abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9582350
Ik zit er over te denken om een spiraaltje te nemen, maar twijfel nog...wat zijn de negatieve kanten ervan?
Life is hard, but so am I.
pi_9582437
het hangt er helemaal vanaf welk spiraaltje je neemt.
Koperspiraaltje of hormoonspiraaltje (mirena)
Ik heb zelf de mirena en dat bevalt prima

[Dit bericht is gewijzigd door Petracev op 04-04-2003 15:54]

pi_9582453
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:53 schreef Petracev het volgende:
ht
Vind ik ook. -5 FiPo

[Dit bericht is gewijzigd door JeRa op 04-04-2003 15:56]

vrijdag 4 april 2003 @ 15:54:20 #4
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_9582459
ht?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
pi_9582495
alleen met telefoon sex kan het onhandig zijn
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_9582512
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:54 schreef JeRa het volgende:

[..]

Vind ik ook.

ja sorry , ging ff wat mis...
Maar... het is al gewijzigd!
pi_9582537
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:55 schreef gebruikersnaam het volgende:
alleen met telefoon sex kan het onhandig zijn
[afbeelding]
HAHA, hoe kom je erop??
pi_9582610
Maar goed, over het algemeen zijn dit de voor/nadelen

Voordelen
· Het is uiterst betrouwbaar: van de 500 vrouwen die het een jaar lang gebruiken wordt er slechts 1 zwanger.
· Het is makkelijk omdat je er niet elke dag aan hoeft te denken, zoals bij de pil.
· Het is direct na het plaatsen betrouwbaar.
· Zodra het spiraaltje is verwijderd, kun je zwanger worden.

Nadelen
· Het is niet geschikt voor jonge vrouwen
· Het inbrengen kan wat pijnlijk zijn. In overleg met de arts kan een plaatselijke verdoving worden gegeven. Na het plaatsen hebben sommige vrouwen pijn in hun onderbuik. Meestal verdwijnt dit na enkele uren.
· Een nadeel is dat de eerste maanden soms sprake is van wat tussentijds bloedverlies: niets bijzonders, maar wel lastig. Na verloop van tijd kan de menstruatie stoppen. Sommigen zien dit als nadeel, anderen als voordeel.

vrijdag 4 april 2003 @ 16:01:47 #9
20999 ray_nl
Ja / Nee / Geen Mening
pi_9582674
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 15:49 schreef Tante_Bet het volgende:
Ik zit er over te denken om een spiraaltje te nemen, maar twijfel nog...wat zijn de negatieve kanten ervan?
[Bangmaakmodus]
Bij me vriendin hebben ze hem verkeerd geplaatst...
Ze hadden hem door d'r baarmoeder d'r buikholte in geschoven...
Dat deed best behoorlijk pijn maar er stond in het briefje dat ze meekreeg dat het de 1e dagen best pijn kon doen dus hebben we er verder niet opgelet.
Later is het via een operatie eruit gehaald.
Wat ik dus wil zeggen: let goed op de signalen die je lichaam geeft na het plaatsen! (overigens gaat het in 99% vd gevallen goed!)
[/bangmaakmodus]
pi_9582675
Waarom is het eigenlijk niet geschikt voor jonge vrouwen en wat is jong?
pi_9582881
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:01 schreef Tante_Bet het volgende:
Waarom is het eigenlijk niet geschikt voor jonge vrouwen en wat is jong?
Het is wel geschikt, maar t wordt alleen niet aangeraden. Waarom precies weet ik niet, ik weet wel dat het bij jonge vrouwen die nog geen kinderen gehad hebben, veel moeilijker is om in te brengen.
Ik was 22 en moest vanwege medicijngebruik stoppen met de pil. Toen heb ik, onder narcose, de mirena laten plaatsen.
pi_9583041
Mirena
spiraaltje
[Centraal] Menstruatie topic.

Misschien kun je hier ook nog wat meer info uithalen. Succes verder

#geen
pi_9583540
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:15 schreef DuchessX het volgende:
Mirena
spiraaltje
[Centraal] Menstruatie topic.

Misschien kun je hier ook nog wat meer info uithalen. Succes verder

Bevalt het nu wel? Dat horrorverhaal van dat ene meisje..brrr, maar die had dat waarschijnlijk ook wel gehad met de gewone pil...Thanx voor de info!
pi_9583845
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:34 schreef Tante_Bet het volgende:

[..]

Bevalt het nu wel? Dat horrorverhaal van dat ene meisje..brrr, maar die had dat waarschijnlijk ook wel gehad met de gewone pil...Thanx voor de info!

Laat ik zeggen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Geen gedoe met pillen die ik vergeten kan, ik ben vrijwel niet meer ongesteld.
Wel heb ik nog erg veel last van buikpijn. Het inbrengen vond ik heel erg pijnlijk en ik heb tot maanden erna flink last gehad.
Maar nogmaals, de voordelen maken heel veel goed!!!

edit:typo

[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 04-04-2003 18:09]

#geen
  vrijdag 4 april 2003 @ 16:47:13 #15
46281 Princessa
forumhoeren.nl
pi_9583910
Goede Middag, ik heb op mijn 19de een spiraaltje laten plaatsen bij de huisarts. Maar dat was omdat ik niet tegen de pil kon.
Ik heb zelf de Mirena, hij bevalt uitstekend. Nooit problemen gehad, zelfs niet na het plaatsen van de mirena. Ik heb het alleen wel zonder verdoving gedaan wis niet dat dat ook kon.

Zelf vindt ik het niet nodig op te verdoven, het enige wat ik voelde was alsof ik heel erg ongesteld was erna, meer niet.
Als iemand aan mij zult vragen de pil of spiraaltje dan zeker het spiraaltje.

Succes met de keuze.

'sex-appeal is natural, and sex-appeal sells'.
pi_9583943
Dat vele buikpijn lijkt me wel erg lastig. Ik gebruik op het moment alleen condooms, maar dat is ook wel 's vermoeiend!

Ik vond op internet nog het volgende:

http://www.anticonceptie-online.nl/mirena.htm

vrijdag 4 april 2003 @ 16:53:02 #17
16284 WhitesoX
let's go bowling
pi_9584058
.... het precieze werkingsmechanisme is onbekend, dus je
weet niet echt goed waar je mee bezig bent.
praat eens met je huisarts
My dirty undies! The laundy, the whites!
pi_9584188
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:53 schreef WhitesoX het volgende:
.... het precieze werkingsmechanisme is onbekend, dus je
weet niet echt goed waar je mee bezig bent.
praat eens met je huisarts
???

Tja, ik ga pas naar de huisarts als ik denk dat ik weet dat ik het wil en weet het nu wel vrijwel zeker...huisartsen zijn alleen niet leuk

pi_9584193
Ik heb een multiload. Koperspiraal dus...

Gewoon met een verdoving gezet bij Stimezo...ff pijn gehad in mijn buik 2 dagen, maar niet veel meer dan bij een menstruatie dus met wat pijnstillers of paracetamol goed te doen.

Je hoeft er niet aan te denken, en het zit er gewoon 5 jaar lang. Menstruatie wordt wel heviger en iets meer pijn,maar omdat ik sowieso weinig last had van menstruatie is het voor mij geen probleem...

Ik lees hier dus net dat iemand em onder narcose heeft laten zetten, nou daar zie ik het nut niet echt van in

Ik ben zelf 21 en heb em nu een jaar ongeveer...bevalt me prima...
Dat van die jonge vrouwen valt best mee, maar je moet er wel tegen kunnen...er zijn vrouwen die dat niet kunnen....

pi_9585439
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:58 schreef sindell het volgende:

Ik lees hier dus net dat iemand em onder narcose heeft laten zetten, nou daar zie ik het nut niet echt van in

Dat was op advies van de neuroloog en anesthesist...maar dat is weer een héél ander verhaal..
pi_9585493
Mijn spiraaltje is door de gynaecoloog geplaatst en ik zou het een volgende keer zeker onder verdoving laten doen, ik heb het nl als zeer pijnlijk ervaren, ben ook niet goed geworden in het ziekenhuis van de pijn. Eruit halen schijnt ook zo pijnlijk te zijn dus ik zie met rillen en beven die keer tegemoet
#geen
  vrijdag 4 april 2003 @ 19:37:52 #22
16284 WhitesoX
let's go bowling
pi_9587163
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 16:58 schreef Tante_Bet het volgende:

[..]

???

Tja, ik ga pas naar de huisarts als ik denk dat ik weet dat ik het wil en weet het nu wel vrijwel zeker...huisartsen zijn alleen niet leuk

ah, joh! huisarten zijn hartstikke leuk...
My dirty undies! The laundy, the whites!
pi_9588140
quote:
Geen bezwaren tegen het gebruik van de Mirena zijn nullipariteit, leeftijd onder 25 jaar
van www.anticonceptie.nl
  vrijdag 4 april 2003 @ 20:55:19 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_9588744
Ik heb een jaar of drie met een spiraaltje rondgelopen.
(an m'n 22e tot m'n 26e ongeveer).
Het inbrengen ging zonder problemen, inderdaad alleen de rest van de dag het gevoel van een heftige menstruatie. Ook de menstruatie tijdens het spiraaltje was niet noemenswaardig heftiger of pijnlijker dan daarvoor. (verschil was minimaal).
De grootste reden voor mij om er mee te stoppen was het feit dat hij niet zo superveilig is. (koperspiraaltje dus) Binnen korte tijd waren diverse kennissen ondanks een gewoon spiraaltje zwanger geworden.

Dat over spiraaltjes en jonge vrouwen is in principe onzin. Ook jonge vrouwen kunnen gewoon een spiraaltje, alleen doordat de baarmoedermond nog iets stugger is (nog geen kind gehad) kan het inbrengen iets lastiger gaan. Maar dat was het enige dat mijn huisarts daarover wist in te brengen.

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')