abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:44:26 #1
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9394893
Het lijkt net alsof alles eens flink opgeruimd moet worden in mijn hoofd. Een soort van grote lenteschoonmaak. Ik word echt helemaal para van mezelf . Ben de hele dag ontzettend gestressed en heb altijd haast, maar nooit wat te doen, ik vergeet alles, en ik krijg niks op tijd af enzo.

Het is echt hoostens irritant, ik wil hier vanaf, heb er nu al een paar dagen continue last van. Misschien tijd voor wat ontspanning? Maar zelfs in mijn hobbies (zingen en wandelen) vind ik geen ontspanning meer. Ik heb wel de laatste maanden weer heel erg last van depressieve buien, maar daar lijkt dit totaal niet op. Als ik last heb van een "gewone" bui die ik wel vaker heb ben ik gewoon down, lusteloos, en soms ziet de hele wereld er zelfs helemaal anders uit, alsof ik ik niet meer ben.

Maar nu is het gewoon echt heel anders. Ik heb steeds geen "zin" in huiswerk, en als ik zit te chatten ben ik onwijs gestressed, terwijl ik eigenlijk helemaal niks doe. Ik type dit ook heel zenuwachtig, maar ik hoor nu eigenlijk gewoon relaxed achter de pc te zitten. Ik kan niks meer voor elkaar krijgen voor school, want door de chaos in mijn hoofd kan ik me nergens meer op concentreren.

Iemand tips voor mij ofzo? Of iemand die hier zelf ervaring mee heeft?
Dat zal vast wel denk ik....

KippKoRN I love you!
pi_9394963
Ehm misschien eens alles er goed uitgooien bij een bekende van je ???
pi_9394974
Dat komt dus meer neer op een opgefokt gevoel ? Probeer misschien inderdaad jezelf ff doelen te stellen van dat doe ik nu en als ik dat gedaan heb een soort beloningstechniek , dat werkt bij mij als ik tegen dingen op zie .
Zorg verder gewoon veel voor ontspanning want het klinkt meer dat je een periode je eigen grenzen voorbij bent gegaan en nu de nawerking merkt.
We are the weirdo's mr - The Craft
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:48:26 #4
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395009
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:47 schreef YoMomma het volgende:
Ehm misschien eens alles er goed uitgooien bij een bekende van je ???
ik weet niet wat ik eruit moet gooien, want ik weet niet eens waar ik mee zit
KippKoRN I love you!
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:50:23 #5
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395056
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:47 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Dat komt dus meer neer op een opgefokt gevoel ? Probeer misschien inderdaad jezelf ff doelen te stellen van dat doe ik nu en als ik dat gedaan heb een soort beloningstechniek , dat werkt bij mij als ik tegen dingen op zie .
Zorg verder gewoon veel voor ontspanning want het klinkt meer dat je een periode je eigen grenzen voorbij bent gegaan en nu de nawerking merkt.
voor ontspanning probeer ik inderdaad te zorgen ja. ik ben vanmiddag een paar uur met mijn moeder gaan wandelen, en op het moment zelf voelde ik me gewoon, maar toen ik weer thuis kwam was ik weer net zo chaotisch als daarvoor.

eisen probeer ik mezelf ook te stellen, al lukt het niet altijd. het is zo makkelijk om gewoon geen huiswerk te maken terwijl dat eigenlijk moet... het lukt me gewoon vaak niet.. maar ik probeer het wel..

KippKoRN I love you!
pi_9395061
Adem in, adem uit.
Adem in, adem uit.
Adem in.
Loop naar het raam en zoek een vogel.
Concentreer je heel erg op die vogel.
Mooie vogel!!
Adem uit.
Het helpt nergens tegen.
Maar je hebt nu wel een mooie vogel gezien.
Al die mooie plekken op aarde, en ik zit hier :N
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:51:18 #7
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_9395079
Voor mij helpt mediteren.

Gewoon in een stille ruimte, rustig zitten en je concentreren op jezelf.
Trek daar rustig een paar uur voor uit.

SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:51:26 #8
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_9395084
Een flinke avond doorzakken kan nog weleens helpen.. en dat meen ik echt.
Gewoon een avond met een stel vriendin iets leuks gaan doen.. alcohol erbij. blablabla
No hydro, it's nice and ripe, speak in communication in bold type
pi_9395104
Ik denk dan inderdaad dat het een nawerking van je eigen grenzen is . Ik heb het namelijk dan ook wel eens dat ik denk waardoor voel ik me zo en dan ga ik rationeel bekijken wat ik afgelopen periode heb gedaan omdat ik ook de tussenbalans (opruimwoede , heel vaak iets impulsiefs beginnen en niet rusten voor het af is )niet kan erkennen en dan zie ik in dat het vaak gewoon te veel van het goede is geweest, maar ik het in die periode niet zag.
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:53:09 #10
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395131
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:51 schreef Killjoy het volgende:
Voor mij helpt mediteren.

Gewoon in een stille ruimte, rustig zitten en je concentreren op jezelf.
Trek daar rustig een paar uur voor uit.

dan val ik in slaap... kan het wel proberen (heb het vroeger ook vaak gedaan ja, en het helpt wel), maar ik doe de laatste tijd teveel, en als ik maar even mijn ogen dicht doe val ik in slaap
KippKoRN I love you!
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:54:06 #11
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_9395155
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:50 schreef NemesisDivina het volgende:

[..]

voor ontspanning probeer ik inderdaad te zorgen ja. ik ben vanmiddag een paar uur met mijn moeder gaan wandelen, en op het moment zelf voelde ik me gewoon, maar toen ik weer thuis kwam was ik weer net zo chaotisch als daarvoor.

eisen probeer ik mezelf ook te stellen, al lukt het niet altijd. het is zo makkelijk om gewoon geen huiswerk te maken terwijl dat eigenlijk moet... het lukt me gewoon vaak niet.. maar ik probeer het wel..

Yep ik ken het...
Waarschijnlijk word alles gewoon wat te veel.. das ook natuurlijk de reden dat je geen zin hebt om huiswerk te maken etc.
Avondje doorzakken.. zoals ik al zei
pi_9395166
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:50 schreef NemesisDivina het volgende:

[..]

Geen eisen maar doelen , is een heel verschil , zoals bevoorbeeld als ik nu zorg dat ik dit doe , dan kan ik later die film zien etc. Zorg je ook voor goede nachtrust ??
Zit je niet vlak voor slapen achter computer want dat kan ook rust verstoren , terwijl je nachtrust ook goed moet in delen en zeker zorgen voor ontspannende dingen voor het slapen gaan
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:54:37 #13
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395171
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:52 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik denk dan inderdaad dat het een nawerking van je eigen grenzen is . Ik heb het namelijk dan ook wel eens dat ik denk waardoor voel ik me zo en dan ga ik rationeel bekijken wat ik afgelopen periode heb gedaan omdat ik ook de tussenbalans (opruimwoede , heel vaak iets impulsiefs beginnen en niet rusten voor het af is )niet kan erkennen en dan zie ik in dat het vaak gewoon te veel van het goede is geweest, maar ik het in die periode niet zag.
Ik heb wel dit weekend een heel groot feest achter de rug, was onwijs gezellig. En de middag daarna (ik had die n8 2 uurtjes geslapen) gelijk weer bij mijn vriend rondhangen en film kijken. Maandag de hele dag school gehad, en dinsdag met een vriendin de hele dag naar Haarlem. Er is zoveel dat ik wil doen, en zo weinig tijd ervoor. Misschien heb je gelijk ja....
KippKoRN I love you!
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:54:51 #14
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_9395179
Dan is het waarschijnlijk oververmoeidheid (daar lijkt het wel op)

Hoe isje dagelijkse ritme? elke dag zelfde tijd naar bed/opstaan ?? etc etc ??

SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:55:49 #15
20546 Kornovichvb
groove is in the heart
pi_9395205
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:54 schreef NemesisDivina het volgende:

[..]

Ik heb wel dit weekend een heel groot feest achter de rug, was onwijs gezellig. En de middag daarna (ik had die n8 2 uurtjes geslapen) gelijk weer bij mijn vriend rondhangen en film kijken. Maandag de hele dag school gehad, en dinsdag met een vriendin de hele dag naar Haarlem. Er is zoveel dat ik wil doen, en zo weinig tijd ervoor. Misschien heb je gelijk ja....

Hmm.. is het dus niet wat ik dacht..

[edit]
Neem vitamines.. vitamines boven alles..
[/edit]

pi_9395239
ga gewoon dit weekend helemaal niets doen...alleen leuke dingetjes met je vriend, als het lekker weer is, fiets naar noordwijk en ga lekker uitwaaien aan het strand daar (waai dan gelijk ff namens mij uit )
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:57:42 #17
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395259
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:54 schreef Killjoy het volgende:
Dan is het waarschijnlijk oververmoeidheid (daar lijkt het wel op)

Hoe isje dagelijkse ritme? elke dag zelfde tijd naar bed/opstaan ?? etc etc ??

mijn dagelijkse ritme:
ik sta gemiddeld 45 minuten voor mijn bus gaat op (die tijd ligt aan hoe laat ik op school moet zijn). Dan ga ik naar school, als ik thuis kom dan ga ik OF huiswerk maken OF internetten (en vaak ook nog even tv kijken en met mn moeder praten). Uhm... daarna ga ik ongeveer es een x eten, en dan ga ik weer verder internetten. Rond 20:00 uur meestal beneden tv kijken en dan om half 10 naar boven meestal dan nog even snel mail ckecken en rond 10 uur slapen. En meestal gaat de wekker dan de volgende dag om half 7
KippKoRN I love you!
pi_9395262
*offtopic* Nemesis zet icq eens aan*
pi_9395296
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:57 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
*offtopic* Nemesis zet icq eens aan*
ben ik t mee eens...je weet me te vinden als je wil praten he meis!!
  woensdag 26 maart 2003 @ 19:58:48 #20
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395298
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:57 schreef Ilsjuhh het volgende:
ga gewoon dit weekend helemaal niets doen...alleen leuke dingetjes met je vriend, als het lekker weer is, fiets naar noordwijk en ga lekker uitwaaien aan het strand daar (waai dan gelijk ff namens mij uit )

haha.. ik heb geen tijd om uit te waaien, ik heb toetsweek volgende week dus ik ga dit weekend hard leren
KippKoRN I love you!
pi_9395324
quote:
Op woensdag 26 maart 2003 19:58 schreef NemesisDivina het volgende:

[..]

haha.. ik heb geen tijd om uit te waaien, ik heb toetsweek volgende week dus ik ga dit weekend hard leren

hmmm ja...dan begin je nu alvast met leren zodat je zondagmiddag ofzo ff vrij kan nemen van t leren...
  woensdag 26 maart 2003 @ 20:22:19 #22
49695 NemesisDivina
The Queen of Darkness
pi_9395812
Ik denk dat ik op de momenten dat ik gestressed ben weer valeriaan ga slikken.. dat heb ik een tijd geleden gedaan toen ik heel slecht sliep... het voordeel daarvan was dat het niet verslavend is en dat het kruiden zijn... en je word er rustig van.. kijken of het nu weer werkt..
KippKoRN I love you!
pi_9396475
Bij mij helpt het altijd als ik de dingen die ik moet doen op deel in "hokjes". Elke keer als ik iets gedaan heb, ook al is het maar heel klein kan ik een hokje doorkruisen of wegstrepen en zo blijven er steeds minder hokjes over.Maar als je weinig motivatie hebt dan gaat dat moeilijk en dan ben je steeds in "gevecht" met jezelf. Maar probeer jezelf er toe te zetten en hoe meer je tijd hebt voor leuke dingen!
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  donderdag 27 maart 2003 @ 11:45:37 #24
39445 abUser
ik moet jou niet
pi_9407305
- koop een organizer om nix te vergeten (geloof mij dat WERKT)
- neem 1 avond in de week op te bankhangen en NIETS te doen
ik sta op mijn strepen, als je daar niet tegen kan dan ga je maar ergens anders gaan stoepkrijten.
  vrijdag 28 maart 2003 @ 07:24:05 #25
19727 yingyang
Still alive
pi_9424684
Ga op zoek naar jezelf. Naar je diepere ik. Daar vind je de rust die je nodig hebt. Een zoektocht die de moeite waard is, dat is het.

Zit je eenmaal in de kern van je ware ik dan kan je veel hebben.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')