Dit lijkt mij in de toekomst een groot probleem worden. De autochtone bevolkingsgroep zal naarmate de jaren verstrijken misschien de meerderheid gaan vormen, en komen er natuurlijk andere politieke partijen in de regering. Grootste partij de Turkse Partije, tweede de Marokkaanse Partij, samen een meerderheid, en maken het beleid uit. Wetten veranderen, Sharia ingevoerd.
Is dit onzin of zou dit echt gaan kunnen in de toekomst? En wat zal men hier dan aan kunnen doen? Geboortebeperkingen invoeren?
Wat denken jullie?
quote:Er staat dat de grootste groep de turken zijn, en in 2010 zijn als tweede de marokkanen...
Op dinsdag 18 maart 2003 14:04 schreef gelly het volgende:
Sinds wanneer zijn aziaten moslims ?
quote:pure onzin, alsof de AEL de grootste partij zal worden, denk dat je niet zo ongerust hoefty te zijn hoor
Op dinsdag 18 maart 2003 14:01 schreef L3IPO het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26922Dit lijkt mij in de toekomst een groot probleem worden. De autochtone bevolkingsgroep zal naarmate de jaren verstrijken misschien de meerderheid gaan vormen, en komen er natuurlijk andere politieke partijen in de regering. Grootste partij de Turkse Partije, tweede de Marokkaanse Partij, samen een meerderheid, en maken het beleid uit. Wetten veranderen, Sharia ingevoerd.
Is dit onzin of zou dit echt gaan kunnen in de toekomst? En wat zal men hier dan aan kunnen doen? Geboortebeperkingen invoeren?
Wat denken jullie?
Daarbij - een politieke partij kan ongrondwettelijk verklaard worden op basis van uitlatingen van de 'top' (zie cp '86). Als er echt een sharia partij in nederland komt kun je die altijd nog proberen te verbieden.
quote:hoezo niet? de allochtone bevolkingsgroep groeit VELE male sneller dan de autochtone bevolkingsgroep, is dan toch logisch dat in de toekomst de autochonen in de minderheid zullen raken en de allochtonen op hun eigen partijen zullen gaan stemmen?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:07 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
pure onzin, alsof de AEL de grootste partij zal worden, denk dat je niet zo ongerust hoefty te zijn hoor
quote:Nee, maar er mag wel strenger worden opgetreden tegen gezinshereniging en het halen van een partner uit het land van herkomst.
men hier dan aan kunnen doen? Geboortebeperkingen invoeren?
Wat denken jullie?
quote:precies ja, over een aantal decennie, zeg over 100 jaar, en dan? Verbieden kan niet zomaar, want het is op dat moment de wens van de meerderheid van de bevolking
Op dinsdag 18 maart 2003 14:08 schreef wijsneus het volgende:
Ik denk persoonlijk dat het met zo'n vaart niet zal lopen. 2 miljoen op de 16 kunnen niet een meerderheid halen in ons parlement en het duurt nog decennia voordat ze de 4 of 6 miljoen halen denk je niet?Daarbij - een politieke partij kan ongrondwettelijk verklaard worden op basis van uitlatingen van de 'top' (zie cp '86). Als er echt een sharia partij in nederland komt kun je die altijd nog proberen te verbieden.
quote:Tuurlijk, dat zal wel wat helpen, maar dan nog zal die groeperingen (gegeven dat de groeicijfers zo blijven) in de toekomst de grootste kunnen gaan worden
Op dinsdag 18 maart 2003 14:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, maar er mag wel strenger worden opgetreden tegen gezinshereniging en het halen van een partner uit het land van herkomst.
quote:Nee, gewoon in de grondwet op laten nemen dat er geen reli-partijen deel van een regering uit mogen maken. Sterker nog, het zou zelfs zo moeten zijn dat landen die niet zo'n regel in hun grondwet op willen nemen subiet uit de EU geflikkert worden!
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26922Dit lijkt mij in de toekomst een groot probleem worden. De autochtone bevolkingsgroep zal naarmate de jaren verstrijken misschien de meerderheid gaan vormen, en komen er natuurlijk andere politieke partijen in de regering. Grootste partij de Turkse Partije, tweede de Marokkaanse Partij, samen een meerderheid, en maken het beleid uit. Wetten veranderen, Sharia ingevoerd.
Wat denken jullie?
Problem solved, and unto the 2'nd renaissance.
quote:Probleem is dat je ook nog partijen zoals het CDA hebt, wil je die ook verbieden dan?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:11 schreef Nuoro het volgende:[..]
Nee, gewoon in de grondwet op laten nemen dat er geen reli-partijen deel van een regering uit mogen maken. Sterker nog, het zou zelfs zo moeten zijn dat landen die niet zo'n regel in hun grondwet op willen nemen subiet uit de EU geflikkert worden!
Problem solved, and unto the 2'nd renaissance.
quote:Je gaat er onterecht van uit dat mensen niet minder kinderen zullen krijgen naarmate ze meer in de samenleving integreren en zich steeds meer Nederlands zullen gedragen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:10 schreef L3IPO het volgende:[..]
Tuurlijk, dat zal wel wat helpen, maar dan nog zal die groeperingen (gegeven dat de groeicijfers zo blijven) in de toekomst de grootste kunnen gaan worden
quote:Dan heb je het over een periode van meer dan 100 jaar. Maar wat is er zo erg aan mocht het ooit zover komen ? Volgens mij ga je ervan uit dat iedere turk of marokkaan streng gelovig is, en een islamitische staat wil uitroepen. Je kunt geen beleid maken voor een periode van 100 jaar, laat staan voorspellingen doen over hoe Nederland eruit zal zien.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:10 schreef L3IPO het volgende:[..]
