abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 29 maart 2003 @ 00:03:17 #151
35237 Nuongirl
pi_9443015
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:01 schreef tactica het volgende:
cnn is er stil van geworden

hoe bedoel je?

Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:05:56 #152
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9443066
Wat een rook, dat is een grote inslag geweest!
~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_9443099
Bommen op bagdag \o/

[b]Remember to eat shit and die daily! That's right treehugger![/b]
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 29 maart 2003 @ 00:07:31 #154
35237 Nuongirl
pi_9443110
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:05 schreef yavanna het volgende:
Wat een rook, dat is een grote inslag geweest!
Idd, net als in Bagdad by the way, was ook een flinke knal
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:09:40 #155
51696 tactica
Nationalistische Zionist
pi_9443185
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:03 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

hoe bedoel je?

dat de dienstdoende verslaggever gestopt is met 3000 woorden per minuut uitkramen
Mod Heil
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 29 maart 2003 @ 00:11:28 #156
35237 Nuongirl
pi_9443229
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:09 schreef tactica het volgende:

[..]

dat de dienstdoende verslaggever gestopt is met 3000 woorden per minuut uitkramen

Die moeten even op adem komen
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:11:58 #157
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9443241
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:07 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Idd, net als in Bagdad by the way, was ook een flinke knal

I know, hardste die ik tot nu toe had gehoord
  Voormalig Sport Koningin zaterdag 29 maart 2003 @ 00:12:50 #158
35237 Nuongirl
pi_9443267
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:11 schreef yavanna het volgende:

[..]

I know, hardste die ik tot nu toe had gehoord

Ik hoorde hem net op cnn en hij was idd hard
Wat ik ervan heb begrepen was die knal in Bagdad bij het minesterie van informatie
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:13:02 #159
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_9443273
aka Man-Mountain
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:17:09 #160
19242 yavanna
Results may vary.
pi_9443361
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:12 schreef Nuongirl het volgende:

Ik hoorde hem net op cnn en hij was idd hard
Wat ik ervan heb begrepen was die knal in Bagdad bij het minesterie van informatie

Ah ok, ik vroeg me al af waar die camera's van CBS ed stonden, daarbij in de buurt dus waarschijnlijk.
  zaterdag 29 maart 2003 @ 00:23:30 #161
19902 Hymn
CG Artist
pi_9443490
vaag

of het is een afzwaaiertje of een SCUD maar dan had je nu al wat gehoord denk ik of er zitten nog wat irakezen in het zuiden ( was net op CNN dat de gewone raketten niet verder gaan dan 161km )

pi_9443566
LATEST: UK soldier killed and number injured in 'friendly fire' incident - reports. More soon.
pi_9443578
Nja ze hebben een paar van die rakketen flink opgevoerd, andere motoren enzo waardoor ze verder kunnen gaan....(ook scuds btw)
pi_9443940
Het stelt weinig voor, schade is klein, geen slachtoffers.
pi_9443996
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:26 schreef -Mk- het volgende:
LATEST: UK soldier killed and number injured in 'friendly fire' incident - reports. More soon.
Tragisch.. zelfs de skills en technology kan dat niet verhelpen in onbekend terrein

Maar vergeet niet dat in de 1e Golf oorlog, 1 op de 6 van allied slachtoffers waren friendly fire ongelukken...

[b]Remember to eat shit and die daily! That's right treehugger![/b]
pi_9444034
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 00:51 schreef Znz het volgende:

[..]

Tragisch.. zelfs de skills en technology kan dat niet verhelpen in onbekend terrein

Maar vergeet niet dat in de 1e Golf oorlog, 1 op de 6 van allied slachtoffers waren friendly fire ongelukken...

Das niet niks .
pi_9444425
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 18:39 schreef Netanyahu het volgende:

[..]

Er zijn vele redenen om achter USA te te staan. de belangrijkste is dat zij zich niet laten bedreigen door moslim en communistische staten.

Net als de ex staten van het Warschau pact.

Dat is waar, alleen hebben ze zich wel vrijwillig door de joden laten inpakken, en dat is nou niet bepaald iets om trots op te zijn.

.

pi_9444814
quote:
"Amerikanen en Britten stevenen op ramp af"

De Verenigde Staten en Groot-Brittannië "hebben de oorlog tegen Irak op politiek vlak reeds verloren" en "stevenen op een ramp af". Dat schrijft vrijdag de Britse journalist en Midden-Oostendeskundige Patrick Seale in de Arabische krant al-Hayat.
"Wat ook de militaire uitkomst is van de strijd om Bagdad, de Amerikanen en de Britten hebben de oorlog op politiek en moreel vlak al verloren", schrijft Seale. "De invasie heeft de harten van de Irakezen niet met blijdschap vervuld en de Brits-Amerikaanse troepenmacht is nu geconfronteerd met de nachtmerrie van een stadsguerrilla".
Seale wijst ook op de dilemma's van de regeringen van Egypte en Jordanië, "verscheurd tussen loyauteit versus de VS en de woede van hun publieke opinies".

bron: Gazet van Antwerpen.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
pi_9445588
Volgens teletekst staakt de Coalitie de opmars naar Bagdad voor 4 a 6 dagen, vanwege fel verzet van de Iraki's en problemen met de bevoorrading van de voorste troepen. De rantsoenen zijn teruggebracht van 3 naar 1 voedselpakket per dag.

De luchtbombardementen gaan gewoon door.

zaterdag 29 maart 2003 @ 08:59:38 #170
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9445805
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 07:34 schreef rvand het volgende:
Volgens teletekst staakt de Coalitie de opmars naar Bagdad voor 4 a 6 dagen, vanwege fel verzet van de Iraki's en problemen met de bevoorrading van de voorste troepen. De rantsoenen zijn teruggebracht van 3 naar 1 voedselpakket per dag.

De luchtbombardementen gaan gewoon door.

De Irakies hebben het slim aangepakt door de amerikaanse troepen zó ver op te laten rukken dat hun aanvoerlijnen nu onmogelijk lang zijn en die nu steeds onder vuur te nemen, of de Amerikanen in de rug aan te vallen.

Ik snap alleen niet dat de Amerikanen niet gewoon droppings uitvoeren, of met chinooks de troepen bevooraden. Goed voedsel is een eerste vereiste voor een goed moreel.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 maart 2003 @ 11:02:24 #171
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9446737
quote:
VS-bevelhebbers:opmars uitgesteld

DOHA Amerikaanse bevelhebbers hebben
laten weten dat de opmars vanuit Zuid-
Irak richting Bagdad met vier tot zes
dagen zal worden uitgesteld.De pauze,
die overigens nog niet officieel is
bevestigd,zou nodig zijn vanwege de
felle tegenstand en problemen met de
bevoorrading van de voorste eenheden.

Het gebruik van veel pantservoertuigen
in de frontlinie is aan banden gelegd
vanwege benzinetekort.Bij één divisie
is het rantsoen van 3 maaltijdpakketten
naar 1 pakket per dag teruggebracht.

Het voornemen om de opmars voor korte
tijd te staken,heeft geen invloed op de
luchtaanvallen.Die gaan gewoon door.

Bron: TT

Doe me beetje denken aan het Ardennenoffensief. Te lange aanvoerlijnen en geïsoleerde felle tegenstand van vijandelijke eenheden die bevoorrading bemoeilijken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_9446851
Doet me meer denken aan Napoleon in Rusland, of Hitler, waarbij de achterhoede steeds werd aangevallen. Saddam schijnt een groot fan van Stalin te zijn geweest, en zal dus die verhalen ook wel kennen.
Daarnaast is hij misschien ook geinspireerd door de Vietnam oorlog.

Het is gelukkig nog geen 45 graden in de woetsijn, want als je dan te weinig drinken en eten hebt ga je zowaar op fata morganas schieten.
Is ook trouwens een rampscenario. Stadsguerilla bij 47 graden!!

[Dit bericht is gewijzigd door ondersoeker op 29-03-2003 11:13]

zaterdag 29 maart 2003 @ 11:13:17 #173
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9446857
-
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 maart 2003 @ 11:14:21 #174
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_9446876
Ik post in een nieuwe, want de duim omhoog is zowiezo ongepast, had ik per ongeluk ingedrukt.
quote:
Suicide Bomber Kills U.S. Troops

Post-ABC News Poll: Public Support High for War, Low for Tax Cut
Complete Poll Results

In the Field: Reports From The Post's Embedded Correspondents

The Antiwar Movement: Its Roots, Major Protest Groups, Global Views

Almin Karamehmedovic
The Associated Press
Saturday, March 29, 2003; 5:00 AM

IN THE IRAQI DESERT - A suicide bomber killed five Americans in an attack Saturday north of the city of Najaf, a U.S. military officer said.

Capt. Andrew Wallace said the victims were part of the Army's 1st Brigade, 3rd Infantry Divison.

The attack occurred at a U.S. checkpoint on the highway north of Najaf.

A taxi stopped close to the checkpoint, and the driver waved for help. Five soldiers approached the car, and it exploded, Wallace told Associated Press Television News.

U.S. Central Command in Doha, Qatar, confirmed the incident but had no other details.

The suicide bombing Saturday was the first against U.S. and British forces since the invasion of Iraq began.

There have been warnings of suicide attacks in Iraq.

Iraqi dissidents and Arab media have claimed that Saddam Hussein has opened a training camp for Arab volunteers willing to carry out suicide bombings against U.S. forces in Iraq.

Terror mastermind Osama bin Laden also urged Iraqis last month in an audio tape aired on Arabic television to employ the tactic against the Americans. Other Arab militants also spoke about suicide missions against the invading armies.

Such suicide attacks are common by Palestinian militants in targeting the better equipped Israeli army during the uprising on the West Bank and Gaza Strip.

Iraqi Foreign Minister Naji Sabri was asked in a mid-March television interview, whether Iraq would use the tactic of suicide attacks against the invading American forces.

"We have prepared ourselves for all kinds of war. For many months, tens of thousands have volunteered to serve as martyrdom-seekers (suicide attackers) in the battle with the American enemy," he said. "We trained them and readied them. We have prepared ourselves for street fighting and desert fighting."

Iraqi dissidents and Arab media have claimed that Saddam Hussein has opened a training camp for Arab volunteers willing to carry out suicide bombings against U.S. forces in Iraq.

Terror mastermind Osama bin Laden also urged Iraqis last month in an audio tape aired on Arabic television to employ the tactic against the Americans. Other Arab militants also spoke about suicide missions against the invading armies.

Such suicide attacks are common by Palestinian militants in targeting the better equipped Israeli army during the uprising on the West Bank and Gaza Strip.

Iraqi Foreign Minister Naji Sabri was asked in a mid-March television interview, whether Iraq would use the tactic of suicide attacks against the invading American forces.

"We have prepared ourselves for all kinds of war. For many months, tens of thousands have volunteered to serve as martyrdom-seekers (suicide attackers) in the battle with the American enemy," he said. "We trained them and readied them. We have prepared ourselves for street fighting and desert fighting."

Dit kunnen we steeds meer gaan verwachten, nog een les die de Amerikanen NIET hebben geleerd uit het conflict tussen Israël en de palestijnen.

bron: www.washingtonpost.com

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 29-03-2003 11:16]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 maart 2003 @ 11:15:20 #175
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_9446886
Hoe ziek in de kop kun je zijn. Jezelf opblazen voor Saddam.

Slechte zaak voor bugers die echt hulp nodig hebben en soldaten die zich willen overgeven. Amerikanen zullen nu nog minder risico nemen.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')