[Dit bericht is gewijzigd door Petracev op 04-04-2003 15:54]
quote:Vind ik ook. -5 FiPo
Op vrijdag 4 april 2003 15:53 schreef Petracev het volgende:
ht
[Dit bericht is gewijzigd door JeRa op 04-04-2003 15:56]
quote:ja sorry
Op vrijdag 4 april 2003 15:54 schreef JeRa het volgende:[..]
Vind ik ook.
quote:HAHA, hoe kom je erop??
Op vrijdag 4 april 2003 15:55 schreef gebruikersnaam het volgende:
alleen met telefoon sex kan het onhandig zijn
[afbeelding]
Voordelen
· Het is uiterst betrouwbaar: van de 500 vrouwen die het een jaar lang gebruiken wordt er slechts 1 zwanger.
· Het is makkelijk omdat je er niet elke dag aan hoeft te denken, zoals bij de pil.
· Het is direct na het plaatsen betrouwbaar.
· Zodra het spiraaltje is verwijderd, kun je zwanger worden.
Nadelen
· Het is niet geschikt voor jonge vrouwen
· Het inbrengen kan wat pijnlijk zijn. In overleg met de arts kan een plaatselijke verdoving worden gegeven. Na het plaatsen hebben sommige vrouwen pijn in hun onderbuik. Meestal verdwijnt dit na enkele uren.
· Een nadeel is dat de eerste maanden soms sprake is van wat tussentijds bloedverlies: niets bijzonders, maar wel lastig. Na verloop van tijd kan de menstruatie stoppen. Sommigen zien dit als nadeel, anderen als voordeel.
quote:[Bangmaakmodus]
Op vrijdag 4 april 2003 15:49 schreef Tante_Bet het volgende:
Ik zit er over te denken om een spiraaltje te nemen, maar twijfel nog...wat zijn de negatieve kanten ervan?
quote:Het is wel geschikt, maar t wordt alleen niet aangeraden. Waarom precies weet ik niet, ik weet wel dat het bij jonge vrouwen die nog geen kinderen gehad hebben, veel moeilijker is om in te brengen.
Op vrijdag 4 april 2003 16:01 schreef Tante_Bet het volgende:
Waarom is het eigenlijk niet geschikt voor jonge vrouwen en wat is jong?
Misschien kun je hier ook nog wat meer info uithalen. Succes verder
quote:Bevalt het nu wel? Dat horrorverhaal van dat ene meisje..brrr, maar die had dat waarschijnlijk ook wel gehad met de gewone pil...Thanx voor de info!
Op vrijdag 4 april 2003 16:15 schreef DuchessX het volgende:
Mirena
spiraaltje
[Centraal] Menstruatie topic.Misschien kun je hier ook nog wat meer info uithalen. Succes verder
quote:Laat ik zeggen dat de voordelen opwegen tegen de nadelen. Geen gedoe met pillen die ik vergeten kan, ik ben vrijwel niet meer ongesteld.
Op vrijdag 4 april 2003 16:34 schreef Tante_Bet het volgende:[..]
Bevalt het nu wel? Dat horrorverhaal van dat ene meisje..brrr, maar die had dat waarschijnlijk ook wel gehad met de gewone pil...Thanx voor de info!
edit:typo
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 04-04-2003 18:09]
Zelf vindt ik het niet nodig op te verdoven, het enige wat ik voelde was alsof ik heel erg ongesteld was erna, meer niet.
Als iemand aan mij zult vragen de pil of spiraaltje dan zeker het spiraaltje.
Succes met de keuze.
Ik vond op internet nog het volgende:
quote:???
Op vrijdag 4 april 2003 16:53 schreef WhitesoX het volgende:
.... het precieze werkingsmechanisme is onbekend, dus je
weet niet echt goed waar je mee bezig bent.
praat eens met je huisarts
Tja, ik ga pas naar de huisarts als ik denk dat ik weet dat ik het wil en weet het nu wel vrijwel zeker...huisartsen zijn alleen niet leuk
Gewoon met een verdoving gezet bij Stimezo...ff pijn gehad in mijn buik 2 dagen, maar niet veel meer dan bij een menstruatie dus met wat pijnstillers of paracetamol goed te doen.
Je hoeft er niet aan te denken, en het zit er gewoon 5 jaar lang. Menstruatie wordt wel heviger en iets meer pijn,maar omdat ik sowieso weinig last had van menstruatie is het voor mij geen probleem...
Ik lees hier dus net dat iemand em onder narcose heeft laten zetten, nou daar zie ik het nut niet echt van in
Ik ben zelf 21 en heb em nu een jaar ongeveer...bevalt me prima...
Dat van die jonge vrouwen valt best mee, maar je moet er wel tegen kunnen...er zijn vrouwen die dat niet kunnen....
quote:Dat was op advies van de neuroloog en anesthesist...maar dat is weer een héél ander verhaal..
Op vrijdag 4 april 2003 16:58 schreef sindell het volgende:Ik lees hier dus net dat iemand em onder narcose heeft laten zetten, nou daar zie ik het nut niet echt van in
quote:ah, joh! huisarten zijn hartstikke leuk...
Op vrijdag 4 april 2003 16:58 schreef Tante_Bet het volgende:[..]
???
Tja, ik ga pas naar de huisarts als ik denk dat ik weet dat ik het wil en weet het nu wel vrijwel zeker...huisartsen zijn alleen niet leuk
quote:van www.anticonceptie.nl
Geen bezwaren tegen het gebruik van de Mirena zijn nullipariteit, leeftijd onder 25 jaar
Dat over spiraaltjes en jonge vrouwen is in principe onzin. Ook jonge vrouwen kunnen gewoon een spiraaltje, alleen doordat de baarmoedermond nog iets stugger is (nog geen kind gehad) kan het inbrengen iets lastiger gaan. Maar dat was het enige dat mijn huisarts daarover wist in te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |