huh wat zeg jij nu weer? Vandaal-fok? Sharptooth? Hebben die mijn mast omgehakt!?
En een nieuwe mast. Ik dacht er eigenlijk aan om een mooie boom te zoeken in het bos van herne. Ik heb er al eens een groepje zien staan. Nou die omhakken en dan in dat reddingshok van Gia klaarmaken. Maar ja ik weet er niet zo veel van af. Weet je wat ik moet maar weer eens naar de dienstwoning in de tuinen. Genoeg boeken daar. Staat vast ook wel iets in over masten.
Maar nu eerst eten. Eet je mee? Ik ben niet zo'n goede kok hoor. Maar ach wat zal ik zeggen ik heb alles wat ik gemaakt heb tot nu toe nog met succes kunnen verteren
Op de terugweg bedenkt Num hoe hij die mast zal repareren. Als hij voorbij de dienstwoning van de tuinen is draait hij zich om en loopt richting de deur. Nu hij hier is kan hij immers mooi even snel dat boek over zeilen meenemen.
*Die nacht slaapt Num weer heerlijk in het zacht heen en weer wiebelende schip.
12:00 eten, lekker eitje
13:00 op pad, naar het duistere bos , prachtige wandeling gemaakt op zoek naar de perfecte Canadese of Scandinavische den. Om een mooie grenen mast te maken. Paar gezien maar de perfecte zit er niet bij.
15:30 ff bakje koffie en een taartje bij R. Ali gehaald. Zelfbediening daar.
16:00 schuur van reddingsboot geinspecteerd voor geschiktheid maken mast.
18:00 weer eten. Aangebrande aardappels. Kan niet altijd feest zijn.
19:00 krantje lezen en voor FOK!tv hangen.
21:00 verder in het boek lezen.
0:30 oogjes dicht en snaveltjes toe (of is dit plagiaat?)
Num stemde hiermee in en zou een nacht aanmeren bij het eiland.
Da's echt hartstikke mooi, zo kommik nog eens goed thuis!
*Zonder mast, dus op de motor. Vertrekt de boot midden in de nacht. Gelukkig kent Num de riffen, ondieptes en geulen inmiddels als zijn broekzak. En zijn Vork en Num snel op isla Mozzarella
[Dit bericht is gewijzigd door Num op 01-03-2001 00:53]
wie weet.. we zullen het gauw genoeg merken..
quote:Wij zagen nooit masten om zonder een rede.
Op 26 februari 2001 15:59 schreef BlackAngel het volgende:
Misschien moeten we SharpTooth hier wel voor blamen,.... hij/zij heeft zich tenslotte bij Vandaal-Fok! aangesloten....
Sharp heeft het misschien zonder toestemming gedaan, maja, ik weet ook niet !
Hoor ik daar iets?
nee dat kan niet. Alleen Vork was hier en er zijn hier geen boten meer geweest sinds hij is vertrokken.
Zal ik maar weer eens naar het hoofd eiland? Nee nog maar even een dagje rondkijken hier.
* Num leest weer verder, je moet toch wat.
Ik wist niet dat ze hier ook post bezorgden.
En dan is het ook nog reclame!
* Num gooit het bericht zonder te lezen in de prullebak.
Tsss het zou verboden moeten worden al die berichten zomaar rondsturen!
[Dit bericht is gewijzigd door tijsje1 op 01-03-2001 22:03]
* Num gooit de hoorn op de haak en de eerste ontevrden potentiele klant is aangemaakt.
[offtopic]Dit niet persoonlijk aantrekken, dit zegt Num, niet de persoon achter Num [/offtopic]
[offtopic]Neem me niet zo serieus ik ga nu slapen [/offtopic]
Aaaah heerlijk hier, geen zorgen, geen gedoe.
Edit: http://www.fokforum.nl/showtopic/34748 hier slaap Num door op Isla Mozzerella
[Dit bericht is gewijzigd door Num op 04-03-2001 13:57]
De koers richting het hoofdeiland in de FOK! archipel.
Ik moet nu echt eens een mast hebben, mijn benzine raakt op.
8 maart: diesel bijgetankt bij de garage van tijsje.
9 maart: met een volle tank richting vaste wal om met een scheepsbouw expert te praten. Belangrijkste advies: grenen hout gebruiken. Daarnaast nog enkele bouwtekeningen gekregen.
10 maart: hele dag door over het eiland gezworven op zoek naar de idiale boom. Boom gevonden in het oostelijke deel van de tuinen. Woont niemand meer en bovendien staan er genoeg andere dus heb hem maar gekapt. Met behulp van een pick up truck van tijsje naar de reddingsbootloods van gia gesleept. Boom past er net niet helemaal in, steekt 2 meter uit, maar is geen probleem verder.
11 maart: alle nog aanwezige takken verwijderd. Begonnen met het weghalen van de schors en schuren. Word veel werk.
PS: de reddingsbootloods van Gia is bij deze door mij gekraakt.
Na dagenlang hard werken eindelijk de mast afgekregen.
De boot is af, ik kan weer door met mijn normale leven. Wat zou er op de rest van het eiland zijn gebeurd?
Nou ja dat zie ik later wel, eerst even een proefrit!
Gefeliciteerd Num!! Dat je er maar veel plezier van mag hebben...
* In de verte komt een duif vermoeid aanvliegen. Voorzichtig land hij/zij op de reling.
Ga weg beest! Zie je niet dat ik bezig ben!
* De duif vliegt op, maakt * gek eeh vogelgeluid * en land enkele seconden later weer. Dan ziet Num dat hij iets aan zijn poot heeft. Nieuwschierig wordt het kokertje van het onrustige beestje gehaald. Dat zich direct daarna zosnel mogelijk uit de voeten vleugels maakt.
Vanaf het bos is een einde lopen richting de boot. Onderweg komt hij opvallend weinig mensen tegen.
Na een tijdje is hij er. Duikt de boot en zijn bed in en gaat even lekker uitrusten.
pfff wat is er nou allemaal gebeurd ik snap er niets van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |