Het initiatief voor de site komt van de Amerdamse instelling voor geestelijke gezondheidszorg mentrum, in samenwerking met de Stichting Fobie vrienden, die zich onder andere inzet voor mensen met een depressie.
De uitkomst van de test kan voor mensen aanleiding zijn professionele hulp in te roepen. Dat kan voorkomen dat zij te lang met depressieve gevoelens blijven rondlopen. Want dat is echt geen pretje maak het regelmatig van dichtbij mee!!!
Ben zoiezo al niet zo'n voorstanders van meerkeuzetests om gedrag oid te verklaren, en bovendien; als iemand een depressietest doet op internet, kan hij toch net zo goed de huisarts bellen dat hij vermoedt dat ie depressief is?
quote:Helemaal kloppen kan het niet, want de 13 vragen die ze stellen zijn een behoorlijk ingekorte versie van een officielere test (waar men ook geen 100% natuurgetrouwheid kan garanderen). In 13 vragen kun je moeilijk iemands volledige staat van zijn en voelen weten.
Op donderdag 3 april 2003 10:32 schreef whie het volgende:
Heb m ff gedaan (had toch niets beters te doen). Ik kreeg te horen dat ik depressief was en hulp moest zoeken... ehhh huh? Ik ben dus absoluut niet depressief!!! Zo'n test is leuk, maar ik vraag me af of het wel helemaal klopt.
quote:Ik denk dat de stap om een test op Internet te doen een stuk kleiner is dan de stap om naar de huisarts te gaan...
Op donderdag 3 april 2003 10:33 schreef Yvonnetje het volgende:
Vind dat er veelste luchtig wordt gepraat over depressies. Iedereen die zich maar een beetje 'down' voelt, noemt zichzelf gelijk depressief...
Ik bedoel; in 4 minuten weet een computer heus niet of je depressief bent of niet.Ben zoiezo al niet zo'n voorstanders van meerkeuzetests om gedrag oid te verklaren, en bovendien; als iemand een depressietest doet op internet, kan hij toch net zo goed de huisarts bellen dat hij vermoedt dat ie depressief is?
quote:Precies.... You're absolutely right
Op donderdag 3 april 2003 10:34 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Helemaal kloppen kan het niet, want de 13 vragen die ze stellen zijn een behoorlijk ingekorte versie van een officielere test (waar men ook geen 100% natuurgetrouwheid kan garanderen). In 13 vragen kun je moeilijk iemands volledige staat van zijn en voelen weten.
quote:Bij zo'n test komt er toch vaak -al heb je een heeel klein mini-dipje- al uit dat je depressief bent, en moet je alsnog naar de huisarts. Ik zie dan geen verschil hoor...
Op donderdag 3 april 2003 10:35 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik denk dat de stap om een test op Internet te doen een stuk kleiner is dan de stap om naar de huisarts te gaan...
quote:[offtopic]
Op donderdag 3 april 2003 10:34 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
...
Echter:
- Het kan natuurlijk zijn dat ik zo ontzettend depressief ben dat de test het niet meer kan meten.
- Mischien ben ik het wél maar ben ik 'in denial'
- Mischien ben ik manisch en heb nu een topje!
Hé jasses, langszaam sijbelt plezier als water door mijn handen en wordt het donker om me heen....
Ik voel me:
- Normaal
- Klote
- Erg Klote
- Ontzettend erg onbeschrijflijk klote.
En dan na 13 keer ingevuld te hebben ik voel me erg klote, dan kan dat scriptje voor jou uitmaken of je depressief bent of niet. Dan vraag ik me af waarom psychologie en psychiatrie nog bestaan, als ze al met een script kunnen bepalen of je depressief bent of niet. Dan kunnen ze ook wel een oplossing-script bedenken.
En bovendien is het inderdaad zo dat iedereen tegenwoordig maar roept dat ze depressief zijn, als ze gewoon een beetje een vervelende week hebben gehad. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die dus wel echt depressief zijn.
De antwoorden die je kan kiezen zijn zo ontzettend triest, het verschil tussen optie 1 en 2 is zoooo groot en de uitslag is al helemaal om te huilen.
quote:Grin.. ik ga dus al niet een meer de moeite nemen om op die link te klikken. Is kennelijk dus voor de 'dramatische gevallen'
Op donderdag 3 april 2003 11:00 schreef ToBe het volgende:
Wat een ontzettend slechte test! Dit mag niet eens de naam hebben van een test.De antwoorden die je kan kiezen zijn zo ontzettend triest, het verschil tussen optie 1 en 2 is zoooo groot en de uitslag is al helemaal om te huilen.
* Natalie sluit zich aan dus aan bij het antwoord van haar vriend.
quote:
Op donderdag 3 april 2003 10:56 schreef cordia het volgende:
En bovendien is het inderdaad zo dat iedereen tegenwoordig maar roept dat ze depressief zijn, als ze gewoon een beetje een vervelende week hebben gehad. Ik vind dat je dat gewoon niet kan maken tegenover mensen die dus wel echt depressief zijn.
Als je kijkt naar mensen die over zichzelf zeggen depressief te zijn, is de halve wereld depressief. Wordt te pas en te onpas gebruikt...
quote:
Indien u 17 punten of meer scoort op deze test bent u waarschijnlijk ernstig depressief. De kans dat u aan een depressie lijdt is groot. Het is nodig dat u hierover een deskundige, bijvoorbeeld uw huisarts, raadpleegt
quote:zo ver ben ik nou toch ook niet heen?....
uw score: 21
Helaas zijn er een hoop mensen die zo'n test op het eerste gezicht meteen geloven en naar de huisarts rennen.
quote:Ik weet niet hoor, maar als je 21 punten in die test haalde is het dan inderdaad niet verstandiger om eens bij de huisarts langs te gaan?
Op donderdag 3 april 2003 11:26 schreef Tr3Mm0r het volgende:
het is inderdaad een zeer oppervlakkige test
[..]
[..]zo ver ben ik nou toch ook niet heen?....
Maar goed, er staat inderdaad ook bij dat dit de korte versie van de test is, en waarschinlijk bedoel is om gewoon een oppervlakte beeld van iemand te schtesen.Helaas zijn er een hoop mensen die zo'n test op het eerste gezicht meteen geloven en naar de huisarts rennen.
En daarboven op claimde die test dat ik niet alle vragen had beantwoord....*zucht* Ik ga mooi niet weer beginnen lol.
quote:
Op donderdag 3 april 2003 11:31 schreef schwa78 het volgende:Ik weet niet hoor, maar als je 21 punten in die test haalde is het dan inderdaad niet verstandiger om eens bij de huisarts langs te gaan?
quote:Kijk, als je inderdaad gelooft dat je echt depressief bent, en dat kun je meestal zelf wel inschatten dan moet je inderdaad eens bij de huisarts langs gaan.
Op donderdag 3 april 2003 11:33 schreef dikkiedik87 het volgende:
ik had 25 punten...en geloof dat het nog klopt ook
Ik zelf ben ook wel eens down, heb mijn slechtere dagen, en doe dingen die niet iedereen zou doen in die tijden. Maar vooralsnog belief ik eigenlijk geen professionele hulp.
dikkiedik *knuf geeft*
Als je echt denkt dat die test de waarheid spreekt, denk ik dat het het beste is om gewoon eventjes voor een gesprekje langs te gaan bij jehuisarts. Zo iemand kan al heel veel voor je doen, al is het luisteren naar wat je te zeggen hebt.
Sterkte
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |