dat schuim hé ... waarom is dat wit?
als je er op inzoomt, is het gewoon niks ... is het de combinatie van al die kleine lichtreflecties die ervoor zorgt dat 't er wit uitziet?
of komt 't omdat licht in die zeepbellen gebroken wordt en door de samenvoeging van dat gebroken licht -rood,groen,blauw- weer wit licht krijgt enzo?
quote:doordat ik de film k-pax heb gezien, weet ik wel waarom een zeepbel rond is
Op dinsdag 1 april 2003 09:07 schreef realist_ik het volgende:
dus ...dat schuim hé ... waarom is dat wit?
als je er op inzoomt, is het gewoon niks ... is het de combinatie van al die kleine lichtreflecties die ervoor zorgt dat 't er wit uitziet?
of komt 't omdat licht in die zeepbellen gebroken wordt en door de samenvoeging van dat gebroken licht -rood,groen,blauw- weer wit licht krijgt enzo?
quote:uhuh ... ik heb 't echt wel in de winkel gekocht
Op dinsdag 1 april 2003 09:08 schreef dennisdotcom het volgende:
Omdat het stiekem uit je plasser komt?
quote:oppervlaktespanning * cohesie²
Op dinsdag 1 april 2003 09:09 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
doordat ik de film k-pax heb gezien, weet ik wel waarom een zeepbel rond is
quote:nouja, er werd gezegd dat het rond is omdat het de meest energiebesparende oplossing is
Op dinsdag 1 april 2003 09:10 schreef realist_ik het volgende:[..]
oppervlaktespanning * cohesie²
quote:ah ... en 't is dus wit omdat dat dan weer licht aantrekt en zo genoeg energie inslaat om de oppervlaktespanning constant te houden...
Op dinsdag 1 april 2003 09:12 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
nouja, er werd gezegd dat het rond is omdat het de meest energiebesparende oplossing is
quote:nope, 't was echt blauw met een lichte parelmoertinteling ...
Op dinsdag 1 april 2003 09:13 schreef niksweerd het volgende:
Misschien omdat het witte zeep is!!!!
quote:ander onderwerp!
Op dinsdag 1 april 2003 09:13 schreef Maud_Dib het volgende:
En waarom open je daar twee topics over?
quote:Je zou echt beter moeten weten.
Op dinsdag 1 april 2003 09:14 schreef realist_ik het volgende:[..]
ander onderwerp!
quote:dat doe ik ook ...
Op dinsdag 1 april 2003 09:16 schreef Maud_Dib het volgende:[..]
Je zou echt beter moeten weten.
quote:Nou, dat blijkt.
Op dinsdag 1 april 2003 09:16 schreef realist_ik het volgende:[..]
dat doe ik ook ...
quote:ga weg
Op dinsdag 1 april 2003 09:17 schreef Maud_Dib het volgende:[..]
Nou, dat blijkt.
quote:kijk, now we're talking ...
Op dinsdag 1 april 2003 09:23 schreef El_Diablo het volgende:
Badschuim is wit omdat wit wordt geassocieerd met schoon/rein. Er zijn in het verleden namelijk wel tests gedaan met gekleurd schuim voor wasmiddellen, afwassop en lichaamszepen maar daaruit bleek dat men toch steeds koos voor de witte variant. Het is namellijk voor de fabrikanten heel makkelijk om een gekleurd schuimend product te maken. Maar dat doen ze dus niet.
quote:Nee, omdat het wordt geassocieerd met schoon. Er zijn genoeg gekleurde zepen maar die kleuren allemaal wit als ze gaan schuimen.
Op dinsdag 1 april 2003 09:27 schreef realist_ik het volgende:
kijk, now we're talking ...
maar is dat wit dan gemaakt of is het schuim "van nature" wit?
quote:en toch heeft het eigenlijk helemaal geen kleur als je het van dichtbij bekijkt ...
Op dinsdag 1 april 2003 09:29 schreef El_Diablo het volgende:[..]
Nee, omdat het wordt geassocieerd met schoon. Er zijn genoeg gekleurde zepen maar die kleuren allemaal wit als ze gaan schuimen.
quote:omdat het allemaal zo'n kleine bolle spiegels zijn (daar komt 't toch op neer), wordt het licht in zo'n massa zeepschuim versterkt en telkens gebroken en terug samengesteld enzo ...
Op dinsdag 1 april 2003 09:41 schreef El_Diablo het volgende:
Wit is ook geen kleur. Evenmin als zwart een kleur is.
Wit bestaat namelijk uit alle kleuren samengevoegd. Het reflecteerd namelijk al het licht. Zwart absorbeert al het licht.
quote:Waarom niet? Als ik met een blauw lampje en een geel lampje samen een groen licht lijk te produceren, is dat dan ook geen kleur?
Op dinsdag 1 april 2003 09:41 schreef El_Diablo het volgende:
Wit is ook geen kleur. Evenmin als zwart een kleur is.
Wit bestaat namelijk uit alle kleuren samengevoegd. Het reflecteerd namelijk al het licht. Zwart absorbeert al het licht.
Wat is je definitie van een kleur?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |