Ik kwam tot de (weder-)ontdekking dat ik bar weinig zelfdiscipline heb. Natuurlijk zijn er de gebruikelijke methodes om het te bestrijden, maar daar wil ik niet aan beginnen. Liever zou ik willen weten hoe de gemiddelde Fok!er zijn/haar leven zó indeeld, dat het niet botst met de hedendaagse maatschappij..
Hoe zorg jij ervoor dat je "nooit" te laat komt (bv smorgens), "altijd" op tijd doet wat je moet doen, van ernstige "verslavingen" afblijft etc. etc. ?
Dit zou tevens een grote stimulans zijn voor de wat minder gedisciplineerde fokkers onder ons.
quote:Ik kom nooit optijd -> zeer irritant, moeilijk op te lossen probleem
Op zaterdag 22 maart 2003 00:59 schreef snerd het volgende:
Hoe zorg jij ervoor dat je "nooit" te laat komt (bv smorgens), "altijd" op tijd doet wat je moet doen, van ernstige "verslavingen" afblijft etc. etc. ?
Verslaving -> ik blijf stug door roken, ik blijf met geld gooien, en als het aan mij lag, zou ik blijven computeren tot het licht wordt
Nee, ik heb geen discipline, en het bevalt me tot nu toe goed
maarja... door de huidige situatie is er niet veel meer van me zelfdiscipline over
quote:Het enige wat bij mij werkt is angst. Ik kom op tijd omdat ik bang ben voor de reacties van anderen als ik te laat kom, ik doe mijn belastingaangifte (weliswaar altijd pas na dwangbevelen en boetes) omdat ik bang ben dat ze de deurwaarder sturen, drinken gaat met ups en downs maar ik weet van mezelf dat er altijd weer een periode komt waarin alcohol me tegenstaat en dan houdt het vanzelf weer op. Roken idem dito. Dus zeg maar de dingen waar ik anderen mee lastig val, zoals te laat komen, daar maak ik mezelf flink bang voor, zodat ik het af en toe eens aanpak en de dingen waar ik alleen mezelf mee lastig val zoals roken, drinken en te laat naar bed daar vertrouw ik erop dat het toch niet uit de hand zal lopen. Hmmm, eigenlijk zijn dit waardeloze adviezen als ik het nog eens lees, nou ja ik doe ook maar mijn best.
Op zaterdag 22 maart 2003 00:59 schreef snerd het volgende:Hoe zorg jij ervoor dat je "nooit" te laat komt (bv smorgens), "altijd" op tijd doet wat je moet doen, van ernstige "verslavingen" afblijft etc. etc. ?
Dit zou tevens een grote stimulans zijn voor de wat minder gedisciplineerde fokkers onder ons.
quote:
Op zaterdag 22 maart 2003 16:46 schreef Yuki het volgende:
mja... vroeger (klinkt ook lekker debiel uit mijn mond
quote:Jij hebt andere prioriteiten denk ik.
maarja... door de huidige situatie is er niet veel meer van me zelfdiscipline over
quote:Ik stel ook doelen. Maar het uitvoeren is dan nog wel eens datgene wat mis gaat. Heb jij daar geen problemen mee?
Op zaterdag 22 maart 2003 17:00 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Ik stel mijzelf doelen eigenlijk . Meer in de trant van wil ik dit doen dan moet ik mezelf dat als doel stellen.
Ik ben van mezelf chaotisch van aard maar ik weet ook dat ik toch wel degelijk goed voor mezelf moet zorgen omdat ik er anders een boel problemen bij heb (van psychische aard) . Het is iets wat ik mezelf heb aan moeten leren door middel van therapie , maar nu ook beter op mezelf weet toe te passen.
Ik ben het trouwens met je eens dat het niet gedisciplineerd zijn voor extra psychische ballast kan zorgen.
Mn Palm organizer is echt het kloppend hart van mn administratieve- en organisatorische leven. Zonder dat ding weet ik me geen raad.
quote:sorry dat ik t zeg, maybe helpt t wel super voor jou... maar een organizer nodig hebben om te kunnen leven?...
Op zaterdag 22 maart 2003 17:17 schreef Tijn het volgende:
Eén woord: Palm.Mn Palm organizer is echt het kloppend hart van mn administratieve- en organisatorische leven. Zonder dat ding weet ik me geen raad.
quote:Als je een hulpmiddel vindt waardoor je een hoop ellende wordt bespaard en precies je eigen zwakke punten aanvult, waarom zou het dan erg zijn om daar gebruik van te maken?
Op zaterdag 22 maart 2003 17:32 schreef Yuki het volgende:[..]
sorry dat ik t zeg, maybe helpt t wel super voor jou... maar een organizer nodig hebben om te kunnen leven?...
quote:Klopt. Ik heb er ook één (daarvóór een Psion) en ik moet zeggen dat het geen overbodige luxe is. Vooral het feit dat je 'm kan instellen om je te laten herinneren aan dingen (wat een normale papieren agenda niet doet) is ideaal. Ik moet er wel bij zeggen dat je ook weer discipline nodig hebt om je Palm te organiseren
Op zaterdag 22 maart 2003 17:43 schreef Tijn het volgende:[..]
Als je een hulpmiddel vindt waardoor je een hoop ellende wordt bespaard en precies je eigen zwakke punten aanvult, waarom zou het dan erg zijn om daar gebruik van te maken?
quote:Is natuurlijk wel zo, maar ik vrees dat een hoop mensen last hebben van discipline tonen in het voor zichzelf zorgen. Dus niet zozeer mbt andere mensen. Ik in ieder geval.
Op zaterdag 22 maart 2003 17:50 schreef Jerruh het volgende:
ik heb mijn discipline gekregen door rekening te leren houden met andere mensen, dat je afspraken na moet komen. Als je met iemand hebt afgesproken om om zeven uur sochtends te gaan sporten, weet je dat het niet echt denderend is om hem/haar te laten stikken, krijg je alleen emer ellende van, dus dan maar dr heel vroeg uit. zo leer je uit je bed te komen
quote:Precies. En de discpline om een Palm bij te houden lukt me beter dan kloten met papier (wat altijd een zooi wordt en waarbij ik de helft weer verlies) of alles onthouden (wat zeker niet werkt
Op zaterdag 22 maart 2003 17:55 schreef Bombie het volgende:[..]
Klopt. Ik heb er ook één (daarvóór een Psion) en ik moet zeggen dat het geen overbodige luxe is. Vooral het feit dat je 'm kan instellen om je te laten herinneren aan dingen (wat een normale papieren agenda niet doet) is ideaal. Ik moet er wel bij zeggen dat je ook weer discipline nodig hebt om je Palm te organiseren
en dat een elektronische agenda zeker geen noodzaak is voor een georganiseerd leven. Maar een verrekt handig hulpmiddel is het in ieder geval!
quote:och, ik ben niet iemand die graag ruzie heeft, dus als ik de fout in ga dan wordt ik er wel op zo'n manier op gewezen dat ik het goed in me oren knoop
Op zaterdag 22 maart 2003 17:57 schreef Bombie het volgende:[..]
Is natuurlijk wel zo, maar ik vrees dat een hoop mensen last hebben van discipline tonen in het voor zichzelf zorgen. Dus niet zozeer mbt andere mensen. Ik in ieder geval.
quote:Bij mij ist precies andersom
Op zaterdag 22 maart 2003 18:09 schreef Tijn het volgende:
En de discpline om een Palm bij te houden lukt me beter dan kloten met papier (wat altijd een zooi wordt en waarbij ik de helft weer verlies) of alles onthouden (wat zeker niet werkt).
quote:waar moet jij tegen die tijd dan heen met je cynisme
Op zaterdag 22 maart 2003 01:37 schreef drugsgebruiker het volgende:
Discipline? In een wereld die alles maar steeds makkelijker maakt? Nee joh, gewoon enkele jaren geduld en dan voert nihilisme de boventoon!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |