GRRRRRRRRRRRRRRRRR
Zit nu al maanden zonder enige inkomsten, een baan is niet te vinden, en die lijers van de UWV kunnen me niks vertellen.
quote:Tuurlijk joh.
Op donderdag 13 maart 2003 14:56 schreef Leif_Erikson het volgende:
Er zijn banen zat je moet alleen WILLEN werken en dat is
meestal het probleem
Het UWV is inderdaad zo traag als dikke stront door een trechter, en aan voorschotten doen ze meestal niet. Weten die ambtenaren daar niet dat de huur ook betaald moet worden ?
quote:Flikker op, ik solliciteer me rot, maar daar gaat het hier ook niet om.
Op donderdag 13 maart 2003 14:56 schreef Leif_Erikson het volgende:
Er zijn banen zat je moet alleen WILLEN werken en dat is
meestal het probleem
En vier f*cking jaren premie betaald? Ben ik niet zo erg van onder de indruk. Ga maar eens optellen wat je hebt betaald. Is waarschijnlijk niet eens genoeg om een maand jouw uitkering van te betalen. Je zult er - gezien de regels - best recht op hebben, maar je lijkt wel een beetje een attitude te hebben...
Succes ermee...
quote:Ik was absoluut niet boos aan de telefoon, ben de hele tijd vriendelijk en geduldig gebleven, maar wilde hier toch ff mijn ei kwijt. Gek he.
Op donderdag 13 maart 2003 15:13 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap best dat je boos bent, maar je kunt beter even afkoelen voor je weer contact met ze opneemt. Boos worden heeft geen zin; daarvan gaan alleen de hakken van de medewerkers van in het zand.
quote:Ruim 2 maanden zonder inkomen gaat niet in je koude kleren zitten. De bodem van de geldkist komt nu echt heel erg dichtbij. Dus is het zo gek dat ik wat uitsluitsel wil over mijn uitkering? Is het zo gek dat ik er vrij pissig van word als ik tig keer doorverbonden word en uiteindelijk nog niet geholpen word? Ik heb 1001 plichten als het over die uitkering gaat, daar heb ik netjes aan voldaan, maar zij lijken gewoon maar wat te kunnen doen. Laat ze iig dan een brief sturen, met "sorry, het loopt wat uit allemaal, maar over zo en zoveel tijd krijgt u uw uitkering." Maar nee, ik hoor helemaal niks meer van ze, behalve de werkbriefjes die ik op moet sturen.
Je zult er - gezien de regels - best recht op hebben, maar je lijkt wel een beetje een attitude te hebben...
Mag ik trouwens weten waarom je niet meer werkt waar je eerst werkte en wat je opleiding is?
quote:Ik werkte op de internetafdeling van een groot semi-overheidsbedrijf. Door mismanagement en de terugval in de sector (vooral door het eerste als je het mij vraagt) moest er opeens bezuinigd worden, mijn contract liep als eerste af dus kickten ze me eruit, samen met nog een andere van de toch al kleine afdeling, hierdoor een afdeling achterlatend die zwaar onderbemand is. Alle managers bleven gewoon zitten natuurlijk.
Op donderdag 13 maart 2003 15:39 schreef Harmonius het volgende:
Ik ben het met je eens ja dat die bureaucratie in Nederland ziekmakend is! Kan me voorstellen dat als je beloofd wordt dat je geld krijgt en je het niet krijgt je toch wel ellendig wordt..... Sterkte iig!Mag ik trouwens weten waarom je niet meer werkt waar je eerst werkte en wat je opleiding is?
mocht je goed kunnen zingen kun je altijd nog Idols 2004 gaan doen...
quote:Volgens mij zijn ze erg fout bezig daar. Hoe heb jeje uitkering aangevraagd? Heb jeje gelijk in laten schrijven bij het CWI? En daar je uitkering aangevraagd? Er is idd een wachttermijn, maar als ze je langer laten wachten dan zal ik als ik jou was echt even aan de bel trekken en een aangetekende brief sturen met een klacht. Daarin vermelden dat je geen inkomen hebt en ergens van moet leven. Maar je kan toch anders bijstand aanvragen bij jouw gemeente en daar je probleem voorleggen? Doe iets, anders kom je in een neerwaartse spiraal terecht.
Op donderdag 13 maart 2003 14:53 schreef Schorpioen het volgende:
Ik ben vanaf 10 januari werkeloos, recht op een ww uitkering dus die ook meteen aangevraagd. Hele papiermolen netjes ingevuld en door de hele bureaucratische molen geweest. Ik kreeg te horen dat de behandeling daarvan 8 weken zou duren. Nou vind ik dat al allejezus lang, maar die 8 weken zijn inmiddels wel voorbij. Maar nog geen uitkering gezien."Ja, we hebben een achterstand, ik weet niet waarom u nog geen uitkering heeft gekregen, dat kan ik niet nakijken." Een voorschot aanvragen kan niet, "Belt u over een week nog maar terug."
quote:Ik heb meteen toen ik werkloos werd me laten inschrijven bij het CWI, ww aangevraagd, alles ingevuld, en alles was ok. Ook werkbriefje opgestuurd enzo.
Op donderdag 13 maart 2003 17:02 schreef Ultradyne het volgende:[..]
Volgens mij zijn ze erg fout bezig daar. Hoe heb jeje uitkering aangevraagd? Heb jeje gelijk in laten schrijven bij het CWI? En daar je uitkering aangevraagd? Er is idd een wachttermijn, maar als ze je langer laten wachten dan zal ik als ik jou was echt even aan de bel trekken en een aangetekende brief sturen met een klacht. Daarin vermelden dat je geen inkomen hebt en ergens van moet leven. Maar je kan toch anders bijstand aanvragen bij jouw gemeente en daar je probleem voorleggen? Doe iets, anders kom je in een neerwaartse spiraal terecht.
quote:We zijn geen ambtenaren.
Op donderdag 13 maart 2003 14:58 schreef gelly het volgende:
Het UWV is inderdaad zo traag als dikke stront door een trechter, en aan voorschotten doen ze meestal niet. Weten die ambtenaren daar niet dat de huur ook betaald moet worden ?
quote:"We"?
Op donderdag 13 maart 2003 17:16 schreef Strolie75 het volgende:[..]
We zijn geen ambtenaren.
Werk jij bij die ingeslapen papiermolen?
Dan zit je daar voorlopig goed, jouw baan zal niet zo snel op de tocht staan!
quote:Dan moet je een klacht indienen bij de uitkerende instantie en ook het CWI. Het kan echt niet zo zijn dat ze je meer als 8 weken laten wachten. Dat hun een achterstand hebben hoef jij niet de dupe van te zijn. Maak dat middels een aangetekende brief heel duidelijk aan ze!
Op donderdag 13 maart 2003 17:07 schreef Schorpioen het volgende:[..]
Ik heb meteen toen ik werkloos werd me laten inschrijven bij het CWI, ww aangevraagd, alles ingevuld, en alles was ok. Ook werkbriefje opgestuurd enzo.
Ik kijk het nog een weekje aan. Ondertussen kan ik echt wel wat regelen, ik sta er gelukkig niet alleen voor dus verhongeren zal ik niet ofzo.
Oke, je staat er mischien niet zo alleen voor, maar je moet juist het onderste uit de kan halen bij ze. Ga niet zeggen van 'oh, nou ik red het nog wel even' want dan kan je nog langer wachten. Doe je situatie erger voor dan het is. Zeg gewoon dat je in de schulden dreigt te komen, betalingsachterstanden hebt en je een deurwaarder een keer kan verwachten. Zeg gewoon dat het niet langer gaat, je gezondheid er zelfs onder lijd (slecht slapen, depressie e.d.) en je dreigt te ontsporen. Klinkt best wel heftig, maar blijkbaar heb je anders niet veel keuze om ze duidelijk te maken dat de situatie ernst is. Anders luisteren ze gewoon niet naar je. Ze hebben gewoon een plaat voor hun kop, stelletje bureaucraten.
succes
quote:Nee hoor, is niet zo gek. Succes ermee!
Op donderdag 13 maart 2003 15:35 schreef Schorpioen het volgende:
Ruim 2 maanden zonder inkomen gaat niet in je koude kleren zitten. De bodem van de geldkist komt nu echt heel erg dichtbij. Dus is het zo gek dat ik wat uitsluitsel wil over mijn uitkering? Is het zo gek dat ik er vrij pissig van word als ik tig keer doorverbonden word en uiteindelijk nog niet geholpen word?
quote:In plaats van te Fokken kun je natuurlijk ook die jongen zijn uitkering even regelen he
Op donderdag 13 maart 2003 17:16 schreef Strolie75 het volgende:[..]
We zijn geen ambtenaren.
quote:Ik denk dat hij gemotiveerder is om een nieuwe baan te vinden als ik hem onder op de stapel leg.
Op donderdag 13 maart 2003 18:24 schreef DaMart het volgende:
In plaats van te Fokken kun je natuurlijk ook die jongen zijn uitkering even regelen he![]()
![]()
Sorry, ik werk niet bij de uitvoerende kant.
quote:Wat zal ik lachen als jij in een situatie terecht komt waarin je zonder werk komt te zitten, of niet meer kan werken ( je rug ofzo) maar toch aan het werk moet
Op donderdag 13 maart 2003 20:46 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik denk dat hij gemotiveerder is om een nieuwe baan te vinden als ik hem onder op de stapel leg.
Sorry, ik werk niet bij de uitvoerende kant.
Het is momenteel een grote zooi bij het UWV, er is namelijk geen UWV, het zijn 5 losse organisaties (UVI's) die gedwongen worden één organisatie te vormen.
Er lopen nu 2 grote projecten:
Dit gecombineerd met een bezuiniging van 25% en een stijgende werkeloosheid betekend dat de werkdruk erg hoog ligt. Dat gaat helaas ten kosten van de uitkeringstrekkers.
Dus als je wilt klagen, doe dat dan in Den Haag.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 13-03-2003 21:14]
quote:Hij was wat ongenuanceerd, maar als je van buitenlandse afkomst bent heb je inderdaad voordeel. Voorbeeld, iemand die slecht Nederlands praat is voor een groter % arbeidsongeschikt wanneer hij bv zijn rug breekt dan een autochtone Nederlander.
Op donderdag 13 maart 2003 17:14 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Generaliserende opmerking verwijderd.
En dat zijn officiele richtlijnen.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 13-03-2003 21:24]
quote:Tuurlijk, lekker makkelijk zeg
Op donderdag 13 maart 2003 21:07 schreef Strolie75 het volgende:
Effe serieus:Het is momenteel een grote zooi bij het UWV, er is namelijk geen UWV, het zijn 5 losse organisaties (UVI's) die gedwongen worden één organisatie te vormen.
Er lopen nu 2 grote projecten:
Uniformeren (één proces voor heel het UWV). Uitfaseren (migratie naar één informatiesysteem). Dit gecombineerd met een bezuiniging van 25% en een stijgende werkeloosheid betekend dat de werkdruk erg hoog ligt. Dat gaat helaas ten kosten van de uitkeringstrekkers.
Dus als je wilt klagen, doe dat dan in Den Haag.
Nee je hebt helemaal gelijk. Je kan beter maar aan het werk blijven, of zelf een soortgelijke functie gaan beoefenen en dat stapeltje afwerken En gaat er iets mis? Ach, dat schuiven we wel ff door
Hier, vult u maar een klachtenformuliertje in, u hoort nog van ons
Wederom, we doen ons best maar de overheid wil en bezuinigen, en 5 organisaties samensmelten tot één UWV en de werkloosheid stijgt.
En bij het CWI draaien ze momenteel zelfs avond- en weekenddiensten, dus met de hele dag op hun reet zitten valt het wel mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |