abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9281694
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:10 schreef Ernst het volgende:

[..]

O, je wil zeggen dat de situatie is verslechtert in Afghanistan?

Niet verbeterd, economisch gezien.
Dat geld dat nu naar de eltite-groepen gaat, wou je dat ontwikkelingshulp noemen?
  vrijdag 21 maart 2003 @ 13:14:25 #52
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_9281747
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:10 schreef Ernst het volgende:

[..]

O, je wil zeggen dat de situatie is verslechtert in Afghanistan?

verbeterd ook nie, de helft van de bevolking zit nog steeds in andere landen... en hun huizen zijn kapot geschoten door de amerikanen tijdens de oorlog aldaar, ik vind het geen ontwikkelingshulp als je dan ook wat terugdoet voor die mensen, dat vind ik hoogstens terecht...

het nare van deze oorlog is dat bush zegt dat eht voor de iraakse bevolking gaat terwijl nu juist die mensen hun levens worden verwoest.. en het feit dat bush dit emotionele standpunt gebruikt voor zijn oorlog terwijl hij om andere reden daar aan het bombarederen is, vind ik grof!

put
your
clothes
on!
  vrijdag 21 maart 2003 @ 13:16:08 #53
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9281794
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:12 schreef SCH het volgende:
Niet verbeterd, economisch gezien.
Duh. Kom maar terug als je ooit eens een economie-boekje hebt gelezen, want als je serieus verwacht dat binnen een half jaar een economie verbetering laat zien, dan geef je er blijk van écht geen enkele kennis van zaken te hebben.
quote:
Dat geld dat nu naar de eltite-groepen gaat, wou je dat ontwikkelingshulp noemen?
In zekere zin is dat wel zo ja. Of vind je het omverwerpen van een dictatoriaal regime dat een land gewoon leegplundert geen vooruitgang?
pi_9281841
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:16 schreef Ernst het volgende:

[..]

Duh. Kom maar terug als je ooit eens een economie-boekje hebt gelezen, want als je serieus verwacht dat binnen een half jaar een economie verbetering laat zien, dan geef je er blijk van écht geen enkele kennis van zaken te hebben.

Wat redeneer jij slecht zeg. Jij begint over verbetering en nu heb ik geen verstand van de economie.

De VS laat het land weer net zo hard donderen als voorheen, zullen ze met Irak ook doen.

vrijdag 21 maart 2003 @ 13:18:54 #55
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9281892
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:17 schreef SCH het volgende:
Wat redeneer jij slecht zeg. Jij begint over verbetering en nu heb ik geen verstand van de economie.
Ik begon niet over economie, dat deed jij. .
pi_9281917
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:18 schreef Ernst het volgende:

[..]

Ik begon niet over economie, dat deed jij. .

vrijdag 21 maart 2003 @ 13:20:07 #57
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9281930
quote:
On the occasion of the visit of Afghanistan Interim Authority (AIA) Chairman Hamad Karzai, President Bush announced the programs which will benefit from the initial U.S. pledge of $296.75 million in Tokyo for Afghanistan's reconstruction. In addition, the President announces a $50 million line of credit offered through the Overseas Private Investment Corporation to finance qualified U.S. private sector projects and up to $3 million in funding by the U.S. Department of Labor for job generation programs. The President also confirms that $223 million in previously frozen assets are being made available to the AIA. The United States has played a leading role in coordinating the international effort for Afghanistan's reconstruction and has provided more aid to the people of Afghanistan than any other individual country.
Bron: http://www.state.gov/g/wi/rls/7893.htm

Maar goed, dit is wat off-topic.

pi_9281957
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:20 schreef Ernst het volgende:

[..]

Bron: http://www.state.gov/g/wi/rls/7893.htm

Maar goed, dit is wat off-topic.

Yep - reparatie na vernietiging.

Kom met een betere bron voortaan.

vrijdag 21 maart 2003 @ 13:24:06 #59
44924 GunsBlazing
Freedom Fighter
pi_9282036
Stel je niet aan, de schade die Irak door de militaire acties heeft opgelopen valt in het niet bij de afgrijselijke ellende die de Taliban over het volk heeft uitgestort. Ga alsjeblieft terug naar je darkroom.
Bush is dus een universalist die een machtsbalans wil scheppen die in het voordeel van de vrijheid is.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 13:24:53 #60
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9282055
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:21 schreef SCH het volgende:
Yep - reparatie na vernietiging.
Afghanistan lag al compleet in puin, daar viel weinig meer aan te vernietigen hoor.
pi_9282065
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:24 schreef GunsBlazing het volgende:
Stel je niet aan, de schade die Irak door de militaire acties heeft opgelopen valt in het niet bij de afgrijselijke ellende die de Taliban over het volk heeft uitgestort. Ga alsjeblieft terug naar je darkroom.
Ben jij daar alweer dan?

Tuurlijk valt die schade in het niet. Maar dit geld is bedoeld om die schade te herstellen. Daar wordt de bevolking niks beter van, zoals Ernst beweerde.

pi_9282081
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:24 schreef Ernst het volgende:

[..]

Afghanistan lag al compleet in puin, daar viel weinig meer aan te vernietigen hoor.

Informeer je even beter joh. RECONSTRUCTION staat er -
pi_9282147
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:17 schreef SCH het volgende:

[..]

De VS laat het land weer net zo hard donderen als voorheen, zullen ze met Irak ook doen.

Die linkse anti-VS-figuren hebben vooral verstand van hoe je een economie ruïneert.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_9282192
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 12:20 schreef SCH het volgende:
Ik heb nu zoveel medewerkers van de VN en deskundigen gehoord over de inspecties: het was erg bijzonder hoe ver ze al waren, zo diep in een land, relatief veel medewerking - die inspecties waren uniek en waren in een beslissend stadium.

Dood-en doodzonde dat ze niet zijn afgemaakt omdat 3 cowboys afgelopen zondag op een eilandje hun geduld niet konden bewaren.

Jij bent goed in fabeltjes vertellen zeg

Die inspecteurs kregen geen ruk gedaan en werden constant tegengewerkt.
Als ze ergens wilden zijn werden ze eerst een aantal dagen tegengehouden.... en dan pas mochten ze wel naar binnen.
Het illegale spul is dan al uiteraard verhuisd, maar toch een succes voor de inspecteurs ze hebben weer een plaats na kunnen kijken

1 grote poppenkast was het, en door deze circus heeft Saddam steeds meer en meer tijd kunnen rekken.

pi_9282193
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:27 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Die linkse anti-VS-figuren hebben vooral verstand van hoe je een economie ruïneert.

Linkse mensen hebben Afhanistan niet vernietigd hoor
  vrijdag 21 maart 2003 @ 13:29:27 #66
44924 GunsBlazing
Freedom Fighter
pi_9282199
Tuurlijk wordt de bevolking daar wel beter van! Werk, inkomsten, vreten op tafel en dan met een volle buik naar de stembus zonder bang te hoeven zijn dat je in een vol stadion onthoofd wordt door een stel religieuze randdebielen.

Lijkt mij vooruitgang. Tenzij mensen als jij het juist een culturele verrijking vinden, die religieuze onderdrukking. Volgens mij heb jij nog enige issues te verwerken wat betreft je gereformeerde verleden.

Bush is dus een universalist die een machtsbalans wil scheppen die in het voordeel van de vrijheid is.
pi_9282216
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Als ze ergens wilden zijn werden ze eerst een aantal dagen tegengehouden.... en dan pas mochten ze wel naar binnen.
Het illegale spul is dan al uiteraard verhuisd, maar toch een succes voor de inspecteurs ze hebben weer een plaats na kunnen kijken

1 grote poppenkast was het, en door deze circus heeft Saddam steeds meer en meer tijd kunnen rekken.

Bron?

(ik heb van de week zeker 30 mensen het tegenovergestelde horen zeggen, mensen die er iets meer bij betrokken zijn dan jij denk ik)

vrijdag 21 maart 2003 @ 13:31:08 #68
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9282250
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:25 schreef SCH het volgende:
Informeer je even beter joh. RECONSTRUCTION staat er -
Wat nog niet betekent dat ze het zelf hebben vernield.
  vrijdag 21 maart 2003 @ 13:31:53 #69
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_9282270
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:29 schreef SCH het volgende:
Linkse mensen hebben Afhanistan niet vernietigd hoor
Mwoach, de Sovjet-Unie was vrij links hoor.
pi_9282278
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?

(ik heb van de week zeker 30 mensen het tegenovergestelde horen zeggen, mensen die er iets meer bij betrokken zijn dan jij denk ik)

Gezond verstand waarschijnlijk.

En als ik in een of ander communistisch hol binnenwandel hoor ik ook zo 30 mensen het tegenovergestelde blaten, dus dat zegt niks.

vrijdag 21 maart 2003 @ 13:32:41 #71
19902 Hymn
CG Artist
pi_9282294
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:29 schreef Refragmental het volgende:

[..]

je vergeet er ff bij te zetten dat de VS de inspecteurs continu naar de verkeerde plekken heen stuurde
pi_9282298
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:32 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Gezond verstand waarschijnlijk.

En als ik in een of ander communistisch hol binnenwandel hoor ik ook zo 30 mensen het tegenovergestelde blaten, dus dat zegt niks.

De VN is een communistisch hol? Van Eekelen is een communist?
pi_9282316
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:31 schreef Ernst het volgende:

[..]

Wat nog niet betekent dat ze het zelf hebben vernield.

Nee da's waar - ze bombardeerden met teddyberen
pi_9282333
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:32 schreef SCH het volgende:

[..]

De VN is een communistisch hol? Van Eekelen is een communist?

De VN is erg verdeeld, en het wemelt er van de landen met eigen belangen (Frankrijk). Daar gaat het nu even niet om, het gaat om die 30 mensen die jij hebt gesproken.
pi_9282379
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 13:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Bron?

Bron?
Logica en vooral verder kijken dan je neus lang is.

Ik heb van de week zeker 70 mensen gesproken die mij allemaal gelijk gaven, die zijn er wat meer bij betrokken dan die 30 mensen van jou

(Kijk... ik ben ook best goed in fabeltjes )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')