abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 april 2003 @ 01:22:05 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9611017
Ik denk dat ik een sentimentele sukkel ben, want bij de meest simpele series rollen bij mij (bij een emotionele scene) al de tranen over m'n wangen. Vanmiddag nog bij Lois & Clark (deze bekentenis is niet goed voor m'n 'rep' maar goed...). Bij films als Titanic hou ik het ook al niet droog en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het maakt voor mij blijkbaar niet uit of het pulp is of een meesterwerkje... als het een gevoelige snaar raakt, is het raak. En dat kan dus bij een simpele soap gebeuren, maar ook bij een geweldige film. Zijn er meer mannen die eigenlijk best heel erg gevoelig zijn? Het rare is dat ik in het werkelijke leven helemaal niet snel emotioneel wordt. Er zijn al aardig wat familieleden overleden (ooms en tantes, oma's en opa's) wat me eigenlijk niet tot tranen kan brengen, maar bepaalde scenes kunnen dat dus wel.

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 06-04-2003 01:37]

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_9611036
doe ik eigenlijk nooit, heeel af en toe heb ik het wel eens, meestal is dat dan bij een serie en dan komt het door de combinatie van de scene met de muziek erbij

heb het wel eens bij ER gehad

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  zondag 6 april 2003 @ 01:26:49 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_9611067
Nee, eigenlijk nooit. Nu ben ik iemand die nooit snel huilt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zondag 6 april 2003 @ 01:31:07 #4
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_9611117
Ik heb af en toe wel een brok in mij keel en ontroerd, maar tot tranen komt het eigenlijk nooit. Kan me één film herinneren waarbij ik wel moest huilen en dat was het einde van West Side Story, maar dan praat ik over bijna 10 jaar geleden, toen ik nog een klein Gorrootje was
pi_9611126
tis niet echt huilen ofzo, meer tranen in je ogen + het idee 'wow fuck' in je hoofd
  zondag 6 april 2003 @ 01:35:45 #6
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9611159
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:31 schreef ToXiCitY het volgende:
tis niet echt huilen ofzo, meer tranen in je ogen + het idee 'wow fuck' in je hoofd
Daar heb ik het ook over ja. Niet echt huilen natuurlijk, maar meer dat je ogen behoorlijk vochtig worden. Ik probeer dat dan zo onopvallend mogelijk wat weg te wrijven, want 'een man mag niet huilen' natuurlijk. Ik weet ook dat dat onzin is, maar toch heb je dat onbewust wel in je zitten. Ik ben er wel blij mee trouwens, dat echt mooie aangrijpende scenes me ook daadwerkelijk ontroeren.
pi_9611168
Ik heb alleen gehuild vroeger bij Olivier B. Bommel
pi_9611169
heb ik ook hoor , bij films als john Q en a beautifull mind , mooie films en die verdienen ook wel een traan
-------------------------------------
pi_9611196
de enige film waarbij ik een traantje moest laten was 'the green mile'
maar dat was ook een hele mooie en emotionele film
pi_9611226
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:37 schreef ChaoZzZzz het volgende:

Ik ook ja. Zweeeeeeeeeelgje.

Tegenwoordig heb ik het eigenlijk niet meer.

Hmmzz....
pi_9611246
Heel erg gevoelig Dacht t niet, maar ook ik heb dat hoor. Ligt meestal ook aan de bui waar ik in zit, maar bij de Shawshank of een goeie aflevering van Six Feet Under voel ik ook weleens vochtigheid.

Ik zet t in dezelfde catagorie als een flinke glimlach bij een grappig moment

Where facts are few, experts are many.
  zondag 6 april 2003 @ 01:46:08 #12
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_9611256
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:35 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Daar heb ik het ook over ja. Niet echt huilen natuurlijk, maar meer dat je ogen behoorlijk vochtig worden. Ik probeer dat dan zo onopvallend mogelijk wat weg te wrijven, want 'een man mag niet huilen' natuurlijk. Ik weet ook dat dat onzin is, maar toch heb je dat onbewust wel in je zitten. Ik ben er wel blij mee trouwens, dat echt mooie aangrijpende scenes me ook daadwerkelijk ontroeren.

ik heb dat ook willekeurig, maar sommige dingen kunnen me erg aangrijpen

zoals 'natuurlijk' de 1e keer Titanic, maar ook Saving Private Ryan dat 1e half uur, echt met zo'n kutgevoel zit je dan (en als ik dat al had, kan ik me voorstellen dat oorlogsveteranen de bioscopen uitliepen)

ook bij Band of Brothers deel9 had ik dat, als ze bij dat kamp aankomen en niet weten wat ze zien

maar ik heb dan ook als ik later weer de muziek van die films hoor het gevoel weer helemaal boven komt en ik weer met een dikke brok in mn keel zit als ik zo'n nummer luister

verder heb ik ook met vrolijke films dat als ik de filmmuziek erna hoor me weer helemaal top voel
das ook de reden dat ik erg veel filmmuziek in huis heb
iedere film heeft zo zn eigen 'gevoel' zeg maar......

Nobody fucks with The Jesus
pi_9611279
bij het einde van Gladiator heb ik nog steeds keer op keer als ik em zie dat brok-in-je-keel gevoel, en vooral door die muziek
  zondag 6 april 2003 @ 01:55:07 #14
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_9611341
Ik heb het alleen met scenes die me persoonlijk aangrijpen (duh) naar aanleiding van mijn eigen leven.

Bijvoorbeeld scenes waarin iemand geestelijk in de steek gelaten wordt door (een) ouder(s).

En muziek helpt natuurlijk ook erg. Er zijn veel scenes die ik erg 'cheesy' vind maar met de juiste muziek erbij kan ik dan toch ontroerd raken

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 6 april 2003 @ 01:59:44 #15
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_9611380
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:37 schreef gellow het volgende:
heb ik ook hoor , bij films als john Q en a beautifull mind , mooie films en die verdienen ook wel een traan
precies.. vooral bij a beautifull mind liet ik wel een traan gaan..
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
  zondag 6 april 2003 @ 02:00:22 #16
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_9611386
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:37 schreef ChaoZzZzz het volgende:
haha ja.. dat kon aardig intens wezen
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
  zondag 6 april 2003 @ 02:03:06 #17
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_9611412
Ja, doe ik ook wel redelijk snel ja. Kan soms wel irritant zijn. Maar aan de andere is het toch wel leuk dat een film je kan ontroeren.
En idd in het echte leven ben ik ook niet zo snel ontroerd.
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_9611665
quote:
Op zondag 6 april 2003 01:22 schreef scanman01 het volgende:
Ik denk dat ik een sentimentele sukkel ben, want bij de meest simpele series rollen bij mij (bij een emotionele scene) al de tranen over m'n wangen. Vanmiddag nog bij Lois & Clark (deze bekentenis is niet goed voor m'n 'rep' maar goed...). Bij films als Titanic hou ik het ook al niet droog en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Het maakt voor mij blijkbaar niet uit of het pulp is of een meesterwerkje... als het een gevoelige snaar raakt, is het raak. En dat kan dus bij een simpele soap gebeuren, maar ook bij een geweldige film. Zijn er meer mannen die eigenlijk best heel erg gevoelig zijn? Het rare is dat ik in het werkelijke leven helemaal niet snel emotioneel wordt. Er zijn al aardig wat familieleden overleden (ooms en tantes, oma's en opa's) wat me eigenlijk niet tot tranen kan brengen, maar bepaalde scenes kunnen dat dus wel.
Yup, brok in mijn keel bij Buffy- of zelfs sommige Friends-afleveringen, films van One hour Photo tot Never been kissed, tranen bij muziek van Tori Amos tot Radiohead...
Ik ben een emotioneel wrak, tenzij het het echte leven betreft, dan doet het me allemaal niet zoveel.
  zondag 6 april 2003 @ 02:45:04 #19
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_9611817
Ik heb om twee films ooit tranen moeten laten. Toen ik klein was voor ET, het was zo ongelooflijk zielig dat'ie doodging... (gelukkig bleek hij nog te leven!) En een aantal maanden terug bij de laatste 5 minuten van Saving Private Ryan.
  zondag 6 april 2003 @ 02:47:10 #20
16743 hp22
Bagger.
pi_9611835
Ik heb alleen ene heel klein beetje moeten huilen bij ET vroeger
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  zondag 6 april 2003 @ 03:40:13 #21
16701 scanman01
Today's a good day
pi_9612109
quote:
Op zondag 6 april 2003 02:26 schreef Lamon het volgende:
Yup, brok in mijn keel bij Buffy- of zelfs sommige Friends-afleveringen, films van One hour Photo tot Never been kissed, tranen bij muziek van Tori Amos tot Radiohead...
Ik ben een emotioneel wrak, tenzij het het echte leven betreft, dan doet het me allemaal niet zoveel.
Dit is heel typerend. Ik heb dit in dit topic dus al een paar keer gelezen. Waar zal het toch aan liggen dat we in het werkelijke leven niet zo snel ontroerd raken? Eigenlijk heel krom!
pi_9612119
quote:
Op zondag 6 april 2003 02:45 schreef Leshy het volgende:
Toen ik klein was voor ET, het was zo ongelooflijk zielig dat'ie doodging... (gelukkig bleek hij nog te leven!)
Idem!
pi_9612365
Heb voor zover ik me kan herinneren alleen echt gehuild bij de film 'Platvoet en zijn vriendjes' vroeger. Verder heus wel eens echt een flinke brok in mijn keel, maar huilen of een traan laten werd het echt nooit geloof ik.
Please, find my happy place!
  zondag 6 april 2003 @ 04:33:12 #24
8179 TripleM
Deathwing-EU
pi_9612409
Ik ben ook snel emotioneel, groot inlevingsvermogen noem ik t.

Echt janken doe ik niet snel, wel snel brok in m'n keel en een beginnetje van natte ogen. Tranen over m'n wangen gebeurt niet veel.

zondag 6 april 2003 @ 09:30:16 #25
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_9612916
Ik kreeg een brok in m'n keel toen ik Mason afscheid zag nemen van zijn zoon in 24 seizoen II. Ik vond het best wel zielig.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')