quote:Voordat je zo gaat reageren in dit topic:
Op vrijdag 28 maart 2003 15:24 schreef HAL9000S het volgende:
Ik ben het met parodiuzz eens. De topicopener heeft dat topic geopend om informatie met andere liefhebbers uit te kunnen wisselen. Een opmerking als "Ik houd niet van trance" is dus volkomen irrelevant in het desbetreffende topic en zal 8 van de 10 keer tot een flame leiden. Vaak is dan ook nog het geval dat mensen hun persoonlijke smaak als criterium gebruiken om te beoordelen of een bepaalde muzieksoort "goed of slecht" is, en omdat ze zich niet in de muzieksoort interesseren weten ze er geen bal vanaf. Dus scheren ze alle muziek in het genre over een kam, afgaand op wat er in de top40 staat.
quote:lees dan eerst dit door:
Op vrijdag 28 maart 2003 15:32 schreef Nyles het volgende:
Dan hebbik ook nog een leuke stelling:
"Trance is geen echt muziek"
waarom? KNopjes,draaien, voorgebakken platen draaien en vreemde geluidjes produceren...waar is de "ambacht" in die muziek?
Juist, die is dus niet terug te vinden...
quote:ik reageerde hoor!
Op vrijdag 28 maart 2003 16:09 schreef HAL9000S het volgende:
heeft nu ineens niemand meer iets te melden ofzo??
quote:Dat van Parodiuzz klopt gewoon en daar valt weinig meer aan toe te voegen. Probleem blijft liggen bij de lui die het om één of andere reden leuk blijven vinden om puberaal te gaan flamen of om een flamewar uit te lokken.
Op vrijdag 28 maart 2003 16:09 schreef HAL9000S het volgende:
heeft nu ineens niemand meer iets te melden ofzo??
Ok, ik snap wel dat het niet leuk is als je topic compleet wordt volgepost met 'ik vind het kut'-reacties, maar mensen die zich alleen maar aan dat soort posts bezondigen worden in dit forum toch snel genoeg op de vingers getikt.
quote:Het ligt er wel aan op wat voor manier het gebeurt. Is het onderbouwd, dan is het geen probleem en vormt het een goede aanvulling. Waar het om gaat zijn de 99% van alle andere 'ik vind het niets' posts die vaak op een manier worden neergezet alsof iemand die naar de betreffende stijl luistert volledig achterlijk is.
Op vrijdag 28 maart 2003 16:16 schreef Jane het volgende:
En hoe kun je in hemelsnaam kwaad worden als iemand niet dezelfde muzieksmaak heeft?
quote:In het geval van Trance kan ik daar begrip voor opbrengen
Op vrijdag 28 maart 2003 16:30 schreef MSXUser het volgende:[..]
Het ligt er wel aan op wat voor manier het gebeurt. Is het onderbouwd, dan is het geen probleem en vormt het een goede aanvulling. Waar het om gaat zijn de 99% van alle andere 'ik vind het niets' posts die vaak op een manier worden neergezet alsof iemand die naar de betreffende stijl luistert volledig achterlijk is.
quote:Dat soort reacties dus...
Op vrijdag 28 maart 2003 17:10 schreef hoppe het volgende:
In het geval van Trance kan ik daar begrip voor opbrengen
ik zeg ook wat ik wil, maar als het in een muziektopic alleen maar voor offtopic gezeik of heen en weer gegooi van persoonlijke argumenten wordt, pass ik ervoor..
Als je leuk over trance wil praten moet je hier op FOK iig niet zijn (op het dance top 5 topic na).
Bekrompen geesten ten top hiero.
Ben nu sinds een tijdje lid van TTOTT en dat is echt een verademing. Maakt niet uit of je naar Boozywoozy luistert of naar underground progressive, iedereen laat elkaar daar gewoon in elkaars waarde.
En zo zou het ook moeten zijn. Maar hier op FOK is dat helaas te moeilijk.
Case closed.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 28-03-2003 18:54]
quote:Leer ook kijken naar hoe mensen het bedoelen, er staat een dikke vette knipoog als posticoon.
Op vrijdag 28 maart 2003 17:30 schreef MSXUser het volgende:[..]
Dat soort reacties dus...
quote:Je kletst uit je nek. Ik modereer dusdanig streng dat trancetopics, zeker nieuwe topics genoeg kans tot normaal overleven hebben.
Op vrijdag 28 maart 2003 17:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Oohhh.. tja, het "Trance-vraagstuk".Als je leuk over trance wil praten moet je hier op FOK iig niet zijn (op het dance top 5 topic na).
Bekrompen geesten ten top hiero.Ben nu sinds een tijdje lid van TTOTT en dat is echt een verademing. Maakt niet uit of je naar Boozywoozy luistert of naar underground progressive, iedereen laat elkaar daar gewoon in elkaars waarde.
Case closed.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 28-03-2003 18:48]
quote:/offtopic
Op vrijdag 28 maart 2003 17:54 schreef MarkzMan_X het volgende:
Oohhh.. tja, het "Trance-vraagstuk".Als je leuk over trance wil praten moet je hier op FOK iig niet zijn (op het dance top 5 topic na).
Bekrompen geesten ten top hiero.Ben nu sinds een tijdje lid van TTOTT en dat is echt een verademing. Maakt niet uit of je naar Boozywoozy luistert of naar underground progressive, iedereen laat elkaar daar gewoon in elkaars waarde.
Case closed.
wat is TTOTT?
quote:The Talk of The Town, een besloten forum voor trance-fanaten.
Op vrijdag 28 maart 2003 18:50 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
/offtopic
wat is TTOTT?
Nemen nu geen nieuwe members meer aan helaas
quote:Ja, da's natuurlijk preken voor eigen kerk...
Op vrijdag 28 maart 2003 18:55 schreef MarkzMan_X het volgende:
The Talk of The Town, een besloten forum voor trance-fanaten.
Ik ben binnengeloosd door Mr. Slide destijds.Nemen nu geen nieuwe members meer aan helaas
quote:
Op vrijdag 28 maart 2003 18:44 schreef Seborik het volgende:
Leer ook kijken naar hoe mensen het bedoelen, er staat een dikke vette knipoog als posticoon.
Natuurlijk staat iedereen vrij om zijn/haar mening te uiten (tot bepaalde hoogte) waar ie wil op het forum, maar het schijnt ook een kunst te zijn om met je gezonde verstand weg te blijven uit bepaalde topics.
De scheidslijn is dun, maar voor mezelf weet ik wel waarik wel of niet hoef te reageren, en ik weet wel welke replies funest zijn voor sommige leuk lopende topics over bepaalde muziekstromingen.
Het is best simpel te bedenken wanneer een reply nou wel of niet ongewenst is, als iemand bijv een topic opent over 'goede nummers in [genre]', en ik vind dat genre toevallig helemaal niks, dan blijf ik daar gewoon weg. Ik laat de muziekliefhebbers lekker lullen over hun muzieksmaak.
Als iemand een topic opent over 'Wat vind jij nou van [genre]', zal ik reageren als ik zin heb, ongeacht welk genre en wat ik er van vindt.
Heb toch gewoon een beetje respect voor elkaar en leer inschatten wanneer jouw mening op prijs wordt gesteld 'door je medefokker'.
Natuurlijk interesseert het veel mensen geen zier, maar hey it never hurts to try right?
En verder heeft Seborik wel gelijk hoor, als ie het ziet, of als je het aan hem vraagt, dan modereert ie wel op zulke replies (zelf heb ik nog even via de !mod functie (die jammerlijk (nog steeds?) uitstaat) hem een schopje te geven om een of andere debiels post te editen die het nodig vond om lekker te gaan trollen in een 'beste trance nummers' omdat het genre hem niet aanstaat.
Het is jammer dat het moeilijk is zulke topics van nature goed te laten lopen, maarja we blijven het proberen en met behulp van de mods, en de kunst van het zoveel mogelijk negeren moet het lukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |