Mijn aftrap:
- Kwaliteit bewaken. Dit is een serieus forum, en moet geen theekransje worden. De onderwerpen die we hier aansnijden zullen vaak niet voor iedereen toegankelijk zijn, en dat hoeft ook geen probleem te zijn. Wel zou ik graag zien dat we geen onnodig versluierend taalgebruik gaan toepassen. Aan de andere kant hoeven we ons uiteraard ook niet te richten op MAVO4 niveau.
- Actuele onderwerpen. Recente ontwikkelingen op WFT-gebied vermelden, en desgewenst toelichten aan diegenen die het niet helemaal kunnen volgen. Met inachtname van het punt 'kwaliteit'. Ook aandacht voor andere sites, of voor interessante listservers. ('site van de maand' oid)
- Vraagstuk theologie. Theologie opdelen blijft ook bij nadere beschouwing moeilijk. Persoonlijk opteer ik toch voor een handhaven van theologie alhier. Kritisch zijn op topic-overlappingen en inhoud kan ook al veel oplossen. Zo gauw een theologie-post geen wetenschappelijk karakter meer heeft, naar C&H danwel Truth verplaatsen bv.
Graag reacties en aanvullingen
quote:Even copy-pasten:
Op woensdag 2 april 2003 15:35 schreef iteejer het volgende:- Vraagstuk theologie. Theologie opdelen blijft ook bij nadere beschouwing moeilijk. Persoonlijk opteer ik toch voor een handhaven van theologie alhier. Kritisch zijn op topic-overlappingen en inhoud kan ook al veel oplossen. Zo gauw een theologie-post geen wetenschappelijk karakter meer heeft, naar C&H danwel Truth verplaatsen bv.
quote:Ik vind dit nog steeds wel wat, met misschien de mogelijkheid om voor een forum genaamd Wetenschap en Filosofie en een forum Theologie, Spiritualiteit en Paranormaliteit.
Op maandag 14 oktober 2002 16:49 schreef zodiakk het volgende:
Gewoon Wetenschap bij C&H gooien, dan heb je drie kleine onderwerpen in 1 forum (C&H kan dat wel gebruiken) en verder valt misschien wel te beargumenteren waarom Wetenschap bij Cultuur en Historie hoort. Wat Theologie betreft: schrappen of Truth Is In Here hernoemen zodat Theologie erin past: "Theologie, Spiritualiteit en Paranormaliteit" oid (ff uit de losse pols).
quote:RJP kan eigenlijk mooi in onzin bedenk ik me nu, dan heb je ook geen last van Wetenschap in Cultuur en Historie,
Op woensdag 2 april 2003 16:22 schreef beeer het volgende:
Xenofoob die ik ben zie ik liever geen Wetenschap in Cultuur & Historie.
Maar even serieus, C&H vind ik echt te miniscuul om daarvoor een apart forum te rechtvaardigen, wetenschap kan daar mooi bij zijn en kan mijns inziens mooi samenspelen met cultuur en historie.
quote:he jakkes tussen al die occulte zwevers in truth....
Op woensdag 2 april 2003 16:06 schreef zodiakk het volgende:
[..]Ik vind dit nog steeds wel wat, met misschien de mogelijkheid om voor een forum genaamd Wetenschap en Filosofie en een forum Theologie, Spiritualiteit en Paranormaliteit.
Filo en Theo gaat best samen.. als er nu een beetje goed gemod wordt dan moet dat best gaan...
het verschil tussen een theoloog en een magnetiseur is groter dan het verschil tussen een theoloog en een wiskundige :-)
Dus idd misschien deels opheffen en combineren met W en F. T kan dan wel samen met Truth. RJP kan wel naar GC. Dan worden er misschien ook eens wat minder picjes van dooie mensen gepost.
Die 'eisen' aan kwaliteit klinken mij wat elitair. 't Moeten geen stoffige fora worden. Laat ze gewoon voldoen aan dezelfde eisen als andere fora (on-topic, etc).
quote:Moge Allah je baard je derrière voorbij laten groeien.
Op woensdag 2 april 2003 16:31 schreef zodiakk het volgende:[..]
RJP kan eigenlijk mooi in onzin bedenk ik me nu, dan heb je ook geen last van Wetenschap in Cultuur en Historie,
.
quote:In welk opzicht is wetenschap dan aan cultuur of geschiedenis verwant? Zoiets als de sterrenkunde bijvoorbeeld is niet erg cultuur- en zeker niet geschiedenisafhankelijk daar het onafhankelijk door verschillende culturen in verschillende tijdsperioden is ontdekt. Daarentegen is de filosofie natuurlijk wel erg afhankelijk van de wetenschap daar ze continue op elkaar inspelen.
Maar even serieus, C&H vind ik echt te miniscuul om daarvoor een apart forum te rechtvaardigen, wetenschap kan daar mooi bij zijn en kan mijns inziens mooi samenspelen met cultuur en historie.
Nu weet ik dat wetenschap op dezelfde manier ook aan cultuur en geschiedenis gekoppeld kan worden, maar dat laat ik aan ander over.
quote:Waarom niet?
Op woensdag 2 april 2003 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
't Moeten geen stoffige fora worden.
quote:Jij ook al? Ga je achter je oren wassen en buitenspelen, schooier!
Op woensdag 2 april 2003 16:46 schreef DennisMoore het volgende:
Wanneer POL en MUZ en LIT al in aparte fora staan, hou je m.i. te weinig Cultuur over voor een apart forum, zelfs in combi met Historie (C&H).Dus idd misschien deels opheffen en combineren met W en F. T kan dan wel samen met Truth. RJP kan wel naar GC. Dan worden er misschien ook eens wat minder picjes van dooie mensen gepost.
Die 'eisen' aan kwaliteit klinken mij wat elitair. 't Moeten geen stoffige fora worden. Laat ze gewoon voldoen aan dezelfde eisen als andere fora (on-topic, etc).
quote:Niet als je 't laat bezinken.
Op woensdag 2 april 2003 16:51 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat stuift.
quote:Ach, ik mik het tenminste nog naar GC ipv ONZ.
Op woensdag 2 april 2003 16:51 schreef beeer het volgende:
Jij ook al? Ga je achter je oren wassen en buitenspelen, schooier!
RJP = esoterisch traag topic vol dooie mensen.
GC zou het een nieuwe impuls geven!
quote:Waar denk jij dat historie voor staat?
Op woensdag 2 april 2003 16:58 schreef DennisMoore het volgende:
RJP = esoterisch traag topic vol dooie mensen.
quote:Ja, ok, maar een heel forum voor wat in feite maar 1 topicreeks bevat? Ik geloof dat 50% van de posts van C&H in RJP worden geplaatst.
Op woensdag 2 april 2003 17:05 schreef beeer het volgende:[..]
Waar denk jij dat historie voor staat?
En RJP is niet voor ingewijden maar voor toegewijden. Da's iets heel anders.
quote:Teveel H, en te weinig C. En het blijkt in de praktijk een topic dat slecht toegankelijk is, en veel leuker en sneller zou kunnen, met meer users.
Op woensdag 2 april 2003 17:05 schreef beeer het volgende:Waar denk jij dat historie voor staat?
En RJP is niet voor ingewijden maar voor toegewijden. Da's iets heel anders.
M'goed, dit moet over WFT gaan eigenlijk, niet over RJP.
quote:Dat ben ik dan weer niet met je eens. Laat de SMS-generatie en de platvloerse slowchats maar daar waar het thuishoort: in onzin. RJP is op dit moment op zijn allerleukst, de humor is wat anders dan normaal, het is grappig, verfijnd, leerzaam... en dat wil jij allemaal naar de knoppen gooien omdat per se iedereen in die topics moet gaan pissen, boeren en steak eten? Moet alles per se vervlakt en verpest worden, omdat iedereen het maar leuk moet vinden? Nee, het is echt onwijs tof als je een jeugdfoto van Mental Theo moet raden, of een of ander model in badpak...
Op woensdag 2 april 2003 17:10 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Teveel H, en te weinig C. En het blijkt in de praktijk een topic dat slecht toegankelijk is, en veel leuker en sneller zou kunnen, met meer users.
Het is slecht toegankelijk omdat tegenwoordig maar weinig mensen het soort gevoel voor humor dat in RJP wordt gebezigd bezitten. Laat de mensen die het wel hebben dan alsjeblieft met rust.
En nu ik er zo over nadenk, RJP zit eigenlijk wel prima zo, zo mooi in de luwte van C&H. Ik neem mijn eerdere woorden dus wel terug. Maar dan moet beeertje wel zijn mond houden verder wat betreft de toevoeging van Wetenschap aan C&H.
quote:Ik ben blij dat je je gezonde verstand deels terug hebt gekregen. Nu alleen nog een laatste kwestie afhandelen en we zijn het met elkaar eens. Wacht, maak dat twee kwesties: je mag me Beer noemen.
Op woensdag 2 april 2003 17:18 schreef zodiakk het volgende:[..]
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Laat de SMS-generatie en de platvloerse slowchats maar daar waar het thuishoort: in onzin. RJP is op dit moment op zijn allerleukst, de humor is wat anders dan normaal, het is grappig, verfijnd, leerzaam... en dat wil jij allemaal naar de knoppen gooien omdat per se iedereen in die topics moet gaan pissen, boeren en steak eten? Moet alles per se vervlakt en verpest worden, omdat iedereen het maar leuk moet vinden? Nee, het is echt onwijs tof als je een jeugdfoto van Mental Theo moet raden, of een of ander model in badpak...
Het is slecht toegankelijk omdat tegenwoordig maar weinig mensen het soort gevoel voor humor dat in RJP wordt gebezigd bezitten. Laat de mensen die het wel hebben dan alsjeblieft met rust.
En nu ik er zo over nadenk, RJP zit eigenlijk wel prima zo, zo mooi in de luwte van C&H. Ik neem mijn eerdere woorden dus wel terug. Maar dan moet beeertje wel zijn mond houden verder wat betreft de toevoeging van Wetenschap aan C&H.
Verder wil ik dus nog eenmaal duidelijk maken dat wetenschap en filosofie inherent aan elkaar zijn in tegenstelling tot wetenschap aan cultuur & geschiedenis.
Nu dat duidelijk is mag je weer terug naar de vraag waar theologie naar toe zou moeten.
[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 02-04-2003 19:06]
1. Off topic door kritiek op de openingspost.
Lijkt mij te rechtvaardigen. Gaat bijv. over de vorm. Kwestie van in de hand houden, dus niet laten overheersen.
2. Offf topic door "een thread binnen een thread".
Lijkt mij tot op zekere hoogte te rechtvaardigen. Gaat over de inhoud. Voorbeelden:
2. 1. Via de aanvankelijke vraag kun je terecht komen op een andere vraag, die bijv. het onderwerp of probleem van de topic veel scherper neerzet. Hierbij zal de vraag voor de moderator zijn of niet beter een nieuw topic geopend kan worden.
2. 2. Uitwijdingen: kunnen logisch voortvloeien uit het onderwerp en hoeven niet storend zijn. Discretie van de moderator dus.
2. 3. Geneuzel: "camp"-reacties van users. Lijkt mij binnen bepaalde grenzen duldbaar.
3. Off topic door aanval op topicopener of users.
Onduldbaar, hoewel een klein beetje flamen e.d. moet kunnen imho... Indien sprake van vetes e.d., meteen afkappen imho...
4. off topic door overige oorzaken.
Onduldbaar. Actie van moderator is direct vereist...
quote:Eens
Op woensdag 2 april 2003 15:35 schreef iteejer het volgende:
Niveau? Theologie? Kwaliteit? etc. Allemaal punten die voortdurend aan de orde kwamen in het verleden.
Ik stel voor om in dit topic al dit soort zaken te centraliseren, zodat we WFT Feedback kunnen blijven gebruiken voor courante kwesties, en we hier de grotere lijn ter sprake kunnen brengen.
Inbreng van de betrokkenen wordt zeer op prijs gesteld!
quote:Eens, het niveau in WFT is al best hoog vind ik.
Mijn aftrap:- Kwaliteit bewaken. Dit is een serieus forum, en moet geen theekransje worden. De onderwerpen die we hier aansnijden zullen vaak niet voor iedereen toegankelijk zijn, en dat hoeft ook geen probleem te zijn. Wel zou ik graag zien dat we geen onnodig versluierend taalgebruik gaan toepassen. Aan de andere kant hoeven we ons uiteraard ook niet te richten op MAVO4 niveau.
quote:ok
- Actuele onderwerpen. Recente ontwikkelingen op WFT-gebied vermelden, en desgewenst toelichten aan diegenen die het niet helemaal kunnen volgen. Met inachtname van het punt 'kwaliteit'. Ook aandacht voor andere sites, of voor interessante listservers. ('site van de maand' oid)
quote:eens;
- Vraagstuk theologie. Theologie opdelen blijft ook bij nadere beschouwing moeilijk. Persoonlijk opteer ik toch voor een handhaven van theologie alhier. Kritisch zijn op topic-overlappingen en inhoud kan ook al veel oplossen. Zo gauw een theologie-post geen wetenschappelijk karakter meer heeft, naar C&H danwel Truth verplaatsen bv.
p.s. Occulte wetenschap is een onderdeel van de theologie en een wetenschap waar de natuurkunde nog veel van kan opsteken.
OM het even cru te zeggen: God hoort niet tussen al die occulte zaken
[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 02-04-2003 21:14]
quote:Ooit wel eens in je opgekomen dat jij ook een occulte zwever bent?
Op woensdag 2 april 2003 16:36 schreef ds_polleke het volgende:
he jakkes tussen al die occulte zwevers in truth....
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 02-04-2003 21:18]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |