abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 16 maart 2003 @ 12:36:52 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9153794
22:20 The devil's advocate (7 reacties)
Met Keanu Reeves, Al Pacino, Charlize Theron e.a (1997) V8 Drama
  zondag 16 maart 2003 @ 12:40:14 #2
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_9153862
Leuke film maar op zijn best nee
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  Redactie Frontpage zondag 16 maart 2003 @ 12:44:21 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9153932
Ik hou wel van een schmierende Pacino.
  zondag 16 maart 2003 @ 12:44:42 #4
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_9153940
Heel gave film. Ik ga 'm niet kijken, want heb de dvd liggen. Het befaamde "tongetje" van Pacino is ook meesterlijk.

edit: komt bij dat ik Schindler's List wil zien. Nog nooit gezien en wil ik toch wel "gedaan hebben" (plus Liam Neeson natuurlijk, Starwars returns!)

Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zondag 16 maart 2003 @ 12:45:44 #5
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_9153962
IJzersterke film met een lekker horror verhaal!
Kheb hem ook op dvd maar ga hem wel (voor de 7e keer geloof ik) kijken
We're on an express elevator to hell, going down!
  zondag 16 maart 2003 @ 12:54:32 #6
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_9154135
Briljante film.... de rol van baas van de bad guys doet hij heel goed, maar dan vind ik 'm in de Godfather toch beter.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_9154415
Grappige film maar ik zie Keanu Reeves nu eenmaal niet als een intelligente advocaat (vooral niet met dat domme accent) en het einde is ook een beetje suf...

Pacino en de cinematografie zijn wel top

pi_9155856
En noch Charlize, noch Connie stuit bij mij op enig bezwaar, maar ja, Keanu als topadvocaat? Neen...

Keanu als topadvocaat is vele malen ongeloofwaardiger dan Pacino als Satan.

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_9157498
quote:
Op zondag 16 maart 2003 14:29 schreef Argento het volgende:
En noch Charlize, noch Connie stuit bij mij op enig bezwaar, maar ja, Keanu als topadvocaat? Neen...

Keanu als topadvocaat is vele malen ongeloofwaardiger dan Pacino als Satan.

Toch vond ik hem zeer overtuigend in die film.
En iedereen kan wel zien dat Pachino eigenlijk Satan is.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
  maandag 17 maart 2003 @ 10:24:54 #10
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_9173386
Iemand het boek van Grisham gelezen? Ik heb redelijk wat boeken van hem gelezen, deze echter nog niet. Na de film gezien te hebben, vraag ik me af hoe groot de verschillen zijn. Ik vind de film nogal vreemd, fictie, daar waar de meeste boeken van Grisham juist echt gebeurd zouden kunnen zijn. Iemand die mij wat uitleg kan geven?
  maandag 17 maart 2003 @ 10:26:35 #11
16976 Fling
Fan o' man
pi_9173418
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:24 schreef Coelho het volgende:
Iemand het boek van Grisham gelezen? Ik heb redelijk wat boeken van hem gelezen, deze echter nog niet. Na de film gezien te hebben, vraag ik me af hoe groot de verschillen zijn. Ik vind de film nogal vreemd, fictie, daar waar de meeste boeken van Grisham juist echt gebeurd zouden kunnen zijn. Iemand die mij wat uitleg kan geven?
Het is geen boek van Grisham... Veelvoorkomend misverstand, ik heb het al vaker gehoord.
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  Redactie Frontpage maandag 17 maart 2003 @ 10:44:56 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_9173750
De Engelse titel van John Grishams boek is The Firm (ook de film) die in nederland onder de titel Advocaat van de Duivel werd uitgebracht.
  maandag 17 maart 2003 @ 10:52:22 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_9173906
Ik vond de film op vlak voor het einde wel wat langdradig worden. (Die scene in Pacino's kantoor). Al Pacino blijft dan maar doorratelen met die raspende stem van hem..vreselijk! Het einde daarentegen is wel weer okay..
pi_9174571
is idd een fantastische film en het is toch heel dicht bij zijn beste prestatie ooit. Vooral op het einde in zijn kantoor is hij INDRUKWEKKEND
Nobody deserves your tears, those who actually do will never make you cry!!!
pi_9174787
Absoluut niet mee eens. Het is een aardige film, maar imho ook echt niet meer dan dat.

Het beste stukje uit de film vind ik trouwens de scene in de metro, met die twee Arabieren.

pi_9175008
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:52 schreef Aventura het volgende:
Ik vond de film op vlak voor het einde wel wat langdradig worden. (Die scene in Pacino's kantoor). Al Pacino blijft dan maar doorratelen met die raspende stem van hem..vreselijk! Het einde daarentegen is wel weer okay..
Het inde (met die knipoog van Pacino) vond ik erg fout. Het einde van de film (Reeves weer voor de spiegel) vond ik zeker wel goed. Voor de rest best een goede film, afgezien van het naar mijn mening onrealistische drama dat zich afspeelt tussen Theron en Reeves.
123
  maandag 17 maart 2003 @ 14:22:50 #17
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_9179359
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:44 schreef SunChaser het volgende:
De Engelse titel van John Grishams boek is The Firm (ook de film) die in nederland onder de titel Advocaat van de Duivel werd uitgebracht.
Verklaart een hoop... Stom van me
pi_9179486
Eigenlijk bij herzien niet zo'n sterke film
En pacino, op zijn best in scent of a woman natuurlijk!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_9179527
Ik vind die film echt goed maar ik weet dat de meningen er over verdeelt zijn.
  maandag 17 maart 2003 @ 14:34:38 #20
28243 Bong-One
Skate and Destroy
pi_9179650
quote:
Op maandag 17 maart 2003 11:37 schreef K3 het volgende:

[..]

Het inde (met die knipoog van Pacino) vond ik erg fout. Het einde van de film (Reeves weer voor de spiegel) vond ik zeker wel goed. Voor de rest best een goede film, afgezien van het naar mijn mening onrealistische drama dat zich afspeelt tussen Theron en Reeves.

Die knipoog is juist 1 van de belangrijkste scenes van de hele film, daar word duidelijk dat na het "zegevieren" van het goed (Kevin dood, Milton krijgt niet zijn zin) dat het kwaad het niet opgeeft, en dat Kevin zich weer laat meesleuren in zijn ijdelheid. Dat het hele feestje eigenlijk opnieuw begint!
quote:
Op maandag 17 maart 2003 10:52 schreef Aventura het volgende:
Als je nou zou luisteren naar de dialoog (maarja, je vond de special effects zeker wel mooi )
das mijn site -->[b][url=http://www.ahopeofshit.tk]A Hope Of Shit[/url][/b] // [b][url=http://www.opgezwolle.nl]Opgezwolle[/url][/b] // [b][url=http://users.ign.com/collection/Bong-One]Mijn PSone Games[/url][/b]
pi_9179700
Geef mij de Godfather maar
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 17 maart 2003 @ 14:44:37 #22
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_9179927
Eerste x dat ik deze film gezien heb en ik moet zeggen dat ik het een geweldige film vind , Pacino zeer goed en Reeves speelde wel een geloofwaardige advocaat.

Alleen is ie wel een sukkel : dat halfzusje van em ligt klaar om gepenetreerd te worden en wat doet ie hij schiet een kogel door z`n harses , eeuwig zonde

Mooi stukje vond ik ook dat Mary-Ann in die kerk zit en vertelt dat ze gepakt is door Pacino en dan dr laken van zich aftrekt , ik schrok me de pleuris man

Ik ga em zeker nog een x kijken

pi_9179995
quote:
Op maandag 17 maart 2003 14:34 schreef Bong-One het volgende:

[..]

Die knipoog is juist 1 van de belangrijkste scenes van de hele film, daar word duidelijk dat na het "zegevieren" van het goed (Kevin dood, Milton krijgt niet zijn zin) dat het kwaad het niet opgeeft, en dat Kevin zich weer laat meesleuren in zijn ijdelheid. Dat het hele feestje eigenlijk opnieuw begint!
[..]

Dat had ik er niet uit begrepen. Ik dacht dat het niet alleen om Kevin ging, maar dat elk willekeurig iemand te verleiden is tot het kwaad. Iig was dat imo allang duidelijk geworden in de film (bijv de 'verdorven' dames in het flat) dat die knipoog overbodig was (en heel slecht gemonteerd btw).
123
pi_11845609
ja lekker hoor..

sluit ie me topic, weet niemand meer dat de film op tv is.

maar goed. hij is nu op tv

thou art that
  donderdag 17 juli 2003 @ 22:13:49 #25
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11845632
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 22:13 schreef hams het volgende:
ja lekker hoor..

sluit ie me topic, weet niemand meer dat de film op tv is.

maar goed. hij is nu op tv

ie? ie?!

Vrouwelijk .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')