Tuurlijk, dat zal wel wat helpen, maar dan nog zal die groeperingen (gegeven dat de groeicijfers zo blijven) in de toekomst de grootste kunnen gaan worden
quote:Ik vrees dat de meeste mensen in deze groepen niet veel zullen integreren in onze maatschappij, aangezien zij een heel ander geloof aanhangen. Als zij volgens hun principes (hun geloof, wat ze te horen krijgen van hun mede-moslims (lees imams) en wat ze zelf willen) lijkt het mij niet logisch dat zij niet minder kinderen zullen gaan krijgen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:12 schreef Sokrates het volgende:[..]
Je gaat er onterecht van uit dat mensen niet minder kinderen zullen krijgen naarmate ze meer in de samenleving integreren en zich steeds meer Nederlands zullen gedragen.
quote:tsja - gevaar van de democratie he. Maar nog wat anders - denk je niet dat naarmate de allochtone bevolking hier meerdere generaties is ze automatisch zullen verwesteren? Ook al is het beeld in de media mischien anders - het grootste deel van de allochtone nederlanders zijn keurig aangepaste mensen of in ieder geval, qua opvattingen, vergelijkbaar met een de wat strengere christenen.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:09 schreef L3IPO het volgende:[..]
precies ja, over een aantal decennie, zeg over 100 jaar, en dan? Verbieden kan niet zomaar, want het is op dat moment de wens van de meerderheid van de bevolking
quote:je kan er toch wel over nadenken? en ik vraag mij af wat de meeste moslims willen, een staat zoals wij die nu kennen, of een staat naar hun eigen principes, normen en waarden?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:13 schreef gelly het volgende:[..]
Dan heb je het over een periode van meer dan 100 jaar. Maar wat is er zo erg aan mocht het ooit zover komen ? Volgens mij ga je ervan uit dat iedere turk of marokkaan streng gelovig is, en een islamitische staat wil uitroepen. Je kunt geen beleid maken voor een periode van 100 jaar, laat staan voorspellingen doen over hoe Nederland eruit zal zien.
quote:Yep, ook het CDA. "Alle reli-partijen", schreef ik toch?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:11 schreef L3IPO het volgende:[..]
Probleem is dat je ook nog partijen zoals het CDA hebt, wil je die ook verbieden dan?
quote:lees mijn post boven jouw post
Op dinsdag 18 maart 2003 14:15 schreef wijsneus het volgende:[..]
tsja - gevaar van de democratie he. Maar nog wat anders - denk je niet dat naarmate de allochtone bevolking hier meerdere generaties is ze automatisch zullen verwesteren? Ook al is het beeld in de media mischien anders - het grootste deel van de allochtone nederlanders zijn keurig aangepaste mensen of in ieder geval, qua opvattingen, vergelijkbaar met een de wat strengere christenen.
quote:Dat zal dus NOOIT lukken
Op dinsdag 18 maart 2003 14:15 schreef Nuoro het volgende:[..]
Yep, ook het CDA. "Alle reli-partijen", schreef ik toch?
quote:De meeste moslims zijn geïntegreerd, en gedragen zich netjes. Dus hier ga je al de fout in.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:14 schreef L3IPO het volgende:[..]
Ik vrees dat de meeste mensen in deze groepen niet veel zullen integreren in onze maatschappij, aangezien zij een heel ander geloof aanhangen.
quote:Statistisch gezien neemt ook het aantal kinderen bij allochtonen af. Nu nog 2.5 tegenover 1.7 bij de autochtone bevolking dacht ik. Maar het neemt dus af.
Als zij volgens hun principes (hun geloof, wat ze te horen krijgen van hun mede-moslims (lees imams) en wat ze zelf willen) lijkt het mij niet logisch dat zij niet minder kinderen zullen gaan krijgen.
quote:wat is integreren? gelaten ondergaan dat ze moeten leven zoals wij? dat gebeurt nu denk ik, maar als ze de kans zullen zien dat ze ook naar hun eigen principes kunnen gaan leven, zullen ze die dan niet pakken?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:17 schreef gelly het volgende:De meeste moslims zijn geïntegreerd, en gedragen zich netjes. Dus hier ga je al de fout in.
quote:Weet de preciese cijfers niet, maar volgens mij gaf het bericht op de FP een iets minder rooskleurig beeld...
Statistisch gezien neemt ook het aantal kinderen bij allochtonen af. Nu nog 2.5 tegenover 1.7 bij de autochtone bevolking dacht ik. Maar het neemt dus af.
quote:Waarom?
Op dinsdag 18 maart 2003 14:09 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Nee, maar er mag wel strenger worden opgetreden tegen gezinshereniging en het halen van een partner uit het land van herkomst.
quote:Om de hier boven staande redenen
Op dinsdag 18 maart 2003 14:20 schreef SCH het volgende:[..]
Waarom?
quote:Ik vroeg het jou niet en ik tref het antwoord ook niet aan. Er wordt alleen een situatie geschetst en geen probleem.
Op dinsdag 18 maart 2003 14:21 schreef L3IPO het volgende:[..]
Om de hier boven staande redenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |