abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 maart 2003 @ 19:44:37 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9469189
Een poosje terug hoorde ik erg via-via van iemand die in Chili op een universiteit werkt (lesgeeft). Klonk allemaal erg leuk, maar was net iets té via-via om er iets mee te kunnen...
Heeft iemand hier (via-via ) ervaring mee of een goede tip over hoe je dit aan zou kunnen pakken?
Ik doel met name op Universiteiten in Latijns Amerika. Mijn achtergrond is Technisch/bedrijfskundig.

...en ja, ik heb zelf al sites van universiteiten aldaar bekeken, maar daar werd ik qua werk niet veel wijzer van

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_9469369
Kheb "via-via" gehoord, dat "via-via" informatie daaromtrendt iets is....

Heeft ook geen directe info......

kan je via-via niet achterhalen hoe die persoon ermee in aanraking is gekomen.... want dan is het wel makkelijker om DIRECTE info te verkijgen

zondag 30 maart 2003 @ 20:04:25 #3
51695 Big-Mac
from the USA
pi_9469588
Ik heb via-via gehoord dat er aan de Universiteit van Bagdad nog vacatures voorhanden zijn.
  zondag 30 maart 2003 @ 20:22:34 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9470119
quote:
Op zondag 30 maart 2003 19:54 schreef G-Plek het volgende:
kan je via-via niet achterhalen hoe die persoon ermee in aanraking is gekomen.... want dan is het wel makkelijker om DIRECTE info te verkijgen
Nee, dat probeerde ik dus duidelijk te maken met dat verhaaltje hierboven...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_9474322
Kan je niet illegaal naar een je studiecoordinator mevrouw van Delft????
pi_9475938
Voor banen aan universiteiten in het buitenland wordt je meestal gevraagd. Bijvoorbeeld omdat je een bepaald promotieonderzoek hebt gedaan wat in de lijn ligt van een groep in het buitenland. Als Phd-student kom je ook nog wel eens aan de bak, maar ook dat lukt je over het algemeen als je bijvoorbeeld als stage-onderzoek hebt gedaan in een bepaalde richting die aantrekkelijk is. Bovendien betaalt Phd-student over het algemeen of niet, of kut, net als in Nederland. Werken aan universiteiten gaat over het algemeen niet zoals het in het bedrijfsleven gaat, dus dat je een advertentie ziet, daarop reageert en wordt aangenomen; over het algemeen zijn je contacten (of de contacten van je contacten) veel belangrijker.
Jesus saves but death prevails.
pi_9520089
Ja ik!

Ik heb de afgelopen 2 jaar in Australie en Nieuw Zeeland gewerkt en gereisd. (En sinds in week ben ik weer in Nederland. Het is effe wennen.)

In Melbourne en Sydney heb ik gewerkt als onderzoeker aan universiteiten. Hoe ik eraan gekomen ben? Geluk gehad. Na mijn afstuderen besloot ik naar Oz te vertrekken en te gaan werken. Een van mijn professoren hoorde dat, en via hem heb ik contact gelegd met een universiteit in Melbourne.

Het is vooral een kwestie van geluk hebben!

pi_9565743
Een vroegere vriendin van me heeft gewerkt aan een universiteit in Latijns Amerika. Ik heb nog even wat oude mails erop nageslagen en haar verhaal: banen regelen via krant/internet is moeilijk, je kunt het het beste via het informele circuit aanpakken (dat schijnt iedereen daar zo te doen).

Dus: ga (ter plekke!!) met je c.v. leuren bij een universiteit en probeer afspraken te maken met mensen: soms kunnen ze je niet helpen, maar kennen ze wel weer mensen die dat wel zouden kunnen. Op die manier breidt je netwerk zich uit. Deze aanpak kost je veel tijd; aan de andere kant leg je veel contacten en leer je de structuur goed kennen.

Een minpuntje (hangt volgens haar met de cultuur samen): als het vandaag ja is, kan het morgen weer nee zijn, het blijft allemaal een beetje onvoorspelbaar.

Het werken zelf vond ze fantastisch!

vrijdag 4 april 2003 @ 01:33:51 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_9572910
Hey, met name femme chantal heel erg bedankt voor het antwoord.
Ik ging er al een beetje vanuit ja, dat netwerken. Bovendien zou het prettig zijn ook vooraf iets te weten over het niveau en de sfeer of de betreffende universiteit... Helaas zit ik nu alweer hier en zal dat dus niet meevallen...

Ook het ja/nee gebeuren ken ik maar al te goed uit de persoonlijke sfeer en van mijn stage, maar goe dom rekening mee te houden inderdaad...

Ik ga nog eens kijken hoe het aan te pakken!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')