Een paar vrienden van mij zijn er gigantisch fan van. Ik vind het maar lompe teringherrie.
Het is dus deathmetal.
Iets in de richting van Deicide/Morbid Angel, maar dan nog langzamer en met nog duffere stemmen.
enorme fan van Mortician
ROFLMAO
edit: ik ken ze dus en volgens mij is het meer een satirische band (toch?(zulke muziek maak je toch niet serieus?))
Maar volgens mij is het wel serieus.
quote:hahahahahaha serieus fan? damn.
Op donderdag 20 maart 2003 19:00 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Kent iemand deze band?Een paar vrienden van mij zijn er gigantisch fan van. Ik vind het maar lompe teringherrie.
Het is dus deathmetal.
Iets in de richting van Deicide/Morbid Angel, maar dan nog langzamer en met nog duffere stemmen.
quote:haha die hadden wij toen beide als grap gedownload, echt zwaar grappig. Zoiets van:
Op donderdag 20 maart 2003 20:56 schreef gewoon-jan het volgende:[..]
hahahahahaha serieus fan? damn.
ik heb die shit puur gedownload omdat het gewoon lol is. zo'n horrorscene, en dan drop z gitaren, grommende vocalen waar je net geen woorden in kunt onderscheiden.......
WHHAAHHAHHHOOOOAHHAHHAHAHHA *GITAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRDRRRRRRRRUMMMMMMMMMM* WHOEAa
Zo ongeveer dus
Maar ze zijn echt serieus fan.
Het zijn trouwens ook van die: Hallo, ik ben alternatief, duister en snij in mezelf omdat ik me kut voel-mensen.
quote:Ik vind het ook "lompe muziek" zonder diepgang. (geen tering herrie, want dat ben ik gewend)
Een paar vrienden van mij zijn er gigantisch fan van. Ik vind het maar lompe teringherrie.
Ik snap niet dat mensen er echt fan van kunnen zijn.
Ik vind de muziek komisch.
Ik zie veel mensen lopen met Mortician t-shirts en ik vraag me dan af of ze die dragen
- om true te doen
- omdat ze lomp zijn, en werkelijk GEEN smaak hebben
- omdat ze zelfspot hebben
- omdat ze graag t-shirts kopen van komische bands
Wat denken jullie
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-03-2003 21:52]
quote:Niet langzamer, ongeveer evensnel. Maar dan met drumcomputer, en extra turbolaag getunede gitaren en bass op +20dB bij het produceren. Stem is EEn met de rest van de gitarenzooi.
Iets in de richting van Deicide/Morbid Angel, maar dan nog langzamer en met nog duffere stemmen
quote:Ik vind het ook niets, mag wel meer melodie in ofzo..
Op donderdag 20 maart 2003 21:44 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Ik vind het ook "lompe muziek" zonder diepgang. (geen tering herrie, want dat ben ik gewend)
Ik snap niet dat mensen er echt fan van kunnen zijn.
Ik vind de muziek komisch.
Ik zie veel mensen lopen met Mortician t-shirts en ik vraag me dan af of ze die dragen
- om true te doen
- omdat ze lomp zijn, en werkelijk GEEN smaak hebben
- omdat ze zelfspot hebben
- omdat ze graag t-shirts kopen van komische bandsWat denken jullie
quote:Maar vaak zijn het mensen met zo'n t-shirt van 23 jaar (ik gok maar wat), die zijn zichzelf toch allang tegengekomen als ze denken "hard=goed" ?
Op donderdag 20 maart 2003 21:59 schreef Zander het volgende:
Sommige mensen denken nu eenmaal dat, wanneer het maar hard en extreem is, het ook automatisch goed is.
quote:Meer? Ik zou het zo zeggen
Ik vind het ook niets, mag wel meer melodie in ofzo.
"Er mag wel melodie in."
Zeer zekers wel.
Ik houd wel van Mortician. Waarom? Natuurlijk niet om de speltechnische hoogstandjes of de muzikale genialiteit (!), maar omdat deze band meer dan alle andere extreme Death / Goregrind bands een heerlijke horrorsfeer weet op te wekken. Oke, een album als "Chainsaw Dismemberment" is gewoon iets te lang, maar iets meer dan een half uurtje als "Domain of Death" werkt prima voor mij. Kort en hevig.
UIteraard is het muziek met humor. Die lui die zichzelf snijden enzo, die de poster van dit topic noemde, snappen er gewoon geen flikker van. Het kan geen kwaad om je duistere impulsen te verkennen en er mee te spelen, maar het moet je leven niet beheersen. "Zonder licht herken je het duister niet".
Metal liefhebbers die hier al wat langer posten weten wel dat ik een ruime smaak heb (ook buiten het metal genre natuurlijk), en dat ik zeker niet alleen maar naar zeer agressieve muziek luister. Het is gewoon zo dat ik van muziek verwacht dat er emotie in zit, en daarom kan ik naar een breed spectrum aan muziek luisteren. Een band als Mortician belichaamt duistere emoties, agressie en geweld, en doet dat op een zeer extreme manier.
Maar wat me het meest bevalt aan Mortician is dat het een fusie is tussen samples uit Horror films (waar ik erg van houd, ik mag dan ook graag uitpluizen uit welke films de samples worden gehaald) en extreme Death Metal.
Sinds kort hebben we ook een Nederlandse Mortician, Kringspiertyfus!!!
http://home.student.utwente.nl/b.j.miedema/kringspiertyfus
lompe humor, lompe teksten, lompe muziek en 3 ultra brute grunts.
been there, done that, have the t-shirt
quote:Ja, die demo heb ik ook.
Op vrijdag 21 maart 2003 00:27 schreef thanatosti het volgende:
ik kan af en toe een nummertje Mortician best waarderen.
Sinds kort hebben we ook een Nederlandse Mortician, Kringspiertyfus!!!
http://home.student.utwente.nl/b.j.miedema/kringspiertyfus
lompe humor, lompe teksten, lompe muziek en 3 ultra brute grunts.
"Howdy, I'm Elmer. UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGH!"
quote:Haha, ik kan me voorstellen dat je, als je de hele dag grindcore en brute death metal draait, The Crown maar als een stelletje pussies ziet.
Op vrijdag 21 maart 2003 19:36 schreef _Etter_ het volgende:
voor de brute fans, vandaag om 21:00 uur, skinless (met drummer van origin!) en the crown in de baroeg rotterdam
The Crown is wel zeer cool.
Heb je de laatste The Crown nou al gehoord?? Bij de 2e helft van het album krijg ik heel vaak de rillingen op mijn rug, daar gaat het toch om bij het luisteren? Genieten, iets wat me gewoon niet lukt bij Mortician. Maar als jij dat wel kan, ben jij gewoon in het voordeel.
quote:Mortician gebruikt voor de albums een drumcomputer. De drummer van The Crown triggert NIETS, DAN ben je pas een bikkelband
maar als een stelletje pussies ziet
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 21-03-2003 20:29]
quote:Voor mij kan sfeer een belangrijkere eis zijn dan muzikale klasse. Waarom denk je dat ik naar zoveel rammelende Black Metal bandjes luister? Omdat de specifieke sfeer gewoon door niets anders dan rammelende Black Metal geschapen kan worden.
Op vrijdag 21 maart 2003 20:13 schreef Yokozuna het volgende:
Een hoop muziek waar je zo niet naar zou luisteren, kan prima als ondersteunende muziek worden gebruikt bij vanalles... In dit geval leuk voor horror films. Maar ik denk dat iedereen hier bedoelt: Mortician puur om naar te luisteren. Horrorsferen oproepen, maar geniet je dan ook meer van de muziek? Daar gaat het hier toch om? Als een band met samples een oorlogsfeer weet op te roepen is dat leuk, maar daardoor wordt de muziek toch niet pakkkender?
Sfeer wordt door muziek opgewekt. Als ik de sfeer waardeer, waardeer ik in essentie toch de muziek?
quote:"Crowned in Terror" heb ik al gekocht op de dag dat 'ie uitkwam, dus niet zeuren.
Heb je de laatste The Crown nou al gehoord??Bij de 2e helft van het album krijg ik heel vaak de rillingen op mijn rug, daar gaat het toch om bij het luisteren? Genieten, iets wat me gewoon niet lukt bij Mortician. Maar als jij dat wel kan, ben jij gewoon in het voordeel.
quote:Nee, en Mortician ook niet want er zijn veel brutere bands. Mortician gebruikt drumcomputer omdat ze voor dat mechanische, oversnelle geluid gaan.
Mortician gebruikt voor de albums een drumcomputer. De drummer van The Crown triggert NIETS, DAN ben je pas een bikkelband(hm.. dan zou Slipknot ook een bikkelband zijn) Maar inderdaad, The Crown gebruikt geen "bass overclocking" waardoor het natuurlijk nooit zo bruut als Mortician klinkt
Gelukkig gaat het The Crown daar niet perse om.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |