen weten is dat dat gedeelte van de Rode Zee tussen Egypte en Sinai toendertijd een soort van Waddengebied was en binnen no-time droog kon komen te staan).

Nogmaals, je hoeft de Bijbel echt niet letterlijk woord voor woord te geloven, maar je kan het niet afdoen als totale klinklare onzin, niet waar, sprookje of legende.

(en voor degenen die weer eens over evolutie tegenover schepping beginnen: ooit opgevallen dat de volgorde van beiden overeen komt? Volgens mij staan die twee dingen niet lijnrecht tegenover elkaar en sluit het ene het andere niet uit)

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_9647962
quote:
Op maandag 7 april 2003 23:20 schreef speknek het volgende:

[..]

Flavius Josephus was een Jood. En geboren nadat Jezus gestorven was.

Aah kan. 62 na Christus? Dan was het waarschijnlijk het eerste geschrift wat van Jezus sprak. Of was die andere eerder?
Maar hoe dan ook is het sluitend te bewijzen dat Jezus als persoon heeft geleefd. Of hij heeft geleefd zoals in de Bijbel valt te betwijfelen omdat er over de eeuwen heen veel wijzigingen zijn gedaan aan de Bijbel. God was niet tevreden ofzo?
Maar de figuur die ieder mens (die de Bijbel heeft gelezen) uit jezus kan halen is een mens om in de voetsporen te treden. Sommigen hebben daar Pim Fortuyn voor nodig, anderen houden het bij een knakker van 2ooo jaar oud.
Wat betreft Pim Fortuyn, stel je es voor dat hij toen leefde en ook die attitude had. Ik wil wedden dat er ook verheerlijking gebeurd zou zijn en men een Bijbel had met een kale Jezus. Een persoon wordt algauw een mythe of utopisch personage als er wat jaren overheen gaan.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_9647963
quote:
Op maandag 7 april 2003 22:59 schreef MacMeester het volgende:

Hij was de eerste die de Christus mocht dragen, zodat de Christus van iedereen is geworden die hem toelaat.

Wat bedoel je met 'christus' in dit verband? Ik heb even geprobeerd op te zoeken wat christos ook alweer betekent in het Grieks, maar ik ben het kwijt. Kunnen meerdere mensen die 'dragen'?
pi_9647977
Dit topic is gedoemd te mislukken.. Er is geen enkele discussie mogelijk, omdat het hier alleen over subjectieve zaken gaat. En geloofstopics zijn er al genoeg. De topicopener had misschien op zijn minst de eerste post wat kunnen beargumenteren. Graag verder in Christologie of in een van de andere topics.

Deze gaat dicht.

Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')