Deze grondlegger van Avantgarde metal bestaat uit vooral Dan Swano (Nightingale, Dan Swanö, Edge Of Sanity, Godsend, Bloodbath) en nog tig andere bekende namen uit de black en death wereld, die nooit direct bij naam vernoemt waren omdat dat niet erg evil was (eigenlijk iedereen die ooit iets heeft samengedaan met Dan Swano speelt wel ergens mee
De muziek is zeer vreemde death metal, het is een soort doom/death met vrolijke solo's en vrolijke keyboards en af en toe een sax er doorheen. Dit alles nog lang voordat (1992) iemand gehoord had van avantgarde metal ala Ulver en Arcturus en alle andere soorten vage metal.
...Dawn demo 1990
Dream II ep (1991, reissued, 1995) Avantgarde music
Dawn of Dreams (1992) Osmose productions
Khaooohs (1993) Osmose productions
Khaooos & Kon-Fus-Ion (1996) Relapse records
Een duidelijk voorbeeld over hoe raar ze waren voor hun tijd is het nummer 'Utsikt' op Khaooohs, alles klinkt of het live is opgenomen (met dank aan kiss alive III ), een super lage grunt die dan nog is gesampled is waardoor die nogal vaag 'zingt'. Alle teksten zijn ook totaal onverstaanbaar en ze hebben titels als 'Ekkhoeece III' en 'Jag & Vem' (schijnt zweeds te zijn!?). De tekeningen op de cd zijn van kinderen en andere vage kunstenaars. Doe is openminded en download is wat zou ik zeggen ^0^
Meer info:
http://nightingale.ultimatemetal.com/ptm.html
http://www.bnrmetal.com/groups/ptm.htm
quote:hehe, shit je kent het wel
Op donderdag 13 maart 2003 23:26 schreef Summoner het volgende:
Ja! Geweldige band! Maar hoe kan het ook anders, alles wat Dan Swano aanraakt veranderd in goud!
quote:Maar ik denk niet veel anderen op dit forum. Pan-Thy-Monium is echt zo'n zwaar onderschatte band, die recht heeft op de bekendheid die zoveel onoriginele soep-bandjes tegenwoordig hebben.
Op donderdag 13 maart 2003 23:27 schreef _Etter_ het volgende:
hehe, shit je kent het wel
Deze is ook geweldig:
quote:Khaoos, met die mooie kleuren!
Op vrijdag 14 maart 2003 08:33 schreef _Etter_ het volgende:
welke deze? plaatje is weggevallen?
Triest he, dat verder niemand deze band kent. Zo zonde.
quote:Dat blijkt wel ja. Dan Swano ben je vast wel goed mee bekend.
Op zaterdag 15 maart 2003 00:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
damn.. dit is inderdaad vrij obscuur...
Andere geniale Swano bands:
Diabolical Masquerade
Dan Swano
Nightingale
Edge of Sanity
Bloodbath
etc.
quote:heb de solo cd nog van hem. En ken hem natuurlijk van zijn bijdrage aan diverse Therion cd's.
Op zaterdag 15 maart 2003 00:24 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat blijkt wel ja. Dan Swano ben je vast wel goed mee bekend.
Diabolical Masquerade
Dan Swano
Nightingale
Edge of Sanity
Bloodbath
etc.
quote:jah ze zijn goet, en bij dat rijte kan moontower er denkik ook tussen :|
Op zaterdag 15 maart 2003 00:24 schreef Summoner het volgende:[..]
Dat blijkt wel ja. Dan Swano ben je vast wel goed mee bekend.
Diabolical Masquerade
Dan Swano
Nightingale
Edge of Sanity
Bloodbath
etc.
quote:Dat is een album onder de naam Dan Swano uitgebracht geloof ik.
Op zaterdag 15 maart 2003 00:28 schreef The_Game het volgende:
jah ze zijn goet, en bij dat rijte kan moontower er denkik ook tussen :|
quote:Hmmm. Vreemd. Daar ben ik totaal niet van op de hoogte. Terwijl ik ze allemaal heb!
Op zaterdag 15 maart 2003 00:25 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heb de solo cd nog van hem. En ken hem natuurlijk van zijn bijdrage aan diverse Therion cd's.
Leg snel uit Toffe, zodat ik deze 'breach of professionalism' achter me kan laten.
quote:Hij zingt op Theli enkele nummers mee. Nightside of Eden is er geloof ik een. En op A'arab Zaraq Lucid Dreaming zingt hij mee op het nummer In Remembrance
Op zaterdag 15 maart 2003 00:32 schreef Summoner het volgende:[..]
Hmmm. Vreemd. Daar ben ik totaal niet van op de hoogte. Terwijl ik ze allemaal heb!
Leg snel uit Toffe, zodat ik deze 'breach of professionalism' achter me kan laten.
quote:Oh ja, nu je het zegt realiseer ik me dat. Probleem is dat ik die albums al lang had voordat ik me echt op Dan Swano richtte. Hetzelfde had ik met Hansi Kursch, die zingt op een nummer van "Deggial", "Flesh of the Gods". Toen ik Blind Guardian ging luisteren en die muziek goed leerde kennen, moest ik het nog ergens lezen voordat het me opviel!
Op zaterdag 15 maart 2003 00:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hij zingt op Theli enkele nummers mee. Nightside of Eden is er geloof ik een. En op A'arab Zaraq Lucid Dreaming zingt hij mee op het nummer In Remembrance
quote:Ow ja.. en die gast van Primal Fear op dat nummer van Vovin... yep...
Op zaterdag 15 maart 2003 00:39 schreef Summoner het volgende:[..]
Oh ja, nu je het zegt realiseer ik me dat. Probleem is dat ik die albums al lang had voordat ik me echt op Dan Swano richtte. Hetzelfde had ik met Hansi Kursch, die zingt op een nummer van "Deggial", "Flesh of the Gods". Toen ik Blind Guardian ging luisteren en die muziek goed leerde kennen, moest ik het nog ergens lezen voordat het me opviel!
quote:he, nu je het zegt...
Op zaterdag 15 maart 2003 00:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ow ja.. en die gast van Primal Fear op dat nummer van Vovin... yep...
quote:hehe idd, dat vind ik eigenlijk nog de beste van hun
Op zaterdag 15 maart 2003 00:14 schreef Summoner het volgende:[..]
Khaoos, met die mooie kleuren!
Triest he, dat verder niemand deze band kent. Zo zonde.
Volgens Swano zelf de slechste.. hehe, duidelijk dat een artiest zelf de slechste kritikus is
oja... ik ben misschien wat laat, maar ik ken deze band dus ook! Ik moet toegeven dat het niet mijn favo band is, maar het is wel goed voor de afwisseling
quote:Jah die ja! Die titels ook:
Op vrijdag 21 maart 2003 14:22 schreef _Etter_ het volgende:
Infestdead is wel komisch, geen cd van gekocht maar iets staat me bij van een onwijs lompe death metal band
Hellfuck
Killing Christ
Jesusatan
quote:Haha, Devin stelt maar weinig voor ten opzichte van Dan.
Op vrijdag 21 maart 2003 16:53 schreef _Etter_ het volgende:
goh en wij maar denken dat we moeite hebben met alle projecten van devin townsend
Hij heeft ook nog een soort Judas Priest achtig true heavy metal project, Steel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |