Ik heb net Rainman nog eens gezien, en ik kreeg het op het einde toch wel een beetje moeilijk met slikken eigenlijk.
[edit] voor de gene die "elke film van Kevin Spacey, Edward Norton of Jean Claude van Damme" wil noemen: jammer, ik was je voor.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 04-01-2001 00:10]
Verder kan ik opnoemen:
City of Angels
Braveheart (meerdere malen)
Jerry Maguire
Oh zoveel films joh, teveel om op te noemen. Meestal is het geen brok in m'n keel, maar lopen de tranen gewoon over m'n wangen. Mag dat ook?
quote:Hoe kan ik die nu vergeten? Ik heb die film in gezelschap gezien, en ik kan je vertellen dat er opweg naar het station niet al te veel werd gezegd...
Op 04 januari 2001 00:14 schreef Arcee het volgende:
- Fucking Åmål - geen enkele film heeft me dieper weten te ontroeren dan deze magistrale film. Ik kwam verdwaasd uit de bioscoop.
Ach, nu we toch bezig zijn: na drie keer Titanic krijg ik nog steeds kippenvel.
- Forrest Gump
- Jerry McGuire
- A time to kill
- Schindler's List
- Dead man walking
- Philadelphia
- First Knight
- Saving Private Ryan
- American History X
- 8mm
Dat zijn zo de eerste paar die bij me opkomen, zullen er ongetwijfeld nog meer zijn.
En weliswaar geen film, maar erg indrukwekkend, de documentaire 'Paradise Lost' en het vervolg daarop (titel ben ik kwijt). Iemand die em ook gezien heeft? Was een tijdje terug op Net5 bij Reportage. Zeer indrukwekkend.
[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 04-01-2001 00:41]
quote:Thank you, Lithion!
- Forrest Gump
- A time to kill
- Schindler's List
- Philadelphia
- First Knight
- Saving Private Ryan
- American History X
Titanic
Forrest Gump
Pulp Fiction
Ghost Dog
Eskiya
The Matrix
Excorsist
e.v.a...
1. The bridges on madison county
2. Schindlers List
3. La vita e bella
4. E.T.
5. Philadelphia
6. Dead man walking
7. Soah
8. Sommersby
9. Disney-films Bambi, Lion King etc
10. laatste aflevering van inspector Morse
quote:Dat vond ik wel zo'n emotieloze film...
Op 04 januari 2001 00:49 schreef Herald het volgende:
[knip Herald's SPOILER]Gladiator bijv, vooral met dat sneue muziekje erbij
Ik kan redelijk snel een brok in m'n keel krijgen van films. Zelfs soms van reclames . Iets met onrecht, of iets met afscheid nemen of juist weer een ontmoeting, of iets met kinderen, of weet ik veel, en ik heb al weer een brok in m'n keel.
Films die me echt bij staan:
ET
de eerste keer dat ik een brok in m'n keel kreeg)
Boyz 'n the Hood
heb ik nu al weer zo'n 7 keer gezien en keer op keer weer; een van de weinige films die ik ken waar mannen eerder een brok in de keel krijgen dan vrouwen - viel mijn zusje op, en toen ik 'm voor de derde keer in de bioscoop zag viel 't mij ook op)
Magnolia
de laatste keer in de bioscoop dat ik dat gevoel had (op het moment dat iedereen 'Wise Up' mee zingt)
House of the Spirits
Vele malen is deze film afgekraakt maar ik vind 'm schitterend. De eerste keer dat ik samen met m'n vrouw een brok in de keel had tijdens het kijken naar een film (zijn nog vele malen gevolgd, zoals gister nog tijdens 'Left Luggage').
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 04-01-2001 09:35]
....dat vond ik nou een film met een hoog tissue gehalte..!
Ps. Was toen slechts 4 jaar oud
quote:hehe, eindelijk nog iemand die dat vindt
Op 04 januari 2001 09:14 schreef Arcee het volgende:
Dat vond ik wel zo'n emotieloze film...
ik houd overigens niet echt bij, bij welke film ik een brok in m'n keel had, die momenten probeer ik zo gauw mogelijk weer te vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |