abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_9204764
Hoe ging je van je circa twaalfde tot zeventiende levensjaar gekleed? En hoe kijk je er nu op terug?

In de brugklas liep ik altijd in een op de groei gekochte, goedkope spijkerbroek met een lila, paarse of zachtroze Zeeman/C&A-sweater erop, of een groot goedkoop t-shirt met felle print voorop. Met als grote uitzondering het mintgroene joggingpak wat achteraf gezien als twee druppels water op een pyama lijkt (kreeg ik ook ooit toegeschreeuwd). Een paar Lotto-gympen (afgetrapt of nieuw, maakte me niet uit) en een dikke pony in mijn haar vanaf de kruin tot vlak boven de ogen maakte het compleet.

Dat vind ik anno nu een wanstaltig lelijke 'look' die ik enkel zou gaan dragen als ik heeeeeeeel erg ziek ben en de hele dag op bed zou blijven liggen. Ik weet niet eens of ik er de deur mee open zou doen.

Omstreeks de derde begon ik te veranderen en kreeg ik een andere stijl en dat was ook lang niet altijd een succes. Giletjes over truien in een niet-kloppende combinatie, bijvoorbeeld. Graaien in de kast van mijn moeder naar 'leuke' afdankertjes die ik nog kon gebruiken, enzovoort. Geen duidelijke stijl maar gewoon alles door elkaar en experimenteren maar (mijn omgeving zal best wel gelachen hebben). Ik winkelde zelfs bij de Miss Etam. Ik deed veel ideeën op dankzij de Yes en Fancy maar afgaande op oude foto's was het het steeds 'net niet' (Overgooiertjes waren toen in '95 heel hip, maar in plaats van het dunne, witte shirtje eronder deed ik er dan een dikke, blauw met groen gekleurde print-trui onder. En de zoom stak dan lekker door het zwarte overgooiertje heen.). De pony had ik inmiddels laten bijgroeien en de gympen werden vervangen door zwarte bergschoenen.

Het ergste drama van deze periode is achteraf nog wel dat ik gek was op een VUURRODE trui uit mijn moeders kast, en dat ik zelf een feloranje trui had gekocht (want die vond ik leuk). Als er 2 kleuren zijn die mij werkelijk afgrijselijk staan zijn het wel rood en oranje.

Eigenlijk heb ik pas rond mijn zeventiende een beetje een acceptabele stijl gekregen en weet ik me pas sindsdien een beetje te kleden.

Saillant detail: Ik heb jarenlang modeontwerpster of styliste willen worden.

Kortom: Hoe zag jij er in deze periode uit? Het is toch de periode waarin je jezelf gaat ontwikkelen, dus leuk voer voor een topic.

[Dit bericht is gewijzigd door postinggirl op 18-03-2003 15:09]

pi_9204892
In de brugklas beetje hetzelfde soort, dus standaard spijkerbroeken met een te grote trui of t-shirt eroverheen
Vanaf de 2e begon ik steeds meer te vergabberen dus toen liep ik regelmatig in trainigspakken (als ik er nu op terugkijk ...)
En in de 4e begon ik me een beetje normaal te kleden, niet bijzonder verder
pi_9204899
Leuk topic en bijbehorend openingspost

Ik heb op de middelbare school eigenlijk continu een spijkerbroek en een te grote trui gedragen. Het liefst allemaal donkerblauw. Variatie vond ik een eng woord Ik was dus behoorlijk onopvallend.

Toen heb ik een periode in de meest ranzige en alternatieve kleren gelopen. Allerlei dingen afgeknipt en kisten blauwgevefd

Inmiddels ben ik, gelukkig, weer redelijk genormaliseerd.

pi_9205061
Brugklas normale spijkerbroek met vooral een niketrui.

2de tm 4 de klas: als gabbert! Dus een cavello en aus. En daarna tot nu veel legerbroeken, vind ze lekker zitten. (en jaja ik hou nog van hardcore!)

dinsdag 18 maart 2003 @ 14:19:51 #5
29029 SiNz
of a twisted mind
pi_9205076
HAKKUH-TERROR!!!!!!!!!!!!! ghehehe

echt waar, echt fout, I know...

Life suxx, deal with it!
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:21:50 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_9205148
Spijkerbroek, metalshirt

5 jaar lang

(wel af en toe ander shirt )

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:23:08 #7
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_9205189
Kheb op de middelbare school nooit aandacht besteed aan mn kleding, kvond dat ik wel betere dingen aan mn hoofd had. En dat vind ik eigenlijk nog steeds wel. Kben wat kleding betreft nogal stijlloos I guess. Op de een of andere manier vind ik het ook leuk om anderen te irriteren met dingen die "fout" zijn of "niet kunnen", dus een fleurig roze-groen-hawaii shirt zat er nog wel 'es in of een Slipknot T-shirt ofzo, maar dat was altijd meer voor de grap dan dat ik echt overtuigd was van een bepaalde "lifestyle" die zich uitte in mn manier van kleden.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:23:41 #8
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_9205209
Hahaha, cool topic!

Even denken... Veel, heel veel O'Neill (zat op middelbare school van '86 tot '91) en best wel wat van de HIJ

volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_9205212
In de eerste jaren gewone spijkerbroeken, grote spijkerblousen, t-shirts met dierenprints (was toen heel even mode geloof ik), alles wijd en gewoon, daarna de verfpot over mijn hoofd heen leegekiept mn haar afgeknipt en broeken met wijduitlopende pijpen en vrolijke kleuren shirts vesten etc.

Oh ja en in de eerste had ik mn haar strak achterover in een staart (niet omdat ik gabber was maar omdat ik het erg stoer vond staan) Later toch maar besloten dat wat losser leuker was.

;)
pi_9205225
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 14:21 schreef MrTorture het volgende:
Spijkerbroek, metalshirt

5 jaar lang

(wel af en toe ander shirt )

Geen andere spijkerbroek?

Kisten, spijkerbroek, metalshirt

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_9205266
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 14:19 schreef SiNz het volgende:
HAKKUH-TERROR!!!!!!!!!!!!! ghehehe

echt waar, echt fout, I know...

Nee echt niet, terror rullez nog steeds
ff offtopic ik weet het
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:25:03 #12
40169 salvadio
Fashionvictim
pi_9205268
In het begin van mn schoolcarriere was ik helemaal in to basketball en droeg standaard een wijde spijkerbroek met een trui/shirt met een basketball print erop. Daaronder basketballschoenen

In de tweede begon dat te vervagen en liep in standaard kleding als CoolCat en dergelijke, met uiteraard sportschoenen er onder.

In de derde kocht ik mijn eerste merkshirt en tegenwoordig draag ik zeer gevarieerd. Meestal stijlvol of trendy. En ja sorry, soms verval ik in standaard merken als G-Star & Tommy Hilfiger en loop ik erbij als iedereen...

Got Stylo?
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:25:43 #13
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_9205287
Pff... eigenlijk weet ik dat niet zo heel goed meer.. denk dat ik het uit m'n geheugen heb verbannen.

In ieder geval vond ik laatst een foto uit de 2e.
Kanariegele tuinbroek van Cars, gifgroen shirtje en oranje Dr.Martens.. Het was toen de Dr.Martens periode en ik had ze in 3 kleuren.. (oranje, paars en zwart)...

Volgens mij brak eind 3e klas de Levi's 501 periode uit, want toen had ik er wel een paar in verschillende kleuren...

Ow wacht, schiet me nu wel weer iets te binnen...
Ik heb nog een tijdje van die hele wijde pijpen spijkerbroeken met flower boorduursel gedragen.. met een paarse G-star rib jas erop en dan natuurlijk de Dr. Martens.. brrrr

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 18-03-2003 14:26]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_9205330
Wijde broeken en capuchon truien, eigenlijk mijn gehele middelbare school periode
Playlist | Studio Brussel (NL 102.1 FM / BE 100.9 FM)
  dinsdag 18 maart 2003 @ 14:28:41 #15
25470 SoSolid
Danke danke
pi_9205393
Ik was vroeger normaler dan normaal, zoals iedereen in het begin van de middelbare school was, , maar ja ik zit nu nog op de middelbare school dus ik zal ff vertellen hoe ik tot mijn huidige stijl kwam, ik was eerst een "punker" haha, nee ik begon wat wijdere broeken te dragen en punk te luisteren, maar vrij voorzichtig, tegenwoordig draag ik nog steeds vrij wijde kleding (grote truien met "hoodies", en wijde broeken), maar ben ik meer een hiphopper, maar dat is ook niet helemaal aan me te zien, mijn haar zit namelijk helemaal door de war en punk achtig, of juist "out of bed look" Conclusie: ik ben van voorzichtig naar wat meer uitgesproken gegaan
xxx
pi_9206045
Hahaha, dat durf ik eigenlijk niet te vertellen hoor.

Maar goed, spijkerbroek met Nike Air Max eronder, te grote trui of trainingsjasje Daarbij op mijn mooie hoofd een ontzettend grote kuif, die altijd ingestort was als ik door de regen moest fietsen.......erg he.
Na mijn 3-4 jaar ben ik gelukkig bekeerd en me wat netter gaan kleden.

pi_9206294
.....waarna eenmaal op school aangekomen de tweede bus haarlak van die dag erdoorheen ging op het toilet, uiteraard.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 15:03:16 #18
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_9206385
L.A.-Gears...veters los en veel te grote broeken,truien en tuinbroeken!Mijn haar in een permanent en een kuif opzij!!! Echt extreem lelijk maar toen was het bij ons in de mode!!!
I don't care.....
  dinsdag 18 maart 2003 @ 15:06:43 #19
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9206479
In het begin veel hippe merk spullen omdat dat "stoer" was
Later gabber-outfit en af en toe wat casual.
pi_9206669
Heeft niemand foto's??
  dinsdag 18 maart 2003 @ 15:33:03 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_9207204
een aussie. Of anders spijkerbroek met C&A kleding. En ik had 1 Levi trui En een hele mooie wolle ausi trui!!!

Nu draag ik alleen nog maar armani versace D&G Tommy Polo.
Ik vind het allemaal wel best. Ik geef veel geld uit aan die kleding. Maar het gaat lang mee. Ik draag niet de kleding waar je iedereen in ziet lopen. Dat vind ik dan weer niets. Wil iets aparts hebben

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_9207891
Ik heb wel altijd redelijk normale kleren gedragen.

Brugklas: felle kleuren. Echt van die vrolijke Oilily kleertjes.

Tweede klas: sportief. Fleece truien van O'Neill en Brunotti en gympen. En natuurlijk mijn haar eeuwig in een staart.

Derde klas: kakker. Ralph Lauren en Hilfiger blousjes met de kraag omhoog. Zeiljacks en mijn haar altijd in een knotje of een vlecht.

Vierde klas: breezer girl, maar dan zonder breezers. Korte truitjes, korte rokjes, hoge hakken, haar lang en los, arrogant. Voornamelijk kleren van D&G en Miss Sixty.

Vijfde klas: voornamelijk arrogant... Een beetje zoals het personage in de film Clueless. Behoorlijk naïef en een pappie-betaald-alles-type. We liepen ook altijd met z'n drieën door de gang alsof de school van ons was. Ook echt vreselijk modeverslaafd. We spijbelden de vrijdag wel eens en dan gingen we met z'n drieën naar Parijs om te shoppen...

Ik was eigenlijk best wel een bitch op de middelbare. Ik keek vanaf de derde klas behoorlijk op iedereen neer... Ik was wel altijd het lievelingetje van de docenten, kweet ook niet waarom.
Nou ja, ik ben er niet trots op. Gelukkig heb ik mijn leven gebeterd, volgens mij...

† In Memoriam † dinsdag 18 maart 2003 @ 16:07:43 #23
47213 ArmaniMania
pi_9208066
Haaa op de middelbare school liep ik er altijd bij als een Alto. Had de langste haren van de school. Ik had ze zelfs langer dan het gemiddelde meisje op school. Af en toe had ik de haren dan los en leek dan net een meisje van achter gezien. En ik liep altijd in het zwart, compleet in het zwart.

Tja nu is het wel veranderd, heb nu korte haren, alhoewel ik ben aant denken om ze weer te laten groeien Maar ik denk het niet, te veel werk dat lange haar.

dinsdag 18 maart 2003 @ 16:08:53 #24
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_9208097
Ik was een dork
Ik droeg erg foute, erg goedkope kleding van Schoenenreus enzo
Ik herinner me ook truien van Dekamarkt, in van die onmogelijke kleuren en met Neonprint erop. Ook droeg ik vaak een afzichtelijke haarband om m'n net groeiende pony achterover te houden
En natuurlijk de onvermijdelijke bril met tijgerprint. Joehoe!

Op mijn 18e ben ik nog een heel tijdje 'mettul' geweest, compleet met spikes en volledige zwarte outfits enzo

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 18 maart 2003 @ 16:19:12 #25
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_9208354
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 16:08 schreef SEMTEX het volgende:
Ik was een dork
Ik droeg erg foute, erg goedkope kleding van Schoenenreus enzo
Ik herinner me ook truien van Dekamarkt, in van die onmogelijke kleuren en met Neonprint erop. Ook droeg ik vaak een afzichtelijke haarband om m'n net groeiende pony achterover te houden
En natuurlijk de onvermijdelijke bril met tijgerprint. Joehoe!

Op mijn 18e ben ik nog een heel tijdje 'mettul' geweest, compleet met spikes en volledige zwarte outfits enzo

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')